Zoet of Zout

6,8

Jouw recensie over het restaurant Zoet of Zout

Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Vanavond gegeten in Stellendam met zes personen . De asperges staan hoog op de menu's in deze tijd . Twee van ons namen saté, twee andere de ossenhaaspuntjes met de geniemde asperges, de wrap en een visspies. Allen tevreden over het gebodene. Het uitzicht is prachtig en de kwaliteit gekoppeld aan een prettigere bediening dan bij de start gaf een goed gevoel. De smeersels ook prima. Zal niet ons laatste bezoek zijn.
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in dit restaurant aan het water. Je hebt een leuk uitzicht, tenminste als het niet te donker wordt.
Het eten is goed. Geen gekke fratsen en geen onnodige sauzen. De smaak is goed en je krijgt meer dan voldoende. Leuk dat je voor de nagerechten uit meerdere kleine nagerechten kunt kiezen zodat er voor ieder wel iets bij zit.
monique V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heel gezellig restaurant, goede bediening heerlijke stoelen met gezellige ronde tafel. Wat het eten betreft kan het volgens mij stukken beter zeg niet dat het slecht is maar varkenshaas droog, scampi in knoflook stelt echt niet veelvoor, biefstuk kan beter was het allemaal net niet.
Shariene B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Vanavond met een gezelschap geborreld met kleine hapjes en aansluitend gedineerd. Onze keuze waren gambaspies,surf en turf en saté. Heerlijke smaken en uitstekende kwaliteit. Wij waren zeer te spreken over de bereide warme groentes. Chapeau voor de vriendelijke bediening!!!!!!! Een dik verdiende 10+
nickyrijckaert8 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
mijn goede ervaring van mijn vorige bezoek was geen toeval. Weer heerlijk gegeten. 12-uurtje krijgt hier een andere betekenis! Smullen en nog eens smullen. De bediening is ook charmant en heel hulpvaardig. Ik kom zeker weer terug.
Martin En Tijnie V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Vanavond voor het eerst hier gegeten en we zijn er enorm tevreden over.
Bediening was vlot, ruime keuze aan gerechten en ruim voldoende porties. Verse ingrediënten en een sfeervolle inrichting.
Voor ons zeker niet de laatste keer geweest.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Het interieur is prachtig het exterieur was niet te beoordelen door de duisternis, maar zal ook mooi zijn. Het meisje van de bediening was erg vriendelijk en kwam regelmatig even informeren of er nog wensen waren. Het eten viel eerlijk gezegd wat tegen, de vissoep was dik in orde maar de peren met spek was geen aanrader, erg vet en zout weinig verfijning,. Het was een streekgerecht, ik denk dat de boeren er vroeger voldoende calorieen uit konden halen voor een dag hard werken op het land, maar voor een stedeling met een zittende baan wel erg machtig, de volgende dag nog een vol gevoel in ieder geval. De wijn was lekker overigens.
Petra N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Lunch met 4 personen en 3 kleine kinderen. Gevraagd of we bij de speelhoek konden zitten en een kinderstoel. Alles zo super geregeld. We komen hier heel vaak en altijd lekker eten en prima bediening!!
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Met z’n vijven op vrijdagavond voor de tweede keer dit jaar wezen eten. Gezellige ambiantie, uitgebreide kaart en snelle bediening. Personeel ok, maar niet heel attent. Eten valt - wederom - tegen: Spek met peren maakt als slecht opgewarmde hap (brokken stoofvlees, stripje bacon, slappe puree, bleke smakeloze peertjes) en sommige gamba’s aan de gambaspies (rauw?) wel erg knapperig. Varkenshaas, Saté en Kabeljauw van de anderen niet beoordeeld. Toetjes so so: pannekoekjes van de crèpe Suzette opgewarmd. Misschien keuken niet uitgelegd voor zoveel gasten tegelijk?
The B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Gisteren met 6 personen ons 25-jarig jubileum hier gevierd. Allereerst was de sfeer echt geweldig, je merkt gewoon dat je gasten lekker ontspannen en genieten. De kaart biedt veel keuze, wij gingen voor de sate, rog en varkenshaas als keuzes. Personeel was op haar best, geen moment lege glazen en het eten kwam precies in het juiste tempo door. Genieten dus, onvergetelijke avond!
Jolien D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Was vandaag een erg mooie dag, daardoor erg druk. Half uur op ons drankjes moeten wachten! En als je vroeg waar t bleef, kreeg je als antwoord dat het zo druk is! Geen excuus. Buiten zat het helemaal vol, maar binnen bij langerna niet! Uur op ons eten gewacht.... na een tijdje kregen andere mensen te horen dat de keuken gesloten was! Dit is echt absurd en dit kan toch niet! Alleen omdat personeel het niet aan kan sluiten ze de boel! Nee mij zie je niet meer! En dan in verhouding met de prijs een dure bedoeling!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Het eten met een groep van 25-man is altijd lastig......hier niet! Perfecte ontvangst warm welkom en direct opname van drankjes welke binnen 5 minuten werden uitgeserveerd. Daarbij vers gebakken brood met boter voor de eerste trek. Hierna een plateau met allerlei lekkere kleine voorgerechtjes warm én koud. Vers en goed bereid. Ook een goede timing, de hele tafel tegelijk aan het voorgerecht. Zo ook met het hoofdgerecht. Ik wil keuken én bediening van Zoet of Zout wederom een groot compliment maken! Hier kunnen een hoop restaurants een voorbeeld aan nemen. Chapeau en naast een dikke aanbeveling komen wij hier beslist graag terug! Robert en Gon van Oerle
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
varkensvleesgerecht en visspiesgerecht waren uitstekend, echter de mosselpannetjes waren een aanfluiting,
mosselen waren van zeer slechte kwaliteit en de pannetjes waren opgevuld met lege schelpen.
Jammer want voor € 21,00 kan best een redelijk pannetje mosselen geserveerd worden,en wanneer er geen
kwaliteit in huis is verkoop je beter nee.
We zullen door deze ervaring niet wegblijven want wij vermoeden dat dit incidenteel was.
D. Z.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijk gegeten, goede producten excellente service en bediening. Compliment aan gastheer Brian die je heel spontaan en met een vriendelijke glimlach je een echte gast laat zijn.
Cuisi .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Op vrijdag 21 juli jl. hier gedineerd.
Mooi terras, mooie tafels en stoelen, mooi uitzicht. Je ziet ook dat er aan het interieur de nodige aandacht (en geld) is besteed.
Bediening is ok. De dame in kwestie had niet zoveel verstand van wijn al deed ze wel alsof.

