Zonneweelde

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
6,8
Fransborst .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gisteravond, 9 juni 2916, toevallig bij Zonneweelde binnengestapt om een hapje te eten.
Het eten was erg lekker en nogmaals de complimenten voor de chef !
Het decor is inderdaad wat oubollig, maar we kwamen om te eten en niet voor het decor.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Onbeperkt spareribs gegeten bij dit restaurant hier al meer gegeten en eten mankeert echt niets aan. Zou hier zelf niet zo snel heen gaan aangezien de ambiance erg kil en ouderwets is. Dit zie je ook terug in de gasten deze zijn over het algemeen flink bejaard.
Renée A.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten. Pittige Gamba's vooraf, gevolgd door een, respectievelijk, tournedos en kalfsmedaillon. Dit alles begeleidt door gebakken aardappeltjes met spekjes, patat, bloemkool, rode kool, stampotje, stoofpeertjes en saus. Eerlijk en heerlijk Hollands eten voor een prima prijs in een gezellige ambiance met meer dan prima, gastvrij en professioneel personeel. Kortom een aanrader voor kleine, maar ook zeker grote gezelschappen!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
voor 1e keer kerstbrunche meegemaakt op 1e kerstdag 2015; er zijn geen negatieve dingen te vermelden. het buffet was grandioos (zowel gewone buffet als het ijsbuffet); bediening goed.
kortom het was af.
toch een klein aandachtspuntje vind ik de entourage; het had allemaal iets feestelijker gekund
bijv. een kaarsje op de tafel , beetje meer kerstversiering, beetje intiemer maken en dan de toiletten.dat kan echt niet meer anno 2015. komt een beetje armoedig over.
voor de rest was het geweldig en ik zal weer snel terugkomen voor een lekker etetentje
Alex W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ik kom al jaren bij dit restaurant en onlangs zijn we voor de verjaardag van mijn vader hier gaan eten. Wat een drama. Zo slecht als dat het deze keer was, echt ongelofelijk. Ondanks dat ik hier dus al jaren met enige regelmaat kom was het deze keer zo erg dat ik besloten heb hier in ieder geval niet meer terug te komen.

Het begon al met de menukaart. De losse pagina's zaten per pagina in een soort plastic insteekmapje. Het soort plastic dat is gebruikt is echter enigszins troebel. Je moet het mapje aandrukken tegen de pagina om de tekst goed te kunnen lezen. Dat was erg onhandig, zeker voor iemand die 81 is en het allemaal niet zo goed meer kan lezen. Ik kan mij niet herinneren dat dat de laatste keer dat ik daar geweest ben ook zo was. Onhandig, maar daar is het ook mee gezegd. Menu is verder uitstekend. Wellicht iets te uitgebreid, maar dan heb je in ieder geval ook wat te kiezen.

Voorgerecht: mijn voorgerecht was goed. Echter, de garnalencocktail bleek niet zo heel goed te zijn. Niet vies, maar zeker ook niet de echt verse garnalen zoals we dat van eerdere bezoeken gewend waren. Hij was dus matig. Van de andere mensen aan tafel heb ik omtrent het voorgerecht geen klachten gehoord.

Hoofdgerecht: varkenshaas was goed. Echter, de biefstuk smaakte enigszins raar. Er zaten echte biefstukliefhebbers aan tafel en de biefstuk is door meerdere mensen geproefd; zij vonden allemaal dat de biefstuk wat vreemd smaakte, tegen zuur aan. De spareribs waren lauw. Té lauw. Van smaak wel goed maar gewoon niet lekker warm. Gebakken paling: formaat van het portie viel tegen (voorheen was het meer) en de nasmaak was ook hier weer zuur. Meerdere mensen aan tafel hadden gebakken paling, zij vonden het allen zwaar beneden verwachting.

Bijgerechten: patat veel te lang gebakken. Gebakken aardappeltjes waren niet heel goed warm, vrij droog en ook te lang gebakken, zaten regelmatig aardappeltjes tegen zwartgebakken aan tussen! Vielen wat smaak betreft ook erg tegen, terwijl ik deze zelf altijd erg lekker vond. Bloemkool was goed heet. Spruitjes waren daarentegen amper lauw te noemen. De worteltjes en doperwtjes kwamen volgens mij uit een potje of blikje en waren ook niet goed warm. In ieder geval niet de verse kwaliteit die ik gewend ben.

