Meer informatie over restaurant Zouthaven

• : Parkeerplaats

6,6

Jouw recensie over het restaurant Zouthaven

Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Dit keer ging het goed: voorgerecht, hoofdgerecht en toetje kwamen op tijd en smaakten ook goed (huisgemaakte paté, hertenbiefstuk, toetje van de dag). Alleen de fles wijn kwam wat later (na het voorgerecht en na vragen), maar ook die smaakte goed. We konden zelfs koffie nemen voor het concert dat om 20.15 uur begon.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Vreemde ervaring in Zouthaven. We zitten om 18.00 uur aan tafel en willen om 20.00 uur naar een concert dat om 20.15 uur begint in het Muziekgebouw. Eerst wordt de bestelde wijn niet geserveerd, pas na vragen komt de wijn op tafel, het voorgerecht is dan al op. Vervolgens wordt het gevraagde brood niet geserveerd, pas na twee keer vragen gebeurt dat. Ook het hoofdgerecht blijft uit. Om 19.30 uur komt de ober ons vertellen dat hij is vergeten het hoofdgerecht aan de keuken door te geven (kennelijk heeft hij alleen het voorgerecht doorgegeven en is hij ook de wijn en het brood vergeten). Om 19.40 uur verschijnt het hoofdgerecht, de pastinaakpuree ontbreekt in het vegetarische gerecht, de ober zegt na navraag in de keuken dat de puree op is, om 19.55 uur komt het toetje. Heel merkwaardig voor een restaurant bij een concertzaal en ook heel jammer, want zo kun je niet rustig eten voor een concert, wat nu juist de meerwaarde van Zouthaven zou kunnen zijn met een theatermenu. Op zich smaakte het eten redelijk, was het betaalbaar en het uitzicht over het IJ was fantastisch.
soignee .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
We hebben hier geluncht. Meergranenbrood met van Dobben croquet, pulled pork en ceasar salad genomen. Croquet te doorgebakken, proefde ook dat het gebakken was in oud vet. Andere gerechten waren wel heel smakelijk. Helaas geen wifi! Werd verwezen naar netwerk van Muziekgebouw, maar serveester meldde al dat waarschijnlijk niet werkte. Heb gevraagd of ik netwerk van Zouthaven mocht gebruiken maar dat mocht niet. Heel jammer!
Clara M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Wij waren hier nog niet geweest. Nu aangenaam verrast, heerlijk voorgerecht van kalfsmuis met tonnato saus en daarna had mijn man een vis gerecht met skrei (soort zeewolf) en ik heerlijke ravioli met diverse groentes. Uit het concertmenu gekozen. Zeer smakelijke rode en witte wijn erbij. Alles prima op tijd, fijne bediening. Wel jammer dat de ober niet wist waar de skrei gevangen werd. Maar zeker voor herhaling vatbaar, goede kwaliteitprijs verhouding. Nu nog wachten op een mooie zomeravond!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Jammer, dat zo'n prachtig uitzicht verpest moet worden met zo'n jammerlijke prijs/ kwaliteitsverhouding. Wij hadden een sashimi vooraf, die nog nét binnen de HACCP normen viel- maar ja: binnen, dus niet zeuren. Toen kwam de heilbot, die totaal tot een zachte pulp ge (- ja, wat eigenlijk?: -kookt? -bakken? -stoomd? - taserd? -afbakovend? -souvidet?) was op een láf bedje van een door z'n smakeloosheid niet helemaal thuis te brengen puree. Het was duidelijk als schotel in één keer ergens in geschoven, de vis was tamelijk overduidelijk niet afzonderlijk gebakken. Gelukkig heb je maar één keer de kans om iemand een eerste indruk te maken - en deze twee iemanden zijn weg gegaan met de stellige indruk dat er niet écht gekookt, maar ergens in een oventje áfgestoomd was. Dessert: lekker. Bediening: redelijk tot attent ( verschillende jongedames met een onderling at uiteenlopende horeca-instelling) . Wijn: goed.
Erika M.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
heerlijk eten en op tijd, belangrijk als je naar wen concert gaat. Aandacht van personeel tussendoor was soms moeilijk te vangen. Maar ze zijn eigen aardig en dat maakt het goed. En spectaculaire locatie. Fantastische plek om avondje uit te beginnen.
Elsie H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Het eten in de Zouthaven viel ons nogal tegen. We aten er een speciaal menu in Brodsky style vanwege een concertmarathon door het Brodsky quartet. Hoewel de gerechten wel smakelijk waren, mistten ze écht smaak. Het was meer uiterlijke schijn dan echt lekker eten. We vonden de prijs/kwaliteit verhouding echt erg laag uitvallen. De service was ook matig. Bediening kon bijvoorbeeld niet goed adviseren over bijpassende wijn. Verzuimde om een bestelde wijn te brengen en was niet heel alert. De setting is erg mooi (prachtig uitzicht over het IJ), dat is het enige dat er echt positief uitspringt voor ons.
Eykenduyn .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Na een super gezellig middagconcert bij de IJ-salon in Muziekgebouw aan 't IJ een vroeg dineetje genoten bij Zouthaven: coquilles en paddestoelenrisotto, avocadomeloensalade en kabeljauw. Creme brulêe toe. Passend wijntje erbij, helemaal goed. Attent personeel dat een gemaakt foutje makkelijk herstelt en goed luistert naar klantwensen. Voor herhaling vatbaar!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Recentelijk gegeten op uitnodiging gecombineerd met een avondje in het Muziekgebouw. Ik kan de matige cijfers niet verklaren. In een vlot maar prima tempo (het programma begon om 20.30 uur) volgden alle gerechten. Keuze uit twee voor- en hoofdgerechten en dessert afsluitend.
De gerechten zijn goed uitgebalanceerd en je eet in een bijzonder gebouw met uitzicht op het IJ dat in de avonduren met al zijn lichtjes zeer aantrekkelijk is.
wolkje .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Restaurant is onderdeel van Muziekgebouw aan't IJ.
Met 8 personen gegeten. Wij namen 2 versies van het 3-gangen menu; vlees of vis.
Dat viel erg tegen. De vissoep had geen smaak, de rilette was redelijk.
Daarna de heilbot als hoofdgerecht; deze was bremzout en totaal uitgedroogd en werd na onze klachten van de rekening gehaald.
De bijgerechten waren matig, de zuurkool was goed maar wat deed dat hele kleine struikje lof daar.Bij de vis kwam ratatouille met couscous.
De bediening was niet professioneel.
Jammer, wij zijn regelmatige bezoekers van het Muziekgebouw en willen graag voorafgaand aan het concert wat eten maar dan moet de kwaliteit wel omhoog. Een eenvoudige, goed klaargemaakte maaltijd zonder poespas moet toch te doen zijn.

