Zoet & Zalig Hoofddorp

Dinsdag t/m Zaterdag 09:00 - 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Frederika C.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De verse sinaasappelsap is heerlijk en de koffie ook. Netjes en vriendelijke mensen. Gezellig het is echt genieten. Top ik kijk er naar uit als we gaan winkelen om naar zoet en zalig te gaan.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vandaag (zaterdag 14 mei 2016) hier weer van een late lunch genoten. Het pand is klein en heeft daardoor ook een zeer kleine keuken, wat natuurlijk beperkingen geeft. Maar die beperkingen weerhouden deze lunchroom er niet van een aantal voortreffelijke broodjes op tafel te kunnen zetten, voornamelijk koude broodjes. Zoals meestal wanneer mijn partner en ik hier eten, koos zij voor het broodje carpaccio en ik voor het broodje geitenkaas. Daarbij nam ik een biertje (pils, helaas is hier geen speciaal bier te krijgen) en zij een verse muntthee. Mijn lief vond haar broodje opnieuw lekker en ik mijn broodje geitenkaas voortreffelijk. Noten-rozijnenbrood belegd met lauw warme geitenkaas, vijgenchutney, notenmelange, diverse verse slassoorten, cherrytomaatjes, miniaugurk, rode ui, komkommer en een balsamico-grenadinedressing. Kortom, een zeer uitgebreid geheel, hetgeen dit broodje een pure topper maakt.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Als we een dagje in Hoofddorp winkelen gaan we graag lunchen bij Zoet en Zalig. Een gezellig adres om even neer te strijken. We zitten altijd op de bank tegen de muur. Bijna alle tafeltjes bezet. Vriendelijk personeel.
Gekozen voor courgettesoep met stokbrood en tosti van volkorenbrood met kaas. Bij de tosti een rode zoetzure saus. Bovenop de warme tosti een bergje rucolasalade. Die had ik even laten liggen, dus die was verlept en heb ik niet opgegeten. Soep en tosti waren heerlijk, met een koffie verkeerd.
Al met al voor niet veel geld (ong. €16 voor 2 personen) een lekkere, snelle lunch gehad.
Bettyvaerewijck .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Leuke inrichting, in authentieke stijl . In het begin liet de bediening te wensen over, maar de laatste keer uitstekend en vriendelijk bediend door een alerte sympathieke jongeman.
De muziek stond veel te hard, een zacht achtergrond muziekje in loungestyle , of Braziliaanse style zou geweldig passen. Verder wat meer keus in zoetigheid is wenselijk
Bijv cake , kersenwafel , of gewoon een lekker slagroom gebak., het draait bijna overal om een appelvariant opmerkelijk genoeg..prima , maar daar moet je van houden...ik wens hen succes !
Motormuizen .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Heerlijke lunch vandaag. Had hier al een keer koffie gedronken met een lekker worteltaartje. Nu voor de lunch gekozen voor de kroketten. Waren goed gevuld met draadjesvlees. De bordjes die om ons heen werden uitgeserveerd zagen er ook super goed uit. Dus ik 'moet' nog een keer terug. De inrichting is leuk met steigerhouten lage en hoge tafels, mooie lampen en veel kussentjes op de banken.
Enige puntje: t was er een beetje koud vandaag maar ik houd van warmte.
Manon L.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het eten is heerlijk en ziet er goed uit.
Service daarintegen is verschrikkelijk. Heel erg langzaam en ze kijken niet om zich heen bij de bediening. Weinig aandacht voor de klant dus.
Martine M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Cappuccino is lekker maar de slushy icekoffie is goddelijk!! Terras is gezellig, mooie zaak. Kaasstengels zijn gewoon ok, de hartige zaligheid met parmaham heel erg lekker, misschien miste ik ietswat van een drizzle (pesto of olijfolie met een truffeltje ofzo) maar het brood met kalfsgehakt was echt heel erg lekker!!! Veel smaken, vers gehakt, lekker brood.. Mocht ik in Hoofddorp zijn ga ik hier absoluut weer lunchen! Alleen mag de service iets oplettender zijn en wat meer aanbieden qua drinken. Verder top zaak!
