Over het restaurant ZòXander!

Martijn Bokkers, eigenaar en chefkok van ZòXander, heeft een voorliefde voor de klassieke keuken. Hij laat zich vooral leiden door pure, rijke en smaakvolle gerechten. Dagverse producten met een grote variëteit van groenten, gevogelte, vlees en vis. Allemaal terug te vinden in het Chef’s menu. Natuurlijk houdt onze keuken hierbij rekening met uw dieet en/of voorkeurswensen. Ook is er bij elk menu een bijpassend wijnarrangement mogelijk. Dit arrangement is zorgvuldig samengesteld door onze sommelier voor een perfecte wijn/spijscombinatie.

Meer informatie over restaurant ZòXander!

• : Parkeerplaats

Donderdag T/M zondag 17:00 - 23:00u.
Dinsdag en Woensdag gesloten.

• Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk eten, fijne bediening, ondanks zieke medewerker, toch vrij snel en dat alles in een prachtig oud gebouw in het gezellige zwolle. Top dus
timmermanpeter T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Het eten was van uitstekende kwaliteit. We hadden gekozen voor viergangen verrassingsmenu, waarbij ons de mogelijkheid werd gegeven om aan te geven welke gerechten of ingredienten we liever niet wilden. De gerechten zagen er uitstekend verzorgd uit, mooie opmaak, leuke aparte gerechtjes met uitstekende smaak. Kortom, niets op aan te merken, bijna van sterrenniveau! 1 dingetje was er met de wijn, we kregen van een Argentijnse Pinot Noir een tweede fles die troebel was en waaruit al een aantal van de gasten zich hadden bijgeschonken. Door de ober werd snel een nieuwe fles gehaald, en de oude inclusief (half)volle glazen afgevoerd. Echter, aan het eind bleek dat we voor alle (minus de troebele fles) gewoon de volle pond hadden betaald. Ik had het echter wel sjiek gevonden als het restaurant ons hiervoor kosteloos had gesteld, want uiteindelijk is er ook een behoorlijk deel van de goede wijn afgevoerd, waarvoor we wel gewoon betaald hebben. Al met al een uitstekend restaurant waar we zeker nog een keer terugkomen
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Een mooi restaurant met een fijne keuken. We kwamen voor een drie gangen menu. Precies goed gegaarde zalm als voorgerecht. Daarna echt prachtig -bijna gaar geslagen- vlees van lam & kalf. Echt genieten. Een kaasplankje na met een heel mooie opbouw van smaken. En dat allemaal met een heel rustige, warme bediening. Dat alles begeleid door een "primitivo", de wijn waar we echt van houden. Aan het eind mocht ik (met een AH diner bon) bijna 80 euro afrekenen voor ons beide. Een sublieme prijs-kwaliteit verhouding,
leonie V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
De sfeer is erg goed. Je voelt je bij Zo Xander gelijk thuis. Warm in gericht in een mooi monumentaal pand. Eten was heerlijk. Wij hebben ons laten verrassen door de chef met 5 gangen en daar hebben we zeker geen spijt van het was top! Bediening was erg vriendelijk.
Anne-Marije D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De gastheer/gastvrouwschap ontbreekt volkomen! Het ontvangen van de jassen bij aankomst was de enige keer dat ik het op de avond gemerkt heb. Pas na 45 minuten kregen we de kaart. Vervolgens hebben we zelf moeten aangeven dat we wilden bestellen en kwam er een serveerster met nog een keer de menukaart. Kortom, bediening was slecht, voegde totaal niks toe, was niet enthousiast en zeer traag. Het eten was goed van kwaliteit maar kleine porties. Wij hadden een 5-gangen verrassingsmenu en die was gelijk aan de 10 kleine wereldgerechten menu alleen kregen deze: a. Meer gerechten (10 kleine gerechters
wim Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
hoi
wonen sinds 3 jaar op steenworp afstand, en kunnen nu stellen spijt te hebben jullie niet eerder te hebben bezocht.
kortom zeer aan te bevelen, goede ontvangst, lekker ontspannen sfeer, goed en erg vriendelijk personeel.
en zeker ook niet te vergeten de keuken, allemaal een pluim.
zeker een bezoek waard, en genieten voor een super vriendelijke prijs.
wim en herward
Coen G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het eten is super! De bediening is aardig; maar schiet te kort . Zij zijn helaas niet in staat geweest de sfeer zo te verzorgen wat het diner verdiende. Bediening is niet bijzonder. Jammer.
Moniek S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Na lange tijd niet bij dit restaurant te zijn geweest (wat vroeger Xanders Bazaar was) leek het me leuk om hier een avond te genieten.
Helaas zeer teleurgesteld! Het werelds 10 gangen menu vonden we niet bijzonder en de tijd tussen de gangen was te lang 4,5 uur hebben we hier gezeten en dat te weten dat we na de laatste gang (het dessert) direct hebben afgerekend. Ook werd er niet veel aandacht geschonken aan de drankjes. Onze gastvrouw was vriendelijk, het grootste gemis is de passie bij alle werknemers.
Esmée P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Afgelopen zaterdag weer eens bij Zo Xander gegeten. Waar we eerder altijd érg tevreden waren, viel het deze keer erg tegen. Bediening was heel aardig, maar wel wisselend qua niveau. De gerechtjes (a la carte) waren vlak, peper en zout misten duidelijk (stond ook niet op tafel). Het 'broodje vooraf' was te zoet van smaak en de olijfolie ook weinig smaakvol. De tijd tussen de gerechtjes (bijna een uur) was veel te lang. Jammer, want eerder altijd erg lovend over dit restaurant. Nu bijna 'gewoontjes'. Zelfgemaakte pepermunt achteraf was wel attent. Gemist kans voor Zo Xander.
Huub H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zeer smaakvol en verrassend menu( chefs menu )
Goede service lekkere wijnen.
Een echte aanrader voor wie eens wat anders wil.
Voor herhaling vatbaar.
Huub en Sharon uit Hattem