Ab M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Een prachtige plek, zeker vanwege het uitzicht over het IJ.
De kaart is niet uitgebreid maar wel goed, met gerechten van het seizoen (nu bijvoorbeeld hert).
De wijnkaart is prima.
Het diner is prima te combineren met een concert in het Muziekgebouw of het Bimhuis.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het eten was niet slecht, lekker knolselderijsoepje maar droge parelhoen. De bediening was attent, maar als je in de horeca werkt, mag je toch wel weten wat Calvados is. De serveerster lukte het uiteindelijk om de juiste fles te vinden, ondanks alle hectiek. Het uitzicht is geweldig. Jammer dat ik voor het concert van Joshua Redman geen cijfer mag geven.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het restaurant is beneden gelegen aan Muziekgebouw het IJ. Wij hadden een zogeheten concert menu. Een voorgerecht van zalm mousse van wilde zalm. Mijn tafeldame vond dit erg lekker en ik kon dat beamen. Het tweede gerecht was kabeljauwfilet, gegaard in de oven, met groenten die een beetje waren gekookt/geblancheerd, maar echt onvoldoende gaar, met aardappeltjes. Wij hadden daarbij witte wijn. Ter besluit namen wij 2 kopjes koffie. De aankleding was heel modern, licht met veel glas.ER waren veel gasten en de bediening moest behoorlijk aan de slag. Daarna hadden wij boven een concert. Best aan te bevelen bij een avondje uit.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Het was een tropische avond. Alles overvol maar hier kun je tot 9pm heerlijk eten op een top plek. De bieten risotto en de gebakken heilbot super aanraders. Ook de cheese cake was heerlijk. Alles kwam snel en de bediening was aardig. Wat een heerlijke avond, dank jullie wel!
Fijn dat jullie een lekkere avond hebben gehad. Wij hopen dan ook dat we jullie snel weer een keer mogen verwelkomen in ons restaurant.

