Glas champagne

Meer informatie over restaurant Zindering

• Kom je met de auto?
    Restaurant Zindering bevindt zich in de Stadsschouwburg Utrecht en ligt aan de rand van het centrum en maakt deel uit van het Zocherplansoen dat dateert uit de 19e eeuw. adres Stadsschouwburg Utrecht, Lucasbolwerk 24 - 3512 EJ Utrecht autoluw Ut

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

Bertmaas .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Uitmuntend op alle fronten! Bij binnenkomst komt de warmte je meteen tegemoet. Uiterst vriendelijke ontvangst en dat blijft heel de avond zo, door alle personeelsleden. We voelden ons meteen op ons gemak, de sfeer is heel ontspannen. O ja, ik zal ook iets over het eten en drinken vertellen. Alle gerechten zijn juweeltjes, zowel in presentatie als smaak. Wij namen het wijnarrangement erbij en daar hadden we geen spijt van, het waren allemaal bijpassende topwijnen. De kennis van het personeel op het gebied van wijn en spijs is zeer goed te noemen. Je merkt dat iedereen het leuk vindt om bij Zindering te werken, je "proeft" de onderlinge vriendelijke en ontspannen sfeer. Om een lang verhaal kort te maken, voor alle onderdelen een dikke vette 10!
Eveline M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We werden ontvangen door toch wel een van de tofste gastvrouwen die ik ooit heb gezien. Wat een grappige en gastvrije vrouw die Diane. De kok kwam aan tafel vol passie vertellen over de gerechten. De begeleidende wijnen waren super gecombineerd met de gerechten. Het was een top avond!
Diet H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hebben hier heel prettig en gezellig gegeten. We kregen leuke uitleg bij de zeer smakelijke maaltijd.
Er werd rekening gehouden met ons vroeg vertrek naar de Inleiding van het toneelstuk.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Het was druk. Tot we zelf vroegen om iets te kunnen bestellen, leek het alsof we er niet waren(half uur), uiteindelijk kregen we Lauwe soep, redelijke hoofdmaaltijd, matig dessert en Lauwe koffie. Wel aardige bediening..
Omdat we hier vaker en beter hebben gegeten, komen we terug,
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
We hebben prima gegeten maar vonden de prijs-kwaliteit verhouding niet optimaal. Geen gerecht dat er echt uitsprong, niks mis mee maar ook niet bijzonder. Weinig smaak in de gerechten, beetje saai en vlak van smaak. Aardig personeel, de wijnglazen waren vernieuwd en er werd zeer karig geschonken. Na een opmerking werd dat op een leuke wijze rechtgezet.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We hebben hier eerder hier gegeten; toen was het even wennen aan alle veranderingen t.o.v. de oude Zindering. Met name het nieuwe meubilair, de lichte houtkleur dan, vinden wij niet geweldig. Beetje oubollig. Maar afgelopen zondag waren we toch wel blij verrast. Het geheel vonden we nu wel in balans, verlichting heel goed en we hadden een prettig plekje. De marmeren trappen blijven erg mooi en het interieur is erg mooi geworden na de verbouwing. De bediening vonden we erg betrokken en prettig, echt een compliment. De maaltijd was ook bijzonder lekker, zowel voor- hoofd- als nagerecht. Daarbij werden geweldig lekkere wijnen geschonken. (Ik wilde even terugkijken wat ik gegeten heb maar de Zindering website loopt helaas achter...)
Beste Mark18. Dank u wel voor de mooie recensie. Fijn dat het u opgevallen is dat de verlichting aangenamer is. We hebben er tijdens de zomerstop nog wat aan gesleuteld. Voelt nu veel warmer. Goed dat onze bediening, Pim en Babette en de keuken u een fijne avond hebben bezorgd. Heeft u gebruik gemaakt van de voucher actie? Dan at u Vichyssoise het hollandse garnalen, Bavette van Black Angus met eigen jus, spitskool en krokante knolselderij of vegetarisch; Fleur de courgette gevuld met ricotta en munt op frisse parelgort met ingelegde citroen en als dessert Panna cotta met bramen, framboos en marsala. Onze wijnen zijn door onze sommelier uitgezocht en komen van Margaret Wines. Fijn dat de combinaties u bevallen! Tot slot, Wij werken momenteel aan een nieuwe website. Onze blog geeft alvast een goed idee van wat we willen. Neem anders even een kijkje: https://zinderingblog.wordpress.com/. We zien u graag weer eens terug in Zindering!
JacquelineKr .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Grandeur in Dudokstyle

