Zwart! Dining in the dark

Haven 5 4811 WK Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Zwart! Dining in the dark

Als het donker wordt en je ziet geen hand voor ogen, dan wordt eten een compleet nieuwe ervaring. En dat kun je nu ervaren bij Zwart in Breda. Aan tafel met vrienden, familie of collega’s die je alleen kunt horen lachen. En proef je daar nou zalm of kip? Nog maar een hap proberen, als je die weet te vinden!

Bij Zwart gaat het licht uit. Want als je niet kunt zien wat je eet, ga je nog beter proeven. En als je dat met elkaar doet, ontstaan hilarische situaties. Waar de een denkt kip te eten, proeft de ander een garnaal. Maar eerst moet je een hap aan je vork zien te prikken. En daarbij niet het glas van je buurman omstoten.

Vooraf krijg je tips van de blinde obers, achteraf bekijk je wie het beste heeft geproefd. Dat is dining in the dark, een ervaring die je zéker wilt meemaken, dus reserveer nu bij Zwart in Breda.

Bij Zwart Breda kun je tevens terecht voor een 3-gangen lunch, hapjes arrangement, High Wine en High Beer arrangement. Alle arrangementen zullen plaatsvinden in het donker.

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Zwart! Dining in the dark

• : In parkeergarage De Barones of parkeergarage De Prins.