Team Zouthaven
arnri .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Fantastische plek, maar lang wachten en het eten zeer matig. Een rijk gevulde Bouillabaisse stond op de kaart....
Rijk gevuld met heel veel aardappelen en wortelen, twee stukken dezelfde vis en één taaie garnaal.
Volgens de kok zijn er wel 10 verschillende manieren om Bouillabaisse te maken en dus ook als aardappelsoep....
Gelukkig brak mijn partner niets toen hij uitgleed over de natte spekgladde vloer van het herentoilet.
vangemert .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
De plek is fantastisch maar dat kan niet van de lunch gezegd worden. De omelet met pancetta blijkt omelet met ontbijtspek, begeleidt door droog brood. De mesclunsalade met gegrilde tonijn is heel saai. De tonijn was gelukkig nog rosé van binnen maar lag op een plukje gemengde sla met een half ei en halve tomaat. Onderin nog wat verdwaalde niet gare aardappelblokjes met een merkwaardige bijsmaak. Veel personeel die, goedbedoeld denken we, om de 5 minuten vragen of we nog wat willen drinken. Bij het afrekenen vraagt het meisje of we het wisselgeld terug willen. Ze begreep maar niet dat dit een onbeleefde vraag is en bedankte ons voor de fooi...
goedesmaakmaker .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Prachtig uitzicht over het IJ.
Perfect georganiseerd: iedereen op tijd aan tafel en op tijd in het concert zonder te moeten haasten
het eten was slecht: veel te zout: te weinig groenten: hele kleine blokjes ui en courgette, te veel kleffe gnocchi en vette parelhoen. en allemaal dezelfde bonbon van mierzoete witte chocolade.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Een heerlijke plek voor een borrel of diner voordat het concert begint. Moderne setting, groots opgezet, met fraai uitzicht over het IJ. Opvallend gastheerschap van de manager, in positieve zin. Gelijk een dirigent zette hij de toon voor een geslaagde avond. Verder gewoon mooi gepresenteerd, smakelijk eten en prima wijnen. Stevige prijzen, maar die zijn snel vergeten in deze mondaine ambiance. Bij een volgend concert in het Muziekgebouw aan het IJ komen we graag terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Vegetarisch gerecht geitenkaas in filodeeg met zoete aardappel is geen aanrader! Het was geen filodeeg, maar papperig, koud bladerdeeg en de geitenkaas was hard en smakeloos. Een enorme teleurstelling.
Runa H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
De Zouthaven is onderdeel van het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam. Ik hou van restaurants met een eerlijke, duidelijke kookstijl, zonder al te veel 'bedjes van' en vindingen als carpaccio's van biet of mango. De Zouthaven voldoet geheel aan die wens. Het menu is bescheiden, zes voor- en zes hoofdgerechten waarvan twee vis, twee vlees en twee vegetarisch, en de gerechten uit het dagelijks wisselende menu komen ook daaruit. Maar wat mij betreft was het keuze genoeg, ik vond alles aantrekkelijk klinken en zowel de zalm als de dorade met salsa verde waren perfect. Net als trouwens de peren tarte tatin met kaneelijs. Mijn disgenoten, waaronder vleeseters en een vegetariër, waren allemaal net zo tevreden als ik. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Heel praktisch: veel gasten eten voorafgaande aan het concert in het restaurant, en dan kun je je jas tot na afloop laten hangen en hoef je niet in de rij voor de garderobe te staan.
Wat de aankleding betreft: ik vind het een schitterend restaurant, met zijn weidse uitzicht over het IJ, maar ik realiseer me dat de hoge, moderne ruimte, geheel in stijl bij het vooral uit zichtbaar beton en hout opgetrokken Muziekgebouw, niet ieders smaak zal zijn.
Een opmerking, niet zozeer ten aanzien van het restaurant, als van de ligging: mensen die niet goed ter been zijn, klagen dat de loopbrug vanaf de nabije tramhalte lastig voor hen is.