Zus en Zus

Overtoom 548 1054 LM Amsterdam Nederland Kaart
31-206165825

Meer informatie over restaurant Zus en Zus

Neem vanaf het centrum de tram 1 richting Osdorp en stap uit bij halte Rhijnvis Feithstraat. Vanaf hier loopt u nog ongeveer 200m richting de brug.

Anja A.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Een echte aanrader, vriendelijke bediening. Lekker eten en niet duur. Ik kom zeker terug. Goede ligging en gemakkelijk bereikbaar met het openbaarvervoer .
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Prima avond gehad. Eten was lekker, sfeer uitstekend en de bediening heel attent en vriendelijk.
Een aanrader!
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Gisteravond met het werk gegeten bij Zus en Zus. Na de lovende recensies erg benieuwd, maar wij herkennen ons helaas niet in deze recensies. Misschien een ander team aan het werk?

Mijn voorgerecht (zwaardviscarpaccio) leek ontdooid na diepgevroren te zijn. Taai en (de vis) smaakloos.
Mijn hoofdgerecht (eendeborst) was helemaal doorbakken. Geen mals rood stukje vlees, maar droog. En de bijkomende groente slap. Het bord is nagenoeg onaangeroerd terug naar de keuken gegaan. Helaas was niemand van de bediening er scherp op dat er niet gegeten werd. En later werd ook verder niets anders aangeboden.
Het nagerecht (kaasplank) kwam zo bij uit de koeling gerold. Het werd veel te koud (en dus stijf) opgediend. De kazen waren gewone supermarkt kwaliteit. (jammer)

Al met al teleurstellend en geen reden om terug te keren.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten, vis was heerlijk zacht, groenten nog lekker knapperig. Vooral precies goede hoeveelheid, niemand hoefde iets te laten staan, was niet teveel. Zo kon ik eindelijk ook weer eens van het dessert genieten.
John B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heel lekker gegeten. soep was uitstekend van smaak, je kon proeven dat deze vers gemaakt was. Hoofdgerecht was kabeljauw met verse groenten. uitstekende bediening. Alles voor een zeer goede prijs/kwaliteit.
Esther R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gastvrije ontvangst, top eten: goed en heerlijk bereid vlees en vis! Mooie, verse groente, brood en zelfgemaakte friet behoren tot de standaard side dishes. Heerlijke wijn! Kortom: zeer de moeite waard!
LindaM84 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk gegeten! Vooral het chocoladelava toetje was top. Goede huisgemaakte sangria. Bediening was vriendelijk, zou soms wat vaker langs kunnen lopen. Wel direct karaf water, lekkere olijfjes en brood van het huis. Decor is verder niet heel bijzonder.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De lieve zusters hebben ons weer verwend met voortreffelijke eten. Ze weten groenten te betoveren in heerlijk combinaties, altijd perfect gekookt. Ik heb 2 voorgerechten besteld, de salade met witlof, roquefort kaas en peren en de zwaardvis carpaccio. Mijn tafelgenoten, de vegetarische frittata en de vis van de dag, iedereen dik tevreden! 3 course maaltijd kost €27,50. De cheesecake met frambozensaus was hemels! De enige min punt voor mij was de cappuccino. Te sterk en te weinig melk.
De bediening is lief en attent.
Jammer dat ze geen schilderijen ophangen, iets modern en fris. Ook dat ze geen gebruik (mag) maken van de tuin. Het is wat druk buiten op de Overtoom.
Jimms .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor de derde keer hier gegeten. Heerlijk! Ik als vegetarier kom hier zeer goed aan mijn trekken. Ruime keuze en allemaal even lekker. De canneloni is een aanrader. Lekker veel verse groente erbij, ik hou ervan!
Zeer vriendelijke bediening, attent, beleefd.
Vlees van mijn partner precies bereid zoals gevraagd. Kortom, erg goed. En uiteraard komen we hier terug!
JV020 V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Eerste keer gegeten en zeker niet de laatst keer. Prijs kwaliteit is top en heel enthousiast nieuw personeel (en eigenaar).
Veronique R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Voor de tweede keer hier gaan eten. Nu het drie gangen menu. Lekker vers met veel groente. Warm en koud. Een prima afsluiter van een dagje Amsterdam. Ver weg van de toeristen menu's. Vanuit het Leidse plein de tram 1 genomen en bij Overtoom uitgestapt.
barbaraJ .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Zus & Zus. Zij hebben een menu voor 27,50. Wij waten met drie personen en alledrie twijfelden we of er nog een dessert bij kon. Natuurlijk toch gedaan. Koffie met cake en de dagelijks wisselende mousse. Wij komen terug!
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Hele lieve bediening. De service is goed, veel 'van de zaak' (karaf water, olijven, brood, smeersels). Het eten zou een 10 hebben gekregen als het niet te veel was. Zonde dat ik het niet op kreeg want het was heerlijk! Genoeg keuzes in vlees, vis, vegetarisch. Wij hadden beide een ander vegetarisch gerecht, beide ruime portie en heerlijk. Ik zou hier zeker nog een keer heen gaan. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Leuke inrichting.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Mooi restaurant met leuke bediening en goed eten. De kok heeft goed rekening gehouden met onze dieetwensen. Het vlees en de vis waren met zorg bereid en werden geserveerd met een grote hoeveelheid gevarieerde groente, erg lekker! Niet duur, goede prijs/kwaliteit verhouding.
ventoux .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Gisteren weer bij Zus en Zus gegeten, mijn favoriete restaurant. Fles water met brood komt al op tafel voor je goed en wel plaats genomen hebt. Zeer attent, waar zie je dit nog. De magret de canard ( ja sorry, ik ben een beetje francofiel) was weer verrukkelijk (kan zich meten met de Franse keuken). Lekker sappig en een heel lekker sausje op heerlijk gebakken witlof. Daarnaast een grote portie groeten.
Met een glaasje overheerlijke rode huiswijn en je proeft de Provence. Ga snel weer terug.
Sanne H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De avond begon goed met direct een karaf water en olijven op tafel. Het personeel was vriendelijk, maar miste elke vorm van kennis van het eten, de wijn en wisten zelfs niet welke (twee!!) bieren er op de tap zaten. De friet werd te laat geserveerd, terwijl we al aan het hoofdgerecht zaten en de mayonaise zat in plastic wegwerp bakjes. Meubels werden luidruchtig verplaatst.

