Zoet of Zout

6,9
Duur
Budd S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Met 7 personen hier wezen dineren. Pand is modern, ruime tafels en lekkere stoelen. We verwachtten veel van deze zaak. Het eten was echter niet geweldig. Alles smakeloos. Smaken passen niet bij elkaar (had kabeljauw met zuurvlees en een zoete wortelsaus wat totaal niet bij elkaar smaakt) en het gebruik van kruiden is de kok vreemd. Geen brood bij voorgerecht en bij hoofdgerecht slappe vette patat. Ook werd niet geattendeerd op maaltijdsalades als voorgerecht (gelukkig konden we voor deze personen wel het hoofdgerecht annuleren). Toetjes (kleine toetjes die je samen kan stellen) werden voor heel de groep in het midden van de tafel gezet. Deze waren wel smaakvol, maar ook niet bijzonder. In het algemeen geen aanrader.
Renate D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
In de salade met zalm en garnalen en ei zaten geen garnalen en slechts twee plakjes ei. De slablaadjes waren niet aangemaakt. Feitelijk krijg je dus slablaadjes met wat plukken gerookte zalm en twee plakjes ei voor € 16.
Smakeloos.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
26-10-2016 Geluncht. Hebben de menukaart vernieuwd. Lekkere salades en verzorgde gerechten. Het duurt soms wegens drukte wat lang maar is het waard. Morgen weer met vrienden! prettig personeel.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vandaag hier gelunched. Prima eten, goed gevulde salade en lekker broodje. Bediening mag wat sneller, maar locatie is prachtig. Iets aan de prijs en inderdaad merkwaardig dat er geen stellendamse garnaal op de kaart te vinden is.
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Hier op zondagmiddag geluncht met familie. Super mooie en ruime locatie met zowel binnen als buiten gelegenheid om lekker te zitten, ook met grote tafels voor groepen. De lunchkaart bestond helaas voor een erg groot deel uit gerechten met vlees. De opties vis en vegetarisch hadden wat ruimer gemogen. Gelukkig bleek dat je voor de lunch ook van de dinerkaart kunt bestellen. Wij kozen voor de Dutch Weedburger, waar op zich niet veel aan te verpesten valt. Wel jammer dat deze enkel geserveerd wordt met friet (maakt het meteen een minder gezonde keuze) en je voor de burger met wat friet 15,50 euro betaald. Staat naar mijn mening niet helemaal in verhouding tot een burger die je alleen nog even hoeft op te warmen (dit is namelijk een concept dat kant en klaar voor de horeca geleverd wordt) met wat friet erbij. Desalniettemin een leuke en mooie setting aan het water om met een groep naartoe te gaan.
Ibu .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Vandaag geluncht bij zoet of zout.De salade zoet of zout was smakelijk alleen jammer dat er in deze salade enigszins smakeloze garnalen zijn gebruikt in plaats van de meer voor de hand liggend, stellendamse garnaal. Zeker gezien de Stellendamse visafslag op steenworp afstand van het restaurant gelegen is. Op broodje warm vlees, wat mijn tafelgenoot had,was niets aan te merken. De locatie is natuurlijk schitterend en dat is ook een groot pluspunt. Wat alleen erg jammer is, is dat er op het toch wel vrij grote terras weinig plek met schaduw is. Alleen aan de voorkant staan enkele parasols maar als je aan de kant van het water wil zitten is er geen gelegenheid om in de schaduw te zitten. Het personeel was ook niet al te vriendelijk en liep niet over van enthousiasme. Het is zeker wel een restaurant om nog een keer te bezoeken.
ll ll
Katie A.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Wij hebben met vier personen gegeten ,het was heerlijk en de bediening vlot en ze waren erg vriendelijk, Alleen als je niet van vis en kip houd is er weinig variatie op de menu lijst! alleen biefstuk , die was wel lekker, heb om champignons en ui gevraagd en dat was geen probleem.
