Zorba de Griek

Van Welderenstraat 130 6511 MV Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Zorba de Griek

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
Lerrie .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Ik kom hier al een jaar of tien met veel plezier! Ging meestal voor het drie gangen menu voor studenten voor 10 euro. Ik vond het altijd erg lekker en ik was blij met de hoeveelheid eten. De tomatensoep was goed, het hoofdgerecht erg afwisselend en als toetje was het citroen ijs ook lekker. Vaak ook met groepen geweest, dat was altijd erg gezellig. Ook wel vaker met een vriend geweest en dan hadden we vaak hele goede gesprekken. Goede tent!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Hier gekozen voor het 3 gangenmenu, gezien je daar als student ook nog leuke korting op kreeg. De keftedes was zeer lekker en zorgde dan ook voor een verwachting die helaas de grond in werd geboord toen het hoofdgerecht, de suzukakia plato, kwam. De tzatziki was slechts een hoopje griekse yoghurt met wat kruiden erdoorheen en mijn hamburgertjes leken meer op de verder platgeslagen keftedes die ik als voorgerecht had. Het gezelschap waar ik mee was, had als nagerecht het citroen ijs gekozen, wat ik ook heb geproefd en daarmee tot de conclusie kwam dat het eigenlijk niet te eten was. Zelf had ik voor een cappuccino gekozen, welke meer naar slootwater smaakte, en waarschijnlijk dus gewoon oploskoffie was.
Het restaurant zelf had niet echt het uiterlijk van een Grieks restaurant, maar meer een luxere variant op de studentenvreettent. Ook speelde er muziek die je bij een echte Griek nooit zou horen.
Misschien prima voor de gemiddelde student om een hap te eten voor het stappen, maar niet als je echt Grieks eten had verwacht.
Roosjaa .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Supergezellig restaurant met heerlijk eten. Het vlees van de grill is heerlijk, ook de tzatziki is lekker. Vriendelijke eigenaar en leuk/sociaal personeel. Ook betaalbaar voor de kleine portomonee
Jok Ba J.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Nou eerlijk gezegd ben ik oprecht geschrokken van niet alleen de sfeervolle ambiance maar ook het overheerlijke eten de tsadzikie is alsof ik in Griekenland zelf zit zo romig vol smaak onbeschrijfelijk gewoon.
En de rest kan ik alleen maar zeggen dat het hele concept van zorba de Griek.
Een verijkking is voor Nijmegen.
Ps de bediening is voortreffelijk.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Alleen een broodje Giros gegeten, maar dat was zo lekker! ik moet het echt delen met jullie.
Ik graag een broodje giros en geef niet graag een tien maar deze zat er wel heel dicht bij.
Heerlijk verse producten, vlees goed warm, brood lekker en alles perfect in verhouding.
Hier ga ik zeker nog echt een keer dineren
Abrek .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Altijd souvlaki schotel en dit valt mij nooit tegen. Lekker gekruid en mals. I.p.v. gyros vraag ik altijd een lamskoteletje en daat doen ze nooit moeilijk over. Lamskotelet tot nu toe ook altijd lekker mals en toch goed gaar. Bakje gebakken aardappelblokjes erbij, wat ook echt lekker is.

Het enige wat ik wel mis is dat ik altijd zelf om mayonaise moet vragen en dit, in tegenstelling tot het overige, wel in een te kleine hoeveelheid is.
Brood vooraf is ook lekker met de knoflooksaus en de olijventappenade, maar ook dit is net te weinig voor het brood.

Ik ben er nog nooit met een gevoel weg gegaan dat ik nog trek had.

Als de eigenaar in de bediening staat heb je geluk. Hij is erg vriendelijk en attend. Vraagt ook altijd hoe het heeft gesmaakt. De turkse/griekse koffie vergist hij zich wel af en toe in door het met suiker te brengen terwijl ik zonder suiker had gevraagd, maar dit wordt altijd direct gecorrigeerd. Het decor is ook zeer tengoede veranderd en dat werd eerlijk gezegd wel tijd.

Eet smakelijk zou ik zeggen.
AJMvdB .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Prima prijs/kwaliteitsverhouding (er is al een 3-gangen menu voor 12,50 euro) en keus genoeg.
Favoriet zijn de Psaria pita (zalm pita) Bifteki schotel (gehakt met kaas).
Erg vriendelijk personeel.
Aan het decor wordt momenteel hard gewerkt, maar dat doen ze natuurlijk buiten openingstijd.
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
We komen al jaren bij zorba en we eten altijd heerlijk daar. Van de week heb ik voor het eerst mijn vader en moeder mee genomen en die zijn meestal kritisch, maar over zorba hadden niks dan lof ! Mijn moeder had de visschotel en mijn vader een vleesschotel. Zelf ben ik gek op de heerlijke stifado! en mijn vrouw de mousaka. Na afloop een lekker ijsje erbij en het was een perfecte avond. Ook de bediening was erg behulpzaam en de eigenaar kwam na afloop een praatje maken en informeren of alles naar wens was. Nou dat was het zeker! we komen snel weer terug !
Jordy85 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Ik heb een afhaalmenu gehaald en schrok toch wel ff wat ik in de doos aantrof. Aardappelen die oud leken.Vlees dat droog was en het leek wel of ze het van een ander bord hadden gehaald want er zaten olijfpitten in.De saus was ook wel aan de zure kant.Er zijn betere griekse restaurants in nijmegen.Deze zou ik mijden als je van verse producten houdt.
Jelani V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Ik kom hier regelmatig, het eten is goed. Kleine prijsjes en grote porties! Ook het meenemen is erg handig. De laatste keer had is 3 bereidingen van Souvlaki, dit is een nieuw gerecht maar zeker een topper! Bediening vlot en correct. Presentatie soms een beetje oud-bollig.
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Met een gezelschap hier gegeten.

Verwacht hier geen haute cuisine, maar gewoon een prima maaltijd, voor een zeer schappelijke prijs (voor 20-25 euro p.p. ben je er wel inc drinken).

Vriendelijke bediening, leuke sfeer en prima eten. Ruime keuze op de menukaart, met niet alleen vleesschotels maar ook lekkere groente en bij gerechten.
Naomi S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2012
Hier gegeten voor het voordeelmenu van 10 euro, maar het eten was echt zeer slecht. Het was allemaal erg simpel en leek al kant en klaar uit de supermarkt gehaald te zijn voor het op het bord kwam. In het yoghurt toetje zat zelfs papier! Zeker de slechtste griek in Nijmegen en dus geen aanrader. Bediening is verder wel ok.