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Als je 'in de stad' een 'hapje wilt eten' kun je in Zwolle prima terecht. Wat een prachtige ontwikkelingen de afgelopen tien jaar. Dat geldt ook voor de terrascultuur. Maar als je echt 'uit eten' wilt en dat met mooi weer op een mooi terras wilt, dan is het zoeken onder de Peperbus. Wij komen dan vaak bij ZòXander uit. Prachtig historisch gebouw. Aan de rand van het Centrum. Net buiten -, maar met zicht op de hectiek. Jammer van het parkeerplaatsje dat het terras scheidt van het echte centrum. Vanavond was het tot een uur of negen goed toeven op het terras. Daarna naar binnen waar het 'uitverkocht' was. We hebben (als gebruikelijk) lekker gegeten en goede bijpassende wijnen gedronken. We werden goed, vriendelijk en behulpzaam bediend. Door drie of vier verschillende medewerkers. Wat we op ons bord hadden was niet altijd voor de mensen in de bediening duidelijk. Volgens mij kan dat beter. Mooie avond gehad. Een aandachtspuntje zijn de 'banieren' langs het terras met daarop de naam van het restaurant en het webadres. Maar behalve dat ze in het zicht staan; ze passen meer bij een copyshop of een bedrijf in tweedehands winterbanden. Ook vanavond viel het weer op hoe lastig het is een goede, waarheidsgetrouwe nota te produceren. Daar kan de horeca nog verbeteren. Er mist zo vaak (minimaal) iets. En niet alleen bij ZòXander. Tot de volgende keer!
Isabelle D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het 10-gangen 'werelds' menu is een aanrader: 10 erg smakelijke smaakcombinaties van verschillende wereldkeukens maakten dat je een klein reisje om de wereld maakte. Bijpassende wijnen waren geen optie, aangezien de wijnen voornamelijk per fles te krijgen waren. Wel hebben we goed en kundig advies gekregen over een wijn die goed zou combineren met de verschillende gerechten. Het personeel was vriendelijk en attent. De inrichting was intiem, maar niet mijn persoonlijke smaak. Verder was het genieten van goed eten voor een goede prijs, dus zeker een aanrader voor een leuke en smakelijke avond uit.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Mijn vriendin eet glutenvrij. Hier is met de proeverij rekening gehouden met alles. Voor het geld zijn de 10 gerechten goedkoop. De smakencombinaties zijn compleet en origineel. Zeker een aanrader voor mensen die zich willen verrassen voor een niet al te hoge prijs. Wij waren aangenaam verrast!
Violetta H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteren gegeten 10 wereld gerechten. Lekker maar geen uitleg waar de gerechten vandaan komen. Tafels staan te dicht bij elkaar. Ander plek gevraagd. Wijn kun je niet proeven alleen een paar zijn open. Flessen rond 30, 40 euro moet je gokken. Leuk om een keer heen te gaan. Maar hoeft
niet tweede keer.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gisteren een high wine gedaan. Heerlijke middag gehad met goede heerlijke wijnen en de gerechtjes waren heuse kunstwerkjes. Leuke ongedwongen sfeer op het terras met vriendelijke bediening. We hebben een topmiddag gehad en komen zeker een keertje terug!
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Top. Aanrader. Maak vooral je wensen bekend bij gecombineerde gerechtjes. Ze houden er vast rekening mee. Erg goede combi van wijn en voedsel. Goede uitleg.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Echt een fantastische avond gehad met heerlijke gerechtjes en erg goede bediening. We gingen voor de proeverij... Een zeer goed samengesteld menu met super lekkere en mooie combinaties. Voor de tonijn van Zo Xander mag je me wakker maken ;) De bediening is zeer alert, kundig en heeft verstand van hetgeen men serveerd. Grote aanrader!!!
janis1 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alles kon in overleg...geweldige bediening en uitleg van de gerechten waaruit het bestaat en waar het vandaan komt...Het belangrijkste vonden wij dat het heerlijk werd opgediend en geweldig smaakte...echt een aanrader !
toon.hendrix .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Het eten was goed. Het hoofdgerecht, varkenswang, was zeer smakelijk. De smaken van voor- en hoofdgerecht lagen wel erg dicht bij elkaar. Zeker wel een aanrader.
zachtvoetje .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Buiten stormde het maar binnen was het heerlijk warm. De proeverij was verrassend en verzorgd. Heerlijke witte wijn gedronken. Bovenal was de bediening super. Duidelijke uitleg en heel gastvrij. Een aanrader!