Woensdag t/m zondag 18.00 - 23.00 uur

• Amex , Pin
  • Engels gesproken , Nederlands Gesproken
9,5
Ilona W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Een hele leuke ervaring om bij Zwart te eten. Je ziet geen hand voor ogen en het is een hele beleving om te moeten eten zonder dat je ziet en weet wat je eet. Ik ben niet zo'n eenvoudige eter maar ben niet met honger de deur uitgegaan ;) Als je echt op zoek bent naar een culinair hoogstandje dan kun je beter niet gaan. Ben je op zoek naar een hele gezellige en grappige avond uit...boeken!
Elske V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Gisteravond met 2 vriendinnen de ZWART-vibe meegemaakt, en die is bijzonder gaaf! De zorgvuldige uitleg van gastvrouw Johanni voordat je het 'stikdonkere' restaurant in gaat, maakte dat we er goed voorbereid in gingen. Toen ze ook nog vroeg of we haar en haar collega niet zouden vergeten wanneer er brand uit zou breken, ontstond er een soort verbondenheid. En toen liepen we het donker in en kwamen we aan bij onze tafel, alles onder begeleiding van Johanni. Even wennen, maar het gaat al snel goed. Iedere keer als Johanni of Gleddis aan onze tafel stond, gaven ze dat aan. Het plezier van de dames om dit werk te doen, spatte ervan af. Met passie, liefde en humor doen zij dit werk geweldig! Ik durf te zeggen dat niemand dit beter kan dan zij. Het eten dat wij kregen en de wijn die erbij werd geserveerd smaakte ons alle drie heel goed! Wat waren we benieuwd of het zou kloppen . Op het eind van de avond kregen we op een tablet allerlei leuke weetjes over de ruimte waar we zaten en vragen over hoe je daar zat. Maar het belangrijkste vonden wij toch of we wisten wat we hadden gegeten. En daar bleken we op één gerecht na best goed in te zijn. Toen we ook nog zagen dat de eigenaar van het restaurant Gleddis begeleidde naar de taxi, wisten we dat je het niet unieker kunt krijgen dan hier. We verlieten ZWART met een glimlach van oor tot oor!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Een top ervaring en weer eens wat anders. Het concept is dan ook erg leuk.
Wat ons echter enorm tegenviel is het hij/zij onderscheid wat gemaakt wordt tussen blind personeel & niet-blind personeel. Er werd in een filmpje en tijdens de introductie steeds over "hen" gesproken. Waarom laat je het desbetreffende personeel niet gewoon zelf aan het woord? En is het eigenlijk wel nodig om uberhaupt een onderscheid te maken? Dit vonden wij jammer. Echter het personeel was enorm vriendelijk, het eten prima en de avond gezellig.
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
We hebben met z’n drieën hier gegeten, vriendin was er al eerder geweest en nodigde ons voor deze avond uit.. en het was (wat mij betreft) nog leuker dan ze had verteld.
Het hele concept is een uitdaging, zelf je bestek en servet op tafel leggen, je bord voor je neer laten zetten (en dus perfect geplaatst), je drankje aannemen van de bezorgster (en goed op je tafel zetten en daarna drinken) en ook nog rekening houden met je tafelgenoten.
Proef maar eens in het pikkedonker wat je eet, een leuke uitdaging en ook een leuk gespreksonderwerp.. het valt je nog niet mee, ik houd erg van eten en uit eten gaan maar dit heeft gewoon een andere dimensie.
Het eten was best goed, geen topkwaliteit, maar dit gaat gewoon om de totale beleving en die vond ik geweldig! Oh en als je aan de wand zit: voel ook eens aan de ‘voel’ schilderijen die aan de wand hangen, een erg leuk detail!
Het eten/menu moet je hier nooit verklappen, dat is nou net een groot deel van de charme, maar raad maar eens wat je op je bord hebt, zelfs als je denkt dat je goed kunt proeven ga je echt nog wel de mist in.. Het is een wisselend vast (voor jou onbekend) menu, maar je kunt aangeven wat je niet verdraagt of echt niet lust. Daar houden ze wel degelijk rekening mee, dan heeft je bord een andere vorm zodat dit goed gaat, en ze komen het voor het opdienen ook nog eens netjes vragen.
Ivan, dank je wel voor je geweldige bediening, het was erg gezellig met jouw enthousiasme, de drankjes werden ook perfect bezorgd even handen voelen en dan het glas (maar ik weet je naam niet meer). En Petra, geweldig bedankt voor jouw gastvrijheid door toch nog meerdere malen bij ons aan de tafel te komen, echt klasse!
Echt een aanrader voor iemand die iets meer zoekt dan alleen eten, het prikkelt al je gewoon om eeeecht te proeven…..wel even wennen aan het donker maar ja, daar heeft de bediening gewoon altijd mee te maken (die zijn allemaal vrijwel blind).
A. V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Een bijzondere ervaring rijker. Aanrader. Fijn dat er aandacht werd besteed aan een gemeenschappelijke introductie over wat ons te wachten stond voordat iedereen naar zijn tafelt werd begeleid. Personeel was vriendelijk en behulpzaam.
Daarentegen vond ik het jammer om via een sms en mail bevestiging van mijn reservering te ontvangen waarbij vermeld stond dat er kosten verbonden zouden worden bij annulering als deze na 16u een dag voorafgaand aan de reservering zou plaatsvinden.
Ik had het fijner gevonden als dit tijdens de telefonische reservering was verteld. Vooral omdat ik een dag van te voren aan het begin van de middag had gereserveerd en de berichtjes pas 's avonds ontving.
Verder bleek het van belang om op tijd aanwezig te zijn zodat er een gemeenschappelijke introductie kon plaatsvinden. Als je wil dat iedereen er dan ook is, is het wederom raadzaam om dit tijdens de reservering te vermelden.
Daarnaast vond ik de prijs/kwaliteit gericht op het eten tegenvallen. Ik vond het eten niet bijzonder smaakvol. Het is lastig te bepalen of dat kwam, omdat ik niet wist wat ik at of dat het inderdaad aan de bereiding van het eten lag.
Karlijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Een onvergetelijke avond uit bij Zwart ervaren met ons bedrijfsuitje. We hebben goed gegeten en genoten van het prachtige werk wat de blinde obers verzetten in het donker. Wij komen zeker nog eens terug Zwart!
