Over het restaurant ZòXander!

Martijn Bokkers, eigenaar en chefkok van ZòXander, heeft een voorliefde voor de klassieke keuken. Hij laat zich vooral leiden door pure, rijke en smaakvolle gerechten. Dagverse producten met een grote variëteit van groenten, gevogelte, vlees en vis. Allemaal terug te vinden in het Chef’s menu. Natuurlijk houdt onze keuken hierbij rekening met uw dieet en/of voorkeurswensen. Ook is er bij elk menu een bijpassend wijnarrangement mogelijk. Dit arrangement is zorgvuldig samengesteld door onze sommelier voor een perfecte wijn/spijscombinatie.

Meer informatie over restaurant ZòXander!

• : Parkeerplaats

Donderdag T/M zondag 17:00 - 23:00u.
Dinsdag en Woensdag gesloten.

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant ZòXander!

Vladimir P.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Wederom uitstekend gegeten!
Lida V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heerlijke verrassende gerechten: kunstwerkjes! Ook voor de vegetariër een aanrader!
Kirsten Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
We hadden voor het 4 gangen verrassingsmenu gekozen. Voorgerecht was eenzijdig en zuur van smaak. Tussengerecht was lekker. Hoofgerecht, het vlees, was erg droog en zat nauwelijks smaak. Als hoofdgerecht kregen we ijs waar de ijskristallen inzaten en heel zuur was. Niet echt kwaliteit wat je zou verwachten. Het toetje ook niet opgegeten. De gastvrouw vroeg of het niet smaakte. Benoemd wat we ervan vonden wat enkel afgedaan werd met een "jammer". Zeer terleurstellend was het.
Geert L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Zeer goed gegeten, 5 gangenmenu, alles was heerlijk.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Uitstekend gegeten .
Service en wijnadvies waren voortreffelijk.
Vriendelijke bediening
Evita R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Bediening kwam in het begin langzaam op gang. Was wel jammer. Eten wel erg lekker! Alleen de tijd tussen de gerechten was vrij lang.. volgens mij hadden ze iets te weinig personeel op deze avond.
Harm K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Zowel la patronne als haar jonge assistenten voelde precies aan "wat voor vlees ze met ons in de kuip hadden". Op die manier heeft iedereen een leuke avond!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het eten was heerlijk, het zou alleen een keer een verrassing zijn als het dessert geen sorbetijs en/of fruit zou zijn. Ik begrijp dat lactosevrij koken voor een kok best lastig is, maar daar waar alle andere gangen niet onder deden voor die van de ‘ gewone’ gasten, viel het dessert een beetje tegen. De smaak was prima, maar dit krijg ik al in ieder restaurant. De verwachtingen lagen hier wat hoger. Desondanks een heerlijke avond gehad!
Elles H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het eten was goed, de bediening zeer vriendelijk, prijs/kwaliteit een beetje uit balans. Echter, de locatie van ons tafeltje was teleurstellend. Een erg klein tafeltje half in de garderobe, half in het looppad, naast de opening van de bar; onrustig en ongezellig. Dit lijkt mij niet de normale setting, maar had mogelijk iets te maken met de drukte op eerste kerstdag. Dit hadden ze op zijn minst van tevoren moeten aangeven, dan waren wij graag een andere keer komen eten en waarschijnlijk met een positievere ervaring vertrokken. Neemt niet weg dat de bediening zeer vriendelijk was en vooral het hoofdgerecht goed smaakte.
martijn T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Goede service, vriendelijke bediening, echter kwamen wij bij topdrukte binnen en het duurde even.voordat wij onze eerste gang voorgeschoteld kregen.
Voor de rest was het helemaal top !
hans W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Eten was redelijk maar personeel kon het niet aan, teveel gasten te weinig professioneel personeel. Gastvrouw (eigenaresse?) erkende dat ook. We kregen wel korting op de rekening.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wij hebben het 5 gangen verrassingsmenu gekozen. Helaas was er geen enkel gerecht goed. De tartaar van coquilles was net snot, de vis erna ook, de duif was rauw en zelfs de biefstuk was rauw. Tot slot het nagerecht, zelfs dat was niet lekker, het notentaartje was kurkdroog en de pruimen zuur, het kleine bolletje ijs was lekker. Het gehele menu miste smaak, alles was vrij vlak. Ook miste ieder gerecht een krokantje. Al met al zeer duur maar uiterst teleurstellend eten. De bediening was erg attent en vriendelijk!!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Kwalitatief goed eten, aantrekkelijk gepresenteerd. Bediening is er als het nodig is, zonder dat dit de conversatie aan tafel verstoort. Voor herhaling vatbaar dus..
wilmaschrijver .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heerlijk avondje. Uitstekend gegeten, alles goed op smaak met heerlijke wijnen erbij. Het is een van onze favoriete restaurants in Zwolle.
marjanhjkp57 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten, verrassingsmenu 4 gangen. Persoonlijke ontvangst. Bedankt en tot ziens. Mooi opgedient, we hebben 4 uur gedineert.
Anniek B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wij hebben hier een heerlijke avond gehad. De gerechten waren erg bijzonder en gevarieerd. Het eten was van uitstekende kwaliteit en erg goed bereid.
Vriendelijke service en een leuke intieme ruimte. Een grote aanrader, wij gaan zeker nog eens terug.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gezellig restaurant met zeer goed en gevarieerd eten. Leuke inrichting. Alleen als je bij het raam zit kan het wel tochten als de wind erop staat
MPJ .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Lekker gegeten maar de combinatie van gerechten/ingrediënten was een beetje "los zand". Ook waren de groenten wel erg a dente, het lukte niet een spruitje aan de vork te prikken.
Elske K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Super gegeten, zeer verrassend 5 gangen verrassingsmenu, zeker niet standaard en kwalitatief goed. Prettige ambiance, vriendelijke en voorkomende bediening. Casual chique, niet pretentieus. Komen zeker terug.
H L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij hebben genoten van de gezellige locatie Zaten met vier mensen aan een ronde tafel.
Eten was goed en vriendelijk personeel.