ZK 86

7,2
7,2
Saar B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Gisteravond gegeten in de serre van dit mooi restaurant. Heerlijke zeetong gehad en vooraf mosterdsoep de bediening is erg vriendelijk en correct snap niet wat die mensen hier onder bedoelen met stug ?? Maar goed heerlijk avondje gehad..
Saar B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
J F.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Niet voor visliefhebbers. Op de kaart staan de vishoofdgerechten voor € 13,50. Meerdere soorten vis verkrijgbaar zoals schelvis, tarbot, kabeljauw,schol, allen met friet, salade en mayonaise. Prijs en kwaliteit komen niet echt overeen. Te kleine stukjes vis. Een tegenvaller, we komen hier niet weer. Mooi terras met uitzicht op de Reitdiep. De bediening is stug en zegt geen woord teveel.
J F.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Loeslennarts .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Na jaren besloten we hier weer eens een visje te eten. Dat was geen slechte keus. De garnalencocktail die we vooraf hadden was prima. Een behoorlijke portie zoete Hollandse garnalen met de saus keurig apart geserveerd. Prima! Onze hoofdgerechten waren ook goed. Een op de plaat gegrilde zeebaars en een portie gebakken tarbot. De laatste had wat knapperiger gemogen (het velletje kwam slap op tafel), maar was prima van smaak. De bijgerechten waren OK, behalve de bloemkool. Die was weliswaar mooi beetgaar, maar er zat een vreemde saus overheen, die naar kerrie en witte wijn smaakte. We hebben hem laten staan. De wijnkaart is beperkt, maar goed en de flessen zijn heel plezierig geprijsd. De bediening is correct en je hebt in de serre een mooi uitzicht op het water.
Tjarda H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wij hebben hier lekkere slibtong gegeten en met daarbij een uitgebreid groentegarnituur, prima patat en lekkere saus maakte het een zeer smakelijke maaltijd. Omdat we een beetje lang op het eten moesten wachten kregen we een drankje aangeboden, keurig. Helaas door het wachten hadden we geen tijd meer voor een toetje, dat maken we de volgede keer goed.
TheaenJacobus .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij dit prachtige restauerantje aan de gaven van het pitoreske vissersdorpje Zoutkamp. Vooraf de salade van rivierkreeftjes. Dit gerecht zag er smakelijk en super strak uit. Het smaakte geweldig. In het midden een torentje van rivierkreeft met tomaat en daaromheen heerlijk verse zalm met citroen. Prachtig opgemaakt. Een waar kunstwerk. Als hoofd 3 sliptongetjes. Ook hiervoor geldt: Heerlijk. Perfect gebakken met een mooie, lichtbruine kleur. Ook weer prachtig opgemaakte borden. Citroën erbij. Lekkere garnutuurtjes bij het hoofdgerecht. Friet, rabarber met aardbei, spinazie en gebakken aardappeltjes. Niet bijzonder maar wel lekker. En dan het nagerecht. Een gewone dame Blanche besteld maar het zag er opnieuw prachtig uit. Drie flinke, mooie bollen vanille ijs opgemaakt met chocolade en suikerroostertjes, een bakje chocoladesaus en de afdruk van een theelepeltje in cacaopoeder. Heerlijk gegeten bij ZK 86. De bediening was vlot en vriendelijk en het uitzicht was mooi. Jammer dat de serre vol was. Absoluut aan te raden en zeker niet te duur. Reserveren is wel aan te raden voor de optimale beleving van de omgeving.
Jacques D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
We kwamen af op de website, waarop vermeld stond en nog steeds staat: in deze periode paling en op de lentekaart nogmaals paling in het groen. Groot was de teleurstelling toen de ober ons vertelde dat er geen paling was. Op mijn opmerking over de website zei hij : "oh, dan haal ik dat er direct vanaf", dus nog steeds niet..... lekker mensen lokken met paling. Het eten viel daarna zwaar tegen, smakeloos voorgerecht uit de diepvries?, hoofdgerecht qua groente ook beneden peil, alleen lof voor de gebakken zeetong, die was perfect gebakken. Al met al een dikke sof.
Hansje B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Die dag zouden wij tot 's avonds laat met Staatsbosbeheer op pad gaan en pas om 21:30 aan wal komen. Tevoren hadden we bij verschillende restaurants geïnformeerd of de keuken rond die tijd nog open zou zijn. Alleen de keuken van "ZK 86" in Zoutkamp was bereid om die tijd nog bestellingen aan te nemen en de keuken langer open te houden.
Vooraf bestelden wij een visplateau met gerookte lekkernijen en een geitenkaassalade met appeltjes en olijven. Beide gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten zeer goed. Persoonlijk had ik liever iets minder kappertjes in de salade gezien.
ZK 86 staat in de omgeving bekend om de gebakken sliptongen. De drie tongetjes waren mooi van formaat en krokant gebakken. Het garnituur bestond uit schaaltjes met bloemkool, een frisse salade en gebakken aardappeltje in de schil en frietjes. De bediening die avond kwam regelmatig langs om te vragen of alles voldoende was. Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht smaakte ons goed. Als ik hier in de buurt zou wonen, zou ik hier vaker een tafel reserveren.
Hammie007 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Gerookte vissoorten als voorgerecht
Bestaande uit twee kleine stukjes gerookte zalm en makreel een wat garnaaltjes.
Een tournedos die sterk leek op een diepvries tournedos van de supermarkt.
Groente rolletjes met een half ons dik gesneden ham of spek erom heen.
