Over het restaurant Zuid

Dineren op een unieke plek

Genieten van kleine gerechtjes, gastvrijheid en een goed glas wijn terwijl je midden in de natuur, met rust en ruimte om je heen, uitkijkt op een prachtige zonsondergang. Bij Zuid is het mogelijk. Je vindt dit restaurant op een unieke plek in Hoorn met wijds uitzicht over het IJsselmeer. Sluit een rondvaart door de prachtige havens van Hoorn af met een heerlijk diner bij Zuid.

Meer informatie over restaurant Zuid

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Kan beter
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Als je een echte Hollander bent kan ik begrijpen dat je dit lekker vind. Maar dit is echt geen Indisch restaurant met Indisch eten zoals wij gewend zijn. Dit is 90% Nederlands en 10% Indisch. De saté is gewoon Nederlands, de saté zoals wij die hebben kennen is hier zeer ver te zoeken. De daging smoor was gewoon draadjesvlees. Wij misten de echte Indische smaken. Neen, de Indische keuken was ver te zoeken. Heel, heel erg jammer. De serveerster dacht dat ze leuk was, maar het ging nergens over. Advies; als je geen echt Indisch eten gewend bent, dan zit je hier goed. Ook vanwege het mooie uitzicht. Ben je wel de Indische keuken gewend dan moet je hier niet wezen. Je snapt er niets van dat dit als Indisch eten wordt verkocht...
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
De zeer negatieve recensies vinden we onbegrijpelijk. Het eten was heel goed en smakelijk. De curry-kokossoep met garnalen was fantastisch: een 10! Omdat de keuken Javaans met soms Hollandse touch is, zoals de menukaart ook aangeeft, is de smaak soms milder met dus niet altijd de bekende krachtige kruiding. De bediening was vriendelijk en persoonlijk. De locatie is prachtig. Wij komen er zeker weten terug: een aanrader!
gerda281 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De gerechten waren smaakloos en hadden helemaal geen smaak van indonesische kruiden.
Bediening was aardig.
Vind dit geen aanrader als Indonesisch restaurant.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant zuid. We hebben gekozen voor het verrassingsmenu (5 gangen) goede afwisseling van gerechten, lekkere smaken. Kortom steeds weer verrassend. Heerlijke wijn erbij maakte t diner af.
Daarnaast is de ligging en het uitzicht heel mooi. Wij genoten van een geweldige ondergaande zon.
Joycevdlelie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Zelden zo smakeloos en slecht gegeten! De bediening die wij hadden was vriendelijk, maar voelde zich ongemakkelijk bij de slechte gerechten merkten we. Verrassingsmenu, weinig aziatisch van smaak. Soep als afwaswater en saus en vlees als drab. Echt slecht. Kregen wel korting maar het uit eten gaan effect was weg. Een andere tafel had ook een onbeschofte bdiening, dus die hadden dubbel pech. Sla dit restaurant over en ga met eigen sandwich aan de waterkant zitten en geniet dan vh mooie uitzicht.
Hoornse .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Met veel passie wordt verrassend en smaakvol gekookt. Kleine gerechten geïnspireerd op de Indonesische keuken. We hebben genoten van de toewijding van de gastvrouw, het heerlijke eten en prachtige bijpassende wijnen. En niet te vergeten het uizicht over het Markermeer
e.kragting .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten met het AH-menu. En het was weer geweldig.
De eerste keer waren we hier met onze mannen, maar zij wilden niet meer mee. Zij misten de vorige keer bij het hoofdgerecht een schaaltje aardappeltjes of frietjes. Want alleen een stukje vlees met een klein beetje groenten, vonden zij wat karig. De mannen hadden hun buikjes niet rond na afloop.
Vanavond dus alleen met twee dames gegeten en het was weer geweldig lekker. We hadden nu op voorhand gevraagd om frietjes of aardappeltjes als extra gerecht, maar dat was helaas niet mogelijk omdat het restaurant geen frituur heeft.
Echt heel jammer, want het eten is superlekker, de bediening is heel vriendelijk en de locatie is top. Een schaaltje frietjes of aardappeltjes zou het voor ons áf gemaakt hebben.
pietriakroon .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hadden gekozen voor het verrassingsmenu. In alle opzichten heerlijk en borden mooi opgemaakt.
Het was heerlijk warm binnen ondanks de storm. Personeel is heel vriendelijk. We hebben heerlijk gegeten!!!
l.gevers .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Voor de tweede keer met de AH restaurant actie gegeten. Was zeker zo lekker en gezellig als de eerste keer. Aanrader! Wij komen hier zeker een keer terug, dan voor de derde keer en als het later donker wordt, want we willen toch ook wel eens vanuit het restaurant over het water kijken. :)
EefjeEet .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Leuke zaak en nette bediening.
Trap naar de ingang is niet erg handig.

