Over restaurant Zout en Citroen

Culinair rustpunt

Zout&Citroen is niet voor niets bekroond met een Bib Gourmand door Michelin. Het keukenteam staat onder leiding van de jonge chef Bram Helleman. Zijn kookstijl kenmerkt zich door het aanspreken van alle zintuigen. Het hele plaatje moet kloppen. Een ervaring die je niet snel zult vergeten!

Meer informatie over restaurant Zout en Citroen

Service8,4/10
Decor8,4/10
OKIEDOKIE . Meesterproever (27 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Zelden zo lekker gegeten, 7 gangen menu, zeer creatieve amuses, zoals de bon bon van ceasar salade. Alle! gerechten waren zeer verfijnd, met mooie Aziatische tonen en vooral technisch zeer goed gekookt. Ook heerlijke kleine gerechtjes ( weinig koks durven dat) zodat je niet vol zit maar wel verzadigd bent. Absoluut sterwaardig! tip; ik zou buiten het terras iets gezelliger maken met tafelbedekking nu een beetje kaal. Maar verdere een Absoluut top restaurant
Bart M. Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heel enthousiast en betrokken echtpaar als kok en sommelier. Verassende tussengerechtjes en combinaties van spijzen. Beide 3 gangen keuze menu gekozen. Heerlijke avond gehad. Hier komen we graag voor om vanuit Breda.
Gerrie H. Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vorig jaar heel goed gegeten.
Ambiance is goed. Bediening is goed.
Dit jaar zeer matig gegeten wat betreft hoeveelheid en kwaliteit van de gerechten.
Veel geknutsel, weinig smaak, hoeveelheid zeer karig.
Hier melding van gemaakt. Werd in eerste instantie niet op gereageerd. Na 2e melding een mail teruggekregen dat men het er niet niet mee eens zijn.
Iets gaat daar niet lekker .
Erg teleurstellend.

Kave . Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wat een smaak explosies! Heerlijk, geraffineerd, verrassend. We hadden een strak tijdschema,waar de bediening feilloos rekening mee hield zodat we zonder gehaast konden eten. Een absolute aanrader. Niet goedkoop, maar zeker waar voor je geld.
Ahe . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Erg lekker gegeten vooral de verrassing tussendoor in het doosje, erg lekker!! fijne bediening, en mooie tuin, kids vonden het fijn om af en toe even tussendoor te kunnen spelen in de tuin.
Mijn tip is om voor het hoofdgerecht een speciaal voor kids gerecht te maken.
Chris V. Meesterproever (175 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Mooie zaak gevestigd in een monumentaal pand. Zoals het hoort vlotte en attente bediening.

