Over restaurant Zondag

Lunch, borrel en diner in hartje Noorderplantsoen

In hartje Noorderplantsoen staat restaurant Zondag, de enige plek in Groningen waar het elke dag van de week een beetje weekend is. Vijf minuten lopen van het centrum, maar mijlenver van de dagelijkse drukte, vind je er goeie koffie, open WIFI en een menukaart vol lokale heerlijkheden.

Meer informatie over restaurant Zondag

• : Free parking in the neighborhood & Parking lot

Jellie W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Snelle bediening en keuze mogelijkheden betreffende het menu. Voorgerecht delen met twee. Met z'n vieren 1 toetje was mogelijk. Leuke bediening. Lekker gegeten. Prijs redelijk. Graag met een handicapkaart voor de deur kunnen parkeren. Dit duidelijk aangeven.
Janny L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met onze kinderen .Het eten was perfect. Vooral de toetjes - een aanrader,!
Agathavdun .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Midden in het Noorderpark in het zonnetje heerlijk gegeten.
En ook al verhuisden we 2x,bediening bleef aardig.
Oh, de lunch was heerlijk!
Edwina D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Prachtige locatie middenin het Noorderplantsoen, in het centrum van Groningen.
De wortelsoep was goed gekruid en smakelijk, de ribeye steak was goed bereid. De service is goed en de bediening is spontaan. Installatie van een airco zou de avond nog aangenamer gemaakt hebben (het was buiten 29 graden). We hadden een tafel aan het raam met uitzicht op het bruisende Noorderzon festival = aanrader!). Het sfeervolle paviljoen, met uitzicht op de middenvijver, is ontworpen door gemeentearchitect S.J. Bouma en gebouwd in 1930.
Haaf .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zojuist heb ik, met mijn dochter van twee in de wandelwagen, een lange wandeling gemaakt door Groningen. Tegen half vijf ploften we neer bij Zondag in het Noorderplantsoen. Ik kom in principe graag met vrienden bij Zondag voor een drankje en een hapje rond zonsondergang; schitterend!

Vandaag had ik echter niet zo'n leuke ervaring. Mijn dochter en ik hadden nog een flinke wandeling voor de boeg en wilden graag een tosti en een fristi/koffie en weer op pad. De bestelling werd keurig opgenomen, maar ongeveer een kwartier later kwam de dame terug om te vertellen dat tosti's na vieren niet meer werden geserveerd. Er moest van de dinerkaart worden besteld, want de broodrooster mocht niet meer aan. Onvermurwbaar was de dame. Vreemd, want erg druk was het niet.

We hebben eieren voor ons geld gekozen en het kleinste gerecht van de kaart besteld: een broodje hotdog. Het broodje was doordrenkt met mayonaise, ketchup en kant en klaar gefrituurde uitjes. Mijn dochter at twee hapjes en gaf er de brui aan. De koffie verkeerd is er overigens erg goed.

Nu zijn we thuis en maak ik toch nog een tosti voor mijn dochter. Een fluitje van een cent Zondag. Ook op zaterdag! De volgende keer maar weer gewoon een sauvignon blanc en een portie bitterballen.
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben echt heel lekker gegeten, maar de bediening deed erg lang over om onze bestelling op te nemen en onze borden weg te halen. Meisjes waren wel heel vriendelijk als ze even langs kwamen.
Hilbrand P.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Je zit hier natuurlijk fantastisch in het Noorderplantsoen en we kregen een tafel aan het raam. Ik bestelde een groentecurry, mijn metgezel kipsaté. Vooraf broodjes.
Het voorafje was prima. Bij het hoofdgerecht kreeg ik een schaaltje rijst, een klein schaaltje met komkommer en een potje met een deksel er op. De deksel haalde ik er van af en het potje was... leeg. Helemaal leeg. Brandschoon, dat dan weer wel.
Uiteraard attendeerde ik de bediening hierop en die nam het potje fluks in beslag. Een jongen uit de keuken kwam die weer terug brengen, deze keer met de groentecurry er in. ,,Dus u vond het gerecht iets te luchtig'', luidde het iets te gevatte commentaar.
We hadden elk ook nog een tweede drankje besteld en dit liet nogal op zich wachten. ,,Dat had u toch al gedaan'', verklaarde de serveerster toen wij haar er op attendeerden dat we nog op onze drankjes wachtten. Vervolgens kwamen ze wel.
Helaas geen goed gevoel overgehouden aan de bediening. Sorry kon er niet af, niet toen ik een leeg potje kreeg en niet toen de drankjes te laat kwamen. Het maakt zo geen gastvrije indruk. Gewoon jammer van zo'n mooi pand. Het eten was verder wel goed, daar niet van.
Fransvisser .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was heerlijk. Ik was vooral verrast door de bospaddestoel kroketjes. Dat had ik nog niet eerder gezien en ze waten heerlijk. Ook de biologische burger met pulled pork was erg goed danwel een beetje verder gebakken dan aangegeven maar hij was desalniettemin mals. De cheesecake was niet bijzonder maar wel prima. De brownie die mijn vrouw als dessert had gekozen viel wel goed in de smaak.

