Zocher

Lucasbolwerk 21 3512 EJ Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Zocher

Echt eten

Een fijne plek in hartje Utrecht waar ambacht nog centraal staat. De chef pekelt, maakt zelf chutneys en paté, en serveert vlees dat de hele nacht staat te sudderen. Pronkstuk is de poussin, bereid in de rotisserie. Zo sappig, zo lekker en van de allerbeste kwaliteit. Waanzinnig!

Meer informatie over restaurant Zocher

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 15:30

• Betaalpas , Mastercard , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Air-conditioning , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Eten8,3/10
Service8,2/10
Decor8/10
Anouk K. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Veel enthousiaster over een restaurant kunnen we niet zijn. Het begon al met de warme ontvangst; een uiterst attente gastheer die ons de verschillende wijnen eerst even liet voorproeven, de hele avond goed in de gaten hield of onze glazen gevuld waren (geen tijd verspilt met oogcontact zoeken met de bediening) en ook oog had voor alle details. Het voorafje van het huis was klassiek en van een uitstekende kwaliteit; een lekker olijfje, een knapperig geroosterd amandeltje en heerlijk brood met gezoute roomboter (een keer geen olijfolie met zout gelukkig!). Vervolgens genoten van de beste kip piri piri in Utrecht. Ook de kok kwam af en toe zijn gezicht laten zien en maakte een zeer betrokken indruk. Zijn kookstijl is misschien niet het meest caloriebewust, maar het smaakt daardoor allemaal des te beter (verrukkelijke huisgemaakte mayonaise!!) Dit niveau van service en kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs is schaars! Wij gaan zeker vaker terugkomen:-)
Daphnevdhof . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wat een geweldige ervaring. We zijn gegaan voor de kip en deze was onovertreffelijk goed! Groot compliment aan de kok. Sfeervolle zaak waar je zowel zakelijk als privé kan genieten van het eten, de vriendelijke bediening en de specialiteiten van het restaurant.
Franck_030 . (0 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Yvonnevhh . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Goede bediening en een professionele gastheer in de keuken, heerlijke gerechten. Beter dan verwacht. Gezellige locatie met de terrasjes naast elkaar.
Schrijverhanneke . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Kleine compacte kaart met heerlijk eten! Gezellig en klein ingericht met open keuken. Personeel is erg vriendelijk! Aanrader:)
Maartje M. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten vorige week zondag. Je zit er werkelijk prachtig met uitkijk op het mooie Zocher park. Wij kozen deze keer voor de cote du boeuf voor twee personen. Heerlijk mals vlees met heerlijke bijgerechten zoals echte dikke frieten en een overheerlijke stroganoff. De chef verstaat zijn vak! De dame in de bediening heeft alles in de gaten en is zeer gastvrij. Echt een aanrader! We zijn al wel eens eerder geweest en ook de kippetjes van 't spit zijn niet te versmaden. Gaat hier allen heen!
Marije V. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De Kip was echt heerlijk. Goed gekruid en lekker sappig. Ook de uitgebreide gin tonic kaart was heel leuk en lekker. Je moet er wel even doorheen lezen voordat je weet welke je wilt maar ook dat is leuk om te doen.
Gerbrand_klijn . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerijk kippetje gegeten in een goede sfeer. We komen graag nog een keer terug. Helaas was de drank wel wat aan de dure kant
Ivonne H. Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Top-avond gehad in restaurant Zocher!!!
Hier wordt gewerkt met verse producten van het seizoen en staat de gastvrijheid voorop! Een gemoedelijke sfeer/ fijne ambiance. Kleinschalig.
Een echte aanrader is de Tamme Eendenborst. Zo mals heb ik deze zelden gegeten. Tonijn van de grill was ook Super! Van de Gin-Tonic kaart waren wij aangenaam verrast en onder de indruk. Grote diversiteit aan merken en smaken. Ja hier komen wij graag terug!