Wel eens goed naar de schouwburg in Utrecht gekeken? Dudok style in een Mondriaanstad. Het zit vol met architecttonische mooiheden. Niet opdringerig en hip, maar standvastig, stijlvol en toch vernieuwend.
Het gebouw ademt zoals een universiteit kan ademen gonzend van respect voor geschiedenis, kennis en het overdragen daarvan. Het zindert.

Ik heb de schouwburg pas vorig jaar echt ontdekt, doordat een vriendin me meenam. En tot mijn verbazing blijkt een voorstelling niet veel duurder dan een film. En dat terwijl de beleving zoveel intenser kan zijn. Het voelt als uitgaan en ervaren op stand/niveau. Dat geldt ook voor het restaurant: De Zindering. Je wordt ontvangen met een vriendelijke lach en via de monumentale marmeren trap loop je zo het restaurant binnen.

We aten dinsdag 30 augustus voor het eerst met het gezin in de Zindering. We hadden balkonplaatsen. Onder ons bralden aan de overkant studenten, reden bussen af en aan, klopten zwervers elkaar op de rug. De skyline toonde een trotse Dom in de oranje gloed van de zonsondergang. De paden van het Zocherplantsoen rolden zich uit als de lichte parklanen in Parijse parken. Het geroezemoes van de stad vlijde zicht zachtjes op de grasveld. Er zijn weinig plekken met weids uitzicht in Utrecht. Ik denk dat deze balkonplek per direct één van mijn nieuwe lievelingsplekken in Utrecht is.

Het was de sterfdag van mijn moeder. Haar soep was legendarisch en altijd heilzaam. Je moet van goede huize komen om haar soep te evenaren. Dat lukte in de Zindering. We lieten ons adviseren qua wijn, en dat paste precies met de gerechten.
Ik werd zelf ooit gedrild als serveerster in de Horeca, in bourgondisch Brabant. En in de Zindering is het goed toeven. Hier past het precies. Statige uitstraling, laagdrempelige benadering met passie voor het ambacht.

Als een arm om ons heen troostte de Zindering in schoonheid met Dudok Grandeur. We werden bediend, zonder haast en met aandacht. Met tijd om goed te proeven en beleven.

We aten een theater menu dat duidelijk met liefde en aandacht bereid was. Onder de indruk legden ook de pubers de witte servetten op schoot en aten met mes en vork. De jongste lust sinds de Zindering ook biefstuk en de oudste at met smaak risotto met gourgette(!!).

Misschien ga ik vrijdag wel weer. Op het programma: vertrek van de fridaynightskate staat om 20.00 uur. Wat mooi samenvalt met de lichttechnieken van de zonsondergang om. Het studentenleven zal aan het eind van de ontgroening dramatische vormen aannemen, uitmondend in een schouwspel van losse witte overhemden, stropdassen en verlopen galajurken en geknakte naaldhakken. Verdriet en liefde zal ten tonele verschijnen rondom de fontein.

Ik reserveer een balkonplaats en uiteraard het uitmuntend Utrechts theatermenu. De avond zal zinderen.
Beste JacuelineKR. Dank voor dit prachtige betoog! Zo te horen heeft u een bijzondere avond genoten in Zindering. Fijn ook dat de kids het naar hun zin hebben gehad. Compliment voor uw mooie verhaal, wij smullen van uw woorden en ze maken ons werkelijk trots!

