Zurich

- Lunch 1

Erg lang
A. V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De laatste mooie dag van het jaar, vraagt om en lunch op het terras. Helaas kan Zurich de enorme aanloop van zongenieters niet aan. Het is lang wachten op de bediening. Ze zijn niet oplettend. Als je de kaart vraagt, moet je die uiteindelijk zelf halen. De keuken kon de enorme drukte niet aan. Uiteindelijk 45 minuten moeten wachten op de lunch, een simpel broodje met boerenomelet. Tijdens het wachten hoor je ook nog de bediening de nieuwe gasten informeren dat de verse jus op is en drie van de vier broodjes op de kaart niet meer voorradig is. Wat een afgang! Als je dan een groot terras uitbaat, zorg dan in ieder geval dat je het aan kan.
Rudy B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Hee Zurich wat is er gebeurd? Nieuwe kaart of nieuwe keukenbrigade. Gauw veranderen dan! Salade Falafel: paar plukken harde sla, 5 uitgedroogde falafel balletjes en een stukje advocado, geen dressing en dan 16,50! Angus Burger op zich goed maar fantasieloos opgediend op een mcDonald broodje met slappe sla en heel klein stukje tomaat 16,50! Jammer was altijd goed bij Zurich.
Hanna1948 V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We hebben genoten van de dynamische sfeer bij Zurich. Het eten is goed, de bediening was ook attent. Eén minpuntje: wij zaten met een groep vlak bij de keuken, en een open keuken is leuk maar vraagt wel discipline om niet met de borden te smijten. Dat was af en toe best storend. Maar verder alles prima.
Debby V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk gegeten, zowel op het terras als in het restaurant een gezellige drukte.
Voor zowel de vleeseter als de viseter waren voor- en hoofdgerechten zoals we eigenlijk wel verwacht hadden weer erg goed.
Een perfect gebakken tournedos heerlijk gerookte zalm.
We komen zeker WEER terug.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Ontbeten met vriendinnen. Het duurde erg lang voor dat iemand ons kwam helpen en voor we konden bestellen. Tijdens het eten kwam er niemand langs om te vragen of alles naar wens was en of we nog iets wilden drinken. Het Zurich ontbijt was prima maar niet spectaculair. Scrambled egg was ook prima maar bevatte zwarte olijven die niet op de kaart stonden. Wellicht dat de chagrijnige bediening erg sfeer bepalend was deze ochtend.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Voor het eerst geborreld en gegeten bij Zurich. Erg rumoerig, mede door de open keuken. Door diezelfde open keuken ook een stevige baklucht in onze kleding na afloop. Kwaliteit van de bediening wisselend, soms heel oplettend en de glazen bleven niet vaak lang leeg, maar met de rekening zaten we een kwartier te wachten tot we zelf maar gingen afrekenen bij de bar.
Prima wijnen per glas. Het eten viel ondanks de interessante gerechten op de kaart helaas tegen; erg zout en erg vet waardoor de smaken van de individuele ingrediënten wegvielen. De peer die bij de parelhoen zou komen en wat verfrissing had kunnen bieden niet gevonden, en zelfs de groene kool droop van het vet. De messen waren zo bot dat er niet mee te snijden viel. Gelukkig was er een steakmes beschikbaar maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.
Ik onthou Zurich voor een glas wijn op het terras.
SasGouw .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vrijdag avond, half zes, ondanks dat het nog rustig is qua mensen die borrelen is er een gezellige sfeer in Zurich. De vis van de dag (heilbot met witte asperges) was heerlijk, de cheeseburger met frites met truffelmayo idem. Snickers toetje is heerlijk maar echt mega, dus die delen! Bediening zou wat beter mogen, ze letten niet echt uit zichzelf op of je nog een drankje wilt en een karaf water ipv elke x een half glas water zou toch wel fijn zinn.
Freek Van K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Het was heerlijk, we hadden een burger en de vis dagschotel. Goede smaken en het meisje dat ons hielp heeft echt haar best gedaan zodat wij helemaal in de watten werden gelegd! Dank u!
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
We kwamen hier voor slechts een klein drankje en een snackje. We dachten, we gaan uitgebreid borrelen en bestelden het meest royale plateau wat er op de kleine kaart stond, plateau Zurich. We zijn beiden vervent eters, van equise hapjes tot een vet bekkie: ons maak je overal blij mee. Maar dit was zonder overdrijven de meest teleurstellende borrelplank ooit. Eerlijk gezegd was ie gewoon vies. Van die goedkope teppanjaki stokjes in die standaard marinade, idemdito chickenwings, gortdroge korst om de balletjes gehakt, frikandelletjes waar je alleen aan de vorm, niet aan de smaak de frikandel herkende en alles doordrenkt van frituurvet. Er lagen ook balletjes gevuld met bietjes op, die waren dan wel weer best aardig. Alles fingerfood, 1 mini servetje pp. Dus vragen om extra servetjes. Meer dan de helft van het plateau laten staan.