I. B. Gastronoom (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijke avond op terras onder de luifel van Zocher. Cliches zijn waar en klassiekers kunnen heerlijk zijn. Bij Zocher zijn de klassiekers geweldig. Een gin tonic bij entree, goed verzorgd met goed garnituur, pepertje, etc. Vervolgens ham, huzaarsalade en gepocheerd eitje. Niks spannends aan zou je denken. Maar als het eitje lekker langzaam warm over de frisse huzaarsalade loopt heb je toch wel iets bijzonders op je bord. Vervolgens scholfilet met saus van doperwtjes. Schol heerlijk knapperig in boter gebakken, en de saus was echt heerlijk! Alsof de doperwtjes uit je bord springen; super. Lekker glas huiswijn en zeer voldaan naar huis.
Joost E. Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
voor ons al weer enige jaren een begrip in Utrecht. De liefhebber van de Bourgondische keuken kan hier zijnhart ophalen. Escargots en Tournedos Stroganoff zoals het hoort te zijn. Gelukkig hier geen concessies in prijs kwaliteit.
Wietske78 . Fijnproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ik had op basis van de cijfers op Iens iets meer van dit restaurantje verwacht. Het eten was goed, maar ik vond het geen 8 of 9 waard. Al met al ben je toch met twee personen voor drie gangen en een flesje wijn 95 euro kwijt, wat ik niet in verhouding vind met de kwaliteit.
Ddraa . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gezellige plek om te eten. Het eten was heerlijk en mooi opgemaakt op het bord; lamsschotel met spinazie en asperges en krieltjes. Voorgerecht was ook erg lekker met een geitenkaasje en perzikpartjes, walnoten en salade. Als verrassing kregen we een klein glaasje heerlijke venkelsoep. Alle lof voor Zocher en zijn goede kok!
Marga V. Bourgondiër (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hadden tonijn met risotto. Zag er mooi uit, maar prijs/kwaliteitsverhouding zozo. Het provinciaalse kippetje was niet overal goed gekruid, waardoor er veel droge stukken bij zaten.
FlorisvanderBurg . Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Zoals wel vaker vorige week bij Zocher gegeten. Veel keus op de nieuwe kaart. Maar mijn favoriet is deze keer toch wel de echte provencaalse vissoep. Een gezeefde soep zoals het hoort, met een lekkere rouille en stukjes hard geroosterd brood. De vleeseters onder ons hielden het bij de heerlijke charcuterie. Als hoofdgerecht blijft de sate van varkenshaas een echte aanrader. Maar ook de gegrilde kippetjes zijn niet te versmaden.
De zeer gastvrije bediening was perfect en we zaten lekker half buiten bij de open deuren. Prima voor het weertype. Kortom, heel goed gegeten in een van de leukste restaurants van Utrecht.
Ienimini . Gastronoom (25 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Klein, gezellig restaurant met de mogelijkheid om buiten te eten.
Vooraf hadden wij de carpaccio, Vlaamse garnalen croquetjes, gerookte zalm. Als hoofdgerecht Cote du Boeuf, Poussin en Doradefilet. Het eten smaakte goed, maar echt een minpunt was de zand in de spinazie die werd geserveerd bij het rundvlees en de vis. Onze opmerking hierover werd ter kennisgeving aangenomen en zou gemeld worden bij de kok. Jammer, dat had ook anders opgepakt kunnen worden.
Joost S. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Het heet een eet café te zijn, maar bleek toch wel ver boven dat niveau te presteren. Wij waren met 7 personen en waren unaniem van mening dat we heerlijk gegeten hebben (terwijl we allemaal verschillende gerechten gekozen hadden). De bediening was heel attent en we hoefden niet, zoals in menig ander restaurant wel het geval is, luid te spreken om verstaanbaar te zijn. Voldoende afstand tussen de tafels! Voor ons een heel goed restaurant gebleken, waar we vast nog eens terugkeren.
Pura Vida . Gastronoom (18 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Top brasserie! Samen met vrouw en dochter heerlijk gegeten. Mooie cote de boeuf en goed kippetje. Fijne betaalbare wijn en leuke vlotte bediening. Tot snel!
Robinvergeer . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige zaak. Wij hadden de daghap en de asperges. Beiden erg verrassend en lekker. Gezellige opzet van de tafeltjes. Goede bediening
Bertvandewater . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Uitstekende ambiance, prima prijs en kwaliteitverhouding, fijne persoonlijke service, zonder meer een aanrader, zeker wanneer kipgerechten de voorkeur genieten.