Nathanael H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Ik heb hier vaak geluncht. En wat een super gezellig sfeer. Vooral de deco plafond. Maar iedergeval. Ik neem nooit iets anders dan de tosti kaas en jullie zelfgemaakte limonade die zo lekker blijft. En dan daarbij jullie frietjes. En bediening altijd zo vriendelijk en heel. We komen snel weer terug als we weer een shopdag Hoofddorp doen.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Zondag 31 mei hier wat later in de middag een lunch genuttigd. Dit gezellig aandoend pand was redelijk goed gevuld met gasten, zeker gelet op het tijdstip en het druilerige weer. Op de achtergrond speelde jazzmuziek, zeker voor wat ouderen prettig aandoend. De vierkante tafels met grote, rechthoekige stalen poten waren helaas wat minder comfortabel om aan te zitten. Ofwel je moest je benen onder de stoel vouwen, hetgeen niet fijn zit, of je moest je benen ver spreiden om ze naast de tafelpoot te plaatsen. Ook niet echt prettig.
Na eerst een blik op de menukaart te hebben geworpen, zag mijn lief op een opgehangen bord een “speciaaltje” staan, die dus niet op de menukaart stond. Het was een simpel broodje draadjesvlees kroket op boerenbrood. Ach, wat is er mis met een broodje kroket zo op z’n tijd? Niets dus. Daarom beiden hiervoor gekozen en onderwijl genoten van een ijsthee (zij) en een Jopen bokbier (ik).
Het moet gezegd, die kroketten waren echt prima: stevig van samenstelling, krokante buitenlaag, goed voorzien van vlees en een heerlijke honingmosterd in een bakje erbij geserveerd. Bovendien werd er een tamelijk uitgebreide verse rauwkostsalade bijgevoegd, die bestond uit diverse slasoorten, cherrytomaatjes, rode ui en komkommer. Het geheel was – ondanks de eenvoud – zeer smakelijk.
Het personeel was heel vriendelijk, snel en opmerkzaam.
Enig minpuntje is wellicht de prijs van zo’n broodje kroket. De exacte prijs ervan weet ik niet, daar die niet op het bord vermeld stond (ik heb ook niet om het bonnetje gevraagd en stond bij het betalen ook niet zo stil bij het bedrag). Maar uit de rekening valt terug te redeneren, dat zo’n simpel broodje tussen de 7 en 8 euro moet hebben gekost (tenzij er een fout in de rekening is gemaakt). Lijkt me wat aan de hoge kant. Maar goed, het waren wel kwaliteitskroketten. Ik vraag me af hoe wijlen Johannes van Dam ze zou hebben beoordeeld.
Tvs290 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Vandaag met een groep vriendinnen zitten kletsen en eten bij Zoet&Zalig. We hadden allemaal verschillende broodjes, theeen, koffies en fris en alles was heerlijk. Als vegetarier kan ik het altijd waarderen dat ik ruime keuze heb in het menu. Verder is het stukje brownie bij de warme dranken een originele toevoeging. Wat me wel tegenviel is het gebrek aan aandacht van de bediening. Als ze je helpen zijn ze ontzettend vriendelijk en netjes. Maar...zelf langskomen om te vragen of je wat te drinken wil als de glazen leeg zijn gebeurt pas na hele lange tijd en zelfs als je druk de aandacht zoekt in een niet al te volle zaak is afruimen blijkbaar de belangrijkste taak. We hebben na onze broodjes meer dan 40 minuten moeten wachten totdat we nog een zoet toetje konden bestellen. Dat is jammer want het is een hele leuke zaak met zeer goede kwaliteit eten.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Na de warme chocolademelk met slagroom blijven plakken voor de lunch. We waren op tijd, vóór de drukte.