Het eten was oké, de zwaardvis carpaccio is een aanrader, maar de eend was wat droog en de vissoep smaakte naar verdunde botersaus met mosselen.

De prijs-kwaliteit verhouding is oké. Al met al was het een redelijke ervaring, verwacht echter niet teveel diepgang.
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Mandje brood,olijfjes,karaf ijswater,en voor iedereen een heerlijke salade zit sowieso inbegrepen.
De diamant haas is erg lekker maar tegenwoordig eet ik de aubergine Canneloni met noten paté deze is overheerlijk en elk gerecht is altijd voorzien van heerlijke verse groentes en lekkere patattekes
Toetje tip is de zelfgemaakte lava cake
howard.e.helen .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Het eten was heerlijk - lekker veel en verse groenten, vlees - vis - vegetarisch: lekker.
Het werd druk en het 'personeel' hadden het ervaring net niet om het aan te kunnen. Als de borden weg gehaald werden had iemand kunnen zeggen 'we komen zo terug voor nagerecht bestellingen - of zoiets' - we hebben zelf om de menu moeten vragen, voelde toch een beetje slordig... maar omdat we begrip hadden - en het eten was heerlijk - bleef de avond gezellig.
Er stonden 2 koffies teveel om de rekening - dat was niet duidelijk...
Een van onze tafels wiebelde. Verder geen opmerking over de ambiance.
Annemarie I.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Het was een gezellig etentje met mijn ouders en broer. Zij vonden alles heel lekker (pompoensoep, zeebaars vd dag en vlees). Ik ben veganist en kreeg een speciaal hoofdgerecht met allerlei groenten (gegrild, gestoomd, rauw) en zoet aardappel met frietjes. Zeer goed verzorgd. Het zou wel super zijn als er ook altijd een vegan voorgerecht en nagerecht zouden zijn.
carol W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wat een vriendelijk ontvangst.
Heerlijk welkomst voorafje.
De capacio vooraf is uitstekend.
De diament biefstuk, de eend en de groenten excellent.
De chocalade lava cake is overtreffelijk.
Wat kan ik meer vertellen wij hebben weer heerlijk gegeten!