Zorba De Griek

Meer informatie over restaurant Zorba De Griek

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Voordelig
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
een stevige handdruk , en zo wordt je welkom geheten door de eigenaar. vraag om de "beste" wijn en je krijgt (voor nog geen 3 tientjes) een fantastische fles cabernet sauvignon . neem een 3 gangen menu (gamba, gyros en sinaasappelijs) en ook nu weer is het deze mannen gelukt om je een heerlijk gevoel te geven en je goed te verwennen met eerlijk eten.
WillemuitAlphen .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vanavond met de vrouw weer eens bij Zorba gegeten en ook nu weer top. Het eten was weer heerlijk en voldoende, daar was echt helemaal niets op aan te merken. De mensen zoals we in dit restaurant gewend zijn ook weer enorm gastvrij en vriendelijk. De prijs kunt u op de website van Zorba vinden, met drankjes er bij en koffie na zit u nog steeds onder de 30 euro pp. Mensen uit Alphen en omgeving, ik beveel dit restaurant van harte aan. Wel even vooraf bellen want vaak is het vol, en dat is echt geen toeval, ervaar het zelf zou ik zeggen...
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Gisteren weer prima gegeten bij Zorba. Heerlijk eten , uitgebreide kaart en heel vriendelijke bediening. Leuk is dat de eigenaar altijd even een praatje komt maken.
NellaBella .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Altijd goed bij Zorba de Griek. Je wordt van harte welkom geheten en de bediening is prima. Goed eten en goede wijn. Aan te raden!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
De in spek gerolde gamba's! Heerlijk en ook fijn dat ze gepeld zijn. De kabeljauw uit de oven was ook heerlijk
Neem het 3-gangen menu.
Brambij .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Al verschillende keren hier gegeten met vrienden en kennissen. Helaas vergeet ik elke keer een recensie te schrijven over deze zaak.
Je kunt hier lekker en goed eten, ze hebben verschillende 3 gangen menu voor een zacht prijsje €21,50 en alles is lekker. Personeel en de eigenaar met zijn kinderen zijn loyaal en belangstellend en dat word erg op prijs gesteld merk ik om mij heen. Ze hebben helaas ook nog een minpunt, dat is dat je op donderdag tot zaterdag moet reserveren ander kom je er niet in, dit geeft wel aan wat voor tentje dit is. Ga zo door wij blijven graag hier terug komen ook al moeten wij reserveren .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Ik weet eigenlijk niet waarom ik 3 x een 9 geef, want het had ook 3 x een 10 kunnen zijn, maar dat staat zo overdreven. Eigenlijk is het 3 x een 10 waard, want ook vanavond heeft de bemanning van Zorba ons weer heerlijk verwend. We hadden een snelle, eenvoudige menukeuze gemaakt, maar het was wederom voortreffelijk. Smaakvolle gyros, zalige tzatziki, heerlijk gamba's in knoflook en het dessert van sinaasappelijs is een toppertje. Het is dat we te weinig tijd hebben en ook wel eens wat anders willen, maar we zouden hier best wel iedere week kunnen eten en het zal zeker niet gaan vervelen.
Lenyjoop .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We wonen om de hoek en eten regelmatig in dit gezellige, gemoedelijke en gastvrije restaurant. Ouzo vooraf, saladebar en leuk geprijsd menu. Jammer dat de kaart niet vaak wisselt, maar de ervaring leert dat we regelmatig terug vallen op onze favoriet mixed grill.... En het moet gezegd worden, zit geen moussaka bij, maar als ik er om vraag wordt dit er gewoon bij gezet, zonder meerprijs! En deze moussaka is toch lekkerrrrrrr, een topper! Dus als je er een keer gaat eten, grote kans dat wij daar ook zitten.... Een betere buur kan ik me niet wensen!
