Zorba de Griek

Leidsekruisstraat 16I 1017 RH Amsterdam Nederland Kaart
31-206224697

Over het restaurant Zorba de Griek

Griekse sensatie

Het hoekpand met de blauw-witte gevel met Zorba erop nodigt Amsterdammers en toeristen uit. Vlakbij het levendige Leidseplein met al haar theaters is dit een ideale tussenstop. Met Griekse muziek op de achtergrond, de warme familie sfeer en typische gerechten voel je je even ver weg. Je kijkt recht de keuken in en ziet de chefs bakken, stoven, grillen!

Meer informatie over restaurant Zorba de Griek

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant Zorba de Griek

Johan S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Miste de griekse kruiden over de gyros. Het waren hele dikke en brede stukken.
We hadden het voorgerecht nog niet op, of daar kwam het hoofdgerecht al.
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Weer hartelijk ontvangen en een fijn tafeltje gekregen. De gerechten waren zoals altijd
heerlijk klaar gemaakt en we genoten van een lekker drankje.
Wij ervaren Zorba als zeer prettig en gezellig en komen de volgende keer zeker weer.
Loek K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ik bestel een ovenschotel, die als specialiteit van de chef p de kaart staat. Na enige tijd wordt deze geleverd (men zet de schotel bovenop mijn bestek...) en ik schep een deel op mijn bord. De binnenkant van de schotel is bizar kou; nog tegen bevroren aan! Ik meld dit en men neemt het weer mee. Na verloop van tijd komt er een nieuwe schotel (met een zwak 'sorry voor daarnet') en begin opnieuw nadat ik mijn bestek onder de schotel heb kunnen pakken. Weer schep ik op en opnieuw blijkt de ovenschotel binnenin steenkoud te zijn!!
Ik roep de ober weer en die stelt dan, dat ik maar wat anders moet bestellen. Maar ik heb al gegeten en gedronken en bestel niets meer.
Mijn vriendin had Moussaka, die wel redelijk bleek te zijn. De rekening? Moussaka plus de twee drankjes die we hadden. Niets van het huis als excuss!! Wel bij het weggaan een excuus gemompeld, maar ik kom hier NOOIT WEER!!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Dit restaurant viel behoorlijk tegen; dit is toch zo'n typische toeristentent zonder fantasie.
Het voorgerecht (gevulde paprika) was groot, maar bevatte vooral rijst en bijna geen gehakt. Bij de beide hoofdgerechten (varkensfilet met kaassaus en een lamsvlees-souflaki) was het vlees wel lekker, maar er zat geheel geen groente of salade bij.
Het interieur ziet er niet heel bijzonder uit; de toiletten waren ronduit smoezelig en vervallen (klemmende deuren).
En ook al ben je in toeristisch Amsterdam, als Nederlander wil ik gewoon in het Nederlands aangesproken worden en niet in het Engels, ook niet nadat we duidelijk hebben laten merken Nederlands te zijn.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wij komen hier al jaren vaak en graag. Kom je binnen uit de kou of uit de regen dan staat er steevast een gratis glaasje ouzo klaar waardoor je snel op temperatuur komt. De sfeer is er gezellig rommelig. Je kijkt recht in de keuken en ziet dus wat je gaat krijgen. Er draait vrijwel altijd gezellige Griekse muziek (gelukkig!). Voor mijn gevoel zijn de gerechten authentiek Grieks, de porties groot. Ik ben wat men noemt een grote eter, maar de laatste keer dat ik hier 'stamna' had besteld was ik achteraf blij dat we geen voorgerecht hadden genomen. Dit gerecht (een heerlijk gekruid groente/vlees stoofpotje) heb ik nog nergens beter geproefd dat bij Zorba, hetzelfde geldt voor de mousakas. En inderdaad, de humus smaakt anders dan van de supermarkt, de rijst smaakt anders dan bij de Chinees en de patat (zonder mayo) smaakt anders dan bij de snackbar. Maar hoe zou dat nou komen??? Want er wordt wat af gezeken als het op eten aankomt. Helaas ligt het vaak aan de onwetendheid van de eter...
Joe_ .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
'Bij de Griek zit je altijd goed' dachten we nog. Dat viel dit keer tegen. Smoezelig en sfeerloos interieur, mixed grill zonder enige garnering, vega schotel was koud, en de karaf witte wijn kon ook niet echt bekoren.
Bediening is jong en aardig, maar bijna niemand spreekt Nederlands.
Ons advies: laat dit restaurant links liggen
Advies aan de eigenaar: bezoek een willekeurig ander Grieks restaurant ter inspiratie