Een bakje soep van rabarber.
Al met al een eenmalig bezoek.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Het was erg warm in de serre en toevallig erg druk maar dat zal niet altijd het geval zijn.
Eten was niet erg verrassend en creatief maar wel verse vis ,ik had sliptong zoals mijn moeder het vroeger ook maakte in roomboter gebakken .
Leuke locatie en vriendelijke bediening.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Al weer even geleden dat ZK86 aan de haven van dit oude vissersdorp Zoutkamp is bezocht.
Hoe zullen de sliptongetjes smaken? Maar vooraf een Hollandse garnalencocktail heel aardig op een leistenen plaatje gepresenteerd. Jammer dat de kok niet meer gekozen heeft voor verse garnalen. Deze werden een paar jaar gelden nog in Nederland gepeld. Maar zo vertelde mij de eigenaar is dat niet meer te betalen. Dus de in Marokko gepelde garnaal hier in Zoutkamp. Onder de rook van Heiploeg.
Bij de verse sliptong net gare tuinboontjes en goudgele grote frites. Huiswijn wit en lokaal water in een karaf.
Eenvoudig en smakelijk op het buitenterras. Waar het aan belangstelling niet ontbreekt.
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Goed gegeten in prima restaurant. Het werd erg warm in de serre met de zon vol op het glas maar dat namen we graag op de koop toe. Vriendelijke bediening, die als het rustiger is ook prima dienst doet als vvv met informatie over de omgeving. Minpunt: de tafeltjes staan wel heel erg dicht op elkaar, bij veel tafeltjes moet je andere gasten lastig vallen om op je plaats te komen.
Clarence53 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Op 25 juli, mooie zomeravond, hier gegeten op het terras. Uitzicht op de haven van Zoutkamp, goed uitzicht dus. Het was druk, de vooral jonge bediening kon het nauwelijks aan maar ze deden erg hun best. De keus viel op gekookte mosselen. Niets mis mee, smullen dus. Maar helaas gold dit niet voor de bijlagen, n paar blaadjes sla, en een mini bakje friet. Waarschijnlijk waren de bijlagen bedoeld voor een persoon? Bijbestellen, alweer zo,n minibakje. Jammer hoor. Koffie na en vervolgens thuis maar een boterham gesmeerd...
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
We hebben er heerlijk gegeten.
De service was goed. We hebben buiten gegeten terwijl het net geregend had en alles nog een beetje nat was.
Maar alles werd snel in orde gemaakt om te kunnen eten. Het eten was lekker. Vis!
Het uitzicht is prachtig zo aan het haventje van zoutkamp.
Niet chique maar gezellig!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Een prima gelegenheid om (ins ons geval) slibtongetjes te eten. We zaten in de serre en daar is het prima toeven. Geen culinaire hoogstandjes, maar recht toe recht aan goed verzorgd. Zelf hoor ik altijd dat ik de lekkerste slibtongetjes maak, maar bij ZK 86 kennen ze er ook iets van. En dan niet één stevige bovenop en daaronder twee ondermaatse sliptongetjes. Nee, drie prima tongetjes en fraai gekleurd gebakken. Lekkere gebakken aardappelen, frites, gemengde sla en groente maakten het geheel compleet.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Een mooie zonnige woensdagmiddag bracht ons naar Bedum en Zoutkamp. In Bedum groeide Arjen Robben op, één van de helden en smaakmakers van het Nederlands voetbalelftal dat deze dagen zo goed presteert tijdens het WK in Brazilië. Dus eigenlijk wel een 'must' om een kijkje te nemen bij de basisschool! Daarna doorgereden naar Zoutkamp, aan de voet van Nationaal Park Lauwersmeer. Wàt een aardig klein dorp: auto geparkeerd en een kijkje te nemen. Zeer de moeite waard om eens langs de haven wat rond te lopen en - ga jezelf eens verwennen - wat verse paling uit te palingrokerij mee te nemen. Op de kop van de haven is ZK 86 gevestigd. Tafeltje buiten in de zon, echt vakantiegevoel! Wij (dochter Rosanne en ikzelf) genoten van prima stukje kabeljauw met frietjes en sla, Paul koos voor het varkenshaasje. Lekker wat frisdrank erbij, vriendelijk bediening. Prima tentje hoor, dat ZK 86!!!
HarryKerstens .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Heerlijk gegeten in dit restaurant in de binnenhaven van Zoutkamp. Vooral de lamsrack is een aanrader. Spontane en vlotte bediening.
Kegelie .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Vandaag, na een flinke fietstocht, een heerlijk broodje super verse garnalen gegeten. Het brood was erg lekker en het sausje erbij was smakelijk. Ik werd snel en heel vriendelijk bediend door een aardige gastvrouw. Ik hoefde niet lang te wachten op mijn lekkere broodje. De ambiance was goed. In de serre was het lekker warm en het uitzicht was prachtig. De sfeer was gezellig. De lunchkaart zag er aantrekkelijk genoeg uit om nog eens te komen. Ik ben benieuwd naar de grote kaart. Als die er net zo aantrekkelijk uitziet als de lunchkaart ga ik hier zeker lekker eten.
Henk-en-Erik .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Sinds de verbouwing zijn ze er erg op vooruit gegaan. Over het eten zijn we erg tevreden. Er is goed over nagedacht, de presentatie van het eten is goed en de bediening is uitmuntend. Wij zijn erg te spreken over dit restaurant en zullen er zeker vaker komen.