Jeffry U.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Chantal en Petra zijn super leuke en vriendelijke gastvrouwen. Het is best spannend om geen hand voor ogen te zien en dan te eten. Wij kregen het nieuwe menu en dat was prima. Het leuke was dat we onze eerlijke feedback achteraf mochten doorgeven zodat ze het menu alleen maar kunnen verbeteren! Petra is een topper in het je comfortabel laten voelen. Al met al een leuke ervaring
Aggie F.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Erg leuk. En zo moeilijk om in het donker te weten wat je eet! De soep werd door verschillende mensen geidentificeerd als bloemkool, brocoli, linzen, bospaddenstoelen, cantharellen en nog meer. Ik ga niet verraden wat het was, ga zelf maar proeven!
Frits L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Met vriendinnen deel genomen aan een High Wine. Dit was zeer bijzonder. We werden allereerst hartelijk ontvangen met een duidelijke uitleg wat er ons stond te gebeuren. Daarna begaven we ons richting de donkerte. We werden keurig begeleid richting ons tafeltje. Om ons enigszins te oriënteren hebben we elkanders handen vast gepakt zodat we wisten wie waar zat. Daarna hebben we genoten van dat geen wat er ons geserveerd werd. Een ware belevenis die wij iedereen kunnen aanbevelen. Wat we hebben gedronken en gegeten is voor jullie een raadsel maar ons inmiddels een weet. Nieuwsgierig geworden? Reserveer snel een arrangement. Wij bevelen het van harte aan. De Club van VIERBOZ
Laila K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wauw! We wisten geen van allen wat ons te wachten stond! Na de uitleg werd het alleen nog maar spannender! Eenmaal in het donker was er totale (grappige) hysterie! (De eerste 5 minuten bij mij bijna paniek maar ach...even doorzetten dacht ik) Alles gebeurd er met je en wij moesten vooral elkaar voelen en aanraken! Na een poos waren we wat gewend, gelukkig! Wat een gezelligheid en wat een beleving! Ere leuke avond gehad en onze gastheer Ivan was een gastheer met kennis, kunde en humor! Subliem...
Dank jullie wel voor de top avond! Ik heb nog nooit zoveel eten vrijwillig met mijn handen gegeten :)
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben hier met zijn achten deze unieke ervaring beleefd. Het was een hele leuke avond en echt een (ludieke en spannende) belevenis, eentje die je echt zelf een keer zou moeten ervaren! Echte aanrader, Lekker gegeten, ook al weet je eigenlijk niet wat het écht is (blijkt dan achteraf;-))! Tot slot een fijn en servicegericht team!
Jacqueline T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Eten bij Zwart is een unieke, leuke ervaring! Even wennen in het donker, in het begin, maar het is absoluut een aanrader om gedaan te hebben.
Ruby ..
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Eten in het donker is een avontuur! ondanks vriendelijke bediening toch nog wat op/aanmerkingen: het eten was oké maar we hadden wat meer originaliteit verwacht. Tussendoor een amuse of bijzondere/gewaagde smaken vd gerechten bijvoorbeeld. Bovendien lag het tempo tussen de vier gangen erg hoog: bij voorgerecht werd bord al weggehaald toen ik nog niet eens alles op had. Verder kregen we al drankjes voor de volgende gang wanneer vorige nog niet op waren. We hebben hier wel wat van gezegd maar kregen te horen dat er een volgende ronde mensen aan kwam en we simpelweg niet genoeg tijd hadden/te langzaam waren. Toch vreemd want je bent natuurlijk wat langzamer met eten en drinken als je niets ziet! Drie gangen was dan wellicht een beter concept geweest. Conclusie: ervaring was erg leuk maar we waren niet erg tevreden over de keuken.
Amber P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wat een ongelofelijke ervaring was het eten in de duisternis. Eerst een duidelijke uitleg hoe en wat maar dat ga ik niet verklappen.
Eenmaal in de duisternis hoor je de vertrouwde stem van je gastvrouw en hoor je de andere gasten. Zowel het voor,-, hoofd- en nagerecht is perfect van smaak. Het "normaal" eten voor iemand die kan zien is ineens onwennig en al snel gebruikten we onze handen om te eten. Leuk om samen te praten over wat eten we nu, wat proef jij? De smaak is intens want je eet bewust. Ga het ervaren! Team Zwart bedankt voor deze zeer waardevolle en leuke avond. We komen zeker terug!
Benthe V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het was echt heel bijzonder. We hadden een hele leuke gastheer (Ivan, hoop dat ik het goed onthouden heb) die ons goed hielp en heerlijke humor heeft. Het is wel vreemd om erachter te komen dat je ook met je ogen "eet". Ik zat bij sommige dingen er echt compleet naast van wat het was. Erg leuk en echt een aanrader.
Bert F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Wat een geweldige verjaardag heb ik gehad! Voor mijn verjaardag namen mijn vriendinnen mij mee naar Zwart. Wat een ervaring! Niet alleen hebben wij heerlijk gegeten, maar de bediening was ook top! Dit moet je absoluut een keer ervaren hebben.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben met een groep collega's heerlijk gegeten bij restaurant Zwart. Het was een compleet nieuwe ervaring door in het donker te eten. We zijn goed geholpen door de vriendelijke en grappige (blind) personeel. Super om te ervaren. Het eten is verrassend, lekker en iedereen haalde er andere smaken uit! Super om de foto's achteraf te zien van het eten. Wij bevelen restaurant Zwart van harte aan! TOP!
Chantal E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij hebben genoten van een verrassingsdiner met bijpassend wijn-arrangement. Wat een beleving was dit en wat hebben wij veel gelachen bij Zwart!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Zwart en genoten van het enthousiaste team. Dat het zo donker was hadden we nooit verwacht, je kon letterlijk geen hand voor ogen zien.
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Met ons teamuitje hebben we eerst het zintuigenspel gespeeld en vervolgens zijn we het donker in gegaan. Eten in het donker is een bijzondere beleving en heeft ervoor gezorgd dat we in de wereld van een blinde stappen. Over het eten hebben we heel veel discussie gevoerd en zelfs een stukje vis voor vlees aangezien.