Wat ik jammer vond waren de kleine dessertjes drie voor €7.50 en per stuk €2.75 nu waren er bij ons twee personen die er drie namen en één persoon twee en ze kwamen op twee blaadjes binnen dus zelf uit zoeken wat van wie is , maar helaas zag ik toen ik thuis was dat ze voor al de dessertjes €2.75 gerekend hebben dus houd dat in de gaten. Verder een prachtige locatie voor herhaling vatbaar.
Me70 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Industriële stalen doos direct langs het open water met fraai terras en dito uitzicht. Interieur in aparte stijl, netjes en modern waar je van moet houden. Diner redelijk van kwaliteit, ieder bord wordt door een ander personeelslid gebracht waardoor een aanspreekpunt ontbreekt. Er ging het nodige mis en iedereen staat elkaar verbouwereerd aan te kijken. Personeel is druk met elkaar bezig en staat te eten of te drinken, niet helemaal top en aoms wel erg amicaal. Mooie locatie, redelijke kwaliteit en normale hoeveelheden. Een bijzondere vondst is het mini desert maar dat is dan ook wel erg mini. Het bedrijf verdient een aanbeveling maar is het wat betreft de uitvoering nog niet helemaal.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het belangrijkste van een restaurant blijft het eten: maar goed dat ik de recensies niet tevoren had gelezen anders was ik wellicht niet naar binnen gestapt. Zonder hoogstandjes was het gewoon lekker al was het best voor verbetering vatbaar. Bij onze gerechten, waar een aardappelgarnituur al deel van uitmaakte, ook nog het standaard bekertje (niet geweldige) friet serveren bijvoorbeeld was volstrekt overbodig. Maar aan de andere kant: de goed gevulde vissoep was prima van smaak; misschien een beetje groot voor een voorgerecht. Sowieso zijn de porties gericht op grote eters.
De locatie is een belangrijk pluspunt, zelfs al het geen mooi terras-weer is.
Maar bovenal was de organisatie en de bediening heel vriendelijk en vlot, terwijl we in een vrijwel volle zaak zomaar aan kwamen waaien (letterlijk!). Men vroeg ons een ogenblik te wachten, er werd gecheckt hoe het stond met no-shows, er werd wat met tafels geschoven, en voilá: toen was er voor ons ook nog plek. En men had echt genoeg te doen zonder deze aanpassingen, hoor.
Ook aan tafel was de vaste serveerster attent zonder opdringerig te worden.
We gaan graag nog een keer terug om ook nog een keer van het terras genieten, dank jullie wel.
Saskia7828 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Na een eerdere negatieve ervaring toch maar weer een poging gewaagd. Zoet of Zout Is immers gelegen op een van de mooiste locaties in onze omgeving. Helaas is er nog niet veel veranderd. Shared dining voor vier personen is zeer matig, zeker voor het bedrag van 12,50 pp. Weinig variatie en zeer kleine porties. Slappe friet bij het hoofdgerecht en onervaren personeel. Jammer hoor, alle ingrediënten voor succes lijken toch aanwezig.
Erica L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hebben hier gisterenavond met vier personen gegeten. Had hier nog nooit geweest en na al die negatieve berichten had ik zoiets van Mmmm zouden we hier wel gaan eten...Nou ik kan je zeggen het is er gewoon goed heel lekker gegeten (en ja alles was gewoon warm) de bediening was goed (erg vriendelijk). Nee snap de negatieve reacties niet...
Ik zeg gewoon lekker gaan eten bij Zoet of Zout..
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We rijden vanuit Zeeland naar huis bij Rotterdam en komen langs de Haringvlietsluizen. Daar ligt aan de Haringvlietzijde het nieuwe restaurant Zoet en Zout, pal naast de Zeehondenopvang A Seal. Het is mooi weer dus wij willen nog even buiten wat eten, liefst met een visje. Nou dat kan daar! Wisten wij al van een vorige keer. Op het misschien wel mooiste en grootste terras van Nederland met een waanzinnig uitzicht op het Haringvliet. Worden ontvangen door, naar later blijkt geheten, Floor. Deze jongedame is werkelijk een soort supersnelle floormanager van dat enorme terras. Ook haar collegaatjes zijn van het hele leuke, vriendelijke en snelle soort zien wij.
