Zomerlust

Boslaan 1 4571 SW Axel Nederland Kaart

Over restaurant Zomerlust

Waanzinnige locatie

Zomerlust is gelegen aan het Axelse bos, onder de watertoren en aan een visrijke vijver. Niet voor niets vormt dit sfeervolle restaurant al sinds jaar en dag een begrip in de regio. Kwaliteit en gastvrijheid staan hoog in het vaandel en ook de chef komt van goede huize, dus maak je culinaire borst maar nat. Hier wordt het sowieso genieten!

Meer informatie over restaurant Zomerlust

• : Parkeerplaats

Dinsdag
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag

Amtiggeloven .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Het eten was heerlijk! we hebben op ons gemak genoten van de avond.
Voor ons was het heel belangrijk dat we vis konden nemen ipv wild.
We zullen zeker dit restaurant aanbevelen bij onze familie en vrienden.
Cmcdeputter .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Het eten was heerlijk, vooral het toetjes was fantastisch lekker. De bediening keurig, vriendelijk en beleefd. Het decor is wat verouderd maar we hebben het prima naar ons zin gehad.
Hydra1 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Alle gerechten waren lekker.
We hebben er heerlijk gegeten.
De service en bediening zijn heel goed en vriendelijk.
De ontvangst voorin de ruimte met de zitjes vinden we heel leuk.
Paulscheerlinck .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
alles was lekker en genoeg op elk bord,mooi gepresenteerd en we zijn met geen honger van tafel gegaan .Is zeker voor herhaling vatbaar.
Loulouke .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Zomerlust wil zich profileren als chic restaurant maar mist hiervoor wat cruciale troeven.
Het interieur is achterhaald en saai. Het eten is lekker maar veel te zout.
De wijnkaart laat te wensen over. Er zijn enkel France wijnen en 3 Italiaanse waarvan er 2 niet meer voorradig waren. De wijn waar we uiteindelijk voor kiezen is over zijn tijd maar wordt toch nog opgediend. Wanneer we de opmerking geven krijgen we bevestigt van de maître d'hôtel him self dat hij hiervan op de hoogte was. Toch brengen ze deze wijn nog aan tafel. Niet kunnen. Het eten was zeker niet slecht maar kan nog veel verfijning gebruiken.
Voor mij is dit restaurant niet voor herhaling vatbaar.

