Over restaurant Zuyd

Creatieve en verfijnde gerechten

In de meest chique winkelstraat van Breda zit deze prachtige zaak. De basis is Frans, maar chef Stefan Dirkx is niet bang om invloeden van over de hele wereld te gebruiken. Gastvrouw Wendy en haar brigade zorgen aan de voorkant voor een ontspannen sfeer, zodat je ultiem kunt genieten van deze culinaire ervaring.

Glas champagne

Service8,7/10
Decor8,2/10
Raymond S. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Wat wordt er hier origineel en goed gekookt. Heerlijke gerechten, mooie smaken en goede begeleidende wijnen. Niet goedkoop maar wel absoluut waar voor je geld. Aanrader!
Jennifer O. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren gaan eten bij Zuyd en het verrassingsmenu van 3 gangen genomen. Als voorgerecht de makreel met tonen van rode biet, wasabi, mierikswortel en ik vergeet vast nog wat, zag er fantastisch uit en smaakte heel subtiel en absoluut heerlijk! Als hoofdgerecht een bavette die ontzettend lekker was en zeer zeer mals. Als nagerecht een heerlijk kaasplankje en bij de thee kregen we de meest fantastische friandises. Kortom geweldig gegeten, presentatie van de gerechten in één woord geweldig, zeer vriendelijke bediening.
Deheuvels5 . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De ontvangst, de hartelijke bediening, de uitleg bij het wijnarrangement, de koks die aan tafel het gerecht kwamen afmaken, de schitterende presentatie van de gerechten. Elk onderdeel van het gerecht zag er schitterend uit en smaakte heerlijk. Wij rijden graag weer van Apeldoorn naar Breda om heerlijk te dineren Bij Zuyd. We moeten er 1,5 uur voor rijden, maar het is elke kilometer waard! Wat een geweldig restaurant!
Ad.hoosemans . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren heerlijk met 4 personen gegeten bij Zuyd. We hebben ons laten verrassen door een 3-gangen verrassings menu, waarvan 1 vegetarisch. Het was heerlijk, en zag het er ook nog eens prachtig uit. Ook aan het vegetarische menu was veel aandacht besteed, en ook dat was heerlijk, en een plaatje, om te zien. Kortom, hier komen we zeker nog een keer terug! Bedankt voor een hele gezellige avond!
Willy.gommeren . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voorgerecht met makreel en diverse tonen van rode biet (waaronder ijs van rode biet) was simpelweg betoverend. En als amuse een gerookt 'sigaartje' werkelijk geniaal
Marjolijntjev . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het eten bestond weer hit prachtige kunstwerkjes en de smaken waren weer voortreffelijk. De bediening is heel vriendelijk en de manier waarop ze je bijvoorbeeld vertellen hoe de wijn smaakt en wat er in zit, dan proef je dat gewoon. Geweldig weer.
NataschaB . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben gisteravond een verrassingsmenu gegeten met wijn Arregement het was ontzettend lekker. We vonden het totaalplaatje zo top dat we graag weer terug komen naar Zuyd. Wil je een avondje lekker eten is Zuyd een echte aanrader volgens ons. Wat een heerlijke gerechten...
Janjaapvanlier . Gastronoom (42 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Geweldig gegeten bij Zuyd, dit moet direct worden gezegd.

Hoewel wij normaliter niet een te grote fan zijn van te mooi opgemaakte borden met teveel kleuren is dit hier mooi gedaan. Alle borden zijn een feest om naar te kijken en zijn bijna zonde om aan te raken.

Diverse amuses gegeten, allen lekker. De variaties met rode biet gaven niet alleen een mooi kleuren pallet maar waren ook weer zalig om te eten, geweldige smaken.