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Gisterenavond naar de bioscoop een hapje gegeten. Wij hadden de mezzes voor 2 personen. De voorgerechten waren niet eens zo slecht, wat tsatziki, humus, tarama salade, aubergine salade, wat dolmas. Niet erg smakelijk, maar te eten. Dit alles werd vergezeld met weke stukken brood zonder olie of boter. Vervolgens raar smakende gehaktballetjes en taaie inktvis ringen. De warme hap bestond verder uit vermoedelijk slechte kwaliteit kip en een spies vlees zonder sausje of iets. De rekening was niet hoog (€ 44,-- inclusief 1 glas wijn en een groet fles San Pellegrino) maar toch zonde van dit geld. Voor iets meer kan je toch ook in de binnenstad van Amsterdam goed eten. De baas (?) bleef de hele avond met Italianen naast ons praten waardoor de rest van het personeel steeds zich aan ons tafeltje stootte om er langs te kunnen lopen, hoogst irritant allemaal. We gaan zeker niet terug maar laten dit aan de argeloze toeristen over!
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
We hadden een goedkoop menu van 15 euro per persoon, daarvoor kregen we een lekkere gevulde soep met goed brood ernaast. Hoofgerecht was mixed grill: niet erg bijzonder maar goed te eten. Koffie of thee is inbegrepen. Het karafje huiswijn was ok. Conclusie: voor het geld geen slechte deal. Bediening was attent. Inrichting wat je kan verwachten van een Griek; tikje oudbollig.
hedy F.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Wat een waardeloze tent! Op toeristenlocatie dus men denkt waarschijnlijk: we zien ze toch nooit meer terug. Onbeschofte bediening, snapt niks van het horecavak. Vooraf hadden we tarama, echt de slechtste versie die ik ooit gegeten heb, had niks met tarama te maken en mijn tafelgenoten bestelden gefrituurde inktvisringen, ook heel slecht alleen de knoflooksaus was lekker. De hoofdgerechten zijn fantasieloos (girosschotel en kipspies) en veel te duur voor de kwaliteit. Snel afrekenen en nooit meer terugkomen.
Douwe V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
We hadden zin in lekker Grieks eten na een dagje Uitmarkt. Hier naar binnen gelokt. Helaas hebben we ons niet direct door de sfeerloze tent laten afschrikken. Slechts drie tafeltjes bezet, uitzicht op een vieze keuken en nog geen kaarsje of andere aankleding op tafel of in de vensterbank. Omdat we niet veel tijd hadden (gelukkig) alleen een hoofdgerecht besteld. Mousaka. Nou is dat toch een ovengerecht, maar wat wij hier voorgeschoteld kregen was niet meer dan een opgewarmde soort lasagna. Klef, taai en eigenlijk te smerig om te eten. Een klein stukje dat dan gelukkig weer wel. Het kleine bord was verder gevuld met wat witte rijst en aangebakken friet. Zonder saus, salade of wat dan ook.
Vooraf hadden we geen ouzo gehad, maar wel een mandje stokbrood met iets dat op kruidenboter moest lijken.
We hadden een glas rode wijn en een glas rose besteld. Beide echt niet lekker.
Nou zijn wij niet kieskeurig en zeggen vrijwel nooit iets als ons iets tegenvalt (uit beleefdheid), maar in dit geval toch gezegd dat we het niet lekker vonden, toen ons gevraagd werd of het ons had gesmaakt. Eigenlijk hadden we die zooi direct naar de keuken moeten laten terugsturen.
We kregen gelijk een snerende opmerking terug. We waren er klaar mee en toen ik bij het afrekenen (helaas gedaan) nogmaals probeerde uit te leggen wat een goed grieks restaurant is, kreeg ik een afstandelijke, ongeinteresseerde reactie. Vervolgens ging de ober in het grieks grapjes over ons maken met het overige personeel. Er was meer personeel in de zaak dan klanten.
Nee, helaas superslechte ervaring. Ga hier nooit eten !!
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Even een avondje bijpraten en lekker eten met mijn vriendin Amela. Naar deze Griek, het zag er aardig uit aan de buitenkant. Van de zaak werd wat lekker vers (Mediterraans) brood neergezet met kruidenboter. Vriendelijk gebaar van de ober die uitsluitend Engels sprak, maar dit terzijde. Het eten – mixed grill voor 2 personen– was goed van smaak maar zag eruit als een onaangeklede schotel met alleen wat verschillende vleessoorten op een opdienschotel. Er ontbrak verder enige garnering (sla, tomaat o.i.d.) en dus vonden wij het geheel maar matig ogen. Kale boel dus. Wel was er een bakje rijst en een klein schaaltje frieten bij. Om het geheel nog wat aan te kleden bestelden wij er een Griekse salade bij en wat tzatziki. Dan leek het tenminste nog wat completer… Tweemaal een karafje witte wijn (dus 2x halve liter), water en een cola en ter afsluiting een koffie en een thee. Dit alles voor € 74 en dat is toch echt aan de te hoge kant voor een middelmatig/gewone Griek in de Leidseplein-buurt.