Zorba De Griek

Meer informatie over restaurant Zorba De Griek

7,1
Jordi_S .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanwege het lekkere weer konden we buiten zitten.

De bediening had niet helemaal zijn dag. Wel een stel vlotte dames echter het verkeerder eten, en het morsen van drinken was toch jammer.

Het eten smaakte goed. Veel kruiden, mals vlees en vooral veel.

Al met al een leuke avond gehad.
Flaggos .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016

Nog nooit meegedaan aan recensies op het internet, maar dit restaurant verdient een recensie

Zelf ben ik een Griek en ben ik opgevoed met traditioneel Grieks eten. Ik kom Arnhem en daar zijn veel Griekse restaurants. Maar zorba de Griek in Bussum is de beste tot zover.

Eigenaar Is een Griek , het voelt als thuiskomen. Met mooi weer hebben wij op het achter terras gezeten met een groep vrienden die in Bussum wonen.
Wij lieten ons verassen door de chef,
Een tafel vol Griekse tapas, verse hapjes met liefde bereid.
Ondanks dat ik in Arnhem woon kom ik hier zeker terug. Lieve mensen, mooi decor en vooral echt Grieks eten. Voor mij is dit thuis komen. Griekse koks, Grieks eten en een warm ontvangst.

Bestel niet a-la carte maar vraag hier naar een Griekse tafel.

Ouzo bij binnenkomst en een koffie van het huis. Griekse muziek en keurige bediening.
Druk is het zeker bij zorba, geduld wordt beloond met heerlijk eten en een gezellige avond
Gerriemol .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Super gezellig Grieks restaurant

Goeie service, leuk personeel en leuk decor

Heerlijke gegeten !
we begonnen met koude voorgerechten de pikilia warm en koud . erg smakelijk
Daarna hebben we gekozen voor wat andere voor en tapas gerechten!!
Lekker van alles wat ! De wilde spinazi en de witte bonen ook een aanrader.

We hadden de huiswijn wit die was prima te drinken!! Wij hebben een geweldige avond gehad en komen zeker terug .
Beste Griek tot nu toe !!!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Hier op zondag avond beland door een evenement die gaande was op het plein waar Zorba zit.We hadden Niet gereserveerd maar dat was geen probleem.
Wij hebben heerlijk gegeten met een groep van 10personen. Het was drukker dan druk. Soms iets lang moeten wachten maar door de sfeer en gezelligheid hadden we daar geen last van. We bestelde mezedes voor 10pers. Verschillende Griekse hapjes. Dit was erg lekker. Een variatie van vis vlees en vegetarisch. Een aanrader . Ook de tzatiki was heerlijk. Wij komen hier zeker terug . Vriendelijke bediening,lekkere wijn en een leuk decor.
prijs kwaliteit is goed.
H H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Dramatische ervaring bij Zorba de Griek in Bussum. Jaren geleden kwam ik hier weleens eten. Nu weet ik weer waarom ik hier jaren niet ben geweest. Kwaliteit van het eten is zeer bedroevend. Eigenaar is een vriendelijke man die het goed bedoelt. Eigenaresse was ronduit onbeschoft, niet alleen tegen ons maar ook tegen andere (blijkbaar vaste) gasten. Rest van het personeel is vriendelijk en doet erg haar best. Tenzij dit restaurant wordt overgenomen kom ik hier nooit meer terug.
Harry300 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Warm ontvangst met een glaasje ouzo. Mooi zonnig terras met een uitgebreide Griekse kaart. lekkere kalamaris, en goed gekruide gyros. Bediening is goed en snel.

