Over het restaurant ZòXander!

Martijn Bokkers, eigenaar en chefkok van ZòXander, heeft een voorliefde voor de klassieke keuken. Hij laat zich vooral leiden door pure, rijke en smaakvolle gerechten. Dagverse producten met een grote variëteit van groenten, gevogelte, vlees en vis. Allemaal terug te vinden in het Chef’s menu. Natuurlijk houdt onze keuken hierbij rekening met uw dieet en/of voorkeurswensen. Ook is er bij elk menu een bijpassend wijnarrangement mogelijk. Dit arrangement is zorgvuldig samengesteld door onze sommelier voor een perfecte wijn/spijscombinatie.

Meer informatie over restaurant ZòXander!

De bushalte is direct aan de overzijde van de straat
  • : Parkeren kunt u bij het Q-Park onder de Media-Markt. Of in de garage bok bioscoop de Pathé

Donderdag T/M zondag 17:00 - 23:00u.
Dinsdag gesloten.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant ZòXander!

Sander D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten hier! Alles was top! Librije eat your hart out????
Elke D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Naast het fantastische eten en de culinaire hoogstandjes, is de service zeker ook om over naar huis te schrijven.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Wat een heerlijke plek. Lekker buiten kunnen eten. Super bediening, heerlijk eten. Top!!
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk eten, lekker compleet. Een fijne ervaring.
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Voor het eerst bij ZoXander gegeten en het heeft ons zeker niet teleurgesteld. We hebben heerlijk gegeten. Gerechten waren smaakvol, verrassend en met zorg bereid. We vonden het wel iets aan de dure kant, maar komen desondanks terug.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Soms heb je gewoon even je dag niet. Dat kan je als gast gebeuren en natuurlijk ook als gastheer of gastvrouw. Soms gaat het samen op. Het was een prachtige, zomerse, voorjaarsavond en dan is in Zwolle ZòXander ‘the place to be’ als je wat meer wilt dan ‘een hapje eten’ en als je dat buiten wilt doen. Het koste wat moeite om ontvangen te worden en dan sta je er toch wat hulpeloos bij tussen de tafeltjes waarvan je niet weet welke voor jou bestemd is. En als dan, nadat er contact gezocht is, kennelijk toch nog eerst wat andere dingen prioritair zijn, begint het niet helemaal goed. En zo ging het verder. Wat gebracht werd was niet besteld en wat besteld was werd niet gebracht. Het is altijd lastig om het juiste tempo in zo’n avond te krijgen; niet te snel en gejaagd, maar snel genoeg zodat je het idee hebt dat er wat gebeurt. Dat lukte deze avond niet. Het duurde bijna anderhalf uur voor het voorgerecht, pas kort daarvoor voorafgegaan door een heerlijke amuse, uitgeserveerd werd. En deze keer was er (althans voor ons) niet een lekker vers gebakken broodje). Toen we eenmaal aan het eten waren, waren de tempowisselingen niet logisch. Dus dat was alles bij elkaar niet zoals wij het graag hebben. Overigens had de kok wel zijn dag en waren de gerechten (zoals we dat gewend zijn) prima. De er bij uitgezochte wijnen pasten prima en waren heerlijk. En ook Zwolle deed haar best met veel opgewekte mensen op straat en op de terrassen die voor een deel weigerden de parkeerautomaat zoals voorgeschreven te spekken met alle justitiële gevolgen van dien. En als mensen daar dan op hun eigen manier op reageren geeft dat vanaf het terras ook wel weer wat vermaak. Dat het een mooie zomer mag worden met voldoende gelegenheid op herkansingen.
Henriette L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Gisteravond gegeten via socialdeal. Afgelopen 10 jaar hebben wij vaak bij zo Xander met plezier gegeten. Maar gisteravond viel het ons een beetje tegen. Het eten is goed, maar het was anders. Wat neutraler van smaak. Niet echt bijzonder. Het serveren van eten en drinken liep ook niet echt synchroon. Of je had alleen eten voor je of alleen drinken. Zo Xander vinden wij niet meer wat het is geweest. En dat vinden wij Jammer!
Harm-Peter P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Geweldig gegeten!
Ettina W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Een heerlijk 4 gangen verrassingsmenu genoten bij ZòXander. Ook voor de vegetariër in ons gezelschap een zeer aangename en afwisselend menu met een heerlijk wijnarrangement. Sfeer is zeer ongedwongen en knus, een aanrader!
Hanneke I.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Gezellige sfeer, heerlijk gegeten met prima wijnarrangement. Aanrader!
Lucy Scholte S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk gegeten! Heel aardige bediening. Mooie gerechten. We komen zeker een keer terug. Aanrader. Gemoedelijke sfeer .
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
prima verzorgd
Vladimir P.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Wederom uitstekend gegeten!
Lida V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heerlijke verrassende gerechten: kunstwerkjes! Ook voor de vegetariër een aanrader!
Kirsten Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
We hadden voor het 4 gangen verrassingsmenu gekozen. Voorgerecht was eenzijdig en zuur van smaak. Tussengerecht was lekker. Hoofgerecht, het vlees, was erg droog en zat nauwelijks smaak. Als hoofdgerecht kregen we ijs waar de ijskristallen inzaten en heel zuur was. Niet echt kwaliteit wat je zou verwachten. Het toetje ook niet opgegeten. De gastvrouw vroeg of het niet smaakte. Benoemd wat we ervan vonden wat enkel afgedaan werd met een "jammer". Zeer terleurstellend was het.
Geert L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Zeer goed gegeten, 5 gangenmenu, alles was heerlijk.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Uitstekend gegeten .
Service en wijnadvies waren voortreffelijk.
Vriendelijke bediening
Evita R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Bediening kwam in het begin langzaam op gang. Was wel jammer. Eten wel erg lekker! Alleen de tijd tussen de gerechten was vrij lang.. volgens mij hadden ze iets te weinig personeel op deze avond.
Harm K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Zowel la patronne als haar jonge assistenten voelde precies aan "wat voor vlees ze met ons in de kuip hadden". Op die manier heeft iedereen een leuke avond!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het eten was heerlijk, het zou alleen een keer een verrassing zijn als het dessert geen sorbetijs en/of fruit zou zijn. Ik begrijp dat lactosevrij koken voor een kok best lastig is, maar daar waar alle andere gangen niet onder deden voor die van de ‘ gewone’ gasten, viel het dessert een beetje tegen. De smaak was prima, maar dit krijg ik al in ieder restaurant. De verwachtingen lagen hier wat hoger. Desondanks een heerlijke avond gehad!