Over het restaurant Zuyd

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Zuyd

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Zuyd, het verassings menu genomen met bijpassend wijn arregement. Een echte aanrader voor iedereen!
davidkoetsveld .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Zuyd behoort tot de beste restaurants van Breda e.o.
Perfecte ambiance, heerlijke en verrassende gerechten. Prima gastvrouw. Enige aandachtspunt vind ik de kwaliteit van de overwegend vrouwelijke bediening.
Mechteld P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Fantastisch gegeten op tweede kerstdag!
Eten, service en bediening in één woord top!!! Aanrader!!
Voor mij de nummer 1 in Breda!!
TDirkse .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We hebben een 4 gangen Kerstmenu genomen.
Voorgerechten met Tonijn/Noordzee krab en Argentijnse gamba waren subliem met mooie bijpassende witte wijnen.
Hoofdgerecht schots hert met peer pastinaak kastanje en Jamaica peper waren een geweldig vervolg hierop met een lekkere Chiraz.
Tenslotte een heerlijk nagerecht met mandariin speculaas en witte chocolade.
Een ware smaaksensatie weer met zoals altijd een zeer gastvrije en vriendelijk Wendy met haar medewerkers
Top-avond gehad
Kito H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Erg leuke eettent waar je goed kan eten. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Zou volgend jaar graag terug komen, alleen dan zonder m'n zatte vader. Sorry dat jullie dit mee hebben moeten maken.
Natascha B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een aanrader, ze gaan ons er vaker zien!!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gekozen voor het verassingsmenu met wijnarrangement. Je hoopt altijd enthousiast te worden door heerlijke smaakcombinaties en dat is zeker gelukt! Heerlijke avond gehad. Aanrader.
Ebro69 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Ik ben hier nu voor de 4e keer geweest in een aantal jaren tijd. Mijn complimenten voor de heerlijke gerechten die met groter zorg zijn bereid. Het is een feest om hier te eten!
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Bij reservatie doorgegeven dat er twee vegetariërs bij waren, er bleek ook nog een collega lactose- en glutenintolerant te zijn. Ondanks dat dat dus niet was doorgegeven, werd voor haar ook een fantastisch alternatief op tafel getoverd bij elke gang. Super! En ook als vegetariër weer enorm genoten van het eten.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We zijn zeer verrast door met name de amuses. De gerechten i.c.m. de wijn waren ook erg goed!
De gastvrouw vonden we vooral te zakelijk en deed haar kunstje, maar niet oprecht. In dit soort restaurants verwacht je ook passie van de bediening en gastvrouw als ze iets verteld over de gerechten. Dat ontbrak er zeker aan en wij hadden sterk het gevoel dat ze er geen plezier aan beleefde. Dat heeft ons voorlopig doen besluiten om niet zomaar terug te gaan, want voor dit prijsniveau wil je toch dat er een totaal beleving gecreëerd wordt.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wijnaragment: je krijgt voor 17 euro 2 glassen wijn en klein dessert wijnje. De wijnen zijn niet speciaal. Het eten is mooi en speciaal, met verschillende apparte smaken. Het ijs ook heel bijzonder met wassabi smaak. Lekker warm binnen. Leuke nette publiek.
Wilbert V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Uitstekend gegeten, heel creatief en smakelijk. Ook het keuken personeel helpt in de bediening, hetgeen een leuke sfeer schept.
Lisetta L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Prima ontvangst en vriendelijk personeel. Het eten was heerlijk en verrassend.
Enig punt van kritiek vind ik echt het geluid. We konden de gesprekken van de buren letterlijk volgen. Sowieso vond ik het restaurant erg rumoerig ondanks dat het aanwezige publiek zelf erg rustig was. Vermoedelijk maakt de akoestiek dat het geluid zo doordringend was. Echt heel jammer want het eten en de bediening was wel optimaal!
I N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk restaurant, een culinaire avond uit, een begrip bij restaurant Zuyd. Wij hebben genoten van de sfeer, de gerechten en de service.
De gastvrouw, van restaurant zuyd geeft bij elk gerecht een interessante en heerlijk uitleg over de wijnen.
De gerechten uit de keuken zijn stuk voor stuk prachtige schilderijen, en de smaken zijn fantastisch gecombineerd. En worden gepresenteerd door het keukenteam. Top. Wij hebben genoten het hele team van restaurant Zuyd bied een ongedwongen sfeer. We komen zeker terug! (met de hele familie en buurt).
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Niets negatiefs te melden! Een gewoon goed restaurant met een persoonlijke sfeer en dito service.
Sammie S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Ontvangst van gastvrouw, was allesbehalve gastvrij. Werd bij de deur neergezet, terwijl heel het restaurant nog genoeg tafels vrij had. Ik heb erom moeten vragen om ergens anders in het restaurant te mogen zitten.
Heel kille en koude sfeer.
Het eten was ook niet lekker....hert met iets van ganzenlever.
Dit restaurant zou ik niet aanbevelen voor een gezellige lunch of diner.
Gastvrouw mag wel vervangen worden voor een echte gastvrouw, die weet hoe zij gasten moet ontvangen en te woord moet staan. Ik ben hier gaan kijken om een kerstdiner te organiseren voor 40 man.
Sylvia P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij hebben gisteravond genoten. Heerlijk oog en tongstrelende amuses.
Subliem verassingsmenu met een passend BOB wijnarangement.Fantastische bediening die een duidelijke uitleg gaf over wat er op ons bord lag.
Hier komen wij graag terug!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende amuses, fantastische bediening. Enige minpuntje was dat het erg warm was binnen. We gaan zeker nog eens terug naar Zuyd: een aanrader!
Antonie W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Eten was super , goed verzorgd en zeer smaakvol.
Vond het wel mooi dat de kok tot de tafel kwam voor zijn gerecht juist het laatste sausje te geven.
Wijn prima in balans met de gerechten
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Wat wordt er hier origineel en goed gekookt. Heerlijke gerechten, mooie smaken en goede begeleidende wijnen. Niet goedkoop maar wel absoluut waar voor je geld. Aanrader!