Zino Urban Bistro

Zwaanshals 265 3035 KG Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Zino Urban Bistro

De smakelijkste verrassing van het Oude Noorden

Van streetfood in Vietnam tot de hip en happening in Londen, Zino haalt overal inspiratie vandaan. Als het maar ontploft van smaak, dan is het goed. Dit levert een spannend menu op met verrassende combinaties en prachtproducten. Een dagelijks wisselende kaart dus neem een kijkje op de website om te kijken wat er vandaag wordt geserveerd.

Meer informatie over restaurant Zino Urban Bistro

• : Gratis parkeren in de buurt (na 18:00 uur)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 18:00 - 22:00
Zaterdag
Zondag Gesloten

Rosella H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben genoten van het heerlijke eten, gezellig knus tentje en goeie service! Kortom een echte aanrader om deze tent te bezoeken!!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Meer dan goede prijs kwaliteit verhouding. We komen hier graag terug. Wachttijd was kort op ons verzoek omdat wij op tijd naar een feest moesten vertrekken en daar werd rekening mee gehouden. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.
Reini V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
heerlijk gegeten, wat een verrassende combinaties. Zoals we tegen elkaar zeiden: wat een smaakexplosies. Jammer dat de porties zo klein waren waardoor de explosies maar 2 of 3 maal herhaald konden worden. We kregen veel uitleg over de gerechten wat voor een groot gedeelte langs me heen ging, teveel details voor de kleine gerechten. De borden waren een plaatje, een foto waard. Het wijnarrangement paste er prima bij. Het is een gezellige lokatie en het was erg leuk dat de jonge hulpkok haar gezicht even liet zien, het enthousiasme straalt van haar af.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
We hadden bewust dit restaurant gekozen om eens te proberen omdat het een bijzondere keuken zou hebben. Dat was het zeker, maar blijkbaar niet ons ding. Wat ons betreft waren het te veel smaakexplosies bij elkaar op een bord. Toen we dit eerlijk aangaven bij de bediening na afloop, leken ze hier niet echt raad mee te weten. We moesten na meer dan een uur wachten zelf vragen om een desertkaart. De inrichting was wel erg leuk, maar voor ons dan eerder om alleen een drankje te doen een volgende keer..
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Een fijn klein restaurantje met een smalle kaart maar o zo lekker! Keurige vriendelijke bediening, rust rond de tafels en mooie smaken op je bord. Nou waren er ook maar een paar tafels bezet maar niettemin waren we onder de indruk van deze zaak. Correcte bediening, heerlijke gerechten, prima prijzen en een mooie avond met ons tweeen.
Toptentje in het oude Noorden.
Rwbergschenhoek .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Leuke bistro met een dagmenu met beperkte keuze. Het eten was smakelijk maar we hebben geen bijzondere dingen geproefd. Wat opviel was dat de porties wel klein zijn. Zowel het rondje tartaar (vooraf) als het mootje (net iets te gare) vis waren aan de karige kant. Samen met de ratatouille en twee quenelles van aardappelpuree was het hoofdgerecht aan de eenvoudige kant. Bijpassende wijnen waren goed uitgekozen.
Karina S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Charmant tentje in de leukste buurt van Rotterdam. We kozen voor het 4 gangen vlees & vis menu met wijnarrangement. Echt super lekkere en originele gerechten. De borden waren mooi opgemaakt en serveerster gaf bij iedere gang/wijn een goede toelichting. Voor herhaling vatbaar!
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijke verassende combinaties en originele ingrediënten. Zeer vriendelijk en behulpzame maar niet opdringerige bediening. Leuke rustige aankleding. Goede prijs voor zo hoge kwaliteit eten!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Steak tartare was waanzinnig!! Keer op keer een plezier om hier te eten. Heel gastvriendelijk en tot in de puntjes verzorgde gerechten! Kijken erg uit naar de opening van de "shop" aan de overkant!
Juliaoortwijn .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ontzettend lekker gegeten! Bijzondere gerechten, vol van smaak, heerlijke combinaties van ingredienten. Bediening erg vriendelijk. Echt een aanrader!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteren enorm genoten van ons avondje uit bij Zino urban bistro. Het restaurant is weliswaar klein maar is heel creatief en gezellig ingericht. Wat ons opviel was dat de jonge bediening helemaal binnen de setting van het bedrijf past. Zij weten beide een enorm goede sfeer neer te zetten waardoor je je als gast echt welkom voelt. Beide zijn deskundig en weten waar ze het over hebben. Gerechten worden heel goed uitgelegd! Het eten is verassend en creatief. Bij mijn tafelgenoten viel het tussengerecht met asperge, ei en pangrennato erg in de smaak. Ik was erg tevreden over het voorgerecht met haring en spinazie. Het hoofdgerecht had misschien iets spannender gemogen. Stoofvlees, meiraapje en gekookte aardappel. De smaak was goed maar er miste nog iets. Het dessert van shortbread, aardbei en yoghurtijs maakte het geheel af.
