Zuiderklip

Nieuwe Jachthaven 60 4924 BA Drimmelen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Zuiderklip

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 20:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
Voordelig
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Het eten was prima en de bediening ook.
het waren 7 kinderen die op een mytylschool zaten, dus alle een beperking, maar vonden het alle erg leuk en een ervaring rijker.
Ook ik als begeleider heb een leuke avond gehad. Groetjes Carla
RazendeRutger .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Ongeïnteresseerd personeel. We hebben kinderen met een allergie, maar het was niet mogelijk een glutenvrij stukje varkenshaas te serveren, dan "bleef hij met een halve varkenshaas zitten". Mijn kip was rauw, teruggestuurd, wederom een rauw stuk. Lekkere friet, maar ja, das dam ook alles.
Johnendees .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vandaag hier gegeten, maar wat was het druk in Drimmelen. Dus ook bij de Zuiderklip, waar je prachtig aan het water kunt zitten. Na een plekje veroverd te hebben, werden we al snel geholpen door de bediening. Mijn man koos voor een varkenshaasje met pepersaus en ik koos voor de beef teri yaki. Tijdens het opnemen vroeg het personeel of we een normale portie of een grote portie steppegras wilde. Omdat we beide honger hadden, hebben we een grote portie genomen. De wacht tijd was hoogstens -/+ 20 minuutjes en je kreeg vooraf een mandje stokbrood. Beide gerechten zijn zeker een aanrader! Heerlijk gegeten en wij komen weer terug hoor, voor het eten, uitzicht en het gezellige en goede personeel. Gr.
Jurgendegroot .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heb hier met mijn vriendin gegeten, na een bezoek aan de Efteling.
We hadden nog nooit steppegras gegeten, en konden de grote portie echt niet op.
je hebt een heel mooi uitzicht over het water en de jachthaven.
De mensen waren aardig, en het eten kwam snel.
Een echte aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Het was gewoon goed. De vleesgerechten zijn standaard en de sauzen ook maar met de frietjes was niets mis. Keurig gebakken plus je kreeg ook meer dan voldoende.

