Zomers

Vismarkt 56 9711 KV Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Zomers

Xpien .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Bediening prima, sfeer prima! Het eten stelde me teleur. 7,25 voor een karig belegd broodje; veel rucola, weinig vlees en geen sausje of mayonaise. Het was gewoon echt niet lekker.
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Leuke zaak, ik was er al vaker geweest, meestal op het terras aan de achterzijde.
Doordat het nu wat fris was zijn we binnen gaan lunchen.
Prima broodjes, ze proberen het een beetje mediteraan te maken.
Lekkere waldkorn met geitenkaas gegeten, heerlijk broodje. Wel wat mager belegd voor €7,- maar kwalitatief prima. De dames van de bediening zijn zeer snel en attent en geven een fijn gevoel zodat je weet dat ze voor je zorgen als je wat nodig hebt.
Cecilekoerhuis .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
We hadden als hoofdgerecht de runderspiesjes met een chutney van sinaasappel, ui en roze peper gegeten. Deze was erg lekker en mooi opgemaakt. De bijgerechten waren heerlijke frietjes en een frisse salade. Mijn man had de semifreddo als toetje deze was verassend lekker.
Prijs/ kwaliteit verhouding is goed. De bediening was vriendelijk en correct. De inrichting is een beetje retro de sfeer is gemoedelijk. Kortom een prima locatie niet alleen voor de lunch maar zeker voor diner.
Geertje D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Afgelopen weekend op het terras van Zomers in Groningen gezeten. Wat een heerlijke locatie in het stadshart van Groningen. Ondanks alle drukte een vlotte service gehad, ontzettend leuke bediening. Heerlijke huiswijn, (dat zie je ook wel eens anders) en heerlijke gerechten. Heb zelf de Kabeljauw gegeten, heerlijk!! Mijn vriendinnen zijn voor vegetarisch gegaan en hebben ook heerlijk gegeten, orignele opties (papadum met zwarte bonen en gepofte aardappel met guinoa). Ja het was heerlijk vertoeven bij Zomers, super bedankt!!! Een dame met rood haar had ons bediend - dank voor deze heerlijke dag!! We komen gauw terug!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
In dit restaurant een lunch gehad. Om te beginnen met de topper, dat was de erwtensoep. Nog nooit zo'n lekkere soep gegeten, goed gevuld en een mooi bord vol. De stukjes gegrilde katenspek waren helaas bremzout. Het meergranenbroodje met oude kaas van mijn tafelgenote viel erg tegen. Broodje uit de super en nauwelijks garnering. Het glaasje wijn was van middelmatige kwaliteit. De 7 heb ik gegeven voor de werkelijk uitstekende erwtensoep anders was het cijfer lager uitgevallen.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Op zaterdagmiddag met mijn man en ons zoontje gaan lunchen bij Zomers. Het was erg druk binnen, helemaal als je met een kinderwagen binnenkomt. Gelukkig was er nog een tafeltje met wat extra ruimte vrij. Het duurde vrij lang voordat we de kaart kregen terwijl er ruim voldoende personeel aanwezig was. De broodjes ( carpaccio / panini ) waren wel van goede kwaliteit. Prijs-kwaliteit verhouding is wel oké.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Restaurant Zomers zit op een mooie en praktische locatie. Op donderdagavond voor een prima prijs goed gegeten. Als voorgerecht een lichtgebonden soep met shiitake en kerrieroom, verrassend lekker en het zag er mooi uit. De hamburger die ik als hoofdgerecht had was in orde, maar niet heel bijzonder. Het vlees was lekker gekruid, maar iets teveel doorbakken. De aioli-achtige saus was te dun en er zat teveel tomatensalsa op de burger. Wel op een goed broodje geserveerd! Helaas was de bediening wat langzaam. Het was wel erg prettig dat we ons dessert konden cancelen toen we al (te) vol zaten van voor- en hoofdgerecht. Restaurant Zomers is een goede plek voor een makkelijke maaltijd.
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
De locatie van Zomers is ideaal op een mooie zomerse avond; we hebben buiten gegeten op het terras. Helaas was het eten niet bijzonder; een hamburger (ik) en een vleesschotel (mijn tafelgenoot), die ik eigenlijk zelf lekkerder had kunnen maken. Het was ook wat weinig, we hadden er nauwelijks genoeg aan. De prijs vond ik dan in verhouding tot de kwaliteit ook nogal hoog. Ook de bediening was niet erg behulpzaam. We moesten regelmatig moeite doen om ze te wenken, en zelfs toen we per ongeluk een drankje hadden omgegooid, liep de bediening onze tafel voorbij.