Begrijp ik niet helemaal. U bestelt de fles, U keurt hem goed, U bestelt een 2e fles, U keurt hem goed, U drinkt hem leeg, en dan vindt U hem uiteindelijk niet goed. Wie ben ik dan? Na Uw reactie heb ik gezegd dat er flessen tussen waren die aan het einde van hun latijn zijn. Ik heb zeker niet gezegd dat alle flessen niet goed meer waren of zijn. Wat betreft de Italiaanse wijnen, er was er inderdaad 1 niet voorradig.
Dorpzigt .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij hebben genoten. Iedereen deed zijn best om het ons naar de zin te maken. De sfeer vonden we geweldig. Het eten was heel lekker.
Leen B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij hebben genoten van ons bezoek aan Zomerlust. Vriendelijke en professionele bediening. Hele mooie gedekte tafel. Wij hebben voor de maandmenu gekozen en dat was geen probleem mits een kleine opleg. We mochten zelfs zonder enig probleem het hoofdgerecht veranderen. Ook de live-muziek konden we smaken (man aan de piano). Wij komen hier nog terug.
Mookje .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gisteren gegeten bij Zomerlust in Axel met de AH actie. Als voorgerecht hadden we allebei carpaccio. Mijn man runder en ik zalm. De runder carpaccio kwam waarschijnlijk uit een pakje bij AH. Het waren tien smakeloze plakjes. Met een paar krullen Parmezaan en twee blaadjes rucola. De zalm van mijzelf was heel erg koud, nog net niet bevroren, als ik blind had moeten proeven dan had ik niet geweten dat het zalm was. Als hoofdgerecht hadden we beiden gestoomde Griet. Hetzelfde verhaal, een smakeloze hap. Als toetje had mijn man chocomousse met brownies, ook hier weer niets wat een doorsnee thuis kok niet op tafel kan krijgen en ik had vanille ijs met rode vruchten en een frambozen coulis die net zo goed uit een flesje kon komen. We zijn dus totaal niet tevreden over het menu. Ze rekenen hiervoor zonder pardon € 52,50 per persoon. Ook de entourage laat te wensen over. Het meubilair moet hoog nodig vervangen worden en een rondje afstoffen zou ook geen kwaad kunnen. wij gaan hier dan ook nooit meer naar toe. Vergane glorie, gedateerde glorie voor oud geld.
Soms vraag ik me weleens af of mensen betaald krijgen voor hun recensie!
Dielemanm .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten, ikzelf heb gekozen voor lamskroon, was heerlijk mals bereid en de opmaak van het bord prachtig. De bediening was correct.
Marlene R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
De aperitief van het huis was hemels. Het voorgerecht (coquilles) vond ik het lekkerst. Het hoofdgerecht (griet) vond ik iets te zout. Het dessert (vruchten met ijs) was ook lekker. De huiswijn (chardonay) was prima. De sfeer daar kan ik weinig over zeggen daar wij met z'n tweetjes alleen in het restaurant zaten. Ondanks dat werden wij hartelijk welkom geheten en niets was te veel. Geen boekingen na een zware dag er voor.Ik denk wel dat wij dit restaurant zeker nog eens gaan bezoeken.
Bettyzuidhof .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten, Het was alleen jammer dat er verder geen klanten binnen waren. Het eten was heerlijk, ik vond het voorgerecht lekker maar gezien de rest van de gangen was deze het minst maar wel lekker. Het was ruim voldoende allemaal en we zijn erg goed geholpen door de eigenaar zelf.
Als de prijzen wat aantrekkelijker zouden zijn kwamen er waarschijnlijk meer klanten. Met de korting vond ik het wel het proberen waard om er te gaan eten. Maar zonder de aanbieding vind ik dit restaurant te duur. De kwaliteit is geweldig. Voor mij normaal niet betaalbaar. De prijs was zelfs nu nog erg hoog en vooral de drank was duur.
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
De service was uitstekend! Er was iets mis gegaan bij de reservering en na een telefoontje konden we gewoon nog terecht met de AH actie.
Omdat er 2 van ons gezelschap niet gecharmeerd waren van het hoofdgerecht uit het samengestelde menu, was een alternatief geen enkel probleem.
De bediening aan tafel van ontspannen en vriendelijk.
Persoonlijk vond ik het hoofdgerecht wat aan de zoute kant.
Maar we hebben een prima avond genoten met goed eten!
Rvgoethem .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
prijs/kwaliteit niet in verhouding

service door 2 beginnelingen ( wisten niets, moesten alles vragen

is er rose ? ( stond niet op de kaart..... even vragen, etc) onze eerste keuze wijn was er niet

kon nog niet vlot een fles wijn open maken
Corvanderwende .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Het eten was heerlijk, alleen hadden we geen keuzemenu. Bij binnenkomst werd gezegd wat het menu was. Bovendien vonden we de prijs van € 52,50 per menu wel erg prijzig.
Zahra2 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
er was 1 menuutje gemaakt voor deze gelegenheid, en het was geweldig, mocht je toch liever iets van de kaart eten kon dat ook, maar was in ons geval niet nodig.
we hebben genoten het eten was verrukkelijk!
de bediening niks op aan te merken, gezellige sfeer ging er, er werd gelachen en ze waren zeer behulpzaam. zeker voor herhaling denkbaar.
E_j0108 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Deze keer gaan eten met de AH aktie. Jammer dat we zelf geen keuze konden maken. Zijn half jaartje geleden daar ook gaan eten en van de aktieprijs is weinig te merken (2e menu gratis) bij het afrekenen.
Anyal .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het was, wegens vakantie, gesloten! Stonden we daar helemaal voor niks!!
Dat was een behoorlijke tegenvaller. We hadden ons er zo op verheugd.
Het was voor een speciale gelegenheid, en nu moesten we op zoek naar een alternatief. U begrijpt misschien wel, dat dit het speciale teniet gedaan heeft

Geachte mevr., meneer,
sluitingsdagen waren nochtans bij iens bekend dus reservering had überhaupt niet aangenomen mogen worden. Heb geprobeerd U te bereiken via het door U opgegeven e-mail adres, helaas was U ook hier niet (meer) te bereiken. Ik heb dat dan ook na diverse pogingen opgegeven. Toch onze excuses voor de overlast.

