Zuyd

Ginnekenweg 35 4818 JA Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Zuyd

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Zuyd

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Léon T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijke gerechten, super lekker gegeten in een aangename ambiance.
Vriendelijke bediening. Het zou een slaapje professioneler kunnen. Broodjes die na voorgerecht komen. Fles water vergeten. En een toelichting op het kunstwerkje op je bord ontbreekt. Dat is jammer.
De amuses zijn leuk, maar iets te gekunsteld.
Wilco D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Geweldig restaurant, super aardige gastvrouw en gastheer, uitstekende uitleg over het eten, fijne wijnkeuze en top wijnadvies. Zeker aandacht verdient de schitterende presentatie van de gerechten en geniet verder van de schoonheid, de smaak en de aangename ambiance.
Gideon B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten, 4 gangen verrassingsmenu. Prima bijpassende en een leuk geselecteerd wijnarrangement. Erg genoten, alles prima, en in het bijzonder de uiterst vriendelijke service. Echt een avondje uit!.. Mocht ik een attentiepunt mogen noteren dan is het de acoustiek. Al nam ik al wel waar dat er aandacht aan was geschonken... het zou het restaurant veel rustiger maken. .. ik ga zeker nog eens eten bij Zuyd.
Gizelle F.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heel leuk en goed restaurant. Zeker de moeite waard.
Jacomijne P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Eten lekker. Achter in zaak te warm waardoor gezelschap om toerbeurt naar buiten moest om af te koelen. Er was geen ventilator beschikbaar. Voor in zaak is wel airco, misschien handig als u reserveert. Nb inmiddels was het gelukkig buiten niet meer zo warm als een week eerder.
TDirkse .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Weer geweldig gegeten deze keer a la carré. Mooie smaaksensatie! Goede spijs/wijncombinatie
Zeer tevreden huiswaarts gegaan, het juiste gevoel
stephan M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Fantastisch! En het wiijnarrangement was uitstekend gekozen! Top
Olaf74 E.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Bijzondere smaakcombinaties en een fijne, rustige bediening. Het was ook niet druk tijdens ons bezoek, dus dat speelde waarschijnlijk ook mee. Niet goedkoop, maar vergeleken met andere restaurants goede porties en een bijzondere beleving.
M V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
De menukaart bestaat uit een aantal hoofdgerechten, voorgerechten en een 2-3-4 gangen menu.
Het was onmogelijk om een voorgerecht van het menu te combineren met een a la carte hoofdgerecht.
Het was helemaal niet druk. Dus meer souplesse zou ik op prijs stellen. Ik kan me niet voorstellen dat de kok hier last van zou ondervinden. Kwaliteit was uitstekend. Beperkte keuze van de wijnen per glas. Twee wit , de bekende sauvignon en chardonnay en 1 rode.
Koen F.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Lekker gegeten hier en zeer vriendelijke bediening. Veel aandacht voor zowel de gerechten als de bijpassend wijnen. De gastvrouw is erg vriendelijk en de koks komen ook regelmatig langs. Aanrader!
Jonas R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk verrassingsmenu! Keuze van de wijnen is nog een klein werkpuntje...
Top.
Th.A. V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Uitstekend gegeten, goede bediening, voortreffelijke wijn en dito sommelier
Wilbert V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten, blijft een aanrader.
José M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
We hebben heerlijk geluncht met z'n 3en (oud collega's). Het is geen doorsnee restaurant waar je, zoals bijna overal, salade nicoise/salade met geitenkaas enz. krijgt. Zeker een aanrader.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Alle gerechten zeer smaakvol; verrast door heerlijke amuses vooraf (zeer origineel!) en friandises achteraf. Door het prachtige weer konden we buiten op het terras eten; topavond, kom zeker terug!
Marcus R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Goede kooktechnieken leiden tot bijzondere gerechtjes die een juweel voor het oog zijn maar ook voor de smaakpapillen. Wij kozen voor het verrassingsmenu waarbij er goed de gelegenheid werd gegeven om aan te geven wat je wel of niet lust. Dat is fijn natuurlijk. En we zijn verrast geworden hoor. Gastronomische service, toch best bijzondere smaaksensaties en verrassende presentatie in een zeer gemoedelijke sfeer maken dat je soms het idee hebt in een prive setting te zitten en soms weer in een grand cafe. Maar altijd met de gastronomische warmte van de bediening en de hoogwaardige verrassingen uit de keuken. Dikke aanrader! Doen!
Daniel A.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Zuyd is zeker een aanrader voor de fijnproever. Neem dan ook het verrassingsmenu en ontdek mooie combinaties en fraai opgemaakte borden. Een bijpassend 'bob' wijnarrangement is daarbij meer dan voldoende. Wij aten er met z'n tweeën en niet voor het eerst.
Een kritische noot is dat een van ons geen dessert wilde in z'n 4-gangen. Dat je dan achteraf op de rekening moet zien dat dit 3,50 extra kost weerhoud mij het geven van een fooi. Friandises bij de koffie zijn niet altijd gewenst, bied ze daarom tegen een meerprijs aan. Dan kan de koffie een een normale(re) prijs houden. Ook de aperitieven van het huis waren aan de prijzige kant.
Kortom, de kwaliteit is in onze ogen over de jaren heen constant en hoog, let op dat de prijs in verhouding niet blijft stijgen.
marije.wolters W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Waanzinnig lekker en verrassend gegeten
C. B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een zeer gezellige ambiance. De gerechten zijn zeer mooi opgemaakt en smaken geweldig!
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Super eten met lekkere wijn. Wij waren er voor een verjaardag voor lunch, met zijn vieren, op een woensdag. We hadden het lunch menu en het was echt top. Attente bediening, met echt hart voor de gerechten. Niet te druk maar het was ook niet stil, en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij vinden het een aanrader, we waren echt heel tevreden en we kijken er met plezier op terug. We komen vast weer!