Zonnig Zuid

Meer informatie over restaurant Zonnig Zuid

Jouw recensie over het restaurant Zonnig Zuid

Alces .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Ieder jaar, als wij in Egmond komen, is eten bij Zonnig Zuid vaste prik. Wat een geweldig vriendelijke mensen en het eten is altijd voortreffelijk. Vanavond hadden we een biefstuk met gebakken champions, die weer geweldig was. Zonnig Zuid blijft voorlopig bij ons op de kaart staan.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
We zijn op vakantie in Egmond aan Zee en besloten bij Zonnig Zuid te gaan eten. Als echte Balkan liefhebbers weten we heel goed hoe in een Balkan Restaurant gerechten dienen te smaken. Zuid is niet echt Balkan, het merendeel van de gasten bestaat uit bezoekers die lekker willen eten, naar ons idee is daar niets mis mee ze zijn daar voor op het juiste adres. We bestelden als vooraf een champignonsoep die vlot en uitstekend gekruid op tafel kwam. We dronken vooraf een Slivovitz die smaakte zoals het hoort. Bij de hoofdmaaltijd dronken we een rode wijn van het huis en twee van ons een bestelden een goede witte wijn. De wijnen worden goed op temperatuur en in een gezellig karafje geserveerd. Zelf bestelde ik de cevapcici die smaakte of je in Smederevo of Belgrado zat te eten, heerlijk gekruid. De anderen genoten van heerlijke verse maaltijdsalades en een uitstekend klaargemaakte kabeljauw schotel. Daarbij werden gezellige bakjes frites en groeten geserveerd, niets op aan te merken. De zorgzame en correcte bediening informeerde een paar keer of alles naar onze zin was, dat gaf een goed gevoel. De eigenaar vertelde dat tot zijn spijt het uitbaten van een echt Balkan Restaurant in Egmond niet haalbaar was, gasten houden niet zo van avontuurlijk uit eten. Gelukkig staan er nog enige Balkan gerechten op de kaart! Als het lekker weer is kun je heerlijk buiten zitten en van de avond genieten. Sfeer, bediening en ambiance, maar vooral het lekkere eten is ons zeer goed bevallen, we kunnen Zonnig Zuid van harte aanbevelen!
Mirielle V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Erg leuk restaurant! Prijs kwaliteit verhouding erg goed! Tomatensoep vers! Heerlijk grote kop, waar voor je geld. Alleen al voor de soep zou ik terug gaan! ik vervolgens gegrilde tonijn gegeten met frietjes en groenten. Lekkere saus! Lekkere frisse salade erbij.bkreeg echt een groot stuk!! Precies goed gebakken. Mijn man varkenshaas en pepersaus was ook erg lekker! Ik kom hier zeker terug!!! Wij waren op Valentijnsdag en er lagen kleine hartjes op tafel. Gastheer en vrouw maken het naar je zin!!
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Tijdens onze korte vakantie in Egmond aan Zee hebben we bij Zonnig Zuid gegeten. Een echtpaar uit voormalig Yoegoslavie runt dit restaurant. Ze speken hun talen goed. Een bord met: 3-gangen voor 19,50 trok ons naar binnen.

We bestelden een champignonsoep, leuk opgediend met wat brood. De soep was wel wat dun, maar smaakte wel.
Het hoofdgerecht bestond uit reepjes varkenshaas op een bedje van bonen en worteltjes, geserveerd met een bakje frites, mayonaise en ook witte koolsalade.
Jammer dat de borden niet voorverwarmd waren, zodat het eten wat snel afkoelde.
Het nagerecht bestond uit een caramelijsje met slagroom.
De wijn kwam ook uit Yoegoslavie.

We hebben er goed gegeten en de prijs/kwaliteitverhouding is zeker een 8 waard.