De service was ook erg goed. Vriendelijke serveersters en snelle service. Alleen de tafeltjes voelden wat klein aan, een beetje alsof je aan een schooltafeltje zit. Maar dat mocht de pret verder niet drukken. We hadden een erg leuke avond met lekker eten. Zeker een aanrader.
Petravogl68 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De bediening was vriendelijk. De zalm was erg lekker, patatjes waren voldoende. Kip saté was iets aan de droge kant. Grote pluspunt, voor kinderen kunnen ook "gewone"porties als kinderporties besteld worden.
Annechina H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
heerlijk gegeten, de porties zijn goed met veel groente. Het menu biedt voor iedere eter iets lekker! En ook nog eens op een erg gezellige plek in Groningen. Vriendelijke dames in de bediening! zeker een aanrader.
Esther-groten .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen weekend lekker gegeten bij Zondag. Prachtige setting in het Noorderplantsoen. Eten was lekker, niet heel uitgebreide kaart maar goed bereid en lekker.
Jaap.rosema .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijke eten in een mooie setting in het Noorder Plantsoen met een prettige en persoonlijke bediening. Een plek om naar terug te keren. Geen poespas, maar een eerlijk restaurant om sfeervol (buiten) te genieten
Annemieke.vankampen .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Zondag zit op een mooi plek, midden in het park. Lekker buiten op het terras gegeten. Dorade is verrukkelijk! Een mousse van tuinerwten is verrast lekker-samen met saffraansaus, past goed bij de smaak van dorade. Ook handig om de nummers van de flessen wijn bij voor- en hoofdgerechten terug te vinden welke wijn bij een gerecht past. Chardonnay bij dorade is heerlijk. Mijn vriendin vond een zalmfilet heerlijk, ook tiramisu. Ook comfortabel zitten aan picknick tafel, met een leuk kleed op een bank. Het diner (3-gangen) heeft een prima prijs! Bedieners doen goed hun best en zijn vriendelijk voor ons als dove klanten!
Sepa .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Hamburgers waren vrij smakeloos, het bijbehorend broodje had beter geroosterd kunnen worden. Frietjes (stukjes aardappel in de schil) waren juist weer te zout en bovendien slap. De salade was fantasieloos. De locatie is wel perfect en de bediening was ok.
VNKB34 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Het eten was erg lekker. Het restaurant ziet er mooi uit. De bediening liet wel steeds erg lang op zich wachten. Hierdoor zou ik een volgende keer liever ergens anders heen gaan. Behalve de service goed gegeten.
Norah050 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De locatie is super, midden in het park. Binnen was het lawaaierig, de tafels waren allemaal vol. Te krap!!! Vriendelijk personeel. Kip saté/rib eye was van goede kwaliteit. Saté was af en toe droog.
Astraatman .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
De patat was te zout, verder alles prima verzorgd en lekker. Lekkere rode wijn en de locatie is natuurlijk fantastisch! In oktober hebben we weer gereserveerd!
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
De hamburger was super lekker. De bediening vriendelijk en niet opdringerig. De plek in het plantsoen is erg mooi. Met terras.
Joris O.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
De service was uitstekend, vanwege het mooie weer was het mogelijk om eerst het voorgerecht buiten geserveerd te krijgen om vervolgens in de afkoelende avond het hoofdgerecht binnen te consumeren. De kaart excelleert in haar eenvoud, zo zijn er maar 6 hoofdgerechten (2 vlees, 2 vis en 2 vegetarisch) door deze eenvoud zijn de geserveerde gerechten van zeer goed kwaliteit.
Marijke.roggema .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
De gerechten waren goed, maar na verbetering. Friet niet al te best. Wijn prima. !ieve behulpzame bediening, attent. We bleven als laatste gasten binnen, de signalen dat we weg moesten (tegen half 10) waren niet in woord maar in gedrag..beetje jammer