Over het restaurant Zout en Citroen

Culinair rustpunt

Zout&Citroen is niet voor niets bekroond met een Bib Gourmand door Michelin. Het keukenteam staat onder leiding van de jonge chef Bram Helleman. Zijn kookstijl kenmerkt zich door het aanspreken van alle zintuigen. Het hele plaatje moet kloppen. Een ervaring die je niet snel zult vergeten!

Meer informatie over restaurant Zout en Citroen

Maandag 12:00 - 21:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 17:30 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Zout en Citroen

Benjamin87 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Gereserveerd via Restaurantweek. We kregen een 3-gangen menu wat we uitbreidden met steak tartare en bijpassend wijnarrangement. Leuke en lekkere amuses vooraf! We begonnen het menu met makreel, lekker voorgerecht. Vervolgens de steak tartare, welke echt heerlijk was! Aanrader om deze te kiezen. Hoofd was Mechelse koekoek. Tja, op zich een prima en goed bereid gerecht, maar persoonlijk vind ik het een wat simpel hoofdgerecht. Het dessert was erg eenvoudig, de kaasplank daarentegen was uitstekend! Voor 6 euro extra kun je ipv zoet voor kaas gaan.
Het wijnarrangement was oke. We kozen voor het bob-arrangement, maar de sommelier schonk echt minder dan halve glazen. De match tussen wijn en gerecht was bij het voor- en hoofdgerecht prima, alleen bij de steak tartare had ik niet voor een witte wijn gekozen, maar een lichte rode wijn.
Bediening was verder uitstekend en goed op elkaar ingespeeld.
Al met al een fijne avond gehad en komen zeker nog eens terug
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Was wederom prima, op naar de nieuwe seizoen menu kaart
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De smaakbeleving is uitstekend evenals de locatie. Het personeel is erg jong en ziet er sjoffel uit. Ze doen wel hun best maar krijg het gevoel dat ze veel vanuit opdracht werken. Gezien de prijs van de kaart zou je meer verwachten op dit gebied. Maar nogmaals...de gerechten zijn een oprechte smaakbeleving!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijke gerechten, goede bediening, goede uitleg. Jammer dat het restaurant bijna leeg was. Hoog niveau. Zeker weer een keer terug
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wederom prima, bij wijnarrangement mag het iets minder zuinig
Y I.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Fantastisch gegeten in de restaurant week. Vele zeer smakelijke amuse geserveerd gekregen. Menu was zeer verrassend met een heerlijk wijn arrangement erbij. Jammer dat het zo rustig was.. komen zeker weer eens terug voor de kunsten van de chef..
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Omdat onze kinderen niet meer thuis wonen en wij dus regelmatig in Amsterdam of Utrecht eten, waren wij al een tijd niet meer bij Zout en Citroen geweest.
Vriendelijke ontvangst. Jammer dat Patricia er niet was; zij geeft er altijd een extra persoonlijk tintje aan.
Zoals altijd de tafels mooi gedekt; daar wordt zorg aan besteed.
Een enorm pluspunt vinden wij dat het altijd vernieuwend is. Weer nieuwe amuses
F B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Bediening kan veel beter en sommige gerechten waren niet gaar. Bij melding aan bediening werd ik niet serieus genomen en moest maar genoegen nemen. Kan echt niet en zal niet meer terug keren.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Tweeënhalf jaar geleden hebben we voor het eerst gegeten bij Zout en Citroen in Oosterhout. Dat viel erg in de smaak dus was het de hoogste tijd om er weer eens naartoe te gaan. De Restaurantweek bood daartoe een goede gelegenheid.

Op deze zondagavond waren alle tafels bezet.

Bij de kennismaking aan tafel werden we meteen al verrast door twee dingen. Een karaf water was geen probleem en Zout en Citroen heeft een uitgebreid assortiment interessante vruchtensappen zodat er eens wat anders gedronken kan worden dan jus d’orange als je de avond alcoholvrij wilt houden. We missen dat vaak bij restaurants, ook bij de gerenommeerde. Deze drankjes zijn overigens wel stevig aan de prijs (van € 4,95 tot € 6,50).

Gedurende de avond werd er prima met onze dieetwensen rekening gehouden. Als men dacht dat een gerecht voor mij te scherp zou zijn dan kreeg ik keurig een ander gerecht.

Bij de aperitieven kregen we drie aperitiefhapjes, die ook goed als amuse hadden kunnen doorgaan. Alle drie waren ze heerlijk van smaak zonder overheersend te zijn.

We kozen voor het Restaurantweek Menu, een driegangenmenu dat met verschillende tussengerechten kon worden aangevuld. Zelf koos ik voor het standaard driegangenmenu, mijn tafelgenoot wilde daar graag een tussengerecht met steak tartaar aan toevoegen, hetgeen we dus besteld hebben.

Na de eerste amuse kregen we een grote schaal met lekker brood. Vervolgens kwamen er weer een aantal amuses voordat het voorgerecht op tafel kwam. Het voorgerecht was een stukje heilbot dat prima smaakte.