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
24 nov
Heerlijk gegeten bij Zorba, hartelijke ontvangst
Overzichtelijke menukaart, horizontaal geprijsd.
Eerst een glaasje ouzo, voorgerecht krokante inktvisringetjes, hoofdgerecht mixed grill prima een cocosijsje toe.
Alles klopte, bediening, kwaliteit en interieur
Een aanrader, en redelijk geprijsd, dus we komen terug
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
En weer was het smullen bij 'deze Griek".
Wij kozen weer voor het 3gangenmenu voor de bijzonder vriendelijke prijs van 21.50. Waar vind je dat nog? Wat aten wij daarvoor?
Zelf begon ik met de bladerdeegrolletjes gevuld mset spinazie en feta. Gevolgd door een heerlijk 'en papillote" bereid schoteltje met lamsvlees en sperciebonen. Hummmm.Verrukkelijk. Als afluiting een flensje met ijs en caramelsaus, gevolgd nog door een espresso.
Wij blijven hier terugkomen, ook om het huiselijke en enorm gastvrije gevoel wat de mensen hier weten uit te stralen en... te handhaven. Chapeau.
A3Tr00st .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Deze avond wederom even naar ZORBA gegaan voor een heerlijk etentje. Op zo'n avond denk je: laat die Dijsselbloem en Euklides Tsakalotos maar ingewikkeld doen, wij gaan gewoon lekker eten. De start was met gefrituurde inktvisringen en gebakken garnalen in een zalige knoflookolie. Dit was dus echt een gigantisch lekkere start. Het hoofdgerecht was deze keer de gamba's met een stukje bacon eromheen en de schotel met suvlaki, lamskotelet, gyros en tzatziki. Oftewel...lekker traditioneel, geen poes-pas, maar het was om je vingers er bij af te likken. Als je vervolgens alles mag doorspoelen met een stevige cabernet-sauvignon uit 2009.....dan is dat natuurlijk prima. Afsluiten met het sinaasappelijs met de Griekse mandarijnenlikeur is sowieso aan te raden.
Adri T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We komen niet uit Alphen. Vier jaar geleden in dit restaurant gegeten, omdat het dichtbij het hotel ligt. Goede herinnering.
Daarom gisteren terug. Het restaurant ligt op een niet zo'n romantische plek in een winkelcentrum(pje). Van buiten weinig uitstraling. Des te groter was vier jaar geleden de verrassing.
Alles is nog hetzelfde, zij het nu met "horizontale prijzen". Alle voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten zijn even duur. Dat is praktisch. En bij 3 gangen menu krijg je €5 korting, dus €21,50. Dat is een prima prijs. De dranken zijn wat duurder: een liter retsina voor €20 vinden we eigenlijk net even teveel gevraagd. Daarentegen is water uit een karaf geen probleem.
Grieks is onze favoriete keuken. We hebben dus al bij tientallen Grieken in Nederland gegeten. Eigenlijk altijd wel goed. Maar deze hoort wat ons betreft qua smaak van het eten tot de top. We houden ook van de doorgaans wat kitscherige inrichting van veel Griekse restaurants. Dat is hier niet zo. Het restaurant is vrij strak ingericht. Maar dat heeft ook weer zijn charme, dan kun je je beter op de maaltijd concentreren :-).
Kortom: aanrader!
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
PRIMEUR...normaal gesproken schrijf ik max. 1 x per half jaar een recensie voor het zelfde restaurant. En nu...na 15 dagen alweer een recensie ? Tja...dit heeft alles te maken met onze recensie van 2 weken terug, waarin we de restaurateur en zijn team nog even een tip mee gaven. Deze keer was het bijzonder goed, waarvoor de complimenten. De medewerkers hadden veel aandacht voor de gasten, stonden constant het restaurant in te kijken of ze nog ergens konden helpen. Kortom....een verademing en weer helemaal zoals het altijd/vroeger ook was. Griekse gastvrijheid in optima forma.

