Zushi

Amstel 20 1017 AA Amsterdam Nederland Kaart
31-203306882

Over restaurant Zushi

Een stukje Japan op het Rembrandtplein

Kom binnen, neem plaats aan de lopende band en kies zelf de bordjes uit waarvan bij jou het water in de mond loopt. Stel je eigen sushidiner samen met al het lekkers dat rechtstreeks van het mes op de band terechtkomt. In hartje Amsterdam is dit een fantastische plek om neer te strijken na een museumbezoek of een dagje winkelen.

Meer informatie over restaurant Zushi

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Erg kort
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, kraakverse sushi en tempura, lekkere wijn. De chef was zeer terzake kundig en zeer hulpvaardig met het beantwoorden van vragen over bepaalde gerechtjes en ook als er iets niet was maakte hij ter plekke wat je wilde...
Simone W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Dit is één van onze favoriete sushitentjes in Amsterdam. Je kunt hier eigenlijk altijd (zonder reserveren) terecht. De staff is uitermate attent en de chefs geweldig. Bestel vooral de specials. Je krijgt zeker iets heerlijks voorgeschoteld en de chefs vinden het erg leuk om iets bijzonders voor je te maken. De california handrolls zijn waanzinnig (echte krab en geen surimi). De kwaliteit van de vis is top, en dat proef je.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Prima sushi van de lopende band. O.a. Sushi met zalm en roomkaas, met spinazie en roomkaas., warme grote garnalen. Ook kan er a la carte gekozen worden. Leuke kleinschalige zaak. Naast plaatsnemen aan de bar waarlangs de band loopt is er ook de mogelijkheid om aan een tafeltje plaats te nemen.
Zeer vriendelijke chef en een aardige man in de bediening,
Prima zaak voor een wat snellere lunch of diner.
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Leuk concept met een draaiende band plus de mogelijkheid om a la carte te bestellen. The usual suspects als edamame, california maki en sashimi staan op de band, maar ook eigen, verassende creaties zoals sushi met paling en maki met spinazie, ei en roomkaas. Verwacht geen kwaliteits-Japanner, maar een modern horeca-concept waar je prima en lekker Japans kunt eten. Personeel is vriendelijk en snel.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Prima sushi die langskomen via de band ... maar vergeet de extra sushi niet die je via de kaart kunt bestellen, zoals de heerlijke sushi van soft-shelled crab!
Lea D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Voordat ik naar de Ladiesnight in Pathe ging, besloten we om hier te gaan eten. We hadden niet genoeg tijd voor een all-you-can-eat en hadden trek in sushi. De sushi's werden vers gemaakt en gedurende korte tijd op de band gelegd. Wat volgens de kok te lang op de band lag, werd er weer af gehaald. Het concept is heel simpel: de sushi's liggen op een gekleurd bordje, en een kaart weergeeft wat de prijzen ervan zijn. Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat de temaki's besteld moeten worden en dat er dan een andere prijs bij komt kijken. De gastvrouw vraagt regelmatig of alles naar wens is. De plaatsen rondom de belt waren goed bezet. Gezien de gesprekken die de gastvrouw en de sushi chef maakten met de gasten, blijkt dit een stek te zijn waar de gasten regelmatig komen. Dat kan natuurlijk alleen maar goed zijn :) Met z'n tweeen hebben we goed gegeten! Met 10 (!) bordjes sushi en drinken kwamen we uit op 40,50 euro. Wel hadden we voornamlijk blauwe bordjes, maar ook andere kleurtjes en toch ook 2 paarse (de duurste) gegeten. Toppertje, en een aanrader als je korter dan een uur de tijd hebt om iets te eten :)
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Lekkere sushi's. Heerlijk van smaak. Gerechten worden vers klaargemaakt. Nadeel van de lopende band is dat wanneer het stiller is, niet alle gerechten op de band verschijnen. Dan mogen de gerechten wel wat duidelijker op de kaart worden aangegeven.
Verder uitstekend.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Eind vorig jaar hebben we op basis van de positieve beoordelingen op iens besloten hier te gaan eten. Op basis van de locatie zou je wellicht een tourist trap verwachten, maar niets is minder waar. De sushi is dik in orde, net zoals de andere gerechten. We waren positief verrast. Sindsdien zijn we een aantal keren terug geweest, met steeds weer een positieve ervaring. De bediening is vriendelijk. De inrichting ok. De lopende band is trouwens een aanrader met kinderen. Die van ons eten sinds die tijd sushi, tempura en teriyaki gerechten. En oh ja, ze serveren ook fruitsalade en pannenkoekjes met banaan. Het zijn eigenlijk desserts, maar het is hiermee ineens nog meer kind-proof.
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk eten, mooie sushi, sashimi en vers genaakte warme hapjes, met liefde gemaakt, vriendelijke en ontspannen bediening! Heb je vragen, dan krijg je een leuke uitleg.
Dorine J. .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Vriendelijke bediening, leuke sfeervolle ambiance, en overheerlijke sushi! ! Ook als je naar een voorstelling gaat is dit restaurant ideale gelegenheid. Alle koude gerechten staan op een band die voorbij komt. Leuk systeem! Beslist een aanrader !
Mare A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wij hebben hier na een dag shoppen gezeten voor wat sushi. De sushi was helaas niet al te mooi gerold. Enkele zelfs rommelig. Qua smaak was het prima te doen.
De bediening was vriendelijk en haalde steeds de bakjes keurig weg zodat je ruimte had om te eten.
De koks waren niet Japans en dat neemt toch een beetje van het Japanse gevoel weg.
Prima tent, maar wij hebben zeker beter sushi gehad.
Ernst.ellen .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Temaki was beetje rommeltje, maar verder alles prima.
Voor veertig euro per persoon goede prijs-kwaliteit (incl wijn).
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Weer heerlijk gegeten bij Zushi; warm welkom, top service, en alles vers en uitstekende kwaliteit. Vergeet niet usu yaki te bestellen, top!
Ming S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Echt verse sushi van goede kwaliteit. De head-chef is een Japanner en dat zie je aan de vakkundigheid en ook de bescheiden houding. California rolls zijn altijd mijn favoriet en Zushi slaagt met vlag en wimpel. Ook een paar vega sushi's gekozen en de groente waren lekker knapperig en op smaak. Prima kwaliteit vis, niet zo waterig als bij veel van de 'all you can eat' sushi tenten. Het interieur is dat van een frisse sushi bar en het verwonderde mij dat ze er al 16 jaar zitten op dit mooie stekje met zicht op de Amstel en het Hotel de l'Europe. Wat mij betreft een van die specialistische restaurants die op basis van constante kwaliteit hun bestaansrecht keer op keer waarmaken. Men is hier kundig en vriendelijk.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteren na een dagje a'dan gegeten. Wij vonden het lekker! De sushi was niet steenkoud, zoals je deze wel vaker krijgt. De sushi komt langs op een lopende band. Alles staat op gekleurde bordjes. Aan de kleur van het bordje kun je zien hoeveel het kost. (Geen verrassing achteraf) de wijn is prima. Op verzoek wordt ook kraanwater gratis geschonken.