Qua eten was de filosofie zeer duidelijk.
Gemiddelde prijzen, de gerechten lijken bijzonder maar zijn gemiddeld. Bijv. Stellendamse vissoep waar nauwelijks (verse) vis in zit, de vis die er zit is goedkoop (gerookte zalm). Sate is niet bijzonder, de opdiening weer leuk. Ik had twee lamsvlees(bout) stukken met kalfsgehaktstokje. Eén van de twee lamsvleesbouten was qua versheid "op het randje van versheid". De verzuring had al plaatsgevonden en het rook al aan ranzige kant. Ik heb het niet opgegeten. Het andere lamsboutje was ok, het rook extreem naar lam. Het lamsgehakt was droog. Het was niet lekker. Heb er niets van gezegd.

De lamsbout was waarschijnlijk iets wat niet veel mensen bestellen, kan het enigszins begrijpen. Accepteren doe ik het niet.

Nagerecht erna was kiezen uit kleine nagerechten van 2,75 euro. Op zich leuk idee.

Conclusie: Een restaurant waar de basis op zich goed is. Mooie locatie, vooral terras. In omgeving van Stellendam een uitschieter. De kaart is doorsnee, de keuze van de gerechten lijkt exotisch maar is het niet.
Vooral een restaurant gericht op de buitenkant, minder op de binnenkant. Hier komt een bepaald slag mensen op af.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
De.bediening was rommelig en het eten viel ook tegen. Bord vol met zeewier en bijna geen vis. Kleine porties en weinig patat, die al lauw was. Lang wachten op drinken, kortom niet voor herhaling vatbaar.
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Als verjaardagscadeau wezen eten bij Zoet of Zout. De locatie fantastisch en het decor van het restaurant ook. De service vond ik wel oké, men lijkt niet helemaal op elkaar ingespeeld. Als het restaurant vol zit kan ik begrijpen dat het wat langer duurt, echter vind ik een uur tot 5 kwartier tussen het voor- en hoofdgerecht wel erg lang wachten. Om vervolgens een hoofdgerecht niet te ontvangen, wegens miscommunicatie. Tien minuten later dan de rest kreeg ik dan toch mijn kabeljauw, ondertussen koud en taai.. Het bord was warmer. Helaas was de dessertkaart ook niet meer compleet. Ontzettend jammer, ik had er erg naar uitgekeken, maar het viel voor mij een beetje tegen.
Lars R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Restaurant Zoet of Zout is een leuk restaurant op een schitterende locatie aan het Haringvliet. Jammer dat er op het terras wel mieren aanwezig waren die je benen lieten kriebelen. Bij aankomst kozen we een plekje in de schaduw. Vervolgens een kwartier gewacht op de kaart, terwijl latere gasten al wel een kaart hadden! Dit duidelijk laten merken, waarbij bleek dat er sprake was van onderbezetting in bediening en keuken door onverwachte drukte. Na het doorgeven van de bestelling ruim een uur op ons eten gewacht! En daarbij kregen gasten die later hadden besteld eerder hun eten! Prijs/kwaliteit is Zoet of Zout uitstekend: er was goed verschil tussen het duurste en goedkoopste hoofdgerecht, en de smaak was uitstekend! Het nagerecht is uniek te noemen met kleine hapjes naar keuze! Al met al een kwalitatief goed restaurant, maar de service moet echt omhoog! Tip: sluit een gedeelte van het terras.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Mooie locatie..bij reservering ruim van te voren plekje bij raam gevraagd...helaas..bediening liet steekjes vallen..bij eerste drankje geen glas..had het hoofdgerecht al bijna op toen ze met beloofde lepel aankwamen..ook de porties patat die deeluitmaakten van hoofdgerecht werden niet gelijktijdig geserveerd.de kwaliteit van het eten was redelijk,hoewel..in de vissoep mag je wel wat meer vis verwachten
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Wat een leuke ervaring om hier te eten.
Het eten was meer dan goed en de bediening was super aardig. Eline ( hoop dat ik de naam goed schrijft) Was een echte gastvrouw die voor iedereen een goed woordje had. Wij komen zeker nog eens terug.