Zoetelief

Korte Putstraat 10 5211 KP Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Zoetelief

Klassiekers met een creatieve toevoeging

Bij Zoetelief proef je pure passie! Klassiekers krijgen een creatieve, spannende touch van de keukenbrigade. Elk onderdeel op je bord klopt, hier wordt met veel kennis gekookt. De wijnkaart is uitgebreid en biedt maar liefst 25 open wijnen en wel 150 flessen. Zeker het proberen waard.

Meer informatie over restaurant Zoetelief

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras
7,1
Gielermers .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vandaag bij zoetelief buiten gezeten. Bediening was vriendelijk en attent. Eten was lekker (ribs, curry en bavette) maar we vonden het weinig voor de prijs, bovendien weinig groenten. Terras was aardig, stoelen wat hard en aankleding basic. Leuk straatje om te zitten. Niet volledig overtuigd, maar toch prima avondje gehad.
Nicky .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Met een groep van 5 gegeten. Ik vond de prijs/kwaliteit iets te wensen over laten. Hoewel het lekker was, had ik voor dit geld iets meer verwacht.
Ik had de Steak Bavette, die was redelijk, maar dat ligt denk ik aan de Bavette. Het was mijn eerste keer dat ik dit stukje vlees op had. Het nagerecht (friandises) was erg lekker, ook erg zoet, maar het doet hun naam eer aan :) Uiteindelijk voor zo'n €42 p.p. gegeten, voor deze kwaliteit vond ik dat iets te veel. Houd er rekening mee dat je de friet en salades los moet bestellen, dat was mij niet meteen duidelijk op de kaart. Pluspunt: de serveerster had 1 koffie teveel besteld en liet deze (gratis) bij ons achter.
Een groot nadeel was dat de kok van de buren bijna aan ons tafeltje (we zaten buiten achterin) stond te roken, daar moet echt iets aan gedaan worden (daarom een 5 voor decor)!
Dankjewel van je feedback Nicky! Ik ga er voor zorgen dat het intern besproken wordt.

Team Zoetelief
Lisand .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Wij hebben woensdag heerlijk gegeten bij Zoetelief.
Vooraf de tasting, verschillende kleine voorgerechtjes. Erg leuk en lekker! Echt een aanrader.
Hoofdgerecht en nagerecht waren ook top.
Bediening was erg vriendelijk en oplettend.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Al jaren m'n favoriet in 'de korte Put'. Mooi interieur, heerlijke kaart en gezellige ambiance. Helaas laatste keren mindere ervaringen, zowel keuken als bediening. Wat onervaren serveerster neemt onze bestelling op. Even later komt ze vragen of we vooraf wat brood willen. Lekker brood! Jammer van de 5,50 op de rekening later omdat ze twee minuten later onze voorgerechten serveert waar hetzelfde brood bij zit. De 'bisque' is helder... en zonder ook maar 1 stukje schelp of schaaldier. Wel mooi geserveerd in een zwarte kom met deksel en een tosti met rouille. Onze hoofdgerechten dan maar. Enorme lamskoteletten, rood/ rauw van binnen met ondefinieerbare zalfjes van aubergine? Geen gelukkige combi. En weer een tosti, nu met lamsham. M'n tafelgenoot is druk op zoek naar asperges in zijn linguïne met gamba en...asperge stond toch echt op de kaart. We zijn veel en veel beter gewend van Zoetelief, dus maar blijven hopen op verbetering. Bediening zeker vriendelijk maar druk met van alles, behalve met de gasten. Zoetelief herpak je.
Beste Proever013,
Wat vervelend om te horen dat u niet de ervaring heeft gehad zoals u van ons gewend bent.
Zou u uw gegevens kunnen sturen naar info@zoetelief.nu?