Normaal gesproken ging ik hier weg met buikpijn van het eten, niet omdat het slecht was, maar omdat het zó lekker was dat ik me helemaal vol vrat. Dat ging deze keer dus duidelijk niet op.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Visstoofpotje besteld, met broodje kruidenboter vooraf. Broodje versgebakken, maar wel heel erg fabriekswit, slap korstje. Stoofpotje zat in een rvs bakje, veel mayonaise achtige saus, matigjes. Veel bijgerechten, dikke min voor de gebakken aardappelen met spek want zeer donker, dikke plus voor rabarber/aardbeien sausje. Paste niet bij de vis, maar smaakte heerlijk.
Wij boften, werd gezegd, omdat alle tafels gereserveerd waren op 1 na. Dat was wel even proppen, zat niet super. Maar in het voorgedeelte van het restaurant waren nog steeds diverse tafels leeg toen wij 2 uur later vertrokken.
De (lekkere) chardonnay werd wel heel vaak bijgeschonken, terwijl het gerecht behoorlijk op zich liet wachten. Een/de chef kwam geregeld uit de keuken om glazen bij te vullen, terwijl hij beter in de keuken kon zijn. De jonge ploeg die serveerde deed dat prima, en hoefde niet te worden aangevuld. Qua inrichting niet super sfeervol, maar absoluut heel erg netjes in prijs.
Hoeveelheid eten was enorm, mijn voorkeur gaat uit naar minder kwantiteit, meer kwaliteit.
Geachte gast Jan 576,

het betreurd ons dat u het niet helemaal naar u zin hebt gehad 4 oktober jongstleden,
de betreffende avond hadden wij 1 tafel van de 45 tafels niet bezet gehad dit betrof een tafel voor 6 personen en daar zetten we geen 2 personen aan, mayonaise achtige sausje serveren wij er maar een en dat is de aioli andere soorten met mayonaise serveren wij alleen als er om gevraagd wordt, Ons stokbrood komt bij een traditinele/ambachtelijke bakker vandaan, de chef die bij u aan tafel kwam is niet de kok maar een van de bedrijfsleiders. Aangezien we bijna alle tafels op een na bezet hadden is het mogelijk dat het iets langer duurt als wanneer u in een restaurant komt waar het niet druk is.
de aardappeltjes met te donkere spek dat klopt die waren te donker hiervoor onze excuses.

met vriendelijke groet, Olav van Schie.
Hversteege .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
De laatste tijd komen wij ,mijn vrouw en ik, met enige regelmaat eten bij dit restaurant. Wat ons betreft een voltreffer, want waar krijg je nog zoveel verschillende soorten groenten geserveerd, vergezeld van een schaaltje gebakken aardappelen, frietjes, heerlijke appelmoes en rabarber. Het geheel ziet er altijd keurig en netjes uit, waarbij de bediening zich van haar beste kant laat zien.
Hoewel de ambiance wat sobertjes lijkt is dit iets wat ons totaal niet stoort. Misschen past dit juist wel bij ons. Het gaat tenslotte om het eten en dit is gewoonweg voortreffelijk. Welgemeend een aanrader.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Een uitgebreide menukaart met veel keus.
De bediening is aardig en vlot. We zaten buiten op het terras, maar binnen is het ook zeer ruim
en zit je er gezellig.
Bij ons vlees kregen we veel schaaltjes met groenten (met een schaaltje gebakken aardappelen en frites) geserveerd: welgeteld alleen al 7 (zeven) schaaltjes met groente.
De smaak van dat alles: gaat wel.
TIP: gezien het prijsniveau (laag vind ik) zou ik de prijzen wat verhogen, minder schaaltjes groente erbij serveren, zodat de kwaliteit van e.e.a verbeterd zou kunnen worden.
Martine K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Ik kom hier elke maand wel een keer met familie, zo lekker is het eten. Het decor is niet het meest fantastische, maar het gaat tenslotte om het eten!
De carpaccio is altijd heerlijk, ik bestel simpelweg geen ander voorgerecht meer hier omdat ze het hier zo lekker maken. Het eten is altijd van goede kwaliteit, goed verwarmd, en zeker ruim voldoende. De groente die bij het eten wordt geserveerd wil nog wel eens wisselen, maar is altijd heerlijk en ruim genoeg voor iedereen. Het toetje moet ik meestal overslaan omdat het niet meer past, of met iemand delen.
Ook de lunch is heerlijk, en dan vooral de huzarensalade met 3 soorten vis en brood erbij.
Een restaurant waar je heerlijk kunt eten en de bediening servicegericht en gezellig is, voor een goede prijs.
Dina D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij hebben vandaag in de omgeving van Noordwijk gefietst en hebben gegeten bij Zonneweelde. Fantastisch gegeten . De verhouding prijs kwaliteit was prima.Perfecte en zeer vriendelijke bediening. Bij vertrek kreeg mijn vrouw i.v.m Valentijn een roos aangeboden. Een geweldige geste.