Reactie van proever:

Dank. Bij het nalezen zie ik helaas wat slordige foutjes. Mijn excuses daarvoor. Die heb ik bij jullie igg niet ontdekt. :)
Eet_graag .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We waren toevallig in Utrecht en besloten om naar een voorstelling te gaan in de stadsschouwburg, we hadden nog maar weinig tijd (minder dan een uur) maar volgens de ZIndering konden we in ieder geval het voorafje en een hoofdgerecht nog wel krijgen. We zaten heerlijk buiten op het balkon in de zon en de bediening was snel, vriendelijk en professioneel. Het eten was werkelijk voortreffelijk, we hebben echt heerlijk gegeten (Vichyssoise, Black Angus Runder Bavette) en door de snelle bediening konden we ook nog van een desert genieten (Panna cotta met framboos, blauwe bessen en marsala). En met de theaterkorting ook nog eens goed te betalen. Al met al een een onverwachte zeer prettige ervaring en volgende keer komen we zeker terug,
Vera P.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het was erg druk, maar men vond nog een plekje buiten op het balkon.
Wij vonden de kaart erg beperkt en toen het vleesgerecht kwam stond dat niet in verhouding met de prijs. Geen groente erbij geserveert. Bleek dat je die apart moest bestellen en dus ook betalen. We hebben bij sterren restaurants gegeten en bij een cafe's. We kunnen dus wel een vergelijking maken. Jammer. Wij gaan hier niet meer eten, want 43 euro afrekenen voor wat wij hebben gehad staat niet in verhouding. 100gr. Vlees op een patatje van zoete aardappel en ieder 1 drankje.
beste vera, wat vervelend dat de avond u niet goed is bevallen. Onze kaart is klein omdat we graag met verse biologische producten werken. Jammer dat Runder ribeye van de Lindenhoff met gremolata, frieten van zoete aardappel en gepofte cipollini-ui u niet is bevallen. Onze kaart wisselt maandelijks en we vragen u graag om nog eens terug te komen en een ander hoofdgerecht te proberen.
Ernest G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gisteravond alleen een voorstelling in de Blauwe Zaal. Het was rustig in Zindering en dat was mazzel. Praatje gemaakt met Chef Remco die voorbereidingen aan het treffen was voor de nieuwe kaart. Us buiten de kaart om maakte hij voor ons een super maaltje. Arancini....gefrituurde risottoballetjes....jammie, hij had het toch bij de hand...heerlijk stukje rode poon filet, wat asperges...echt genoten. Lekker australische witte wijn. De tweede fles was nog niet leeg dus vriendelijke Isaac had hem nog even koud gezet voor in de pauze....bedankt....oh ja en leuke voorstelling Camerette finalisten..
Beste Enest123. Dank u wel voor de recensie. Fijn dat u een goede avond heeft gehad! Zo te horen hebben Remco en Isaac u echt in de watten gelegd. Laat u in Juni weer verrassen! Bekijk hier de menukaart van juni: http://www.stadsschouwburg-utrecht.nl/zindering/informatie/op_de_kaart/menu_juni/
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Mmm viel een beetje tegen. Simpele gerechten zonder veel creativiteit, met name het vegetarische hoofdgerecht met okra. Ok het was wel lekker, maar niet iets dat ik in een restaurant zou willen eten. Brood vergeten: sorry - kun je ook iets goedmaken daarna met bv een kopje koffie. Volgens mij is de bediening nog niet goed op elkaar afgestemd: kijken vaak over je heen. Er loopt behoorlijk veel bedienend personeel rond maar geen sprake van een zichtbare goede samenwerking.
Beste BLogica. Vervelend dat de avond u niet goed is bevallen. Zou u contact met mij op willen nemen via b.lievens@ssbu.nl? Met vriendelijke groet, Bas