De eigenaren zitten er al ruim 32 jaar in, en gaan met de tijd mee. Ook het decor is aangepast en ziet er gelikt uit. Het is en blijft een Leuke tent.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Goedemiddag, misschien iets aan de late kant, maar toch wou ik het even kwijt, afgelopen Koningsdag gegeten bij Zorba de Giek, met 3 pers.,2x Gyros en 1x Zorbaspiato, het was erg druk, moesten lang wachten, was geen probleem. maar toen we ons eten kregen, het wachten niet waard, gyros erg vet, salade was goed, maar de friet die erbij zat was nauwelijks gebakken, zeer zacht, toen ik ze hierover aansprak kwam de eigenaar naar ons toe en mocht ik meelopen naar de keuken, en hij legde mij uit dat de frituurpan defect was geraakt en er werd nu gebakken in een gewone pan op het gas, uiteindelijk toch maar de rek. van 55 euro betaald, maar helaas wij gaan hier niet meer eten, als het eten goed is wil ik er best voor betalen, maar hier was zelfs 30 euro teveel geweest. F. Brinkman, Lelystad.
Jianna M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Samen met mijn man weer heerlijk gegeten bij Zorba! Tapas mezedes voor 2, wij zijn fan. In de weekende drukker dan druk. Er hangt altijd een gezellige sfeer met een warm ontvangst. Er gaat wel is wat mis bik Zorba maar door de goeie service en de gezellige sfeer merk je daar niks van. Echt Grieks dat is het zeker.
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vanavond gegeten bij Zorba de Griek. We waren vroeg maar het zat al snel helemaal vol. De kaart en het glaasje ouzo kregen we snel, ook ons voorgerecht stond binnen een mum van tijd op tafel. Daarna werd het echter druk en was er niet genoeg personeel waardoor we ons "vergeten" voelden. We zijn zelf naar de bar gelopen om nog een drankje te bestellen.
Het hoofdgerecht werd onvolledig geserveerd, de spies werd nabezorgd nadat de rest van het eten al op was. Dat kan niet in een restaurant.
Het eten zelf is niet zoals we bij een Griek gewend zijn. Het had kruidiger en meer van smaak mogen zijn. De gyros was wel lekker, de frietjes waren slap.
Het decor is mooi, echt Grieks.
Geen idee of we hier nog gaan eten. We hebben een leuk avondje uit gehad maar het eten had beter gekund.
Fer V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Echte Griek, gevestigd in mooi pand in Bussum. Erg vriendelijke ontvangst. Ouzo van het huis om mee te beginnen. Lekkere gerechten op het menu. Jammer dat we een verkeerde bestelling kregen. Dat vond men zelf ook erg vervelend en meerdere excuses gekregen. Wellicht handig om bij het serveren nog even te noemen om welk gerecht het gaat zodat het meteen hersteld kan worden. Excuses aanvaard. Kop koffie of zoiets na afloop had het helemaal goed gemaakt+ tip voor een volgende keer? Verder; heerlijk gegeten, leuke Griekse ambiance en vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.
S1234 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Heerlijk gegeten zoals gewoonlijk! Het fijne is ook dat als je iets aangepast wil hebben op je gerecht, het altijd kan, hoe druk het ook is. Gezellige, vrolijke bediening en het restaurant is onwijs mooi geworden, lekkere frisse griekse kleuren!
A1973 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Na jaren geleden hier goed gegeten te hebben.waren we weer eens in de buurt.Helaas viel het zwaar tegen. De ontvangst was niet professioneel,er kwam niemand naar ons toe.terwijl het echt niet druk was.De limonade zat in vieze glazen.de menukaart plakte.net als de tafels. Voor de hoge prijs wat de gerechten kosten.was het erg weinig.
Ik bestelde extra friet.niet gekregen.De laatste stukjes van de souvlaki waren echt rauw.en de giros was verre van warm.De patat was van slechte kwaliteit.echt zo jammer.dus toen er gevraagt werd of het gesmaakt had.gaf ik mijn klachten door.dat pakte zij goed op.vonden het erg vervelend. We konden een gratis drankje krijgen,maar waren er klaar mee.ons etentje was al verpest.Het restaurant zelf was ook smoezelig en goedkoop ingericht.Ik begrijp echt de vorige recensies niet.Het leek op een restaurant wat net was overgenomen door mensen die niet weten wat horeca inhoud.
