Over restaurant Zomerlust

Fijne Franse brasserie en intiem restaurant met stijl

Aan de oevers van de Oude Maas is het goed toeven. Chef Wim Hoogvliet serveert hier traditionele Franse gerechten, maar dan wel in een modern jasje. Zomerlust beslaat twee verdiepingen. Op de begane grond bevindt zich de informele traditionele Franse brasserie met gezellige bar en het aangrenzende ruime zomerse terras. Op de eerste etage kan er in een sfeervolle, intieme en rustige omgeving worden getafeld in het restaurant.

Meer informatie over restaurant Zomerlust

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren voor de deur.

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Lunch vanaf 11:00
- Diner vanaf 17:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Saté besteld, een klassieker volgens t menu. Helaas, droog varkenshaas en doorgekookte boontjes. Zo jammer. Het is echt makkelijk om n lekker sappige saté te bereiden met n goede pindasaus.
RIDAL .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Heerlijk gegeten, zeetong, scholfilet en tonijn waren fantastisch van smaak! Borden netjes opgemaakt, friet was heerlijk en bleef lang warm in de schaaltjes. Verrukkelijk dessert, vriendelijk en gezellig personeel. Ik kom hier graag terug!
Fokker129 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Na een negatieve ervaring in 2015, besloten we ( 3 personen) om Zomerlust een tweede kans te geven. Wat vooral meetelde is de prachtige ligging aan het water.
Tot onze verrassing konden we tegenover het restaurant een parkeerplaatsje vinden. Het benedenterras was gezellig druk, maar we houden ervan rustig te praten en van het uitzicht te genieten, dus we verkozen het boventerras.
De bediening was, in tegenstelling tot vorig jaar, vriendelijk en alert. We begonnen met een glas witte wijn en kozen als voorgerecht de "Proeverij". Die is bedoeld voor twee personen, maar op ons verzoek werd zonder problemen een extra bord en bestek gebracht. De hoeveelheid bleek ruim voldoende voor 3, en dit is eigenlijk veel leuker dan ieder zijn eigen voorgerecht. Ook werd een fles heerlijk gekoeld (leiding)water en drie glazen gebracht ( en later nog een fles; het was warm die dag). Die flessen stonden later niet op de rekening; iets dat helaas niet in elk restaurant vanzelfsprekend is.
De hoofdgerechten (Zeebaars met groene asperges en Thaise saus, en voor de ander Tong) waren uitstekend van kwaliteit en goed klaargemaakt. En omdat we niet genoeg ruimte hadden overgelaten voor een dessert, verkozen we een dubbele espresso.
Zomerlust heeft zich volledig gerehabiliteerd, en we komen zeker nog eens terug.
Florianne D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Terras met prachtig uitzicht op het water. We bestelden beiden de "uitsmijter aan de Maas". Grote royale uitsmijter met ham, kaas, champignons,spek en stukjes paprika. Smaakte zeer goed. Halverwege stuitte ik op een stukje zwart kunstof touw, ongeveer 5 cm lang. Ik meldde het bij de bediening met de vraag dat ik graag wilde weten wat het was. De afhandeling ging nogal raar, er werd niet meer op gereageerd en ik moest zelf vragen wat het nou geweest was. Dat wisten ze niet en het werd nogal lacherig afgedaan. Als ik had geweten dat er zo onverschillig mee omgegaan zou worden had ik er opgestaan om een nieuwe uitsmijter te krijgen.
Kojak .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben heerlijk buiten kunnen zitten en de locatie is dan ook top. Het duurde erg lang voordat we konden bestellen. De entrecote met pepersaus was taai en de bijbehorende gebakken aardappeltjes leken wel karton.
De bediening was echt slecht! Ze liepen doelloos rondjes maar merkte totaal niets op.
De cocktails leken nergens op en bij het uitserveren waren ze telkens wat vergeten.
Met zijn vieren waren we toch 250 euro kwijt en dan mag je toch wel wat beters verwachten.
Erg jammer, gemiste kans.
Proeverjacob .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
lekker weer dus terras opgezocht en gevonden met prachtig uitzicht op de maas en dordt
beetje rommelige ontvangst zal door drukte komen, duurde even voor we drankje kregen en de kaart kwam nog later. redelijk uitgebreide kaart met leuke keuzes. het eten was oke, de carpaccio voldoende, de soep lekker, maar de aangeprezen entrecote niet bijzonder, visje wat aan de droge kant kort om top lokatie en heerlijk terras, eten niet bijzonder erg jammer
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Op aanraden van een vriendin wezen ontbijten bij Zomerlust, wat een goed idee! Zeker 5 verschillende soorten brood en broodjes, verschillende soorten ham, kaas, stukjes brie, zalm, huzaren en zalmsalade, eitjes, en er werd nog roerei klaargemaakt, twee soorten jam, verse jus de orange, koffie, thee, zal nog wel iets vergeten zijn, maar het was super! En als toegift werd het zonnig weer dus hebben we als afsluiter nog een glas chardonnay gedronken op het prachtige terras, ik begrijp niet hoe ze dit kunnen doen voor € 15,00 P.P. Ik vond het een succes.
MARIGOT .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
met paar vrienden uit zwijndrecht hier gegeten, locatie is prachtig en wat een terras ! het eten is opzicht ook prima, niet super goed, niet slecht, gewoon een doorsnee hap, de entrecote moest even op gekauwd worden, de vis was goed had iets korter gekund dan was ie sappiger. de bediening ook niet slecht, vriendelijk prima avond gehad, komen vast nog wel eens
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Tweede keer voor Zomerlust gekozen. Dat zegt al iets! Eten was wederom geweldig. Opnieuw voor de Carpaccio gekozen daarna de Zalm, een nagerecht met chocolade en ijs. Eten was heerlijk. Bediening erg vriendelijk en goed. Tijd om rustig te tafelen wordt je aangeboden. Het restaurant is erg mooi en heeft een prachtige ligging aan de rivier. Bijna alle tafels bieden dit mooie uitzicht. Ben zeker van plan hier weer terug te gaan en ook een keer in de zomer iets te gaan drinken op het mooie terras.
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Nogal te veel van het goede!