Jan en Dina de wilde
Klavertje15 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat een feest op mijn verjaardag. Heerlijk eten, super bediening en als toetje een brandende fontein voor mijn verjaardag. Voorverwarmde borden, koolraap, boerenkool, erwtjes met wortels, bloemkool, salade, stoofpeertjes, appelmoes, frietjes en gebakken aardappelen.... te gek.
Een onverwacht bezoek aan een super restaurant.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Weer geweldig heerlijk gegeten, steeds weer een feest !! Sliptong een aanrader,
Altijd groot formaat, geen slip zoals in de meeste restaurants.
Altijd veel verschillende bijgerechten, 4 soorten groenten, rabarber, sla, frites en de HEERLIJK GEBAKKEN AARDAPPELEN met SPEKJES !!!
Alles was even lekker en de nagerechten ook Top , vergeet nog ons voorgerecht, paling van EVELEENS ,de avond kon niet meer stuk. Een aanrader en wij komen graag terug !
GijsP .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Nog nooit slecht gegeten; ook deze keer weer goed! Goede, vriendelijke en vlotte bediening. Met z'n tweeën het keizersmaal genomen en elk stukje vlees was goed gebakken. Het interieur kan misschien een update gebruiken, maar dat maakt het er niet minder gezellig op.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
We staan de gehele maand juni op een camping pal naast dit restaurant. Goed dat we gereserveerd hadden, want de 'tent' zat helemaal vol op zondag 2 juni. We hadden al wat goede recensies gelezen, dus we waren benieuwd. Wat een gezellige zaak, de bediening was bijzonder vriendelijk en het eten fantastisch. Mijn vrouw bestelde gebakken paling, ik bestelde gebakken scholfilet, beide gerechten perfect klaargemaakt. Daarnaast inbegrepen
vier soorten verse groenten: bloemkool, snijboontjes, worteltjes en heerlijke salade, alsmede goed gebakken aardappeltjes + frietjes +
appel- en rabarbermoes. De witte wijn uit Chili was een prima begeleider van deze maaltijd 'bij moeder thuis'. We vonden wel dat het interieur aan vervanging toe is. We komen beslist nog een keer terug in deze gezellige zaak.

Jeenharr .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Hier lekker gegeten. Een restaurant met een gemiddelde prijsklasse en daarin voorstreffelijk. Terwijl veel restaurants in deze klasse, qua bijgerechten zich er vanaf brengen met een kwakje rauwkost met melige tomaten, krijgt men hier de keuze uit verse groenten, een lekkere salade. Genoeg van dit alles om naast een lekker stuk vlees en vis ook nog iets gezonds en lekkers te eten. Alle gangen waren goed al is de dessertkaart (net zoals in veel restaurants van deze klasse) erg voorspelbaar. Het maakte ons weinig uit, want de grote bourgondische porties hadden ons al geheel gevuld. We aten onze maaltijd in de serre? met naast ons een grote familie. En daar zit het enige nadeel, het is er erg gehorig, volgende keer gaan we voor een plekje binnen.