Over het restaurant ZòXander!

Martijn Bokkers, eigenaar en chefkok van ZòXander, heeft een voorliefde voor de klassieke keuken. Hij laat zich vooral leiden door pure, rijke en smaakvolle gerechten. Dagverse producten met een grote variëteit van groenten, gevogelte, vlees en vis. Allemaal terug te vinden in het Chef’s menu. Natuurlijk houdt onze keuken hierbij rekening met uw dieet en/of voorkeurswensen. Ook is er bij elk menu een bijpassend wijnarrangement mogelijk. Dit arrangement is zorgvuldig samengesteld door onze sommelier voor een perfecte wijn/spijscombinatie.

Meer informatie over restaurant ZòXander!

• : Parkeerplaats

Donderdag T/M zondag 17:00 - 23:00u.
Dinsdag en Woensdag gesloten.

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Het eten was minder goed dan wij gewend zijn. Voorgerecht was lekker maar niet bijzonder. Vlees was te ver doorbakken. Toetje was bitter.

We moesten zelf steeds om drinken vragen en de tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht was erg lang.

Jammer, wij hebben er vorig jaar van de kaart gegeten en waren toen wel erg tevreden.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Met de AHrestaurant-actie werden we hier vergast op een fantastisch 3-gangen verrassingsmenu. Kalfspaté vooraf, heerlijke eendenborst (toevallig 1 van mijn favorieten!) en een lekker ijs/vruchtentoetje. Bijpassende wijnen combineerden mooi. Allervriendelijkste bediening. Als ze volgend jaar weer meedoen rijden we met plezier nogmaals van Amsterdam naar Zwolle!
Liza V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Gegeten met de AH-voucher. Speciaal AH-verrassingsmenu. Stonden er sceptisch tegenover maar erg goed !!
Goede kennis van de wijn!! Vriendelijke medewerkers.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Een aanrader om eens lekker uiteten te gaan. Er staat een klein proffessioneel team klaar om jouw avond tot een succes te maken. Het eten waar het om gaat is van hoge kwaliteit en de daarbij behorende prijs is een passende redelijke prijs. Zeker voor een vervolg vatbaar.
ruudboelens .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Gegeten met ah-bon. Mooi opgemaakt en lekker eten, maar -en dat kan bij een verrassingsmenu- de helft van ons lustte het hoofdgerecht helaas niet. Glas wijn a 5,40 lekker, maar o.i. duur. Tempo lag aan de hoge kant.
Ans D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Prima gastvrouw, keurige bediening, mooie gerechten; heerlijke ambiance en vrije keuze met AH-diner! Hier zijn we zeer niet voor het laatst geweest.
famvanhal .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Fantastisch en gevarieerd eten!! Ook mooi opgediend met overal kleine verrassend smakende groentehapjes en werkelijk overheerlijke sauzen. Een geïnspireerde vrouwelijke chef-kok die dit in een zeer warme keuken presteerde en eigenlijke een grote koelcel verdient om af en tot in te kunnen staan om af te koelen. Wij hebben ons laten verleiden tot het ZOmenu , met een proeve van 4 kleine voorgerechten: werkelijk heerlijk!! Ook de wijnen die werden geschonken, incl de dessertwijn, smaakten voortreffelijk. We wonen niet in Zwolle, maar weg gaan nog eens terug.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
sinds zeer lange tijd weer een keertje de passie en ambacht geproefd van de keuken, erg lekker gegeten. Personeel was kundig en behulpzaam. Wij hebben buiten gezeten lekker in het zonnetje. Ben slecht ter been en personeel haalde een stoel van binnen op zodat ik wat beter kon zitten (perfect geregeld)
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
verrassend goed! Heerlijke smaakcombinaties en goede producten. Bediening is informeel en contactueel. Een absolute aanrader. Wij zijn fan!
Henriette H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Super lekker gegeten met bon van ah restaurant actie. Verrassingsmenu was van hoge kwaliteit. Bediening was goed. Wij komen zeker terug.
janniepeter .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heel lekker gegeten bij dit restaurant. Door het mooie weer heerlijk buiten gezeten. Wij hadden een verrassingsmenu van de actie van Albert Heijn. Hierdoor echt waar voor ons geld. We hadden zeebaars als vooraf en eendenborst als hoofdgerecht. Echt heel smaakvol. Een aanrader dit restaurant.