Aanrader!
Anne2016 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Enkele jaren geleden hadden wij 's avonds heerlijk bij Zushi gegeten. "How about a lunch?"
Gekozen: miso soep, maki sushi, nighiri sushi met zalm en tonijn en tempura van gamba's en groenten met sake erbij. In vergelijking met een paar jaar geleden zijn de afmetingen van sushi erg geslonken - het waren allemaal MINI sushi geworden. De smaak was ook minder. Jammer dat het zo achteruit is gegaan. Het voelde ook niet echt Japans meer.
Epo1968 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Leuk concept met een 'lopende band' waar de gerechten op staan en die je zelf kunt pakken.
Ik vermoed echter dat de gerechten niet gekoeld worden terwijl ze op die band staan...
Sigrid H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Hier gegeten voorafgaand aan U2 concert op een dinsdag. Restaurant was bijna leeg. Heeft tafeltjes maar als je met 2 personen komt is het de bedoeling dat je aan de 'bar' cq lopende band zit. Omdat het rustig was mochten we aan tafel zitten met z'n tweeen. Ik ben best groot sushi-liefhebber maar dit was een grote tegenvaller. Ik vond het hier smakeloos, of beter gezegd...alles smaakte hetzelfde..naar niks. Op de band stond heel weinig keuze en de uiteindelijke rekening was veel te hoog. Peperduur voor smakeloze hap.veel te duur. Personeel deed mij een beetje te populair. Geen aanrader, ga er zeker niet nog eens heen.
Beste Sigrid11,

Zushi hecht veel waarde aan uw feedback en wij zullen de processen opnieuw onder de loep nemen. Onze excuses voor de onplezierige avond.

Met vriendelijke groet,

Zushi Amsterdam
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Erg leuk concept van "lopende band" sushi op gekleurde bordjes (prijs aanduiding) met daarachter koks die de band vullen of op verzoek warme of speciale gerechten bereiden. Ik nam vooraf een miso soep, precies goede verhoudingen en lekker van smaak, daarna vooral zalm sashimi en nigiri, tonijn nigiri en maki gegeten en kara age (stukjes kip). De sushi was lekker van smaak, niet te koud en de rijst precies goed. Ook de kip smaakte goed, mals met een krokant laagje en niet te vet. Lekkere warme sake en een attente en vriendelijke bediening. Prima plek om snel en lekker te eten. Wel wat prijzig in verhouding tot de kwaliteit maar dat is hartje centrum aan de Amstel misschien ook niet zo gek.
Renze V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Gister met een collega geluncht bij Zushi wat overigens net overgenomen is door een nieuwe eigenaar. Je zit aan een leuk (hoog) tafeltje aan een 'lopende band' waar één voor één heerlijke sushi voorbij komt. Zo kun je mooi inventariseren wat er allemaal op 'het menu' staat en sla je je slag zodra jouw favoriete sushi voorbij komt, leuk concept! De sushi is erg goed van smaak en je merkt direct dat de nieuwe eigenaar enorm zijn best doet om het restaurant naar een nog hoger niveau te tillen. Zeker de moeite waard om eens naar binnen te stappen!