Alvast bedankt, namens Team Zoetelief
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Leuk restaurant, lekkere lunch gegeten bestaande uit een hamburger, wijn smaakte prima.
Bediening leuk en goed. Decor bruin café.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We waren met z'n tweeen en omdat de zaak beneden vol zat werden we naar boven gestuurd. Daar waren alleen nog 4-persoonstafels (2 tafeltjes tegen elkaar aan) vrij, maar toen we daaraan wilden gaan zitten mocht dat niet omdat we met 2 waren.... Toen we begonnen te mopperen werden de 2 tafeltjes uit elkaar geschoven en mochten we toch plaatsnemen. Toen begon het lange wachten op het opnemen van de bestelling. Dat werd een broodje geitenkaas (9 euro) en een thaise kippensoep (9,50 euro). De geitenkaas bleek te bestaan uit een kaascreme en niet uit echte geitenkaas, de soep was aardig maar heel erg weinig en er werd alleen een stukje kroepoek bij geserveerd.
Kortom, het was kwalitatief matig, kwantitatief zeer beperkt en daardoor heel erg veel te duur voor wat het was. Verbazingwekkend dat ze het ze druk hebben. Een afrader is dit.
Beste Bergsma,
Graag wil ik je bedanken voor je feedback. Wij vinden het erg belangrijk om te horen wat onze gasten vinden.
Zou je je gegevens kunnen opsturen naar info@zoetelief.nu? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Team Zoetelief
Tineke1966 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wat een terleurstelling!
Vanmiddag na een ochtend shoppen mijn dochter mee genomen voor de lunch, de cappucino en de latte waren lauw. Twee maal moeten vragen naar een glaasje water bij de de koffie
Mijn dochter bestelde een sandwich met avocado,voor het bedrag van 9.50 euro,!!! kreeg zij een boterhammetje met een laagje avocadomouse, een gepocheerd eitje en een onbeduidend blaadje sla.
Ik bestelde de crouque Zoetelief....voor het bedrag van eveneens 9.50 euro mag je iets verwachten...van een tosti...helaas twee boterhammetjes met wat kaas ,wat parmaham, klein stukje courgette en een stukje ui. .....Met honger en een zeer ontevreden gevoel van tafel gegaan!
Beste Tineke, wat vervelend om te horen dat jullie het niet naar je zin hebben gehad bij Zoetelief. Zou je je contactgegevens kunnen sturen naar info@zoetelief.nu. Groeten,
Team Zoetelief
Bob H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zoetelief is gelegen in de restaurantstraat van den Bosch de Korte Putstraat. Een flinke en modern ingerichte zaak die nagenoeg vol zat. Uitgebreide wijnkaart.
Voor een asian steak tartaar met Kimchi en Sriracha mayo, prima zacht smakend vlees en mooi geserveerd. Wat voor Kimchi door moest gaan was lekker zuur, maar mocht die naam niet hebben. In de mayo leek knoflookpoeder gebruikt in ieder geval had het een onaangename nasmaak. Partner had Vitello Tonato en vond hem wat "nattig"maar wel lekker.
Als hoofd, kalfshaas met artisjok, paddestoelen en morillesaus, die was te hard gebakken waardoor het vlees te droog en nauwelijks rose was. Bijgaand een Artisjokkenpuree zonder enige toevoeging die gewoon niet lekker was. Ook de saus was niet echt top.
Verder een Bavette, zeer smakelijk vlees mooi medium in een goede rode wijnsaus met "Oergroente" zoals Pastinaak. Prima!
Na een warmchocoladetaartje gevuld met lekker bittere vloeibare chocolade en sinaasappelmousse die goed combineerde, het yoghurtijs had men beter weg kunnen laten want dat kon absoluut niet op tegen de bitterheid van de chocola.
De bediening was vlot en vriendelijk.
Blijft over de sfeer, het is een drukke zaak en daardoor rumoerig, de volumeknop van de muziek staat daarbij veel te hoog waardoor je met stemverheffing met elkaar moet praten,
echt sfeervol eten zit er niet in. Een goede plek om te lunchen tijdens het winkelen of als je geen behoefte hebt aan sfeer tijdens je diner maar niet om relaxed te zitten met z'n tweeen.

Bthuis .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteravond gegeten bij Zoetelief met een groep. Voorgerecht Zoetelief te delen was prima. De curry vindaluc smaakte niet eens naar curry, en de griet was gortdroog. De bavette was prima en de service mag wel iets geupgrade worden : bediening heeft geen verstand van eten en wijn: weten niet eens wat ze serveren
Beste Bthuis, hartelijk dank voor het delen van de recensie! Graag zouden wij verder met u in contact komen. Kunt u uw gegevens sturen naar info@zoetelief.nu? Alvast bedankt! Met vriendelijk groet Team Zoetelief.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hier hebben we genoten van een high wine, leuke afsluiting van een dagje winkelen in de stad.

Sfeervolle locatie, prima eten en wijnen.