Mijn man koos het Torentje carpaccio. Heb ik geproefd, heerlijk. Was een flinke portie.
Zelf nam ik de Trio zalig: 3 mini broodjes met huisgemaakte tonijn-, zalm- & eiersalade. De minibroodjes vond ik leuk. Hoeveelheid beleg was prima, vond de smaak ietwat naturel, maar niet storend.

Op de kaart zag ik allerlei lekkers staan en ik kon moeilijk kiezen. Mijn voornemen is daarom om binnenkort opnieuw te lunchen bij Zoet&Zalig.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Het is bijna een traditie, op vrijdag naar de markt en dan lunchen bij Zoet & Zalig. Gezellige sfeer, vriendelijke en vlotte bediening en uiteraard heerlijke lunchgerechten. Mijn favoriet is een stevig broodje geitenkaas, deze heb ik zo vaak besteld dat eigenaresse Miranda al vraagt "jij wil zeker de geitenkaas vandaag?" Dus nu maar eens een andere keuze gemaakt, de tuna melt. Heerlijk gerecht, daar kun je de middag wel mee door. De zoon van mijn vriendin bestelt altijd het torentje carpaccio, daar komt hij speciaal voor naar Zoet en Zalig. Kortom, zeer aan te bevelen, maar kom vooral niet op vrijdag, dan is de tafel voor ons!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Toen we binnenkwamen wat het best druk maar toch was er een leuke tafel voor 2 vrij voor ons om te lunchen. Als snel werd het wat rustiger in de zaak, omdat de lunchtijd enigszins ten einde liep. Wij werden vriendelijk geholpen en we hadden al snel onze keus gemaakt uit de originele en uitgebreide lunchkaart. Mijn tafelgenote koos voor de hartige zaligheid met zalm en deze zag en smaakte heerlijk. Ik koos voor een robuust broodje geitenkaas, ook erg lekker zeker in combinatie met het noten- en rozijnenbrood. Heerlijk kopje koffie en thee erbij, dit was een prima plekje om ons middag shoppen in Hoofddorp te starten.
Nohemi .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Heb op zondag 25-01 met 6 man (3 volwassenen en 3 jonge kids geluncht.
Concept super. Smaakvol en heel modern ingericht,lounge gedeelte en ook normale tafels.
Eten echt verrukkelijk;aten een schotel met een krokante bodem ,kip en salade,
een bagel van 3 lagen en rijkelijk voorzien van salade en kaas en 3 busbroden(zo origineel en ambachtelijk) met 3 soorten beleg.
Muntthee en chocolademelk gedronken,maar alles oogstrelend geserveerd met koek .

Komen zeker terug.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Een onderscheidend lunchrestaurant, met liefde voor hun produkten, alles huisgemaakt. Ik raad de Turkse punt met tzatziki en kalfsgehakt aan. Heel smaakvol! Maar het carpacciotorentje is ook geweldig. De zoetigheden huisgemaakt, smaken heerlijk.
Het duurt wat langer, ja. Maar dat wordt op de kaart ook al uitgelegd: ze vragen begrip ervoor dat het wat langer duurt omdat alles vers wordt bereid.
Ook is het er altijd druk. Niet heengaan als je weing tijd hebt of een enorme honger,zeker wel naartoe gaan als je vers, ambachtelijk en niet standaard, iets lekkers wilt eten.
Anne-Lotte H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
In een week tijd twee keer een bezoekje gebracht aan Zoet en Zalig! De eerste keer op zaterdag, de tweede keer op woensdag. De koffie is er heerlijk, evenals de huisgemaakte appeltaart (leuke presentatie ook, nog niet eerder zo gezien!), de brownie en de chocoladekoek. Erg sfeervol ingericht en erg vriendelijk personeel! Ik zal hier zeker vaker komen :-)
Marian L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Sfeervol, bij de verschillende bezoeken altijd gezellig druk zowel binnen als op terras. Enorm leuke kaart steeds weer lastig om te kiezen zoveel lekkere dingen. Presentatie top. Bediening heel attent en vriendelijk maar duurt soms wel iets te lang maar absoluut hotspot en reden om vaak terug te komen!
Jacco14 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Het was druk, kon nog net een tafeltje bemachtigen. Ondanks de drukte hing er, mede dankzij de sfeervolle inrichting en lekkere lounchemuziel, een prima sfeer. Bestelde een torentje van carpaccio en een smoothie. Kon de beteiding leuk volgen in de open keuken. Je proeft gewoon dat alles heerlijk vers is. Geen kant en klare saus maar kealiteit. Koffie toe was zeer goed van smaak en mooi op tem
Roger N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Leuke nieuw aanwinst voor hoofddorp met niet teveel standaard best grote kaart en volop potentie nu nog even een hotspot dus nog even wennen maar lekkere zelfgemaakte appel'punt' en meer van dat , ik zeg ontdek en laat ze leren
Eten_enzo .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Aardig maar traag...
Terras zat vol. Lang gewacht op Latte Macchiato (half uur!). Daarna de Club Sandwich besteld. Deze was niet vies, maar wel saai en smaakloos voor een bovengemiddelde prijs. Er zat ook een klodder ketchup tussen. Zal er niet snel meer lunchen. Koffie en zon was goed!
Hartelijk dank voor uw reactie. Uiteraard is een half uur wachten voor een kop koffie niet wat u van ons mag verwachten! Ook uw ervaring met de clubsandwich zullen wij zeker met ons team bespreken. Wij staan voor onze service en kwaliteit en hopen dat u ons nogeens de kans biedt dat te bewijzen.

Reactie van proever:

Beste Zoet & Zalig, leuk dat jullie op het bericht gereageerd hebben. Leuker was het geweest om middels een korting/gratis consumptie uitgenodigd te worden om op 'n andere wijze kennis te maken zodat ik de service en kwaliteit zou kunnen ervaren en te weten was gekomen wat ik wel mag verwachten...