Over het restaurant Zondag

Lunch, borrel en diner in hartje Noorderplantsoen

In hartje Noorderplantsoen staat restaurant Zondag, de enige plek in Groningen waar het elke dag van de week een beetje weekend is. Vijf minuten lopen van het centrum, maar mijlenver van de dagelijkse drukte, vind je er goeie koffie, open WIFI en een menukaart vol lokale heerlijkheden.

Meer informatie over restaurant Zondag

• : Free parking in the neighborhood & Parking lot

Jouw recensie over het restaurant Zondag

Allard B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk gegeten op deze rustige locatie in een park. Het is een sfeervolle omgeving met veel licht en uitzicht. De roti werd netjes geserveerd, met iets te weinig kip ten opzichte van de aardappels. De komkommer en groente dreven iets veel in de dressing. Er zijn goede vegetarische opties, zoals een heerlijke quiche. De 'sunday mess' was een puik dessert met pannacotta en pavlova. Heel betaalbaar. Vlotte bediening.
Finn M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Mooi. Ziet er goed uit. Goede service. Gezellig team en profesionele koks. Zeker een aanrader mijn complimenten. Ga zo door.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Zitplaatsen waren erg dicht tegen elkaar aan, als iemand aan de andere tafel haar haren omhoog deed kwam dit in mijn gezicht. Moesten vrij lang wachten voor een glaasje gemberthee, het eten kwam daarna vrij snel.
Diana1976 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Afgelopen zaterdag hier samen met mijn vriend en schoonmoeder gegeten. Voldoende keuze op de kaart. Heerlijke voorgerechten en hoofdgerechten met de keuze voor bijpassende wijnen. We hadden vooraf de salade tiede, burrata caprese en als hoofdgerecht; de risotto, de burger en de zeebaars. Alles smaakte voortreffelijk. We komen hier zeker weer eens terug
Sabrina P.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Via 'Het laatste tafeltje' spontaan uit eten. We kwamen bij Zondag uit. Om eerlijk te zijn, wist ik niet eens dat je er kunt dineren. We hadden het drie-gangen verrassingsmenu en een verrassing was het. De borden waren stijlvol opgemaakt en het eten was écht overheerlijk! Bediening aardig en spontaan. We komen zeker weer terug!
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Prima 3 gangen diner. Mooi opgemaakt voorgerecht met geitenkaas. Hoofdgerecht prima parelhoen. Zeer smaakvol en ook weer mooi opgediend. Heerlijke frieten en aardige spruiten. Nagerecht ook goed van smaak. al met al lekker en mooi. Lokatie in het plansoen mooi, maar te bescheiden inrichting, wat kaal. Te eenvoudig voor het prijsnivo
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Vandaag iets gedaan wat ik al zo lang eens wilde; eten in het paviljoen in het Noorderplantsoen. In de jaren dat ik in Groningen opgroeide kwam het er niet van en daarna bleef het bij een voornemen dat opeenvolgende uitbaters en formules overleefde. Tot vandaag. Het was lastig een plekje te vinden in de eenvoudig, sfeervol ingerichte ruimte. Studenten, docenten, voorbijgangers; het leefde. Prettige, attente maar net overdreven bediening. De wijntjes waren oké en het eten (lunch) smaakvol en goed geportioneerd. Voor herhaling vatbaar.
Susan N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Met een groep geweest voor wat drankjes en een hapje eten (weken van tevoren gereserveerd). Het eten was lekker, maar de bediening was erg traag. Er was te weinig personeel aanwezig. Het duurde bijna een uur voordat er een bestelling werd opgenomen, drankjes lieten lang op zich wachten, hapjes werden vergeten en de tafels werden niet afgeruimd. Ik zal hier niet meer heen gaan met een groep.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Afgelopen woensdag langsgekomen om te lunchen. Heerlijke sandwich gehad met peper salami, wou eigenlijk de clubsandwich met frietjes, maar €2,50 voor een bakje friet vind ik vrij prijzig. Mijn vriendin had de sandwich zondag met extra blue de wolvenga omdat deze de vorige keer wat karig belegd was. Hij was deze keer fantastisch. Mooie locatie natuurlijk! Logisch ook dat het vrij druk was. Had een beetje medelijden met de jongen die in zijn 1tje in de bediening stond. Wij zeker, en ik heb het vermoeden ook een paar andere tafels, hadden graag nog wat extra's besteld. Hij was wel erg vriendelijk!!
Jellie W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Snelle bediening en keuze mogelijkheden betreffende het menu. Voorgerecht delen met twee. Met z'n vieren 1 toetje was mogelijk. Leuke bediening. Lekker gegeten. Prijs redelijk. Graag met een handicapkaart voor de deur kunnen parkeren. Dit duidelijk aangeven.
Janny L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met onze kinderen .Het eten was perfect. Vooral de toetjes - een aanrader,!
agathavdun .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Midden in het Noorderpark in het zonnetje heerlijk gegeten.
En ook al verhuisden we 2x,bediening bleef aardig.
Oh, de lunch was heerlijk!
Edwina D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Prachtige locatie middenin het Noorderplantsoen, in het centrum van Groningen.
De wortelsoep was goed gekruid en smakelijk, de ribeye steak was goed bereid. De service is goed en de bediening is spontaan. Installatie van een airco zou de avond nog aangenamer gemaakt hebben (het was buiten 29 graden). We hadden een tafel aan het raam met uitzicht op het bruisende Noorderzon festival = aanrader!). Het sfeervolle paviljoen, met uitzicht op de middenvijver, is ontworpen door gemeentearchitect S.J. Bouma en gebouwd in 1930.
Haaf .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zojuist heb ik, met mijn dochter van twee in de wandelwagen, een lange wandeling gemaakt door Groningen. Tegen half vijf ploften we neer bij Zondag in het Noorderplantsoen. Ik kom in principe graag met vrienden bij Zondag voor een drankje en een hapje rond zonsondergang; schitterend!