Een beknopte maar goed gevarieerde menukaart. Uitstekende gerechten, iets te veel gefröbel naar mijn smaak, maar mooi gepresenteerd en lekker. Verder veel amuses.
Natasja M. Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het meeste was dik in orde en je kunt hier dan ook prima eten. Mijn man had echter een stuk wat taaier kalfsvlees erbij (gemeld bij uithalen) en één van de kaasjes op zijn kaasplankje was korst met een wit randje kaas. En mogelijk zat er iets in een van de gerechten of amuses waar hij niet tegen kan (mossel?) want hij was thuis niet lekker en is met een lege maag naar bed gegaan :-(. Ik moet eerlijk bekennen dat we het bij het bestellen vergeten vermelden zijn. Door de vele amuses was de balans een beetje zoek: volgens mij hebben we meer amuses dan gerechten op. Gaf een 'liflafjes & zie mij ook' gevoel. Dat doet geen recht aan de uitstekende steak tartare en de voortreffelijke wijnen.
Tom W. Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Voor het eerst bij Zout en Citroen gaan eten. Gekozen voor het 5 gangen menu van de chef. Een heerlijke reis van smaken! Een bijzonder compliment aan de sommelier. Hij heeft de juiste wijnen gevonden bij de gerechten welke de smaken van de gerechten in zeer positieve zin versterkte! Top!
Robbert V. Meesterproever (16 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vorige week zaterdag hier gegeten.
Op de avond zelf nog gebeld voor een reservering en werden vriendelijk ontvangen.
We hebben een viergangenmenu genomen en dat begon eigenlijk al goed. De viergerechten + de amuses smaakte allemaal heerlijk met mooie smaken. Hoofdgerecht had misschien wat groter mogen zijn en het nagerecht was volgens mij anders dan stond aangegeven maar was zeker niet teleurstellend.
Van begin tot eind vriendelijke bediening met de benodigde informatie. Liepen soms alleen wat gehaast rond al met al een heerlijke avond gehad!
Marjolein S. Meesterproever (38 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Tijdens de Restaurant week hier gegeten. Redelijk hoge verwachtingen door positieve recensies en goede ervaringen van bekenden. Helaas werden deze verwachtingen niet helemaal waar gemaakt. Eten was prima en goed verzorgd. Had helaas een haar in mn eten waar in eerste instantie niet goed mee werd omgegaan. Later alsnog netjes opgepakt en koffie van het huis ontvangen. Bediening wisselend. Een doet erg zn best en ander vind het wel goed zo. Ook jammer dat wij zelf aan moesten geven dat we een wijnarrangement wilde en dat we ook graag een fles water op tafel wilde. Tijd tussen gerechten door was ook erg wisselend. Zo had je het ene nog niet op of stond het ander weer op tafel. Leuk om een keer geweest te zijn. Op zich wel lekker gegeten maar door de algehele totaal beleving voor ons niet voor herhaling vatbaar. Decor is leuk en netjes en plaatsen zijn goed.
Kristine B. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
-03-2016
Bijzonder goed gegeten. Goed op elkaar afgestemde gerechten, lust voor het oog, uitmuntend van smaak
In gezelschap waar drie en vijf gangen menu's werden gekozen, echter door de vele amuses tussen de gangen was het wachten niet lang en werd het verschil niet zo gevoeld.
Voldoende maar niet te grote hoeveelheden
Ondanks de uitleg was het vaak gissen hoe het bereid was
Enig mijn puntje was dat men weinig vroeg wat men wilde drinken, al zullen anderen dat juist als een pluspunt ervaren
Hoewel het druk was, was dit door de afstanden tussen de tafels niet merkbaar.
Leon B. Meesterproever (34 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het was een stukje rijden naar Oosterhout, maar dan krijg je ook wat. Mooi ingerichte zaak, op de bediening niets aan te merken i.t.t. eerdere recensies hier. En het eten, waar het uiteindelijk vooral om draait, was van ster-niveau.
Iensm . Meesterproever (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het eten wij Zout en Citroen is prima, hierop geen enkele aanmerking.
Wel een aanmerking op het menu.
Wij hadden hier vrij recent 2x gegeten met een groep (november en december 2015) en gemerkt dat in december het menu vrijwel hetzelfde was als in november. Dat kan gebeuren als je 2x kort na elkaar ergens gaat eten.

Nu (maart 2016) hebben we bij het boeken gevraagd of er een nieuw menu was. Dit werd bevestigd, en het menu was ook vernieuwd. Helaas gold dit niet voor de amuses, waarvan we er een aantal nu voor de 3e keer kregen. Dat was voor ons toch een teleurstelling.
Willem V. Meesterproever (48 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zaterdagavond genoten van het 3 gangen menu van "Zoet en Citroen". Vooraf een mini optocht van verschillende uitstekende amuses. Ruim voldoende 2 soorten heerlijk brood Als voorgerecht de Heilbot een heel mooi gerecht .De steak tartaar met als extra tegen een meer prijs een oester echt perfect! . De beide tafel genoten waren zeer tevreden over de Corvina een baars achtige vis met leuke groenten variaties. Zelf genoot ik van een stukje heerlijk kalfsvlees , licht gerookt en perfecte kalf sukade .De nagerechten waren aanleiding voor enige verbazing. Een kaart brengen was niet noodzakelijk want er was keuze aan 2 soorten, dus zegt u het maar ! Verrast dat ik kaas wenste. Op zich waren de nagerechten dik in orde ! Hetzelfde geldt voor de kaas. Voor de meerprijs was echter de bijlage van 3 mini stukje brood wel heel erg mager. Vallen wij verder niet over. Wat verder wel opviel dat het oorspronkelijke keurige service tempo rap terug ging en naar "langt wachten "neigde Behoorlijk lang wachten voor afgeruimd werd. Waar wij echter lang uit over vallen is het gedrag van de bedrijfsleider. Op de site wordt onder "onze zwarte brigade" aangegeven dat het bezoek aan het restaurant aan moet voelen als een warme deken. Culinair is dat zeker het geval. Maar mevrouw weet zich uitstekend met vermoedelijk vaste gasten te amuseren. Zij komt aan onze tafel zegt geen woord, vouwt alleen servet op, blijft nukkig kijkend en verdwijnt. Op het moment dat wij de zaak willen verlaten blijft zij gewoon achter de bar haar glaasje drinken .Een personeelslid schiet te hulp Op het moment dat mevrouw nieuwe gasten ziet aankomen komt zij met rappe tred van achter de bar. Begroet zij hen zeer uitbundig blijft in de deur staan geeft ons geen schijn van kans de zaak te verlaten waardoor wij ons een weg baande. Geen goede avond of iets dergelijks . Duidelijk geen afscheid met de door haar genoemde warme deken. Goed dat de Michelin manen en of vrouwen niet aanwezig waren met deze wijze van gastvrouw schap kan je naar een ster fluiten ! Heel erg jammer want aan de keuken ligt het niet !!!
Sandra V. Expertproever (7 recensies) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Met een aantal mensen het vijfgangendiner genuttigd. Ambiance is goed, mooi en gezellig restaurant. Het eten is minder. Dieptepunt was wel dat een tafelgenoot een duif kreeg voorgeschoteld die zo vol met zenen zat, dat er met het botte mes niet doorheen was te komen. De gast leende daarom maar het mes van een disgenoot, ook met een scherp mes was de duif niet te vermurwen. De tafelgenoot wilde graag haar scherpe mes terug. Dit alles meldde de gast, uiteraard, bij de medewerker van het restaurant, niets aan de doen. Dan had u, volgens de vrouwelijke bediende, dit eerder moeten melden en de duif werd van tafel meegenomen. Verbijsterend, dit maakt je niet vaak mee en zeker niet in een restaurant dat in de krant melding maakt dat ze teleurgesteld zijn dat ze onlangs geen Michelinster hebben ontvangen. Ik hoop dat de Michelinmannetjes deze recensie lezen. Voor de komende tijd heb ik een anekdote te vertellen, laten we nu ook net in de buurt wonen van dit restaurant.
FijneProever020 . Meesterproever (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Oef, dit is smullen!