Jianna M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Afgelopen vrijdag, met mijn man, hier gegeten.
Wat een Fantastich, leuk, gezellig restaurant ! Wij zijn vaker bij Griekse restaurants wezen eten, maar deze is voor ons ver uit de beste!
Bij Zorba is het echt alsof je in Griekenland bent, de sfeer en de service is top. Grote kaart, mooi buiten terras en vriendelijk personeel.
Over het eten ben ik zeker te spreken en heb hier zelf lekkerder gegeten dan in menig restaurants in Griekenland en Nederland .
We kozen voor de Mézedes, voor 2 pers
Een heerlijke variatie van griekse hapjes op leuke houten planken gereserveerd. Warm en koud vlees en vis en vegatarich een mix van alles.
De inktvis ringen waren erg lekker en vers . Tiropita met spinazie overheerlijk en dan nog over het vlees, de Lamskotelettjes jam jam wat waren deze goed ze waren sappig en mals, alles was perfect op smaak .
De tapenades waaronder de tzaziki beste voor ons tot nu toe! Qua wijn gingen we voor de axia een mooie volle rooie wijn die werd geadviseerd door een Vd medewerkers een leuke, spontane dame, de wijn was heerlijk bij het eten. Ook kregen wij een karaf water zonder het te vragen erbij. Als afluister namen we yvons toetje. Met geweldig lekkere tiramisu, baklava mier zoet fruit en ijs. Prijs kwaliteit is bij dit restaurant prima, je krijg veel eten voor de prijs .
Ik geef dit restaurant een dikke 10. Wij hebben een top avond gehad. En raad iedereen aan om hier een keer te eten. Wij zijn zo tevreden dat we morgen weer gaan !!!!!
Lekkerman J.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Zomaar op een zondagavond binnengewipt. Hartelijke ontvangst, voor ons 2 personen was er nog wel een mooi rustig plekje. In het centrale deel van het restaurant was het gezellig druk, met groepen die iets te vieren hadden, vaste bezoekers en families met kinderen. Gelukkig ook Griekse muziek, waar je elders vaak gewoon de muzak van Sky radio hoort. Zoals vaak bij de Griek kregen we een lekker glaasje ouzo van het huis. Dat doet het altijd goed. Als voorgerecht namen we allebei een mooie tomatensoep. Die was heerlijk kruidig, vol van smaak, een goed gevuld bord, goed voor als je flink trek hebt zoals wij. Als hoofdgerechten kozen we een lekker souvlaki gerecht en een al even lekkere moussaka, allebei met heerlijk frisse tzatziki. Met een eenvoudige maar smaakvolle Griekse witte wijn. Echt smakelijk. We moesten er wel lang op wachten, maar nadat we daarover navraag hadden gedaan stonden onze borden wel gelijk op tafel. En deed men erg z'n best om ons oprechte verontschuldigingen over te brengen. We hadden al vastgesteld dat het flink druk was en hadden best begrip voor de situatie. Met koffie na (met snoep-koekjesdoos!) sloten we af. Onze conclusie is dat dit een Griek is waar je prima terecht kunt als je goed Grieks wilt eten in een aangename sfeer.
Rianne1951 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Zaterdag, 14 februari hier gegeten met vrienden, drukker dan druk!
Live muziek, super gezellige sfeer. Door de drukte ging er soms wat mis maar dat werd
dan vergoed door 'n drankje. Voorgerechten waren heerlijk, de hoofdgerechten bij ons
vrienden ook, alleen ik had stifado uit de oven en dat was dus veel te heet. Toen zij
het al lang op hadden had ik nog maar 'n hapje genomen. Uiteindelijk maar laten staan.
Nagerecht super.
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Heerlijk gegeten, op een zaterdagavond, het was lekker druk, desondanks was de bediening vlot en attent, heerlijke gril gerechten zoals lamskoteletten, ook de tzatziki was erg lekker. De porties waren ook ruim.
M O.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Toevallig hier beland gister met 4 personen, omdat plan A en plan B wegens gesloten restaurants (17:00) niet konden doorgaan.