Als starter een lekkere carpaccio en scampi's. Deze dreven echter in een saus nogal te veel van het goede. Iets minder was beter geweest voor het oog en ook voor de smaak.
Als hoofdgerecht een entrecote American met kruidenboter en knoflook. Schrik niet er lag een hele knoflook in tenen op m'n bord. Erg onsmakelijk! Weer te veel van het goede. Als opmerking hierop zei de kelner "als we het doen, doen we het goed" (naja eigenlijk niet). Heb een extra bord gevraagd om de knoflook op te leggen. De entrecote smaakte wel lekker. De Schotse zalm smaakte prima. Als bijgerecht een aardappel gratin we hebben deze lekkerder gegeten en de salade was erg weinig eigenlijk maar voor 1 persoon. Er werd niet gevraagd of het naar wens was tijdens het eten of dat we nog wat extra salade wilden.
Als dessert moulleux chocoloat had net wat langer gebakken mogen worden. Het was meer warme chocoladesaus dan chocolade taart. Witte chocolade mousse erg lekker. Dame blanche met een hele sterke vanille ijs smaak.
Bij overhandiging van de kaart werd het dagelijks wisselende 3 gangen menu niet verteld.
Prachtig uitzicht over het water. Sfeer van het restaurant was prima.
Al met al missen er wat puntjes op de i!
Wijnandgroenendijk .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het was perfect. Eten was top. Bediening subliem. Uitzicht prachtig en decor warm en gezellig.
Parkeren was geen probleem.
Arthurschuitemaker .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
erg smaak vol eten nette en professionele bediening mooi uitzicht op de Merwe hier komen we zeker nog een keer
een aanrader
Dejong531 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We hebben gegeten met 4 personen (2 ouders, dochter en schoonzoon). 2 x varkenshaas en 2 x zalm. Mooi 'opgemaakte' borden. Varkenshaas was voortreffelijk bereid, heerlijk van smaak en mals. De zalm was gegrild en was ook zeer goed van smaak. De bediening was vriendelijk en zeer attent. We hebben gedineerd in het restaurant op de bovenverdieping. De sfeer was gezellig en onder het genot van een goed glas wijn en speciaal bier hebben we een fijne avond gehad. Voor herhaling vatbaar.
AJANVERHEUL .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Alle gerechten waren goed en zeer prettige en ontspannen sfeer en bediening.
Carpaccio met verfijnde dressing en hoeveelheid Parmezaan goed.
Varkenshaas goed gegaard en zacht. Ruime bijlagen. Dessert ook erg lekker en niet te zoet.
Prima gegeten en gezien locatie zeker een terugkomen waard.
Ejdraadsen1936 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een speciaal menu voor de AH actie. Niet spectaculair maar wel goed
Vriendelijk en behulpzaam personeel. Parkeren is een crime.
Rsverhagen .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Mijn man vond de carpaccio het lekkerst en ik de zalm met asperge, echt voortreffelijk!
Het bedienend personeel was erg vriendelijk en er stond gelukkig geen popmuziek aan, het was rustige achtergrond muziek.
Verder was het uitzicht geweldig echt een aanrader en we komen beslist nog een keertje terug maar dan zonder ah dinner bon.............
Ariekreukniet .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Vooraf ik makreel heerlijk met een zoetzuur appeltje er door verwerkt.en er omheen twee rolletjes zoetzuur komkommer reepje mooi met een groen streepje pesto van ?
Varkens haasje met aardappel puree,en rode kool fijn gesneden ik was geen fan van de rode kool maar dit was zo lekker proficiat kok.
Daarna de chocolade slagroom ,met een soort van kletskop koekje onder het ijs perfect ,al met al een zeer geslaagde avond.
Cvbenschop .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Wij waren in Zomerlust ivm de AH actie. We waren bijzonder verrast dat alles top was ondanks de actie. Het was gezellig druk oondanks de maandagavond,maar dit had wrs ook met de actie te maken, want het was de laatste week.
Het eten was allemaal prima, we hadden de carpaccio en de varkenshaas. De nagerechten ook maar vooral de coupe met yoghurt, kwark of slagroom en de vruchten erdoor. Hij vond dit voortreffelijk.
Het is ook een pluspunt dat je gewoon water kan bestellen naast je glaasje wijn.
Smaakmaker56 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
een vriendelijke ontvangst van een goede gastheer! Heerlijk gegeten en tegelijkertijd een prachtig uitzicht op de rivier en Dordrecht! Goede prijs en kwaliteit verhouding. Aan te bevelen voor iedereen ,en wij komen zeker terug!
Jjploeg .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Heerlijk gegeten, prachtige locatie, heerlijke wijn (Mantell Blanco), 5.80 euro voor een fles water vind ik belachelijk veel, zeker gezien dat het plat water was en kraanwater minstens zo goed is, mag je van mij ook best een euro voor vragen maar dit bedrag vond ik veel te hoog.