Na er lucht van te hebben gekregen dat Z&C wel eens een ster kon gaan krijgen, zijn we gaan kijken (en blijven eten).

Woorden schieten tekort, de combi van Franse x Aziatische keuken is gedurft maar brengt een geweldige uitkomst. Overal smaken!

Tot de volgende keer, met een ster?!
Kristel-Janssen . Meesterproever (33 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Op 12 oktober heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant: Zout & Citroen.
We kozen allebei voor het Zout & Citroen menu en gingen voor de visvariant.
Voorgerecht:
Paling in ‘t Groen
Hoofdgerecht:
snoekbaars – XO saus – krab - snijbiet
Dessert:
Mango – yoghurt – lavas – cashew
of
Poire Belle Helene
Mijn partner koos de mango en ik de poire belle helene.
Ook heerlijk verwend met een aantal amuses.
Ik heb nog als extra de oester gegeten, deze was erg lekker.
De wijn die ik bij de gerechten gedronken heb, was een heerlijke, frisse sauvignon blanc uit Frankrijk.
Na het dessert hebben we afgesloten met koffie met daarbij huisgemaakte friandises, ook deze waren bijzonder lekker van smaak.
We hebben ons weer culinair laten verwennen. De bediening is zoals altijd ook weer erg vriendelijk en attent.
En laten we duimen voor Bram dat hij de welverdiende prijs wint voor Belofte van het jaar namens Gault Millau
Pasdedeux . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Volkomen uitgebalanceerd met gewaagde combinaties in een voortreffelijke stijl.
Persoonlijk zou ik alleen de makreel door tonijn hebben vervangen voor de absolute verfijning. Alsdan zou ik voor het eten een tien hebben gegeven.
C.J. R. Expertproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Gastvrije ontvangst, voldoende aandacht personeel tijdens het eten. Voor ons niet de eerste keer, maar even verassend als voorgaande keren: zeer smaakvol, mooi opgemaakt, royaal met amuses.
Beschaafde muziek, of verder op de avond helemaal geen: ook goed. Sfeer moet je ook zelf maken. Stoffen tafellinnen/servetten, echte kaarsjes, geen LED-lampjes. Helemaal af.
Hans-Marion . Meesterproever (31 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Na lange tijd weer eens gegeten in Zout en Citroen. Blijft grote klasse. Perfecte ambiance, prima ontvangst, prima bediening (gastvrij en daar waar het kan niet te formeel) en perfect eten. Driegangenmenu aangekleed met vele amuses. Prijs-kwaliteit perfect in balans: het is het geld dubbel en dik waard. Gaan sneller terug dan we nu weggebleven zijn. Een aanrader.