Dit is bij binnenkomst en aanschouwing van de gerechten op menukaart en je bord wel precies hoe je je een in Nederland gevestigd Grieks restaurant en bijbehorend voedsel voorstelt. Vrij simpel Grieks voor de Nederlandse gast.

Op het terras buiten scheen een prettig avondzonnetje. Helaas zagen we meteen al dat hygiëne bepaald niet het sterkste punt is van Zorba... Er zaten zeker 10 sigarettenpeuken vlak naast me in de plantenbak gedrukt. En toen ik de rest van de plantenbakken aan een vluchtige inspectie onderwierp kwam ik al snel tot de conclusie dat plantenbak en asbak hier gewoon één is. De tafel was niet echt schoon, de menukaarten plakten en er zaten zwarte spikkeltjes en vette vingers op, vlak achter ons lag een rossige kat in de asbak, èh plantenbak te slapen...

De ober was echter vriendelijk. We kregen een welkomstdrankje aangeboden en werden de hele tijd naar behoren bediend.

Voor een Grieks restaurant vind ik de gerechten toch wat aan de prijzige kant. Voor de kinderen zijn er acceptabel geprijsde kindermenuutjes (vlees, patat, appelmoes) van 9,50. Zelf bestelde ik een mix van warme voorgerechtjes als hoofdgerecht. Het smaakte vrij aardig. Een van mijn tafelgenoten bestelde een grillgerecht. Smaakte matig. Maar toch krijgt het eten een dag later een 4...

Helaas - sorry voor de aardige ober - maar deze Griek is wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Berry .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Eten: Prima eten, ziet er allemaal netjes en verzorgd uit. Over het algemeen goed op smaak. Eten zoals je bij een Griek mag verwachten
Service: Service is prima. Wordt direct gereageerd bij opmerkingen/vragen vanuit onze kant. Vriendelijke bediening.
Decor: Ziet er netjes uit maar niet heel bijzonder. Wederom een decor zoals je kunt verwachten bij een Griek. Over het algemeen zeker de moeite waard om een keer te gaan eten, verwacht geen culinaire hoogstandjes, zo zit het Griekse eten naar mijn mening niet in elkaar.
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Aardig decor. Kwam er bij toeval terecht en met vier mensen. Service gewoon netjes, al waren er enige slordigheden, zoals het even vergeten wat we ook al weer bestelden en hoe, maar dat maakt het wel smeuiig en menselijk. Decor, ach ja, gewoon voldoende: tafeltjes schoon en netjes, niets op aan te merken. Ten slotte kom je voor 't eten zelf en alle vier bestelden we iets anders; alle vier de gerechten voldeden aan de verwachtingen; proefde even van een soort stoofpotje van rundvlees van mijn partner. Was smakelijk. Zelf had ik lamskoteletten en die smaakten zonder meer voortreffelijk. Als enig minpunt, maar dat schreef ik al eens bij eerdere restaurants, is weer die eeuwige frieten bij een maaltijd zonder dat er een ander aardappelgerecht wordt geserveerd. Maar dat zal wel aan een soort publiek liggen dat er komt en alleen frieten eist. Desalniettemin een etablissement waar je gerust kunt gaan eten, vooral als je van Grieks houdt (eigenaar is Grieks, en zo hoort het ook).
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
Al jaren eten wij erg graag bij de Griek. Altijd word je hartelijk ontvangen door Manolo, Yvonne en hun medewerkers. Bij binnenkomst altijd meteen een ouzo om alvast in de stemming te komen. Wij bestellen altijd de Griekse tapas's en die zijn altijd zeer lekker van smaak. Wij vinden de Griek niet duur voor hetgeen je allemaal krijgt. In de zomer zit je altijd heel erg gezellig op het terras. Bij de Griek is het altijd feest.