MWM S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Superlekker gegeten in gezellige ambiance en met vriendelijk en kundig personeel. We maakten gebruik van de AH actie. Er was een 3 gangen verrassingsmenu. Met dieetwensen werd rekening gehouden en we merkten geen onderscheid met andere klanten. Ik heb wel andere ervaringen hierin gehad.
Sebastiaan H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Heerlijk gegeten met een prettige sfeer en vriendelijke bediening TOP! Zeker de moeite waard om nog een keer te gaan eten!
FO F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijk gegeten in sfeervolle ambiance. Gangen van het 4-gangen verrassingsmenu waren goed op elkaar afgestemd. Wel vonden we de prijzen van bier & wijn aan de hoge kant.
Henriette, Mike en Arie D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Mijn partner was jarig geweest . Dit dinéetje was haar cadeau. Nou het werd een prima cadeau, wat een fijne verrassing. We hebben genoten van het heerlijke eten met voor ons een paar favoriete gerechten als een halve kreeft , stukje reerug onder ganzenlever en eendenborst. Alles perfect bereid met mooie bijlagen en heerlijke sausjes in een verrassing menu van vijf gangen.
We zaten naast de open keuken en konden zo het hele ouvre van de mis en place tot de bereiding van de gerechten aanschouwen. Een compliment voor de eigenaar / chef kok was dan ook zeer op z'n plaats, hij verstond zijn vak voortreffelijk. Zelf ben ik een fanatiek ervaren hobby kok met een opleiding van drie jaar in een 3 sterren restaurant van een top kok. Dus we weten waar we over praten,
Kok en bediening bedankt voor deze voor ons fijne avond.
joop S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Was heerlijk eten. Zag er goed en verzorgd uit. De bediening was prettig en er werd zelfs gevraagd of het naar onze zin is.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Ditmaal heb ik met een collega op het terras van ZoXander van een uitstekende maaltijd genoten, die een zo mogelijk nog beter gesprek begeleide. Als voorgerecht koos ik voor de inktvis ringen. Mooi, heel ligt gefrituurd en prachtig geserveerd op een kleurrijk bedje van diverse groentes. Als tweede gerecht koos ik voor de Bisque. Het werd aan tafel "klaar" gemaakt. een bordje met garnalen, een beetje couchette en een jonge maïskolf. Daarover de ingekookte kreeft. Echt een streling voor m.n. smaakpapillen. Ik sloot af met een stevige eendenbout. Een echte poot met bot vergezeld van groente en frieten. De woordkeuze wijst er al op dat dit gerecht steviger van aard was. Maar ook hier was het vlees echt zorgvuldig gegaard. Compliment voor de keuken. We kozen er voor om het hele diner te laten begeleiden door een witte huiswijn. Omdat ik had gereserveerd via de AH restaurant actie mocht ik na 3 uur genieten bijna € 75 afrekenen. Dat is echt geen geld voor de kwaliteit die ons vanavond geboden werd. Dank aan keuken en bediening
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zondag 18 Juni Dineren we bij ZoXander. Eind April waren we er ook. (en lieten een recensie achter. Alle gasten zitten buiten op het Rode Torenplein. Het is een prachtige zomeravond. We hebben gereserveerd via de ah restaurant actie. Dat geeft geen enkele beperking. Het tweede drie gangen diner is gratis. Kiezen we uitgebreider dan gaat er € 35 van de rekening af. Gewoon a la card eten dus. We kiezen voor het drie gangen verrassing menu. Dat opent met subliem gegaarde zalm op een bedje van spaghetti. Echt een streling voor de tong. Als tweede gang wordt (tamme) eendenborst geserveerd met een heel subtiele garnituur. Ook dit is echt super bereid !! Ik kan het alleen maar aanbevelen. We sluiten af met een kaasplankje (supplement) De kazen liggen in een mooie lijn. De smaak ontwikkeld zich. Ook hier is de hand van de vakman te proeven. Dat alles wordt begeleid met Chardonnay en twee puglio druiven (waaronder een primitivo) Ze combineren goed. Achteraf hadden we wel even naar de prijs van de wijn moeten kijken. Maar ja dat deden we niet en genoten van de mooie combinaties.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Met het heerlijke weer lekker buiten gezeten. Mooie locatie. Soms wat rumoerig door lang rijdende motorfietsen. Zaten aan de zijde van de weg op het terras. Eten was echt goed. Heerlijk gegeten. Goed wijnadvies bij ieder gerecht. Echt een restaurant om weer eens terug te komen.
Dineke H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Knus restaurant leuk ingericht, mooie lokatie met een terras. Verrassingsmenu van vier gangen gegeten erg lekker en goed verzorgd door vriendelijk personeel.