Eten was voldoende (AH menu) maar moet eerlijk zeggen dat als ik de volle prijs had moeten betalen, ik het veel te duur had gevonden. Het is echt aangepast aan de aanbieding.
Daarnaast vind ik dan 4,50 voor een schaaltje brood . . . .

Leuk voor een keer.
wiljohan275 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het was bijzonder want op decsite stond dat je ook nog om 21.30 kon reserveren zo gezegd zo gedaan, maar toen wij aan kwamen hadden ze hier niet op gerekent ze waren al aan het opruimen??? Ze hadden niet verwacht dat deze reservering serieus was. Waarom staat er dan op de site dat je dan nog kan reserveren?? We zaten samen met nog een stel die ook op deze tijd had gereserveerd?. Ondanks dat hebben ze ons wel goed geholpen, maar leuk is anders, de verwarming was ook al uit, al met al geen leuk etentje!
j-nauta .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het was alleen nog maar mogelijk om op een laat tijdstip te reserveren, dit gold ook voor een ander koppel. We kwamen beide rond 21.00 uur binnen terwijl we ook beide een reservering hadden staan op 21.30 uur. Men vond het daar maar vreemd dat we een reservering hadden staan op zo'n laat tijdstip. I.v.m. de grootte van de porties werd er een 4-gangen menu aangeboden i.p.v. een 3-gangen menu. De (koude) voorgerechten waren goed, de warme gerechten daarentegen waren van een matige kwaliteit. De zuurkoolsoep was goed, de pindasoep was wat dun van smaak. Een bij de Ladysteak geserveerde wijnsaus smaakte chemisch, de Roseval aardappelen waren koud. De Daging Smoor was redelijk, het haalde het niet bij een goed Indisch restaurant, maar dat is misschien te verwachten. De Brownie bij het nagerecht was heel droog en erg hard. De service was attent maar de dames hadden ons niet gevraagd wat onze bevindingen waren wat betreft de warme gerechten, mogelijk geschrokken van de negatieve reacties van een andere tafel?
jannyfolmer .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Vier gangen en alle gangen waren heel lekker. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Zuid is zeker een aanrader.
rudidutschke .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
eten was perfect alle 4 gerechten (verrassingsmenu) waren even lekker met de soep nog iets lekkerder. service was allert en kwam regelmatig vragen of we nog iets nodig hadden.

pcklein .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk en spontaan. Gemoedelijke sfeer en de ladysteak is een aanrader. Het uitzicht over het water is prachtig.
anja.koen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten in een prima ambiance. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Er ging even iets mis, ons tweede gerecht werd vergeten maar dat werd prima opgelost en alles werd goed geregeld.
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Leuk verrassingsmenu bij Zuid met een zalmbonbon, javaanse kippensoep, stoofvlees en hertebiefstuk een een toetje met creme brulee ijs, bitterkoekjes mousse en slagroom. De wijnkaart is niet erg uitgebreid, maar er is genoeg keus. Wat ons betreft was er maar 1 minpunt, er zat teveel tijd tussen de gerechten. En wij zaten onder het schuine dak, dan zie je heel weinig van het prachtige uitzicht op Hoorn.
jeldau-jochem .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wij vonden het eten opnieuw lekker, wederom aardige bediening, en een goede sfeer.
Het uitzicht vlakbij het ijsselmeer doet de rest.
simon_schouten .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Zuid met perfecte bediening. We kregen een 4 gangen menu met veel keuzes bij elke gang. De pindasoep en de zuurkoolsoep (!) waren boven verwachting en we hebben gesmuld van de ladysteak en de schol. Tot slot een lekker toetje met ijs, mousse en brownie.
We gaan er zeker nog een keer naar toe!
verhage.ad .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
We hebben met zijn tweeen op zondagavond gegeten bij restaurant Zuid.
Het was een speciaal vier gangen diner met AH kortingskaart.
En je kon kiezen uit 2 gerechten per gang. De bediening was heel vriendelijke en het eten smaakte heerlijk verrassend en de porties waren niet groot, zodat je niet met een heel dik gevoel naar huis ging. Een aanrader dus.