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het was de eerste keer dat we bij Zindering aten na de verbouwing. De zaal is mooi ingericht, kleurrijk en smaakvol. De tafels staan op een prettige afstand van elkaar. Het eten was goed, al was het vegetarische hoofdgerecht wat droog en een beetje vlak. Goede bijpassende wijnen en ter afsluiting een niet heel bijzonder kaasplankje. De bediening is zeer vriendelijk en persoonlijk, al wordt Leo natuurlijk zeer gemist! Timing blijft een aandachtspunt, maar net voor de voorstelling waren we klaar. Maar al met al, weer een gezellige avond!
beste simpsoniser, bedankt voor uw recensie. Fijn dat het nieuwe restaurant u bevalt. Uiteraard word Leo ook door ons gemist. Gelukkig hebben wij een goede opvolger gevonden in Pim. Graag tot ziens in Zindering!
R V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het is weer een genoegen om in het vernieuwde zindering te eten. De sfeer is licht en luchtig en doet recht aan het mooie gebouw. De bediening is vriendelijk en geeft op een prettige manier uitleg over de menu's en gerechten. We eten een heerlijk menu met de familie; gefrituurde spierinkjes en garnalen kroketjes en daarna een heerlijke witte tonijn. Toe een heerlijk citroentaart. Een mooi begin van een avond theater in een rustige stijlvolle omgeving waar je elkaar ontmoet rond een keuken die echt iets toevoegt....
beste rtmvk. Leuk uw recensie. Dank daarvoor! Fijn dat de nieuwe ambiance , het eten en de bediening u bevalt. Wij zien u graag weer terug. Met vriendelijke groet, Bas
Bertmaas .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Afgelopen vrijdagavond heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden van vrienden gehoord dat je hier lekker kon eten en dat klopte helemaal! Het bedienend personeel verdient een groot compliment, ze zijn heel vriendelijk en professioneel. Geduldig wordt uitgelegd wat de gerechten inhouden en welke wijn daarbij het best past. Ook niet-schouwburgbezoekers zijn hier van harte welkom!
Beste Bert Maas. Bedankt voor de recensie en de prachtige complimenten. Ze maken ons trots! Graag tot ziens in Zindering.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Wij komen graag bij Zindering en dit keer vanwege de themaavond vis. Ontvangst met een oester en een lekkere bourgogne een goed begin van de avond. De keukenbrigade had voor ons een viergangen vismenu bedacht met bijpassende en uitstekende wijnen. Zindering was al niet slecht maar er zit duidelijk verfijning in.
beste edwin, dank u voor de recensie. We concentreren ons op de details, fijn dat het u opgevallen is. Graag tot snel in Zindering.
Gast-rique .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Erg lekker gegeten en goed verzorgd in dit restaurant. Vooraf ossenstaartbouillon. Het bord met daarin een fraai georganiseerd garnituur werd op tafel gezet waarna de bouillon vanuit een thermoskan in het bord gegoten werd. Als hoofdgerecht gekozen voor "Porchetta". Dit bleek spek te zijn dat vergezeld werd door aardappelsalade en salsa verde. Eigenlijk loop ik nooit warm voor spek en ook niet voor aardappelsalade maar achteraf was ik er dik tevreden mee dat ik van mijn routine was afgeweken. Erg lekker. Kleine kaart maar dat zou vanwege de mogelijkheden op internet, bij aankomst geen verrassing hoeven te zijn.
Beste gast-rique. Dank u wel voor de mooie recensie. Het uitschenken van de soep uit een antieke thee kan blijft tot de verbeelding spreken. Leuk dat u nieuwe gerechten uitprobeert en helemaal fijn dat deze u goed gesmaakt hebben. Dit is waar gastronomie om gaat en het maakt ons trots. Graag tot ziens in Zindering!
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Voorafgaand aan een theatervoorstelling, dineren bij het sfeervol verbouwde restaurant Zindering. We houden van lekker op tijd en rustig aan doen. We bestellen de drankjes en krijgen die geserveerd met brood & boter, olijven en Spaanse worst.

