Over restaurant ZòXander!

Een ware wereldreis

Spannend en uitdagend. Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Zuid-Amerika staan gebroederlijk bij elkaar op de menukaart. Dit levert een creatieve kaart op met schitterende gerechten. Zodra je een hap neemt weet je het: dit klopt helemaal.

Meer informatie over restaurant ZòXander!

• : Parkeerplaats

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Duur
Erg lang
Moniek S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Na lange tijd niet bij dit restaurant te zijn geweest (wat vroeger Xanders Bazaar was) leek het me leuk om hier een avond te genieten.
Helaas zeer teleurgesteld! Het werelds 10 gangen menu vonden we niet bijzonder en de tijd tussen de gangen was te lang 4,5 uur hebben we hier gezeten en dat te weten dat we na de laatste gang (het dessert) direct hebben afgerekend. Ook werd er niet veel aandacht geschonken aan de drankjes. Onze gastvrouw was vriendelijk, het grootste gemis is de passie bij alle werknemers.
Esmée P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Afgelopen zaterdag weer eens bij Zo Xander gegeten. Waar we eerder altijd érg tevreden waren, viel het deze keer erg tegen. Bediening was heel aardig, maar wel wisselend qua niveau. De gerechtjes (a la carte) waren vlak, peper en zout misten duidelijk (stond ook niet op tafel). Het 'broodje vooraf' was te zoet van smaak en de olijfolie ook weinig smaakvol. De tijd tussen de gerechtjes (bijna een uur) was veel te lang. Jammer, want eerder altijd erg lovend over dit restaurant. Nu bijna 'gewoontjes'. Zelfgemaakte pepermunt achteraf was wel attent. Gemist kans voor Zo Xander.
Huub H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zeer smaakvol en verrassend menu( chefs menu )
Goede service lekkere wijnen.
Een echte aanrader voor wie eens wat anders wil.
Voor herhaling vatbaar.
Huub en Sharon uit Hattem

