Over het restaurant Zout en Citroen

Culinair rustpunt

Zout&Citroen is niet voor niets bekroond met een Bib Gourmand door Michelin. Het keukenteam staat onder leiding van de jonge chef Bram Helleman. Zijn kookstijl kenmerkt zich door het aanspreken van alle zintuigen. Het hele plaatje moet kloppen. Een ervaring die je niet snel zult vergeten!

Meer informatie over restaurant Zout en Citroen

Maandag 12:00 - 21:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 17:30 - 21:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wat een briljant nieuw adres voor ons ! Enthousiaste bediening ! Favoriet erbij ! Werkelijk heerlijke amuses, echt fantastische smaaksensaties ! Uitstekende steak tartaar ! Entrecote zo mals - wij gaan hier vaak terugkomen
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Geweldige lunch gehad. Qua smaak, smaak, variatie. in een woord fantastisch
Harro D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk avondje uit. Genoten van driegangenmenu. Door de amuses leek het wel een 8 gangenmenu. Ieder gerecht was heerlijk. Sfeer ongedwongen en de service uitstekend.
Jenny N.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening
Tatiana P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heerlijk gegeten en verrast door de mooie combinatie's. Het was jammer dat er maar 3 tafels zaten toen we er waren waardoor de sfeer niet helemaal tot z'n recht kwam. Wel een absolute aanrader.
anita F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Mooi en lekker eten, vriendelijk personeel een persoon vond het wat fris binnen, dus werd er gelijk een stola gebracht TOP
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
In Oosterhout heb ik genoten van het 4-gangendiner.bij ontvangst rook ik de sterke houtlucht van de open haard. Vriendelijke ontvangst. Als start verschillende amuses en brood, 1e gerecht was de zeeduivel met kip en kokkel het 2e gerecht was de risotto met bospaddestoel en o.a. Truffel als 3e het hoofdgerecht de kooieend met o.a. Kweepeer knolselder Vecchio Passito als 4e het nagerecht de vijg. Daarna koffie met friandises . Alles bij elkaar prima gegeten met enig cachet. Smaakvol ingericht , helaas kregen we halverwege de avond wat rookoverlast van de open haard maar dit duurde maar kort.
J. B. V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
De ervaring van de avond was dat er door het personeel en de keuken alles aan gedaan wordt om je goed verzorgde avond te verzorgen met verassingen en producten van hoge kwaliteit.
Dat is zerker gelukt.
OKIEDOKIE .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Zelden zo lekker gegeten, 7 gangen menu, zeer creatieve amuses, zoals de bon bon van ceasar salade. Alle! gerechten waren zeer verfijnd, met mooie Aziatische tonen en vooral technisch zeer goed gekookt. Ook heerlijke kleine gerechtjes ( weinig koks durven dat) zodat je niet vol zit maar wel verzadigd bent. Absoluut sterwaardig! tip; ik zou buiten het terras iets gezelliger maken met tafelbedekking nu een beetje kaal. Maar verdere een Absoluut top restaurant
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heel enthousiast en betrokken echtpaar als kok en sommelier. Verassende tussengerechtjes en combinaties van spijzen. Beide 3 gangen keuze menu gekozen. Heerlijke avond gehad. Hier komen we graag voor om vanuit Breda.
Gerrie H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vorig jaar heel goed gegeten.
Ambiance is goed. Bediening is goed.
Dit jaar zeer matig gegeten wat betreft hoeveelheid en kwaliteit van de gerechten.
Veel geknutsel, weinig smaak, hoeveelheid zeer karig.
Hier melding van gemaakt. Werd in eerste instantie niet op gereageerd. Na 2e melding een mail teruggekregen dat men het er niet niet mee eens zijn.
Iets gaat daar niet lekker .
Erg teleurstellend.

kave .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wat een smaak explosies! Heerlijk, geraffineerd, verrassend. We hadden een strak tijdschema,waar de bediening feilloos rekening mee hield zodat we zonder gehaast konden eten. Een absolute aanrader. Niet goedkoop, maar zeker waar voor je geld.
ahe .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Erg lekker gegeten vooral de verrassing tussendoor in het doosje, erg lekker!! fijne bediening, en mooie tuin, kids vonden het fijn om af en toe even tussendoor te kunnen spelen in de tuin.
Mijn tip is om voor het hoofdgerecht een speciaal voor kids gerecht te maken.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Mooie zaak gevestigd in een monumentaal pand. Zoals het hoort vlotte en attente bediening.