De limonade die ik bestelde kwam met zó'n klein glas water dat ik maar een kwart van het zakje limonade kon gebruiken anders werd het veel te zoet. Toegegeven, toen ik vroeg om nog een beetje water, kreeg ik datzelfde glaasje met wat nieuw water bijgevuld. Maar echt best karig in z'n totaliteit en alsnog halve zakje ongebruikt. Zonde.

Met mijn gezelschap afgesproken dat we gauw weg zouden gaan en af zouden rekenen. En dat als ze zouden vragen of het naar wens was we eerlijk zouden zeggen dat het écht niet lekker was (wat ze hadden kunnen zien als ze 1 blik op ons tafeltje hadden geworpen, het plateau lag nog voor 70% onaangeroerd op tafel). Maar.. Er werd ons niets gevraagd...

Dus we hebben afgerekend en zijn gegaan. En zullen hier niet gauw meer terugkomen, ondanks het geweldige terras en de mooie aankleding binnen.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Het was gisteren prachtig weer (werd een halve week van te voren aangekondigd) en daarom besloten wij mijn schoonouders mee uit lunchen te nemen bij Zurich. Het terras was flink vol, maar we konden gelukkig een mooie tafel vinden in de zon.

En toen was het eigenlijk wachten geblazen.. Wachten tot we werden opgemerkt, wachten tot we de kaart kregen nadat we de drankjes hadden doorgegeven, wachten tot we de lunch konden doorgeven. Toen werd er verteld dat de wachttijd voor de lunch een half uur was. Geen enkel probleem, we zaten er al ruim drie kwartier en die half uur kon er wel bij. Zo'n straf was het nou ook weer niet om in de zon te zitten wachten. Al was het wel koud want ik had gewoon m'n handschoenen aan. Een half uur later nog geen lunch. Ondertussen was het al 15:00u en begonnen de magen wel heel erg te rommelen. Na nog eens twintig minuten gewacht te hebben kregen we onze lunch. Het zag er heerlijk uit en dat was het ook zeker. Ik ging voor de garnalenkroketten, mijn vriend voor de Surinaamse kippendij, schoonmoeder voor de club en schoonvader voor de tosti. Onze lunch werd geserveerd in diepe borden, behalve van schoonpa, en dat was erg onhandig met snijden.
We kwamen rond 13:45u op het terras zitten en kregen rond 15:20u onze lunch, dat moet beter kunnen. Aan de kwaliteit ligt het in ieder geval zeker niet.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We hebben hier een ontbijtje genomen. Gekozen voor het Zurich ontbijt. Het was lekker en voldoende. Echter heb ik wel wat feedback.

Op de kaart lees je gebakken ei, toast, ham, kaas, marmelade, boter en een roomboter croissant. Echter krijgt je een soort van uitsmijter ham / kaas waarbij de 2 sneetjes toast al op zijn gebruikt met het ei, ham en kaas er bovenop gestapeld. Je kunt je tast dus niet meer met iets anders beleggen.

Ook krijg je een halve muffin, geen hele muffin, ook niet duidelijk op de kaart.
Seizoensfruit klinkt veelbelovend, maar houdt in dat je een stukje fruit er bij krijgt. In ons geval een paar druiven.