Bij het hoofdgerecht loopt het even mis. Onze bestellingen worden ingezet bij ons buurtafeltje. "Onze" serveerster attendeert haar collega hierop, maar het is al te laat; de eerste hap is genomen. Na een oogcontact komt ze naar ons tafeltje en biedt ons een drankje van het huis aan. Gelukkig tijd genoeg!

Niet veel later arriveren de Skrei en de Beenhouwersbiefstuk. De vis is heerlijk van smaak en het bedje van boekweitpolenta, flespompoen maakt dit helemaal compleet. De biefstuk is niet mals, gezien de prijs verwacht je een botermals exemplaar. Als de serveerster de borden uithaalt, zeggen we dit uiteraard. En ja, kritiek is een lastig onderwerp, maar daarom vroeg je het toch?

Eén van ons sluit af met de chocoladeterrine. Wederom heerlijk van smaak, mooi opgemaakt op 'n royaal bord.

De ambiance is een aanrader en de prijzen zijn het waard, mooi op tijd rekenen we af en verlaten nagenoeg ongezien en zonder "tot ziens" de zaak.

Beste Mark, dank u wel voor de recensie. Vervelend dat de serveerster de tafelnummers nog niet geheel in haar hoofd had. Gelukkig was er genoeg tijd om u alsnog van een hoofdgerecht te voorzien. De biefstuk behoort overigens mals te zijn, wellicht had u een stukje met een zeem erin. U mag natuurlijk altijd een ander stuk vlees vragen. Graag zien we u weer terug in Zindering! Deze maand hebben we heerlijke Porchetta; Italiaanse buikspek op de kaart staan.
Grapje .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Voorafgaand aan een cabaretvoorstelling gegeten bij Zindering. Het vernieuwde restaurant ziet er schitterend uit. Ook het eten is weer prima. Een kleine kaart, maar met lekkere gerechten. Zowel de huzarensalade als de auberginesoep als voorgerecht waren lekker klaargemaakt.
Vis van de dag, samen met de bietensalade en een daarna heerlijk dessert als afsluiting.
Het vooraf klaargezette pauzedrankje was een verademing (letterlijk) na de overvolle, benauwde foyer van de Blauwe Zaal.
Beste grapje. Dank u wel voor de mooie recensie. Ter informatie: onze kaart is bewust klein omdat we gasten graag verse producten aan willen bieden. Onze ingrediënten zijn biologisch en komen onder andere van De Lindenhoff, Driessen Food en Margaret Wines. Onze kaart wisselt maandelijks zodat u iedere maand nieuwe gerechten kan proberen. Graag tot ziens in Zindering!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Een netwerkbijeenkomst in het vernieuwde Zindering inclusief een rondleiding door de vernieuwde stadsschouwburg. Ik ben net wat te vroeg en word hartelijk ontvangen door de vertrouwde bediening van Zindering. De verbouwing is erg geslaagd. De architect geeft later op de avond toelichting op alle aanpassingen. Het klopt allemaal na de gedane ingrepen. We genieten met onze groep van heerlijk belegde broodjes. Snel een datum prikken om ook weer te dineren in deze vernieuwde setting van Zindering!
beste SMK dank u wel voor de resensie. Fijn dat de middag u goed bevallen is. Wij nodigen u graag uit om de nieuwe menukaart van Mei eens te komen proberen. Reserveren kan online via: http://www.stadsschouwburg-utrecht.nl/zindering/informatie/reserveren/ of bel: 030-2324125.
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Restaurant in de schouwburg van Utrecht. Is net geheel vernieuwd en ziet er prachtig uit. De sfeer is ontspannen en het personeel zeer vriendelijk en kundig. De kaart is niet uitgebreid (1x vlees, 1x vis en 1x vegetarisch) maar mooi uitgebalanceerd. Je kan kiezen voor a la carte of een 3-6 gangen menu van de chef (dat dan bestaat uit gerechten van de a la carte kaart). De gerechten zijn heerlijk, soms verrassend en altijd prachtig opgemaakt. De geschonken wijnen passen goed. Kortom lekker eten in een ontspannen sfeer.
Beste Antoni Meibos. Wat een mooie recensie. Dank daarvoor! We zien u graag terug in ons mooie restaurant.