Binnen 3 minuten nadat Floortje onze bestelde drankjes in haar computertje heeft ingevoerd komt een collega er al mee aandraven! Juist, zo hoort dat want daar waren we voor gekomen. Het terras stroomt inmiddels vol met mensen die hetzelfde idee hadden als wij. Het zal wel lang gaan duren voordat we iets te eten krijgen, denken we nog. Want binnen in het restaurant is het ook helemaal volgeboekt. Niets is minder waar! De hele ploeg inclusief onze wijk-Floor draaft af en aan met bestellingen.
Wij kiezen voor de Vissoep, een heerlijke goedgevulde en overdadige kom met daarbij focaccia uit de oven en waarschijnlijk zelfgemaakte heerlijke rouille. Dan Vis van de Dag, vandaag is het gebakken tong met lamsoor en zeekraal voor de alleszins aangename prijs van € 24,50. Alleen een beloofde lamsoor hebben we niet kunnen ontdekken, onze Floortje wel, maar dat was waarschijnlijk een vergissing van haar of van de koks, die paar zielige blaadjes groen die we op het bord zagen liggen leek in de verste verte niet op een lamsoor. Ook een zeekraal zoals zij ons vertelde dat de groene sliertjes moesten zijn leken niet op een zoutige zeekraal. Maar allah, de tong was prima gebakken en bijzonder lekker. Ook de Zeebaarsfilet (€ 19,50) was van uitzonderlijke kwaliteit, uiterst lekker gekruid en precies goed gebakken. Wel vinden we een bakje friet bij het gerecht wel wat overdadig omdat er onder de visfilets ook nog behoorlijk wat aardappeltjes uit de openen groentes liggen. Misschien mogen de gasten voortaan kiezen, het een of het ander erbij....
Dan het nagerecht, weer een verassing. Men kan kiezen uit veel soorten kleine dingetjes á € 2,75 per stuk. Wij nemen de mini Dame Blanche, een piramidevormig stukje roomijs met chocolade buitenkantje en een heel klein bakje met vloeibare chocolade. Wat een vondst is dat! En lekker! Met daarbij Bar van pure chocolade en Karamel en een Eton mess met merengue, alles bij elkaar dus voor € 8,25 een heerlijk en niet té overdadig nagerecht.
Al met al, wat een aangename verassing om op zo'n terras met mooi weer te vertoeven en te genieten van de fantastische gerechten en van het waanzinnige uitzicht!
Op mijn vraag of er daar wel een heel grote keuken zal zijn wist onze Floortje dat dat juist niet zo is. Wij kijken binnen hoe dat er dan uit ziet. Inderdaad het is een niet al te grote maar wel een uiterst efficiënt ingerichte keuken waar een stuk of 12 koks druk in de weer zijn om alles snel klaar te maken.
Wij gaan volgende keer weer van de weg af en daar eten of drinken. Wel reserveren als het geen terrasweer is denk ik.
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We waren gisteren met z'n vieren bij Zoet of Zout voor een avondje gezellig dining en wining; gezellig was het zeker, de sfeer was goed, wel erg druk, maar een prachtig pand, luxe inrichting en een waanzinnig uitzicht. Echter, als voorgerecht hadden we shared dining, een combinatie van allerlei kleine gerechtjes van de kaart. Dit sloeg echt nergens op, de thaise soep was vervangen voor een lauwe kippebouillon, verder lag er een frutje carpaccio wat nog niet eens genoeg was voor 1 persoon, een bakje meloen/fruit, 4 plakjes kipfilet met een berg rozijnen en hangop (smerige combi), een bakje smeersel van zalm en een bakje gekookte garnalen zonder franje. En voor dit alles moesten we 50 euro met zn vieren neertellen. Broodje erbij gevraagd om de maag wat op te vullen. Dit kregen we van het huis omdat we klaagden over het voorgerecht.
