Zuyd

Ginnekenweg 35 4818 JA Breda Nederland Kaart

Over restaurant Zuyd

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

Glas champagne

Robin V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ebro69 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Ik ben hier nu voor de 4e keer geweest in een aantal jaren tijd. Mijn complimenten voor de heerlijke gerechten die met groter zorg zijn bereid. Het is een feest om hier te eten!
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Bij reservatie doorgegeven dat er twee vegetariërs bij waren, er bleek ook nog een collega lactose- en glutenintolerant te zijn. Ondanks dat dat dus niet was doorgegeven, werd voor haar ook een fantastisch alternatief op tafel getoverd bij elke gang. Super! En ook als vegetariër weer enorm genoten van het eten.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We zijn zeer verrast door met name de amuses. De gerechten i.c.m. de wijn waren ook erg goed!
De gastvrouw vonden we vooral te zakelijk en deed haar kunstje, maar niet oprecht. In dit soort restaurants verwacht je ook passie van de bediening en gastvrouw als ze iets verteld over de gerechten. Dat ontbrak er zeker aan en wij hadden sterk het gevoel dat ze er geen plezier aan beleefde. Dat heeft ons voorlopig doen besluiten om niet zomaar terug te gaan, want voor dit prijsniveau wil je toch dat er een totaal beleving gecreëerd wordt.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wijnaragment: je krijgt voor 17 euro 2 glassen wijn en klein dessert wijnje. De wijnen zijn niet speciaal. Het eten is mooi en speciaal, met verschillende apparte smaken. Het ijs ook heel bijzonder met wassabi smaak. Lekker warm binnen. Leuke nette publiek.
Wilbert V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Uitstekend gegeten, heel creatief en smakelijk. Ook het keuken personeel helpt in de bediening, hetgeen een leuke sfeer schept.
Lisetta L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Prima ontvangst en vriendelijk personeel. Het eten was heerlijk en verrassend.
Enig punt van kritiek vind ik echt het geluid. We konden de gesprekken van de buren letterlijk volgen. Sowieso vond ik het restaurant erg rumoerig ondanks dat het aanwezige publiek zelf erg rustig was. Vermoedelijk maakt de akoestiek dat het geluid zo doordringend was. Echt heel jammer want het eten en de bediening was wel optimaal!
I N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk restaurant, een culinaire avond uit, een begrip bij restaurant Zuyd. Wij hebben genoten van de sfeer, de gerechten en de service.
De gastvrouw, van restaurant zuyd geeft bij elk gerecht een interessante en heerlijk uitleg over de wijnen.
De gerechten uit de keuken zijn stuk voor stuk prachtige schilderijen, en de smaken zijn fantastisch gecombineerd. En worden gepresenteerd door het keukenteam. Top. Wij hebben genoten het hele team van restaurant Zuyd bied een ongedwongen sfeer. We komen zeker terug! (met de hele familie en buurt).
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Niets negatiefs te melden! Een gewoon goed restaurant met een persoonlijke sfeer en dito service.
Sammie S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Ontvangst van gastvrouw, was allesbehalve gastvrij. Werd bij de deur neergezet, terwijl heel het restaurant nog genoeg tafels vrij had. Ik heb erom moeten vragen om ergens anders in het restaurant te mogen zitten.
Heel kille en koude sfeer.
Het eten was ook niet lekker....hert met iets van ganzenlever.
Dit restaurant zou ik niet aanbevelen voor een gezellige lunch of diner.
Gastvrouw mag wel vervangen worden voor een echte gastvrouw, die weet hoe zij gasten moet ontvangen en te woord moet staan. Ik ben hier gaan kijken om een kerstdiner te organiseren voor 40 man.
Sylvia P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij hebben gisteravond genoten. Heerlijk oog en tongstrelende amuses.
Subliem verassingsmenu met een passend BOB wijnarangement.Fantastische bediening die een duidelijke uitleg gaf over wat er op ons bord lag.
Hier komen wij graag terug!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende amuses, fantastische bediening. Enige minpuntje was dat het erg warm was binnen. We gaan zeker nog eens terug naar Zuyd: een aanrader!
Antonie W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Eten was super , goed verzorgd en zeer smaakvol.
Vond het wel mooi dat de kok tot de tafel kwam voor zijn gerecht juist het laatste sausje te geven.
Wijn prima in balans met de gerechten
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Wat wordt er hier origineel en goed gekookt. Heerlijke gerechten, mooie smaken en goede begeleidende wijnen. Niet goedkoop maar wel absoluut waar voor je geld. Aanrader!
Jennifer O.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren gaan eten bij Zuyd en het verrassingsmenu van 3 gangen genomen. Als voorgerecht de makreel met tonen van rode biet, wasabi, mierikswortel en ik vergeet vast nog wat, zag er fantastisch uit en smaakte heel subtiel en absoluut heerlijk! Als hoofdgerecht een bavette die ontzettend lekker was en zeer zeer mals. Als nagerecht een heerlijk kaasplankje en bij de thee kregen we de meest fantastische friandises. Kortom geweldig gegeten, presentatie van de gerechten in één woord geweldig, zeer vriendelijke bediening.
Deheuvels5 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De ontvangst, de hartelijke bediening, de uitleg bij het wijnarrangement, de koks die aan tafel het gerecht kwamen afmaken, de schitterende presentatie van de gerechten. Elk onderdeel van het gerecht zag er schitterend uit en smaakte heerlijk. Wij rijden graag weer van Apeldoorn naar Breda om heerlijk te dineren Bij Zuyd. We moeten er 1,5 uur voor rijden, maar het is elke kilometer waard! Wat een geweldig restaurant!
Ad.hoosemans .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren heerlijk met 4 personen gegeten bij Zuyd. We hebben ons laten verrassen door een 3-gangen verrassings menu, waarvan 1 vegetarisch. Het was heerlijk, en zag het er ook nog eens prachtig uit. Ook aan het vegetarische menu was veel aandacht besteed, en ook dat was heerlijk, en een plaatje, om te zien. Kortom, hier komen we zeker nog een keer terug! Bedankt voor een hele gezellige avond!
Willy.gommeren .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voorgerecht met makreel en diverse tonen van rode biet (waaronder ijs van rode biet) was simpelweg betoverend. En als amuse een gerookt 'sigaartje' werkelijk geniaal
Marjolijntjev .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het eten bestond weer hit prachtige kunstwerkjes en de smaken waren weer voortreffelijk. De bediening is heel vriendelijk en de manier waarop ze je bijvoorbeeld vertellen hoe de wijn smaakt en wat er in zit, dan proef je dat gewoon. Geweldig weer.
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Geweldig gegeten bij Zuyd, dit moet direct worden gezegd.

Hoewel wij normaliter niet een te grote fan zijn van te mooi opgemaakte borden met teveel kleuren is dit hier mooi gedaan. Alle borden zijn een feest om naar te kijken en zijn bijna zonde om aan te raken.

Diverse amuses gegeten, allen lekker. De variaties met rode biet gaven niet alleen een mooi kleuren pallet maar waren ook weer zalig om te eten, geweldige smaken.

Het bijpassende wijnarrangement was ook verrassend lekker. Zuyd is echt het omrijden waard.