Reactie van proever:

Ik heb een reserveringsbevestiging ontvangen op 5 augustus om 18.37u, waarin mede stond dat de reservering was verwerkt en deze was bevestigd door Zomerlust. Op 6 augustus om, 11.04u ontving ik een herinnering van de reservering bij Zomerlust. Ik heb verder geen mailtjes ontvangen. U schrijft dat u diverse mailtjes hebt verstuurd, deze heb ik niet ontvangen. Mocht dat zo geweest zijn, zou ik geweten hebben dat Zomerlust voor vakantie was gesloten. Nogmaals, ik heb hierover geen bericht gekregen. Ik begrijp niet dat u dat schrijft!
Fred G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wij maakten gebruik van het AH/IENS arrangement, maar het reserveren ging wat moeizaam. Hoe wel volgens de website de zaterdag beschikbaar was, kregen van de restaurateur de melding dat we moesten annuleren. Na enig heen een weer mailen bleek het restaurant zaterdag op vakantie te zijn, maar de vrijdag was wel beschikbaar.
Op het fraaie terras dronken we een prima witte huiswijn. De vriendelijke bediening veranderde voor één van ons het vis hoofdgerecht in een vleesgerecht.
We begonnen met een heerlijke amuse van een Thaise ratatouille en een spinazie soepje.
Het voorgerecht bestond uit licht geroosterde zalm op een soort gazpacho. En aparte combinatie, maar heel smakelijk.
Het hoofdgerecht bestond uit een flinke moot kabeljauw, prima bereid en nét gaar. Daarbij bos paddestoelen, mooi op smaak gebrachte zeekraal en heel verrassend, een amandel crème. Een fraai gerecht. De rode huiswijn voor onze vleeseter viel wat tegen. Het etiket had niets te melden over de druiven soort, helaas wist de overigens prima bediening niets meer te vertellen dan dat de druiven soort “blend “was.
Het eenvoudige dessert van chocolade taartje met gezouten karamel, ijs en fruit was smakelijk.
Tja, en dan de rekening van € 52,50 voor het driegangen menu per persoon. Als je bedenkt dat het “normale” vier gangen menu dezelfde prijs heeft, dan is de prijs voor het IENS menu te hoog.
Wouter M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Een wel erg klassiek restaurant met een erg slechte prijs-kwaliteitverhouding.
Een gastheer die ons te joviaal ontving, tegenover een wat nurkse serveerster.
De kaart is ongelofelijk traditioneel, de prijzen zijn zeer hoog. Voorgerechten in de 20 euro en hoofdgerechten in de 40 euro, dan mag je wel een sterrenniveau waarmaken. En dat deed de keuken nou ook weer niet.
Vooraf een iets te papperige ganzenlever en een redelijk goed bereide coquille.
Het garnituur bij de biefstuk was opmerkelijk voor een avond in februari: aardappel en witte asperges.
Er waren vooral veel Belgen, zoals overal in Zeeuws Vlaanderen, voor wie de combinatie zeer traditionele keuken en extreem hoge prijzen kennelijk geen probleem is.
Geachte Wouter03, uiteraard kan er wel eens iets misgaan. De keukenchef was die avond wegens ziekte niet present, vandaar wat improvisatie. Wat betreft de prijzen die U aangeeft. Klopt niet helemaal. Voorgerechten op de kaart zijn tussen de 14,50 en de 22,50 en de hoofdgerechten van 26,50 tot 37,50. Verder neem ik Uw recensie wel serieus. Zomerlust Axel

Reactie van proever:

Ik heb niet geschreven dat alle prijzen boven de 20 / 40 euro liggen. De tarbot stond toch echt voor 42 euro op de kaart. Overigens valt dat op uw website niet na te gaan, want die vermeldt geen afzonderlijke gerechten en bijbehorende prijzen.
Loek K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Zeer goede ontvangst, gezellige ontvangstruimte voor een aperitief en wat amuses. Daarna in het gezellige restaurant van het maandmenu met bijpassende wijnen genoten. Voor mijn echtgenote stonden er wat dingetjes op die ze niet graag had, maar die werden omgezet in andere gerechtjes. Zeer lekker gegeten van de zeer mooi opgemaakte bordjes, de wijn werd zeer royaal bijgeschonken.
Heier komen we zeker binnenkort nog eens eten. Tot nu toe een van de beste restaurants in deze omgeving.