Jurgen E.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Geluncht in de tuin van Zomers. Dat is ook de reden om heen te gaan. Een heerlijke plak in de stad. De bediening is wel aardig echter kijken niet om zich heen dus wenken, hoe vervelend dat ook is. De broodjes zijn aardig, niet bijzonder. Iets meer bediening en iets meer creativiteit en dan is het helemaal top!
Vest .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Zomerse avond, eten in de binnentuin van Zomers. Eten prima al lijken ons sommige gerechten niet erg handig in elkaar te steken. Bediening charmant (geen bierviltje onder wijnglas - we zijn snel tevree ;); bonbons bij koffie erg lekker. Dit was de tweede keer dat we hier aten en er komt nog een derde keer.
Missx .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Voorgerechten waren prima. Hoofdgerecht (spinazie-risotto taartje) was verre van smakelijk. Op de kaart stond niet dat de spinazie en risotto samen met mozarella en paddestoelen in een pakket van filodeeg werd gedaan. Het leek alsof alle leftovers in een pakketje waren gedaan en de ingrediënten vulden elkaar absoluut niet aan.
De salade geitenkaas was te simpel, wel veel, maar niet vers. Geen goede Prijs-kwaliteitverhouding.
Het spinazie-risotto taartje teruggestuurd en wel een ander gerecht uitgezocht, netjes opgelost, maar de bediening was wel een stuk minder vriendelijk in één keer.
Mooi pand, maar er mag wel beter schoongemaakt en opgeruimd worden. Veel potentie, maar er wordt helaas niets mee gedaan. In de tuin waar je op zichzelf heerlijk kunt zitten, staat een open vuilnisbak, een vieze kar waar vieze bestek en boren opstaan. Mensen die naar een restaurant gaan willen dat niet zien, het doet afbreuk aan de sfeer.
Ik ga hier in ieder geval niet nog een keer naar toe, jammer want het is een mooie locatie met veel potentie.
Kiki &.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Op een zomerse dag lekker in de tuin gezeten en geluncht. Mijn neefje van 13 vond het super. Lunchen in een echt restaurant! Hij vond zijn Tostada Italiana dan ook erg lekker. Zelf heb ik een salade gehad. Heel fijn dat de elementen van 2 salades met elkaar tot 1 gevoegd konden worden. Ik houd namelijk niet van geitenkaas, maar de rest van die salade vind ik erg lekker. Op verzoek kon de geitenkaas wel door de kip van een andere salade vervangen worden. (Ik vraag dit vaker en hier wordt nooit moeilijk over gedaan.)
De salade smaakt goed, maar is echt te groot! En best prijzig. Een kleinere salade voor een lagere prijs, zout perfect zijn.
Service zou van mij op het terras meer aanwezig mogen zijn en iets meer "with a smile" mogen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
De forel met garnituur was goed gebakken. Een voorafje met lekker smeuig brood en kruidenboter. De bediening is ok en niet als slordig ervaren. De wijn is redelijk gedoseerd geschonken, had iets ruimer gekund. Kwaliteit is in verhouding tot de prijs. Geen ster, dat hoeft ook niet. De locatie is prachtig en biedt ruimte voor ontspanning op de bank, zonder je aan iemand anders te hoeven storen. Het is geen vreetschuur.
W H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Opnieuw lunch genoten, vorige keer zei ik al dat het wisselt, dit keer was beter dan de vorige. Zo ook de bediening, één serveerster was ronduit attent, verder waren ze te slordig. Maar het eerste schaap is over de dam. De locatie en gelegenheid zijn gewoon goed, het is een prettige omgeving en als je aan het raam zit is het een genot omdat je net iets boven de Folkingestraat en de Vismarkt uittorent.
Prulette D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Op een rustig moment van deze mooie herfstzondag een goede kop koffie gedronken en een lekker broodje gegeten. E.e.a. werd met een oprecht vriendelijke glimlach geserveerd ... dus wij zijn tevreden de deur weer uitgegaan
W H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Wij lunchen er regelmatig, buiten op het terras en binnen als we in de stad zijn. De plek is geweldig en inrichting is open, je voelt je er welkom. De lunchgerechten kunnen er mee door, het wisselt, soms puik, soms te slordig, geen reden om niet te gaan. Lastiger is het met de bediening, niet onaardig, maar weinig enthousiast, gemotiveerd om het de klant naar de zin te maken. Bij drukte is het natuurlijk lastig om direct tafeltjes schoon te maken, wees daar altijd iets attenter in. Als ik af wil rekenen, wil ik ook wel weg. Dat vergt wel eens wat eigen initiatief. Dat is jammer omdat we weten dat het beter kan, het wisselt iets te veel en er is nog geen stijgende lijn.
Marjadetweede .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Het eten zag er mooi uit, maar de lamsgehaktballetjes smaakten naar fricandel (en dat is lang geleden dat ik die geproefd heb...),de salade was saai van smaak.