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Als je 'in de stad' een 'hapje wilt eten' kun je in Zwolle prima terecht. Wat een prachtige ontwikkelingen de afgelopen tien jaar. Dat geldt ook voor de terrascultuur. Maar als je echt 'uit eten' wilt en dat met mooi weer op een mooi terras wilt, dan is het zoeken onder de Peperbus. Wij komen dan vaak bij ZòXander uit. Prachtig historisch gebouw. Aan de rand van het Centrum. Net buiten -, maar met zicht op de hectiek. Jammer van het parkeerplaatsje dat het terras scheidt van het echte centrum. Vanavond was het tot een uur of negen goed toeven op het terras. Daarna naar binnen waar het 'uitverkocht' was. We hebben (als gebruikelijk) lekker gegeten en goede bijpassende wijnen gedronken. We werden goed, vriendelijk en behulpzaam bediend. Door drie of vier verschillende medewerkers. Wat we op ons bord hadden was niet altijd voor de mensen in de bediening duidelijk. Volgens mij kan dat beter. Mooie avond gehad. Een aandachtspuntje zijn de 'banieren' langs het terras met daarop de naam van het restaurant en het webadres. Maar behalve dat ze in het zicht staan; ze passen meer bij een copyshop of een bedrijf in tweedehands winterbanden. Ook vanavond viel het weer op hoe lastig het is een goede, waarheidsgetrouwe nota te produceren. Daar kan de horeca nog verbeteren. Er mist zo vaak (minimaal) iets. En niet alleen bij ZòXander. Tot de volgende keer!
Isabelle D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het 10-gangen 'werelds' menu is een aanrader: 10 erg smakelijke smaakcombinaties van verschillende wereldkeukens maakten dat je een klein reisje om de wereld maakte. Bijpassende wijnen waren geen optie, aangezien de wijnen voornamelijk per fles te krijgen waren. Wel hebben we goed en kundig advies gekregen over een wijn die goed zou combineren met de verschillende gerechten. Het personeel was vriendelijk en attent. De inrichting was intiem, maar niet mijn persoonlijke smaak. Verder was het genieten van goed eten voor een goede prijs, dus zeker een aanrader voor een leuke en smakelijke avond uit.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Mijn vriendin eet glutenvrij. Hier is met de proeverij rekening gehouden met alles. Voor het geld zijn de 10 gerechten goedkoop. De smakencombinaties zijn compleet en origineel. Zeker een aanrader voor mensen die zich willen verrassen voor een niet al te hoge prijs. Wij waren aangenaam verrast!
Violetta H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteren gegeten 10 wereld gerechten. Lekker maar geen uitleg waar de gerechten vandaan komen. Tafels staan te dicht bij elkaar. Ander plek gevraagd. Wijn kun je niet proeven alleen een paar zijn open. Flessen rond 30, 40 euro moet je gokken. Leuk om een keer heen te gaan. Maar hoeft
niet tweede keer.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gisteren een high wine gedaan. Heerlijke middag gehad met goede heerlijke wijnen en de gerechtjes waren heuse kunstwerkjes. Leuke ongedwongen sfeer op het terras met vriendelijke bediening. We hebben een topmiddag gehad en komen zeker een keertje terug!
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Top. Aanrader. Maak vooral je wensen bekend bij gecombineerde gerechtjes. Ze houden er vast rekening mee. Erg goede combi van wijn en voedsel. Goede uitleg.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Echt een fantastische avond gehad met heerlijke gerechtjes en erg goede bediening. We gingen voor de proeverij... Een zeer goed samengesteld menu met super lekkere en mooie combinaties. Voor de tonijn van Zo Xander mag je me wakker maken ;) De bediening is zeer alert, kundig en heeft verstand van hetgeen men serveerd. Grote aanrader!!!
Janis1 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alles kon in overleg...geweldige bediening en uitleg van de gerechten waaruit het bestaat en waar het vandaan komt...Het belangrijkste vonden wij dat het heerlijk werd opgediend en geweldig smaakte...echt een aanrader !
Toon.hendrix .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Het eten was goed. Het hoofdgerecht, varkenswang, was zeer smakelijk. De smaken van voor- en hoofdgerecht lagen wel erg dicht bij elkaar. Zeker wel een aanrader.
Zachtvoetje .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Buiten stormde het maar binnen was het heerlijk warm. De proeverij was verrassend en verzorgd. Heerlijke witte wijn gedronken. Bovenal was de bediening super. Duidelijke uitleg en heel gastvrij. Een aanrader!
Mbrugmanm .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Wij waren met 6 personen. Heerlijk gegeten. Vooral het wild was goed. Prima bediening die duidelijke uitleg gaf. Mooie locatie.
Tinekevanlogtestijn .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met 4 personen gegeten waarvan 1 glutenvrij. Hier was veel aandacht aan besteed. Het eten was heerlijk en de bediening top.
Hevdb .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Viel erg tegen. Zeer kleine gerechtjes, zelfs als je "groot" hebt besteld en betaald (18,00 euro). De prijzen op de kassabon verschilden van die op de menukaart. De IENS-AH-actie was blijkbaar onjuist verwerkt: scheen vaker voor te komen, werd ons verteld.
Oftewel, zonde van het geld en na afloop een lege maag.
Brigitharms .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
We hebben fantastisch lekker gegeten; mooie gerechten , verrassende smaken met liefde klaargemaakt ! Zeer vriendelijke bediening en deskundige uitleg over de wijn en gerechten!
A.dilorenzo .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Prettige ontvangst, attent en behulpzaam personeel.
Verrassend 10 proeverijmenu, wat tot en met het dessert bleef behagen.
Met persoonlijke voorkeuren werd op een zeer correcte manier rekening mee gehouden, een pluim voor keuken en bediening ,
Een behaaglijke avond bij ZoXander doorgebracht.
Iganzeboom .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij ZoXander. Wij hadden gekozen voor de tien kleine gerechtjes en alles was even lekker. De bediening was erg vriendelijk en enthousiast.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We zitten nu bij ZòXander, en we hadden eigenlijk geen plaats maar we konden aan de reserve tafel de bar. Ik moet zeggen beste tafel van het huis. Het eten is echt 5 sterren we hebben het 10 gerechten menu en ik zeg je alles is heerlijk, bijzonder en uitmuntend. De service is ook helemaal top, vriendelijk behulpzaam netjes en ook leuk om mee te praten. Al met al een hele fijne en lekkere avond. Bedankt ZòXander