Wat meer uitleg over de high wine had wel gemogen.
Eileennico .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Bij de bestelling van de bavette werd ons verteld dat deze nogal taai kon zijn, een nogal vreemde opmerking van de bediening. Daarom maar een ander gerecht uitgekozen: kabeljauw. De bijbehorende pastinaak was op, daarom lagen er 3 koude tomaatjes op het bord. Moest ik er maar afhalen..... De kabeljauw en aardappelpuree waren echter heerlijk. Cola en sinas besteld. Waren zo sterk aangelengd met water, dat deze niet meer te drinken waren. Mochten terug en toen kregen we wel de goede cola en sinas, zonder ijsklontjes en niet aangelengd. Jammer dat het zo moet! Kom hier niet meer terug!
Graag willen wij je bedanken voor je feedback. Wij vinden het erg belangrijk om te horen wat onze gasten vinden. Dit gaan wij intern overleggen.
Ma Rian H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wij hebben met 4 personen bij Zoetelief gegeten. De voorgerechten Zalmsashimi en Carpaccio waren erg lekker. Het hoofdgerecht Hertenbiefstuk smaakte goed alleen ontbraken de groentes bijv. rode kool. Ook waren wij erg verbaasd dat de friet € 3, - per portie extra betaald moest worden. De wijn was erg prijzig. De bediening en sfeer is prima!! Prijs kwaliteit is niet in verhouding!! Volgende keer gaan we naar een ander restaurant!
Hartelijk dank voor het delen van deze recensie. Wij nemen de recensies erg serieus en gaan dit intern overleggen.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Schitterend restaurant op een dito locatie. Wij zijn hier met een groot gezelschap gaan eten en zijn in de watten gelegd door Zoetelief en haar personeel. Een groot gezelschap zoals ik al zei, maar door de perfecte afgesloten plek hadden we het gevoel een eigen restaurant eilandje te hebben. Eerst aan de bar diverse borrelhapjes genomen en toen het menu du chef. Ik had de salade geitenkaas met rode biet en curry waar mijn tafelgasten voor de Bavettes zijn gegaan. Eten kan net iets meer finesse krijgen van de chef. Salade geitenkaas was erg simpel en naar mijn mening was er te weinig kokosmelk/curry gebruikt waardoor de curry wat karig over kwam. De Bavettes waren keurig gebakken. Service hield zich goed staande en het interieur is schitterend. Leuk adres in dit mooiste straatje van Den Bosch.
Gijs L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Prachtig interieur en hele goede sfeer. Bediening was top, alleen viel het eten ons wat tegen: het ontbrak gewoon aan smaak. De steak en met name de curry waren te vlak van smaak. Een stapje erbij in de keuken en dit is echt een toptent!
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
De salades die als lunch besteld kunnen worden zijn niet goedkoop, maar wel erg smakelijk en (voor het gemiddelde restaurant) origineel qua samenstelling. We hadden de salade geitenkaas, die werd gecombineerd met - voor de hand liggende - rode bieten. De truffelspuma was er erg lekker bij, maar de uienmarmelade heb ik op mijn bord niet kunnen ontdekken. Jammer! Jammer ook, dat er tijdens het eten een haar in de salade bleek te zitten. Erg onsmakelijk, maar zonder omhaal en met excuses ontving ik een nieuw bord. De salade gerookte zalm was - mede door de dikke plakken zalm - heerlijk.
Onze dochter kon kiezen uit rode of witte limonade. Ze nam eerst een glas rode en vervolgens de witte. Er bleek geen witte te zijn, maar gele. Ook goed! Ze kreeg echter zeer licht roze; een sterk aangelengde versie van de rode... De bediening bevestigde dit; iets te nonchalant en ongeïnteresseerd wat ons betreft.
Jeanster .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Lekkere lunch! Top locatie. Geen enkel punt om gerechten iets aan te passen voor de kinderen (avocado zonder chili en club zonder kruidensmeer) en prima alternatief geboden. Tosti wel prijzig. Fijne bediening. Leuk aan de zijkant buiten gezeten!
Annemiek4893 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Heerlijk geluncht bij Zoetelief, de pizza tonijn wasabi is echt een aanrader. Ook de mosselen waren lekker en goede wijn. De bediening was erg aardig en behulpzaam, foutje werd snel opgelost en meteen gecommuniceerd.
Esther E.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Vanmiddag met mijn dochter wezen lunchen bij Zoetelief,zin altijd goed en lekker eten. Vandaag wederom heerlijk met een burger Zoetelief en een steak die helaas niet compleet werd geserveerd :-(
Dit gemeld bij de bediening en is PRIMA opgelost door een cadeaubon met een fors bedrag hierop. Wij komen zeker terug ook nadat we de kadobon ingeleverd hebben :-)
Stephanie N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vandaag met 3 vriendinnen een high-tea gedaan bij Zoetelief. We kwamen daar, helaas was onze tafel nog niet klaar, terwijl we gereserveerd hadden. Toen we uiteindelijk mochten gaan zitten, vroegen ze wat we wouden drinken. Even later kwamen ze terug met het foute drinken. Slechte communicatie bij het personeel. Ze hadden geen idee voor welke tafel het drinken was. Toen kregen we de high-tea. Dit viel erg tegen helaas. De sandwiches waren niet lekker. Muffins zat totaal geen smaak aan. En na alles opgegeten te hebben (omdat we er toch voor betalen) zaten we helemaal niet vol. Meerdere keren zelf om drinken moeten vragen en ook zelf om de rekening. Binnen 1,5 uur stonden we al buiten. Een normale high-tea duurt zeker 2 tot 3 uur. Niet wat wij verwacht hadden van een leuk dagje Den Bosch. Kosten: €21,50. Te duur.
Beste Stephanie,
Hartelijk dank voor het delen van deze recensie. Wij nemen deze recensie erg serieus en gaan dit intern overleggen.
Graag ontvangen we je gegevens zodat we verder contact met je op kunnen nemen.
Deze gegevens mag je sturen naar info@zoetelief.nu
Alvast bedankt!
Team, Zoetelief.
B V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
In het kleine maar zeer gezellige steegje van Den Bosch zit je echt top.
Mooi uitzicht lekkere hapjes goede drankenkaart en top bediening die alles ziet en met regelmaat vraagt of alles naar wens is wil u nog iets te drinken of een hapje misschien.

gezellig Top.