Zuyd

Ginnekenweg 35 4818 JA Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Zuyd

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

Glas champagne

Wilbert V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
José M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
We hebben heerlijk geluncht met z'n 3en (oud collega's). Het is geen doorsnee restaurant waar je, zoals bijna overal, salade nicoise/salade met geitenkaas enz. krijgt. Zeker een aanrader.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Alle gerechten zeer smaakvol; verrast door heerlijke amuses vooraf (zeer origineel!) en friandises achteraf. Door het prachtige weer konden we buiten op het terras eten; topavond, kom zeker terug!
Marcus R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Goede kooktechnieken leiden tot bijzondere gerechtjes die een juweel voor het oog zijn maar ook voor de smaakpapillen. Wij kozen voor het verrassingsmenu waarbij er goed de gelegenheid werd gegeven om aan te geven wat je wel of niet lust. Dat is fijn natuurlijk. En we zijn verrast geworden hoor. Gastronomische service, toch best bijzondere smaaksensaties en verrassende presentatie in een zeer gemoedelijke sfeer maken dat je soms het idee hebt in een prive setting te zitten en soms weer in een grand cafe. Maar altijd met de gastronomische warmte van de bediening en de hoogwaardige verrassingen uit de keuken. Dikke aanrader! Doen!
Daniel A.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Zuyd is zeker een aanrader voor de fijnproever. Neem dan ook het verrassingsmenu en ontdek mooie combinaties en fraai opgemaakte borden. Een bijpassend 'bob' wijnarrangement is daarbij meer dan voldoende. Wij aten er met z'n tweeën en niet voor het eerst.
Een kritische noot is dat een van ons geen dessert wilde in z'n 4-gangen. Dat je dan achteraf op de rekening moet zien dat dit 3,50 extra kost weerhoud mij het geven van een fooi. Friandises bij de koffie zijn niet altijd gewenst, bied ze daarom tegen een meerprijs aan. Dan kan de koffie een een normale(re) prijs houden. Ook de aperitieven van het huis waren aan de prijzige kant.
Kortom, de kwaliteit is in onze ogen over de jaren heen constant en hoog, let op dat de prijs in verhouding niet blijft stijgen.
marije.wolters W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Waanzinnig lekker en verrassend gegeten
C. B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een zeer gezellige ambiance. De gerechten zijn zeer mooi opgemaakt en smaken geweldig!
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Super eten met lekkere wijn. Wij waren er voor een verjaardag voor lunch, met zijn vieren, op een woensdag. We hadden het lunch menu en het was echt top. Attente bediening, met echt hart voor de gerechten. Niet te druk maar het was ook niet stil, en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij vinden het een aanrader, we waren echt heel tevreden en we kijken er met plezier op terug. We komen vast weer!
Bohen .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Mooie gerechten, met zorg bereid. Lekker, verfijnd. Gezellige, gemoedelijke sfeer. De wijnen van het wijnarrangement waren niet allemaal even goed passend bij de gerechten, maar daar moet ik bij zeggen dat we daar ook erg kritisch in zijn. Al met al een heerlijke avond gehad.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Super restaurant met gedreven en goed opgeleid personeel,zeer vriendelijk.
beertjep .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zaterdag 1 april gegeten in Zuyd in het kader van de restaurantweek. Gastvrij onthaal en goede service. Leuk en verrassend menu, Enige punt van aandacht : 'overdaad schaadt', daarmee bedoel ik, soms te veel smaken in 1 gerecht. De kwaliteit van de tonijn in het voorgerecht was moeilijk te proeven door alles wat er omheen geserveerd werd. Op zich prachtige presentatie op het bord, maar wellicht te veel smaken door elkaar heen. Verder prima avond gehad !
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Onverwacht zeer goed gegeten op een eenvoudig terras (lunch). Complimenten
Amarone .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Het restaurant staat binnen Iens genoteerd als topper in Breda. Ik ben net verhuisd naar Breda vanuit België en wilde wel eens zien hoe goed het was. Ik moet eerlijk zeggen, ik had veel meer verwacht van een toprestaurant, We hadden een driegangen menu en alleen het voorgerecht (vis met grapefruit) vond ik echt lekker. Het hoofdgerecht (diamandhaas op twee manieren bereid) vond ik echt niet lekker. Taai vlees en weinig smaak. Het nagerecht vond ik ook niet lekker, al moet ik toegeven dat ik sowieso niet van zoete nagerechten houd. De bediening en ambiance was overigens prima.
Adriaan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Dit is echt een aanrader! Heerlijk gegeten hier. Voor ons vooralsnog het beste wat we tot nu hebben gehad.
Alleen het BOB-arrangement zou ik niet willen aanraden als je nog moet rijden....
gerard D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Hier vergeet je even de grote boze buiten wereld.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Super
Bianca P.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Fris, vernieuwend,verrassend,sfeervol. Fijne bediening,bank zat niet heel prettig voor de hele avond. Klein minpuntje. Verder Top!
Eelco J.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Eerste ervaring bij restaurant Zuyd.
We hebben ons prima vermaakt en echt gast gevoeld.
Eten was uitstekend
Onno O.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Zeer gastvrije ontvangst, de gerechten zagen er prachtig uit en de smaak was erg goed. Prima avond gehad