Toen het hoofdgerecht: tonijn die koud was (ik had rare besteld maar de buitenkant was ook bleek en koud) deze lag op een hele grote berg tauge en courgetteslierten in een natte prut. De scholfilet was zover door dat hij helemaal uit elkaar viel. Bovendien was de patat ook koud. De serveerster die ons bediende was uiterst vriendelijk en empatisch en heeft echt haar best gedaan e.e.a. voor ons te doen. We hebben een heerlijk (!!) dessert van de chef gekregen als pleister op de wond. De wijn van het huis (witte) was trouwens heel goed van smaak en vriendelijk geprijsd.
Ik vind het erg jammer dat het zo gelopen is, weet niet of ik nog eens terugga. Hoop op verbetering!
S85 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vandaag met 4 personen bij Zoet of Zout in Stellendam geweest zeer mooi en ruim terras met leuk zicht over de Grevelingen en vriendelijke bediening. Het restaurant is erg stijlvol ingericht. Het eten was wat matig van smaak en niet goed warm en groot nadeel vonden wij alle vier dat de porties friet die erbij geserveerd werden wel erg klein waren!
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ruim opgezet restaurant direct naast de zeehondenopvang. Het interieur is industrieel vormgegeven. Groot terras met een prachtig uitzicht. Mijn uitsmijter met rosbief smaakte in ieder geval prima. Bij beter weer kom ik hier zeker nog eens terug.
Han H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het restaurant heeft wat moeite met drukke dagen. Afgelopen zaterdag was het zo'n drukke dag waardoor wij anderhalf uur hebben moeten wachten op ons hoofdgerecht. De friet was door de haast te kort gefrituurd dus slap maar de rest viel zeker niet tegen! Een heerlijk malse scharrelhoen van tante Door met goede zoetzure saus. Tonijn en Zeebaars waren ook prima in orde alleen de bourgondische spies van diamanthaas was ongelofelijk taai helaas. Ondanks de drukte vond ik de bediening zeer vriendelijk (ook telefonisch bij het reserveren netjes geholpen) en we hebben genoten van het uitzicht. Helaas door het lange wachten geen tijd meer voor dessert...
Duke H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Eten voldoende tot goed. Prachtige lokatie tussen de zee en het haringvliet. Mooi terras.
Maar de bediening. Wachten, wachten en nog eens wachten. Drankjes aan het einde van de tafel neerzetten ipv bij de klant. Lege glazen niet afruimen. Tafels niet afruimen. Geen dessert kunnen bestellen en niet kunnen afrekenen doordat op het hele terras geen bediening te vinden is. Hoe richt ik een mooi bedrijf ten gronde.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Locatie is prachtig, zeker in de zomer. Maar dan... Er is iets mis in dit restaurant, in de keuken en in de aansturing van het personeel. Garnalenkroketjes... Nogal smakeloos, raar sausje erbij, te harde korst. Desembrood erbij taai met keiharde korst. Een onmogelijke combinatie bij de kroketjes.Twee nagerechtjes, waarvan een met smakeloze aardbeien van slechtere kwaliteit dan wat je normaal in de supermarkt kunt krijgen. Bediening rommelig, gerechten kwamen behoorlijk laat op tafel. Prijzen: relatief te duur. 12 euro voor slechte garnalenkroketjes is gewoon absurd. Jammer, want de plek is zo mooi en de inrichting van dit restaurant is prachtig.
Ian85 V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
De vissoep was smakeloos en flauw.
De wrap met "pulled pork, bosui, komkommer en Hoisinsaus" werd geserveerd zonder bosui, zonder komkommer, echter met salade (?).

Service enorm traag/onkundig/chagrijnig.

Prachtige locatie; echter is dat voor ons niet genoeg reden om hier terug te komen, ook doordat voor alle gerechten de hoofdprijs wordt gevraagd (wat ik niet erg vind, mits het eten goed is ..... helaas)
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Neem niet het voorgerecht Shared Dining. Dit is echt te gek voor woorden .12.50 pp .waren met vier pers dus 50 EUR lichter en niets op je bord ....moet niet kunnen voor dat geld .personeel er op aangesproken. Zeiden dat dit normaal was ...dus ik zeg niet doen ...