Misschien kan de presentatie iets duidelijker op de kaart gezet worden.
Tia S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Prima tournedos gegeten. Heerlijke sgroppino na! We werden in alle drukte uitstekend bediend door een leuke en attente jongeman in dit bijzondere café-restaurant op het Mercatorplein. Van buiten lijkt het een rode paddestoel, van binnen leuke inrichting met veel hout. Jammer dat de muziek later op deze vrijdagavond op HARD ging. Snel wegwezen.... :-(
Jbangma .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Hier laatst op een doordeweekse dag geluncht. De broodjes waren origineel en lekker (al mocht er wel wat meer peper en zout op). Jammer dat er maar 2 dames in de bediening stonden waardoor we lang moesten wachten op onze drankjes, lunchkaart en met de bestelling doorgeven. Dit kan zeker beter!
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Leuk restaurant, vriendelijke en goede bediening. Helaas was de rosbiefsalade niet zo smaakvol en als hoofdgerecht veel te weinig.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Ik kende Zürich niet, maar omdat er op de vrijdagavond bijna nergens plek was, gingen we hier maar heen. Ik dacht: Leuk, een soort bistro! Geen hoge verwachtingen. Maar man, ik heb heerlijk gegeten! De risotto met pompoen en pastinaak was top. Bediening was super fijn, schonken wijn bij zonder opdringerig te zijn. Het licht en de sfeer was goed en de pinot grigio was ook heel smaakvol.
Bedankt! Aanrader ;)
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Lekkere cheeseburger gegeten. Twee van ons hadden de dagschotel met scholfilet en mosselen, waarvan er bij een wat weinig mosselen waren waar nog wat in zat. Verder waren we zeer tevreden. Hele aardige bediening!
Andreproef .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Van een afstand zou je het niet veel geven. Maar als je het sfeervolle terras ziet wordt het al aantrekkelijk. Helemaal als je binnenkomt. De ronde setting met de grote kachel in het midden maakt het met het interieur erg gezellig. Heerlijk gegeten. De burger was goed gebakken en smaakvol. De curry was ook heerlijk. Het allerlekkerste was de Scroppino. Wat een geweldig toetje!! Bediening had iets vlotter gekund. Een paar extra wijntjes hadden ze bij ons wel kunnen serveren. De prijs was redelijk gemiddeld.
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Gezellig restaurant, vriendelijke en attente bediening en lekker eten. Wij hadden de pekingeend als voorgerecht die heel lekker van smaak was, het was jammer dat het zo snel op was. Als hoofdgerechten de vis special en de maïskip die beide erg smakelijk waren en er daarnaast aantrekkelijk uitzagen, het oog wil tenslottte ook wat. Samen een punt lemonpie van Holtkamp gedeeld en die was, zoals alles van Holtkamp, zaaaaalig! Enige minpunt: als je aan een tafeltje om de haard zit en er zitten mensen op de bank, zit je wel érg dicht bij elkaar en loop je zelfs het risico lange haren in je eten te krijgen. Ik ga hier zeker nog eens eten, maar zal dan vragen om bij een van de ramen te mogen zitten.
Joon B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Uit onszelf zouden we waarschijnlijk nooit zo snel hier zijn gaan eten.
Maar als welkomstcadeau in de buurt oa. Voor Zurich een aanbieding in de brievenbus ontvangen. Toch maar even proberen op een lazy sunday afternoon.
We verwachtten er niet te veel van, maar waren blij verrast, een zeer uitgebreid ontbijt/lunch gegeten. Met lekkere sapjes en leuke bediening.
Buiten begonnen ivm de onverwacht mooie dag, het Mercatorplein is veel mooier dan ik vooraf had gedacht, wellicht komt dat ook door het mooie terras met relatief veel groen.
Toen het onverhoopt toch te koud werd buiten, even naar binnen verplaatst, ook daar gezellig en sfeervol.
Gewoon genoten en we voelen ons gelijk welkom in de buurt met nu al een adresje waar we terug kunnen komen!
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Met vrienden uit Zeeland prima geluncht op het Mercatorplein op de mogelijk laatste zonnige dag van het jaar. Broodjes tonijnfricassée, Surinaamse kippendij met Mme Jeannette piccalilly.Het was ontzettend druk en we moesten 50 minuten wachten op ons eten! Maar ... dit werd goedgemaakt door een gratis drankje Merci!