Vandaag hadden we de Pikilia, vervolgens de mixed grill en als dessert het sinaasappel-ijs met mandarijnen-likeur. Wat een zalige combi en dat voor slechts 21,50. Een perfecte prijs/kwaliteit-verhouding.

En nu nog even een tip voor de gasten: vraag even de "speciale wijnkaart". Die is er namelijk niet, maar de eigenaar heeft altijd nog wel een paar bijzonder lekkere flessen naast de kaart, en dat was deze keer een Cabernet Sauvingnon 2012 van Griekse huize. Wat kunnen die Grieken toch een heerlijke wijnen maken ! Ook hier weer een bijzonder correcte prijs van slechts 26,50

Zorba de Griek staat bij ons weer op de shortlist voor restaurants in de nabije omgeving.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Weer heerlijk gegeten bij Zorba. Het eten is precies goed gekruid en het vlees is van uitstekende kwaliteit. Ook de desserts zijn heerlijk. Heel vriendelijke en persoonlijke bediening. Zeer voordelig geprijsd!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Wij komen tegenwoordig regelmatig bij Zorba. Gewoon prima eten in een gezellige sfeer in een prettig en modern decor.
Niet te vergelijken met andere Griekse restaurants. Bij Zorba krijg je een keurig mooi bord gepresenteerd. Met heerlijk eten.
Mensen, ga niet allemaal naar Zorba; de kans is groot dat je ons tafeltje in beslag neemt!
wout K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
In de loop der jaren al vaak bij Zorba gegeten, nu wel erg goedkoop, maar de kwaliteit van eten is ook navenant, erg droge gehakt balletjes en een smakeloze ossenhaas had ik, zelfs het toetje smaakte niet, mijn vrouw had gamba's vooraf en als hoofdgerecht lamskoteletjes, zij was er tevreden mee. Ik geef Zorba het voordeel van de twijfel, maar toch jammer.
Ted327 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zaterdag 10 januari 2015. Reservering om half acht. Zaak zat vol. Binnen om 19:20. Tafel nog niet vrij. Even aan de bar gewacht met een glaasje ouzo van het huis. Interieur is vrij strak en tamelijk modern.
Eenmaal aan tafel staat de hele kaart op de placemats. Volledig (drie gangen) menu voor €21,50. Voorgerecht inktvisringen en uiensoep. Beide voortreffelijk. Hoofdgerecht lamskoteletjes en varkenshaas/kip van de spies. Alle twee heerlijk, prettig gekruid, niet té, precies goed. Beide geserveerd met frites en rijst. Inclusief gebruik van de saladebar, wat ons echter teveel werd, dus die hebben we niet gezien. Karafje prima huiswijn, halve liter voor €10,= Dus geen afzetterij, de hoofdprijs voor wijn uit de supermarkt. Nagerecht sinaasappelijs met mandarijnenlikeur. In één woord heerlijk. Tussen hoofdgerecht en nagerecht even een praatje met de eigenaar, Costas. Vriendelijke man, heeft veel gezien van de wereld. Spreekt goed Nederlands. Na afloop koffie van het huis.
De bediening professioneel en toch vriendelijk. Waar vind je dat nog. Het eten heerlijk, royale porties. Alles bij elkaar een restaurantbezoek dat om herhaling schreeuwt. Geslaagd vanaf de binnenkomst tot het moment van vertrek. Costas: we komen terug!
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Heerlijk gegeten in dit Grieks restaurant dat nou eens niet volstaat met kruiken, beelden en plastic druivenranken. Een keurig, fris en modern interieur.
Gastvrij personeel en zeer betaalbaar, smakelijk eten.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Heerlijk gegeten en flink uitgebreide kaart. Ook een leuk en authentiek decor en gezellig aangekleed.
Men was ook flink vlot met bedienen, niet te snel maar precies goed.
Ook de toetjes waren heerlijk en wederom veel keuze.
Helaas had iemand aan tafel een flink hard stuk plastic in het ijs, nadat wij dit meldden aan de serveerster(en mede eigenaresse) werd er gezegd "kan gebeuren" en kon er geen excuus vanaf. Sterker nog, zij was boos en smakte de theedoos op tafel en er kon geen normaal woord meer af. Zeer jammer, want het eten was heerlijk, maar toch een negatief gevoel aan over gehouden.
CleoP .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Zorba de Griek heeft dan wel een hip interieur, maar ook ouderwets Griekse gastvrijheid waarbij de eigenaar een grote rol speelt. Het keuzemenu en de saladebar zijn zoals je ze in veel andere Griekse restaurants aantreft. Door de prettige sfeer en de gunstige prijs-kwaliteitsverhouding weten veel Alphenaren de weg naar dit restaurant te vinden.