Vandaag had ik echter niet zo'n leuke ervaring. Mijn dochter en ik hadden nog een flinke wandeling voor de boeg en wilden graag een tosti en een fristi/koffie en weer op pad. De bestelling werd keurig opgenomen, maar ongeveer een kwartier later kwam de dame terug om te vertellen dat tosti's na vieren niet meer werden geserveerd. Er moest van de dinerkaart worden besteld, want de broodrooster mocht niet meer aan. Onvermurwbaar was de dame. Vreemd, want erg druk was het niet.

We hebben eieren voor ons geld gekozen en het kleinste gerecht van de kaart besteld: een broodje hotdog. Het broodje was doordrenkt met mayonaise, ketchup en kant en klaar gefrituurde uitjes. Mijn dochter at twee hapjes en gaf er de brui aan. De koffie verkeerd is er overigens erg goed.

Nu zijn we thuis en maak ik toch nog een tosti voor mijn dochter. Een fluitje van een cent Zondag. Ook op zaterdag! De volgende keer maar weer gewoon een sauvignon blanc en een portie bitterballen.
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben echt heel lekker gegeten, maar de bediening deed erg lang over om onze bestelling op te nemen en onze borden weg te halen. Meisjes waren wel heel vriendelijk als ze even langs kwamen.
Hilbrand P.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Je zit hier natuurlijk fantastisch in het Noorderplantsoen en we kregen een tafel aan het raam. Ik bestelde een groentecurry, mijn metgezel kipsaté. Vooraf broodjes.
Het voorafje was prima. Bij het hoofdgerecht kreeg ik een schaaltje rijst, een klein schaaltje met komkommer en een potje met een deksel er op. De deksel haalde ik er van af en het potje was... leeg. Helemaal leeg. Brandschoon, dat dan weer wel.
Uiteraard attendeerde ik de bediening hierop en die nam het potje fluks in beslag. Een jongen uit de keuken kwam die weer terug brengen, deze keer met de groentecurry er in. ,,Dus u vond het gerecht iets te luchtig'', luidde het iets te gevatte commentaar.
We hadden elk ook nog een tweede drankje besteld en dit liet nogal op zich wachten. ,,Dat had u toch al gedaan'', verklaarde de serveerster toen wij haar er op attendeerden dat we nog op onze drankjes wachtten. Vervolgens kwamen ze wel.
Helaas geen goed gevoel overgehouden aan de bediening. Sorry kon er niet af, niet toen ik een leeg potje kreeg en niet toen de drankjes te laat kwamen. Het maakt zo geen gastvrije indruk. Gewoon jammer van zo'n mooi pand. Het eten was verder wel goed, daar niet van.
fransvisser .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was heerlijk. Ik was vooral verrast door de bospaddestoel kroketjes. Dat had ik nog niet eerder gezien en ze waten heerlijk. Ook de biologische burger met pulled pork was erg goed danwel een beetje verder gebakken dan aangegeven maar hij was desalniettemin mals. De cheesecake was niet bijzonder maar wel prima. De brownie die mijn vrouw als dessert had gekozen viel wel goed in de smaak.

De service was ook erg goed. Vriendelijke serveersters en snelle service. Alleen de tafeltjes voelden wat klein aan, een beetje alsof je aan een schooltafeltje zit. Maar dat mocht de pret verder niet drukken. We hadden een erg leuke avond met lekker eten. Zeker een aanrader.
petravogl68 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De bediening was vriendelijk. De zalm was erg lekker, patatjes waren voldoende. Kip saté was iets aan de droge kant. Grote pluspunt, voor kinderen kunnen ook "gewone"porties als kinderporties besteld worden.
annemien S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
heerlijk gegeten, de porties zijn goed met veel groente. Het menu biedt voor iedere eter iets lekker! En ook nog eens op een erg gezellige plek in Groningen. Vriendelijke dames in de bediening! zeker een aanrader.
esther-groten .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen weekend lekker gegeten bij Zondag. Prachtige setting in het Noorderplantsoen. Eten was lekker, niet heel uitgebreide kaart maar goed bereid en lekker.