Een beknopte maar goed gevarieerde menukaart. Uitstekende gerechten, iets te veel gefröbel naar mijn smaak, maar mooi gepresenteerd en lekker. Verder veel amuses.
Natasja M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het meeste was dik in orde en je kunt hier dan ook prima eten. Mijn man had echter een stuk wat taaier kalfsvlees erbij (gemeld bij uithalen) en één van de kaasjes op zijn kaasplankje was korst met een wit randje kaas. En mogelijk zat er iets in een van de gerechten of amuses waar hij niet tegen kan (mossel?) want hij was thuis niet lekker en is met een lege maag naar bed gegaan :-(. Ik moet eerlijk bekennen dat we het bij het bestellen vergeten vermelden zijn. Door de vele amuses was de balans een beetje zoek: volgens mij hebben we meer amuses dan gerechten op. Gaf een 'liflafjes & zie mij ook' gevoel. Dat doet geen recht aan de uitstekende steak tartare en de voortreffelijke wijnen.
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Voor het eerst bij Zout en Citroen gaan eten. Gekozen voor het 5 gangen menu van de chef. Een heerlijke reis van smaken! Een bijzonder compliment aan de sommelier. Hij heeft de juiste wijnen gevonden bij de gerechten welke de smaken van de gerechten in zeer positieve zin versterkte! Top!
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vorige week zaterdag hier gegeten.
Op de avond zelf nog gebeld voor een reservering en werden vriendelijk ontvangen.
We hebben een viergangenmenu genomen en dat begon eigenlijk al goed. De viergerechten + de amuses smaakte allemaal heerlijk met mooie smaken. Hoofdgerecht had misschien wat groter mogen zijn en het nagerecht was volgens mij anders dan stond aangegeven maar was zeker niet teleurstellend.
Van begin tot eind vriendelijke bediening met de benodigde informatie. Liepen soms alleen wat gehaast rond al met al een heerlijke avond gehad!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Hier op zondagmiddag geluncht ihkv de restaurantweek. We namen allebei twee extra gerechtjes en het wijnarrangement. Ik kan er kort over zijn: de gerechten blonken uit door de fijne smaak, de mooie opmaak en de keurige verzorging van de details. Ook het wijnarragement was prima. Een uitstekend adres om naar terug te keren.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Tijdens de Restaurant week hier gegeten. Redelijk hoge verwachtingen door positieve recensies en goede ervaringen van bekenden. Helaas werden deze verwachtingen niet helemaal waar gemaakt. Eten was prima en goed verzorgd. Had helaas een haar in mn eten waar in eerste instantie niet goed mee werd omgegaan. Later alsnog netjes opgepakt en koffie van het huis ontvangen. Bediening wisselend. Een doet erg zn best en ander vind het wel goed zo. Ook jammer dat wij zelf aan moesten geven dat we een wijnarrangement wilde en dat we ook graag een fles water op tafel wilde. Tijd tussen gerechten door was ook erg wisselend. Zo had je het ene nog niet op of stond het ander weer op tafel. Leuk om een keer geweest te zijn. Op zich wel lekker gegeten maar door de algehele totaal beleving voor ons niet voor herhaling vatbaar. Decor is leuk en netjes en plaatsen zijn goed.
Kristine B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
-03-2016
Bijzonder goed gegeten. Goed op elkaar afgestemde gerechten, lust voor het oog, uitmuntend van smaak
In gezelschap waar drie en vijf gangen menu's werden gekozen, echter door de vele amuses tussen de gangen was het wachten niet lang en werd het verschil niet zo gevoeld.
Voldoende maar niet te grote hoeveelheden
Ondanks de uitleg was het vaak gissen hoe het bereid was
Enig mijn puntje was dat men weinig vroeg wat men wilde drinken, al zullen anderen dat juist als een pluspunt ervaren
Hoewel het druk was, was dit door de afstanden tussen de tafels niet merkbaar.