Daarna was het wachten op het tussengerecht. Op een gegeven ogenblijk kwam de bediening met twee borden aan. Dat bleek het hoofdgerecht te zijn voor mijn tafelgenoot en mij. Voor mijn tafelgenoot was het hele zachte lamsnek en voor mij rundvlees. Beide goede gerechten. Mijn tafelgenoot is erg kritisch op lamsvlees dat hij vaak niet goed weg kan krijgen. Dit smolt echter in zijn mond.
Door een misverstand in de keuken was het tussengerecht niet op tafel gekomen, waarvoor excuses werden aangeboden.

Na het hoofdgerecht werd een dessertamuse geserveerd en daarna het dessert zelf. Ook daarvan waren de smaken heerlijk en wat ons betreft goed in balans, zoals dat bij alle gerechten het geval was. Het bewijst voor ons maar weer dat je smakelijke gerechten kunt maken zonder alles te overgieten met knoflook of andere scherpe kruiden.

Van alle gangen waren de porties aan de (behoorlijk) kleine kant en ook het ontbreken van zetmeel (aardappels, rijst of pasta) bij het hoofdgerecht kwam wat kaaltjes over. Dat doet niets af aan de kwaliteit van de gerechten, maar we vragen ons wel af hoe een en ander er bij de à-la-cartegerechten uitziet (dezelfde gerechten staan voor heel hoge prijzen los op de kaart; ik mag hopen dat de porties dan groter zijn).

Zoals gebruikelijk wilden we de avond afsluiten met een cafeïnevrije cappuccino zonder friandises en een gewone koffie met deze zoete verleiders. Bij het uitserveren hiervan ging een en ander mis, maar dat werd vervolgens prima opgelost door de gastvrouw-eigenaresse.

Al met al kunnen we concluderen dat het nog steeds heel aangenaam is om bij Zout en Citroen te eten. Al zullen grote eters zich wellicht wat te kort gedaan voelen.

Wederom de opmerking voor Iens: jullie scoremogelijkheden zijn sinds de overgang naar TripAdvisor voor mij te beperkt om op een goede wijze cijfers te kunnen geven. Graag terug naar vroeger!
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wat een briljant nieuw adres voor ons ! Enthousiaste bediening ! Favoriet erbij ! Werkelijk heerlijke amuses, echt fantastische smaaksensaties ! Uitstekende steak tartaar ! Entrecote zo mals - wij gaan hier vaak terugkomen
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Geweldige lunch gehad. Qua smaak, smaak, variatie. in een woord fantastisch
Harro D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk avondje uit. Genoten van driegangenmenu. Door de amuses leek het wel een 8 gangenmenu. Ieder gerecht was heerlijk. Sfeer ongedwongen en de service uitstekend.
Jenny N.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening
Tatiana P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heerlijk gegeten en verrast door de mooie combinatie's. Het was jammer dat er maar 3 tafels zaten toen we er waren waardoor de sfeer niet helemaal tot z'n recht kwam. Wel een absolute aanrader.
anita F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Mooi en lekker eten, vriendelijk personeel een persoon vond het wat fris binnen, dus werd er gelijk een stola gebracht TOP
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
In Oosterhout heb ik genoten van het 4-gangendiner.bij ontvangst rook ik de sterke houtlucht van de open haard. Vriendelijke ontvangst. Als start verschillende amuses en brood, 1e gerecht was de zeeduivel met kip en kokkel het 2e gerecht was de risotto met bospaddestoel en o.a. Truffel als 3e het hoofdgerecht de kooieend met o.a. Kweepeer knolselder Vecchio Passito als 4e het nagerecht de vijg. Daarna koffie met friandises . Alles bij elkaar prima gegeten met enig cachet. Smaakvol ingericht , helaas kregen we halverwege de avond wat rookoverlast van de open haard maar dit duurde maar kort.
J. B. V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
De ervaring van de avond was dat er door het personeel en de keuken alles aan gedaan wordt om je goed verzorgde avond te verzorgen met verassingen en producten van hoge kwaliteit.
Dat is zerker gelukt.
OKIEDOKIE .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Zelden zo lekker gegeten, 7 gangen menu, zeer creatieve amuses, zoals de bon bon van ceasar salade. Alle! gerechten waren zeer verfijnd, met mooie Aziatische tonen en vooral technisch zeer goed gekookt. Ook heerlijke kleine gerechtjes ( weinig koks durven dat) zodat je niet vol zit maar wel verzadigd bent. Absoluut sterwaardig! tip; ik zou buiten het terras iets gezelliger maken met tafelbedekking nu een beetje kaal. Maar verdere een Absoluut top restaurant
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heel enthousiast en betrokken echtpaar als kok en sommelier. Verassende tussengerechtjes en combinaties van spijzen. Beide 3 gangen keuze menu gekozen. Heerlijke avond gehad. Hier komen we graag voor om vanuit Breda.
Gerrie H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vorig jaar heel goed gegeten.
Ambiance is goed. Bediening is goed.
Dit jaar zeer matig gegeten wat betreft hoeveelheid en kwaliteit van de gerechten.
Veel geknutsel, weinig smaak, hoeveelheid zeer karig.
Hier melding van gemaakt. Werd in eerste instantie niet op gereageerd. Na 2e melding een mail teruggekregen dat men het er niet niet mee eens zijn.
Iets gaat daar niet lekker .
Erg teleurstellend.