Het bijpassende wijnarrangement was ook verrassend lekker. Zuyd is echt het omrijden waard.
Marjolein V. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijl genoten van verschillende zomerse gerechten met proeverij zuyd. Mooi opgemaakte borden. Goede combi van smaken.
Jorisrovers . Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Voor mijn verjaardag hebben we hier heerlijk en relaxed gegeten. De gerechten waren allemaal even smakelijk en verrassend. Ook de amuses waren bijzonder en heerlijk. Bediening prima/goed. Ze hielden uitstekend rekening met glutenallergie. Er is geen menu voor kinderen. Ik kom hier zeker snel terug en kan dit restaurant iedereen aanbevelen.
Stijn_v_a . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We bestelden het 5-gangen verassingsmenu en het was een fantastische culinaire ervaring. Alles was perfect. sympathieke en vlotte bediening. Kortom een echte aanrader!
Geert-Jan M. Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een verrassende menusamenstelling. Het heerlijke eten werd gecompleteerd met bijpassende wijnen.
De bediening was erg vriendelijk, toelichting bij het eten en drinken was duidelijk.
Wij hebben een top avond gehad.
Sannevnun . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een geweldige gin & tonic avond gehad bij Zuyd gisterenavond. Prachtige combinaties en indrukwekkende creaties. Ook de "sigaar" als amuse was erg vernieuwend!
In onze optiek nog steeds het beste restaurant van Breda, zowel de gastvrijheid, hoog culinair niveau en de ambiance maken het wederom tot een fantastische avond uit!
Marcoza . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Donderdag 7 juli gegeten bij Zuyd. Ontzettend leuke zaak en mooie inrichting. Wij hebben gekozen voor het 4 gangen verrasingsmenu. Werkelijk alles was vanaf het begin tot het eind af. Mooi opgemaakte borden en heerlijke amuses en geweldig eten, wat met liefde bereidt word. Bij ieder gerecht wordt op prettige wijze uitgelegd wat opgediend is.

Was voor ons de eerste keer dat wij bij Zuyd zijn gaan eten maar is zeker niet de laatste keer. Is zeker een aanrader als je in Breda een goede plek zoekt om heerlijk te eten. Prijs-kwaliteitsvertoning is helemaal goed!!
Pvanbakel . Gastronoom (23 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Leuke hippe zaak in Breda
Het 3 gangen menu was verrassend lekker en de biefstuk botermals!
De wijnen erbij waren goed uitgezocht en prima te betalen
leuke vlotte bediening
Marcel404 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Was weer even geleden dat we hier zijn wezen eten en het was wederom overweldigend !! Super lekker eten, verbazingwekkende amuzes en een warme professionele bediening, Best in Breda !!!
Ansy4 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij hebben gekozen voor het verrassingsmenu. Het waren stuk voor stuk kunstwerkjes. Heerlijke amuses vooraf, maar ook tussen de gerechten door.
Ed V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Een werkelijk perfect gepresenteerde maaltijd die heerlijk smaakte en die omringd met verschillende zeer originele bijpassende Amuses een culinair hoogtepunt vormde.
De bediening was uitermate correct, geen moment opdringerig maar voortdurend beschikbaar. Compliment voor de gastvrijheid.

1 puntje aftrek omdat er geen karafje water beschibaar was. Alleen gebottelde waterversies. Altijd weer jammer dat zoiets basaals ontbreekt.

Maar ik kan zuyd van harte aanbevelen voor een perfecte avond met heerlijk eten in een leuke ambiance.

Anoukendick . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Het was heerlijk!! Hebben ons laten verrassen met 4 gangen. Vooraf langzaam gegaarde scholfilet, toen inktvis gevuld met een farce van gamba, kalfsentrecote als hoofdgerecht en een dessert met verschillende bereidingen van aardbei en yoghurt. Dit in combinatie met vier amuses, een pre-dessert en ook de vriendelijke en vakkundige bediening maakte het tot een top avond!
Inekejacobs . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het eten was zeer lekker, prachtig opgediend.
Het enige minpuntje is het zitcomfort van de bank: zeker als je een zwakkere rug hebt.