Over het restaurant ZòXander!

Martijn Bokkers, eigenaar en chefkok van ZòXander, heeft een voorliefde voor de klassieke keuken. Hij laat zich vooral leiden door pure, rijke en smaakvolle gerechten. Dagverse producten met een grote variëteit van groenten, gevogelte, vlees en vis. Allemaal terug te vinden in het Chef’s menu. Natuurlijk houdt onze keuken hierbij rekening met uw dieet en/of voorkeurswensen. Ook is er bij elk menu een bijpassend wijnarrangement mogelijk. Dit arrangement is zorgvuldig samengesteld door onze sommelier voor een perfecte wijn/spijscombinatie.

Meer informatie over restaurant ZòXander!

• : Parkeerplaats

Donderdag T/M zondag 17:00 - 23:00u.
Dinsdag en Woensdag gesloten.

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant ZòXander!

wilmaschrijver .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heerlijk avondje. Uitstekend gegeten, alles goed op smaak met heerlijke wijnen erbij. Het is een van onze favoriete restaurants in Zwolle.
marjanhjkp57 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten, verrassingsmenu 4 gangen. Persoonlijke ontvangst. Bedankt en tot ziens. Mooi opgedient, we hebben 4 uur gedineert.
Anniek B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wij hebben hier een heerlijke avond gehad. De gerechten waren erg bijzonder en gevarieerd. Het eten was van uitstekende kwaliteit en erg goed bereid.
Vriendelijke service en een leuke intieme ruimte. Een grote aanrader, wij gaan zeker nog eens terug.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gezellig restaurant met zeer goed en gevarieerd eten. Leuke inrichting. Alleen als je bij het raam zit kan het wel tochten als de wind erop staat
MPJ .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Lekker gegeten maar de combinatie van gerechten/ingrediënten was een beetje "los zand". Ook waren de groenten wel erg a dente, het lukte niet een spruitje aan de vork te prikken.
Elske K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Super gegeten, zeer verrassend 5 gangen verrassingsmenu, zeker niet standaard en kwalitatief goed. Prettige ambiance, vriendelijke en voorkomende bediening. Casual chique, niet pretentieus. Komen zeker terug.
H L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij hebben genoten van de gezellige locatie Zaten met vier mensen aan een ronde tafel.
Eten was goed en vriendelijk personeel.
N.D. G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
hartelijk ontvangen.
geen probleem dat men liever geen vis in het (voor)gerecht zou krijgen. Werd zeer smakelijk wat anders geserveerd.
keurig geholpen met de jassen bij het vertrek
Gert H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Uitstekende eetgelegenheid in het centrum van Zwolle.
Fijne sfeer (cosy) en uitstekende gerechten. Zowel starter, hoofdgerecht als dessert.
Zeer aan te bevelen.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Nog niet eerder in dit restaurant gegeten. Leuk, sfeervol restaurant. Het restaurant was helemaal bezet, waardoor je wel met veel mensen in een tamelijk kleine ruimte zat en dichtbij elkaar.
Kwaliteit eten was heel goed.
mcanocchi .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heerlijk gegeten met mijn jongste zoon en genoten van de sfeer de mooie gerechtjes en van het zien smullen van mijn zoon :)
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Voor het eerst sinds jaren weer eens bij ZoXander gegeten. Leuk tentje op een prachtige locatie. Maar aan de vorige keer hadden we toch betere herinneringen. Hoewel de gerechten prima opgemaakt werden geserveerd ontbrak subtiliteit en geraffineerdheid in de smaak. Zo was de kalfsmuis wat aan de taaie kant en gewoonweg teveel in verhouding met de andere ingredienten van het gerecht. Sowieso worden flinke porties geserveerd. Ook het hoofdgerecht was fors, met wel lekker mals vlees. Alleen viel de smaak ervan wat tegen. Niet erg sterk op smaak. Het dessert was daarentegen heerlijk. Net als de wijnen, echt heel goed.
De bediening tenslotte was vriendelijk en attent.
e.kooijmans .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
“Wij kunnen met alles rekening houden, we maken namelijk alles zelf” Heerlijk gegeten, mooi ingericht en het personeel lijkt me een echt team. De liefde en vakkundigheid waarmee de gerechten worden gemaakt is al heel bijzonder maar ze worden ook echt toegewijd opgediend en toegelicht.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten met goede wijnen en vriendelijke bediening. Al met al genoten!
F.M. A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
We hebben van een prima driegangen diner genoten. Er is geen concessie gedaan aan de opmaak en gebruik van ingrediënten omdat we met A-H kortingskaarten kwamen. Bediening correct en voorkomend. Gezellige sfeer.
Famar .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten dit keer met 4 stellen! Het 3-gangen verrassingsmenu van de AH.
Voorgerecht plak zalm met blad sla, heerlijk fris.
Hoofdgerecht mals stukje varkenswang en hertenbiefstuk, garnituur met o.a.spruitjes, gepofte aardappeltjes puree van pastinaak?. Daarbij ook een schaaltje frites met mayo.
Nagerecht een mooi opgemaakt bord met bekertje van witte chocolade gevuld met chocolademousse, frambozen, enzovoort. Alles zag er trouwens heel mooi uit. Heel verzorgd.
Zeker een aanrader om heen te gaan.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk genoten van het AH menu. Prima ontvangst en service. Vriendelijk personeel! Fijne avond gehad in een sfeervolle ambiance.
Annelies E.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Zeer gastvrije en vriendelijke ontvangst. Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten, mooi opgediend. Een aanrader! Omdat wij op doorreis waren, vonden wij de wachttijd een beetje lang. Als je uit eten gaat, moet je natuurlijk eigenlijk genieten en de tijd nemen.......
B. L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Het verrassingsmenu was inderdaad verrassend, en niet onbelangrijk, ook smaakvol , kleurrijk en gevarieerd.
De wachttijd tussen de gangen m.n. tussen tussengerecht en hoofdgerecht was wel erg lang.
Annelieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij ZoXander. Complimenten aan de chef. De avond was prima. De gastvrouw gaf aan dat het druk was. Als dat zo was hebben wij er niks van gemerkt. Als ik een puntje van kritiek moet geven is dat er wel vaker langs gekomen had mogen om te vragen of wij nig iets te drinken wikden. Voor de rest was het een gezellige avond met heerlijk eten.