Zuudwoldiger Huuskamer

Meer informatie over restaurant Zuudwoldiger Huuskamer

• Terras
Gerron .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren 29-10-2016 met z'n zessen hier gegeten.
Mooi gezellig restaurant en vlotte bediening. Voor ons als bierliefhebbers veel keus, hulde hiervoor.
Maar we kwamen uiteraard om te eten, verschillende voorgerechten stonden op tafel, waaronder carpaccio, mosterdsoep, gamba's en die waren allemaal erg lekker. Er werd tenminste weinig gesproken tijdens het eten en dat is een goed teken. De hoofdgerechten waren van eenzelfde kwaliteit en er werden bijlages aangevuld zodra we er om vroegen. Alles erg lekker vlotte bediening kortom wij waren erg tevreden. Een aanrader.
HenkNL .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Zojuist lekker asperges met zalm gegeten in de Zuudwoldiger Huuskamer. Heerlijk ! Na besteld te hebben werden de asperges snel geserveerd. Ik kom vaker in de Zuudwoldiger Huuskamer en het eten is eigenlijk altijd goed. En nu het restaurant uitgebreid is met een serre met dubbele deuren is het behagelijk warm. Helemaal tevreden.
Patterfoot .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Met 4 mannen gegeten, Top voormekaar! eerst een broodplankje gehad top! Daarna een schnitzel gehad waar helaas de champignons al over heen lagen maar smaakte desalniettemin goed en de andere 3 mannen aan tafel spareribs iedereen was zeer tevreden, De aardappels patatten broccoli en komkommersalade werden bijgevuld als we daar na vroegen zeer netjes, Het dessert was een creme bruleee die de kok zelf aan tafel kwam branden, Super!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
We hebben hier genoten van de lunch met een gezelschap van 8. Het eten was erg lekker. Een aantal hadden een uitsmijter variant. Prima bereid. Het boerenbrood wat men gebruikt is erg smakelijk. De verschillende tosti's vielen ook in de smaak. De bediening was echt super. De drie kinderen in het gezelschap hadden wat speciale wensen. Hier werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Sterker nog, de ober deed echt z'n best het ons naar de zin te maken. De locatie is ook prima. Gezellig en rustiek midden in Zuidwolde. Zeker een aanrader dit restaurant. Volgende keer hier maar eens dineren. Dit ook om de uitgebreide bierkaart eens te testen...
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Om nou te zeggen dat je veel (betaalbare) keuze hebt in Zuidwolde is teveel gezegd. Na veel vijven en zessen komen we dan uiteindelijk uit bij De Huuskamer - vooral dankzij de recensies van IENS.NL.
De bediening laat even op zich wachten - maar excuseert zich correct dat we zo aan de beurt zijn. Alle geduld voor de andere gasten en dus ook voor ons.
De eerste discussie betreft de wijn: ik wil graag een halve liter rood en dan het liefst de Dröstdy Hof. Maar helaas: die gaat alleen per glas of per fles... Vreemd: een fles die immers voor dat ene glas open moet, kan daarna rustig voor een half litertje worden uitgeschonken. Maar goed: 's lands wijs, 's lands eer en ik neem dus de matige '2L, schroefdop, rood' die me dan resteert als keuze.
Vooraf gaan we voor het brood met kruidenboter. Ons wordt geadviseerd om dan het échte broodplankje te nemen, drie euro meer, maar dan ook met tapenade (voortreffelijk volgens mijn vrouw) en de overheerlijke Heksenkaas - een zachte roomkaas die opmerkelijke fris en fruitig smaakt. De Aïoli valt daarbij behoorlijk uit de toon - die komt voor ons gevoel gewoon uit een potje.
Het is nog aspergetijd en mijn vrouw kiest dan ook voor de seizoensaanbieding van asperges met zalm. 'Errug lekker!' volgens mijn echtgenote.
Ik ga zelf voor de gevulde varkenshaas en deze is ook zonder meer voortreffelijk.
Een en ander wordt gegarneerd met van die krul-frieten, gebakken aardappeltjes in de schil en witlof met ham en niet te vergeten de huisgemaakte appelcompôte. Keurig verzorgd en ook de mayo ontbreekt dus niet.
Het eten is zonder meer voortreffelijk. We hebben echt genoten.
Als dessert gaan we voor het ijs met slagroom en verse aardbeien - vooral ingegeven door het reclamebord dat de Liquor 43 aanprijst. De door de lieftallige bediening aangereikte glazen zijn zonder meer genereus te noemen en we genieten dan ook volop van die heerlijke combinatie van likeur, aardbeien en ijs.