Prima restaurant als je honger hebt en even lekker wil zitten
Jeanmol .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Leuk restaurantje met een mooi uitzicht over het water.
Thaise curry met gamba's gegeten, goed van smaak met veel verse groentes. Had voor mij iets minder pittig gemogen.
mijn gezelschap bestelde een extra grote schnitsel welke ook goed smaakte.
we komen graag weer eens terug
Gherda .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wat een slecht restaurant, ook nog nooit zo slecht gegeten als hier.
Bij binnenkomst komt de frituurlucht al op je af (oud vet-lucht). Vooraf een zielig mandje brood. Meer mandje dan brood; zag er erg sneu uit. Het eten zit geen smaak aan (Biefstuk Biesbos: druipt van de jus, waar enige cranberrysmaak -als op de kaart aangegeven- niet terug te vinden/proeven is. Een smakeloos geheel. Schnitzel Joekel: ook smakeloos, begraven onder een grote laag saus waardoor deze slap werd. Kipsaté: 1 droge saté op een hééél groot leeg bord, ziet er wel erg sneu uit).
Steppegras zelf zijn gewoon hele dunne frietjes maar dan zonder enige smaak, vies, zompig en vet. Wordt in een enorme hoeveelheid geserveerd. Gelukkig hadden we ze in een apart bakje besteld, wat al een overmatige hoeveelheid was. We werden gewoon onpasselijk bij het zien van de grote hoeveelheden steppegras welke anderen bovenop het voedsel geserveerd kregen, zodat mensen moesten graven voor hun vlees.
De meeste steppegras is trouwens onder de tafels te vinden, even een bezem zo nu en dan zou echt geen kwaad kunnen. De vloer lag bezaaid met troep.
De salade erbij was erg zielig te noemen, bijna een vergrootglas nodig om een blaadje sla terug te vinden en dat was het portie voor 3 personen.
Het personeel is echt niet vriendelijk, ook nauwelijks te verstaan. Restaurant deed ook niet gezellig aan. Lijkt alsof het door -ongeïnteresseerde- studenten beheert wordt...?
Nee, dan volgende keer liever een echt frietje bij de frietboer. Zonde van ons geld…
Harrieslotter .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
in een woord, geweldig restaurant. We hebben nog nooit zoiets gezien.
Een heel restaurant vol met mensen die proberen die grote berg frietjes op te krijgen om een steppegrasdiploma te verdienen.
Enkele van ons hebben ook een poging gewaagd, ik heb het bij een normale portie gehouden.
Het eten is goed voor de prijs die je betaald, verwacht geen culinaire hoogstandjes. Alles is van goede kwaliteit en smaakt goed.
Het personeel is netjes en doet zijn best, en het eten komt snel.
Geen restaurant om lang te tafelen, maar als we weer een bootje gaan huren in de Biesbosch gaan we zeker weer terug.
Proostjes .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bediening laat de wensen over, ongeïnteresseerd, jong en onervaren. We hebben hier al meerdere malen gegeten en voorlopig voor het laatst. Ik had de laatste keer kip op een spies maar die was gortdroog, gelukkig saus er bij. Man had Black agnus biefstuk maar hier zaten veel pezen en vet in. Twijfelachtig of het wel degelijk Black agnus was... Deze ook niet goed bereid. Steppegras vonden wij altijd een beleving omdat je moest "graven" naar je vlees, helaas nu een kleine portie apart in een bak gekregen waardoor de Steppegras vetter en slapper aanvoelt. Jammer maar voortaan rijden we een stukje verder om wel waar voor ons geld te krijgen. Bedenk wel dat je op tijd drinken besteld want er word niet meer gevraagd of je nog iets wilt. .. om even positief af te sluiten; de locatie is prachtig.
We vinden het erg jammer dat het eten niet naar wens is geweest, ik heb het nog even met het bedienend personeel opgenomen of er op deze datum iets negatiefs is waargenomen bij onze gasten.
Deze mensen werken al jaren tot grote tevredenheid in ons restaurant.
Voor het steppegras hebben we inderdaad een keuze ingevoerd, waarbij U kunt kiezen voor een
grote portie bovenop uw vlees zoals het hoort, of een "normale" portie in een apart kleiner bakje.
Deze keuze staat vermeld in de menukaart en dit wordt bij het opnemen van de bestelling aan iedere gast gevraagd.
Deze keuze hebben we ingevoerd omdat heel veel gasten de grote berg steppegras teveel vonden, en het zonde vonden dat veel in de vuilnisbak terecht kwam.
Maar voor de echte steppegrassers serveren wij nog steeds de grote bergen waar je lekker doorheen kunt graven.
We weten niet waar het fout is gegaan dat dit niet duidelijk is geweest voor u, en willen dit graag met u oplossen zodat dit negatieve gevoel voor u verdwijnt.
Neem even contact met ons op of stuur een email.
ik weet niet wat er met de kipsaté is gebeurd, deze hoort niet droog te zijn. En de black angus kogelbiefstuk hoort ook geen pezen te bevatten, een lichte vetmarmering is kenmerkend voor dit Noord Amerikaans vlees.
Ik hoop dat we een oplossing kunnen bieden voor U.
Groeten Team Zuiderklip
Fb134 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Al diverse malen hier de grote berg steppegras gegeten. Zaterdag viel echter zwaar tegen. De salade voor 2 personen werd vooraf geserveerd in 1 bak. Salade was echt veel te koud en daardoor smakeloos. Daarnaast geen bordje om de salade op te scheppen, dus hoe te eten ???
Steppegras werd ok in aparte bakjes geserveerd in plaats van een berg bovenop het vlees. Op zich beter omdat je nu niet eerst een berg aardappels hoeft weg te werken. Helaas was het steppegras nu veel te hard doorbakken waardoor het net een zak minifrietjes-chips was. Slechte beurt deze keer!
Leroisoleil .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Fantastische locatie aan de Amer. Geheel toevallig hier binnen gelopen. De prijs is zeer goed voor een eenvoudig 3-gangen menu. De hoeveelheid eten is meer dan voldoende, de berg steppe gras is enorm.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Omdat steppegras al en tijdje op ons verlanglijstje stond maar eens naar Drimmelen gereden. Het restaurant ligt aan de kade van de Biesbosch en is eigenlijk een soort veredelde strandtent. Nu had je dus het idee in een serre te zitten, maar als het mooi weer is en de boel is open zal het een stuk gezelliger aandoen.
Het meisje welke ons bediende kwam een beetje onervaren over maar was wel vriendelijk. Het voorafje (tomatensoep of groentesoep) was niet spannend, maar wel OK. Bij het hoofdgerecht kreeg ieder een enorme hoeveelheid steppegras. Moeilijk te eten, maar wel erg lekker.
Mijn vrouw en ik hadden een ribeye & een Black Angus steak besteld. Hier werd niet gevraagd hoe we die bereid wilden hebben. Waarom werd al snel duidelijk: Deze kwamen allebei well done de keuken uit. Geen stukje rood/roze meer in te vinden.
De Black Angus was gelukkig een goed stukje vlees, waardoor deze toch nog prima te eten was. De ribeye heb ik teruggestuurd naar de keuken... De eerste hap was en enorm stuk pees en was niet weg te kauwen. Uitgespuugd en terug op het bord.
In overleg met de bediening maar gekozen voor een ander stuk vlees: De sparerib. Deze was dan weer prima in orde. Niet zo vet als je hem soms tegen komt en lekker van smaak. Het personeel heeft dit dus netje opgelost!
Kortom Een leuke plek om te gaan eten. Het advies is wel om de biefstuk links te laten liggen, maar verder kan je er voor het geld prima eten.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Prachtige locatie aan het water, echt genieten bij mooi weer zoals wij hadden. Vanwege het bijzondere 'steppegras' hadden wij dit restaurant uitgekozen. Gelukkig kregen we dit in een aparte kom en niet over de rest van ons eten heen, het lijkt me echt helemaal niks om te moeten graven naar je stukje vlees. Het steppegras was prima van smaak en niet vet. Groot bezwaar: per persoon is er maar liefst 1 kilo aardappelen nodig (dat vindt men hier tenminste) en deze portie is zo ontzettend groot dat niemand dit in zijn eentje opeet, nog niet eens met z'n tweeën. Waarom in godsnaam zoveel? Alle kommen gingen dan ook minstens halfvol terug naar de keuken waar het allemaal wordt weggegooid. Wat een verschrikkelijke voedselverspilling! Serveer kleinere porties en mocht er wellicht iemand zijn die meer wil kan hij altijd nog bijbestellen. Geen aanrader dus voor als je tegen voedselverspilling bent.
Nielsmer .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Lekker steppegras gegeten met gambas. Erg veel steppegras, te veel om op te krijgen, mooi terras, lekker aan het water waar je de bootjes ziet varen.
Jael P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wij hebben op een mooie donderdagmiddag heerlijk op het terrasje aan het water genoten van het overheerlijke steppegras. Het was weer superlekker. Ik neem altijd steppegras met kipsaté en appelmoes. Het personeel bestond uit jonge meisjes die vrij onverschillig overkwamen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Wij hebben gewoon weer genoten en komen hier zeker weer terug!
Marcella D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
De Zuiderklip is echt in een woord geweldig!
Het eten is overheerlijk, we gaan altijd met heel veel plezier en honger weer uit eten.
Raad het ook altijd iedereen aan, en we gaan zovaak mogelijk.
Ook hebben we al die leuke 'bord leeg certificaat' gewonnen.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Eten was erg lekker. Caraïbische gambas: erg lekker en goed schoongemaakt. Zalm goed gekruid en niet te gaar.
Steppegras lekker maar beetje vettig.