Al met al was dit een enorm geslaagde avond! Wij komen zeker terug! Bedankt!
Rudolfdejong010 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuke menu-kaart. In eerste instantie lijken het geen mooie combinaties, totdat ze op het bord verschijnen. Ik heb moeilijke allergien, maar daar werd perfect rekening mee gehouden. In plaats van het koekje bij de koffie, kwamen ze zelfs een drankje van de zaak aanbieden, omdat ze geen lactosevrije koekjes hadden.
Pjvddv .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Fantastisch dat je hier ook heerlijk meerdere gangen kunt lunchen! Hoewel de kaart klein is, is het erg moeilijk om te kiezen tussen alle smakelijke dingen die daarom staan. Bediening is zeer attent en bedreven. Je voelt je hier echt te gast en gaat met een heel voldaan gevoel naar huis.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Het was deze woensdagavond toevallig erg rustig. Mijn partner heeft een complex dieet (histamine vrijmakers: is heel breed en valt bijna niet uit te leggen) en zowel bediening als kok namen uitgebreid de tijd, (na al het voorwerk dat al was gedaan) om van ons etentje een echt feestje te maken. De geur van het eten was heerlijk, de smaak op hetzelfde niveau, en zo ook het toetje (met single malt sausje). De rode huiswijn, een beetje kruidige rhône wijn. Absolute topavond.
Corinemm .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gezellige sfeer in deze bistro, en een uitstekende service.
We hebben gekozen voor een 5 gangen menu met een wijnarrangement. Heerlijk! We gaan zeker eens terug.
DeBuuf .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijke avond gehad. Erg lekker eten met aandacht gemaakt, lekkere wijnen en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar!
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na eerder twee bijzonder geslaagde en verrassende whisky-food pairings in Zino te hebben meegemaakt, was het nu hoog tijd dat ik er voor een 'gewoon' etentje aanschoof. Mijn tafelgenote had ik al enthousiaste verhalen verteld over de originele en creatieve kookkunst van chef Martijn. Ik was benieuwd of zij mijn enthousiasme zou delen.
Voor we de keuze hadden gemaakt voor het 4-gangenmenu waren er al een plankje met erg lekker brood en gezouten boter en een fles koud water voor ons neergezet. Het water zou later ongevraagd worden aangevuld, en ook kwam er op verzoek een tweede broodplankje. Service!
Het voert te ver om hier de 4 gangen tot in detail te bespreken, maar van elk van de 3 eerste gangen (we eindigden met een zeer goed en ruim bemeten kaasplankje) kan ik zeggen dat de bijzondere combinaties van smaken perfect in balans waren en goed doordacht. Als voorbeeld noem ik het tussengerecht van prei en mosterdzaad, gegaard in bier van Brouwerij Noordt, met mosterdspinazie en Guernsey-boter en radijs. Klinkt misschien gezocht, maar smaakte perfect!
Mijn tafelgenote was over het diner zo mogelijk nog enthousiaster dan ik. We konden in elk geval geen enkel minpunt bedenken in de discussie over het cijfer dat het eten zou moeten krijgen. En hoewel ik zeer karig ben in het uitdelen van tienen, maar met de 2 uitstekende whisky-diners in het achterhoofd die erop duiden dat Martijn constant op dit niveau kookt, komt er voor het eten nu toch een 10 uitrollen.
Zino schenkt verder goede wijnen en heeft (natuurlijk) een originele whiskykaart.
En dan nog een woord van waardering voor de 3 jonge mensen in de bediening die alert en bescheiden hun best deden. We hoefden nooit te lang te wachten, en kregen ook gangen niet te snel achter elkaar geserveerd.
Ontheroadagain .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuk vietnamees eten
We namen 3 gangen inclusief beefgerecht
De huiswijn was zeer lekker en betaalbaar
Bediening vlot en adequaat. Leuke zaak!
Lisanne K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Zino is zonder twijfel ons favoriete restaurant in Rotterdam en omstreken. Kok en eigenaar Martijn, samen met zijn servicegerichte en oplettende personeel, zorgt keer op keer weer voor een geweldige ervaring. De inrichting is knus, sfeervol en toegankelijk. Het eten is altijd weer een verrassing met dagverse producten. Overzichtelijke kaart met vega of vis/vlees keuze. Het maakt eigenlijk echt niet uit wat je kiest want het 3 of 4 gangen menu is altijd lekker. Martijn zorgt voor ware smaaksensaties waarbij kwalitatief hoogwaardige, veelal lokale, producten bereid worden op creatieve wijze. De wijnen worden met zorgvuldigheid bij de gerechten gekozen, vaak uit wijnhuizen waar ze zelf langs geweest zijn. Daarnaast wordt er ook goed bier van buurman brouwerij Noordt geschonken.
Het personeel is altijd vriendelijk en beleefd en neemt de tijd om uitleg te geven over de gerechten die worden voorgeschoteld.
Om samen te vatten; een echte aanrader om een avondje lekker te tafelen.
Roderick V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in Zino. We namen het 3 en 4 gingen menu met bijpassende wijntjes waarbij we de tussengang deelden. De gerechten zijn zeer origineel en erg lekker. Vooraf: falafel, tussen: laveshbrood met paprika-feta dip, hoofd: (goede vissers) tarbot en desert: Eton Mess.