Personeel helaas niet zo goed, ongeïnteresseerd, je staat lang droog, af ruimen vergeten ze.

Het krijgen van eten duurde erg lang (meer dan 3 kwartier).

Pastamilan S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
lekker gegeten. porties zijn fors, decor en bediening is goed.
de tijd tussen de drie gangen van het wintermenu kan iets langer.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Via vakantie veilingen en bon voor een Steppegras menu voor 2. Van te voren via de site gezien dat het veel was maar zo veel. Was echt teveel. Vooraf soepje was ook erg lekker en het toetje in kleinere hoeveelheid kwam ivm de hoeveelheid steppegras goed uit. Wat ik wel jammer vond was dat de saus al over de schnitzel zat waardoor eer ik bij de schnitzel was deze een beetje was doorgelopen. Zou ik in het vervolg apart vragen.
Pukkie77 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Voor de eerste keer steppegras gegeten bij de Zuiderklip. ik had er niet veel van verwacht omdat ik dacht dat het een soort friettent was, nou dat viel best mee.
We waren met zes personen en hebben allemaal heerlijk gegeten, de spareribs waren werkelijk geweldig.
mijn broer had biefstuk genomen en die was perfect, en de Japanse zalm was zeer goed gegaard.
De bediening is correct en snel. de sfeer heeft wel wat van een strandtent, je hebt een heel mooi uitzicht over de maas of aan de andere kant over de jachthaven.
Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker weer terug