Zinc

6,2
6,7
7,1
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Zinc

D D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Op 17 november:
Vreemd idee om als amuse een bord soep aan te bieden, maar als het smaakt: geweldig. Het smaakte echter naar: lauw water met halfrauwe uienslierten. Het droge stuk camembert en de slappe croutons die erin ronddreven, maakten de boel er niet beter op.
Voorgerecht en hoofdgerecht (vega) waren op zijn hoogst gezegd net voldoende qua smaak. De saus bij de tempura kwam uit een potje bij AH oid. Eigenlijk deed het me niet zoveel. Hap slik weg en niet meer aan denken. Toetje chocomousse was 'wel lekker'.
Onervaren meisjes in de bediening, en, nee: dat komt niet schattig, maar amateuristisch over. Pretentieus gedoe met soep en aardappelpuree uit de pan op komen scheppen. Tochtvlaag, telkens als er mensen binnenkomen (een gordijn voor de deur zou soelaas bieden).
Een lekkere maaltijd had veel goed gemaakt. Dit matige diner deed het tegenovergestelde.
Kortom slecht en ook nog bovenmatig geprijsd.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Nadat we twee jaar geleden heerlijk hadden gegeten hier, ondanks knullige bediening, kwamen we weer eens terug. Helaas, het is ook de laatste keer geweest. De Aziatische chef bakt er niets van, laat melk aanbranden, waardoor de hele zaak ontzettend ging stinken. De bediening had geen idee welke soort witte wijn er was, ‘ja ik ben nieuw’, en had geen idee wat een fles kostte, ‘eurootje of 20 denk ik’.
De franse uiensoep was ronduit vies, afwaswater maar dan zonder smaak. Het hoofdgerecht was niet bijzonder, stronk prei zonder smaak. Het nagerecht was een hobbelige citroentaart die niet glad was van structuur. Ook de chocolademousse was korrelig. Het plekje achterin bij de kapstok is ongezellig, voortdurend dat rommelend gordijn in je nek. De eigenaar is eigenzinnig, oké, maar een beetje gezellige blik naar je gasten is toch geen overbodige luxe. En dan ter afsluiting een hulpkok die met een lang plastic afwasschort door de zaak hobbelt. Bijzondere avond, niet lekker gegeten, terwijl het zo’n leuk tentje is. Het niveau is ernstig gezakt qua eten en bediening. Echt heel jammer!
Petra E.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Zondag bij Zinc gegeten, erg vriendelijk maar niet goed georganiseerd wat betreft de bediening. Men vergat de aardappelpuree(werd wel gecompenseerd) en verzuimde om bij het hoofdgerecht nieuwe wijn aan te bieden. Ongemakkelijke stoelen en verschillende glazen vind ik voor deze prijs niet kunnen. De amuse en het nagerecht, komkommersoep en rabarbertaart waren lekker. Voorgerecht en hoofdgerecht niets bijzonders, erg weinig groenten. Kortom niet voor herhaling vatbaar, helaas
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
In tegenstelling tot eerdere bezoeken viel de de kaart en de bediening tegen. Personeel, alhoewel vriendelijk, was erg onervaren en chaotisch. Op zich in het begin best schattig, maar in de loop van de avond irritant en ronduit nalatig. Bestellingen kwamen te laat, en werden vervolgens op een weinig subtiele wijze gecommuniceerd, waardoor je je als gast beroofd voelt van een intieme avond samen.

Eten was matig. Simpele amuse, goed voorgerecht, maar het hoofdgerecht was met weinig liefde gemaakt. Sympathiek concept om de aardappelpuree rond te delen, maar toch minder sympathiek als je wordt overgeslagen, terwijl de buren met hetzelfde gerecht een dubbele portie krijgen. Niet voor herhaling vatbaar helaas.
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Na enige tijd weer eens wezen eten en het was weer een genot. Zinc heeft een zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding. Voor een zeer betaalbare prijs krijg je uitstekend eten. Zo hebben genoten van een heerlijke eendenborst, die zeker niet te vet (precies goed) was en ook de hertenbiefstuk waar heerlijk mals met heerlijke paddestoelen en zoete kastanjes en dan was het ook begonnen met als amuse een heerlijke gebonden soep met gedroogde tomaatjes. allemaal goed verzorgd en van hoge kwaliteit, conclusie: je moet er regelmatig even langs om van te genieten!
Angelique A.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Afgelopen vrijdag samen met mijn zoon bij Zinc gegeten. Naar aanleiding van de goede recensies hebben we voor Zinc gekozen. Dat viel tegen. We waren om 18 uur in het restaurant. Een plaats naast de keuken gekozen. Hierdoor zagen we de gang van zaken van dichtbij.
Het hoofdgerecht liep vreselijk de mist in. De kok was verward doordat er 2 tafels tegelijk bediend moesten worden. Daardoor stond de hertenbief met champignons 10 minuten af te koelen. Deze werd toch aan ons geserveerd. Uiteraard accepteerden we dit niet. Nieuw bord werd gebracht. Zag er totaal anders uit. Vrijwel geen vlees, geen champignons, geen puree. Veel sla. Na klagen kregen we nog een bord. En extra puree. Erg onprofessioneel zag het eruit.
Na hoofdgerecht de rekening gevraagd. De maaltijd werd ons gratis aangeboden. Dat was wel een prima gebaar. Jammer maar hier komen we niet terug.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. We misten de "Puree-dame" Zij bleek met pensioen. Of het daardoor kwam weet ik niet, maar ik moest de extra portie ontberen. Het lijft een "Shaggy".ambiance met uitstekend eten. Alles goed in balans. De bediening was uitstekend. De prijs ongeveer 35 per couvert klopt hier eigenlijk nooit. Maar.... Voor ons al 20 jaar een restaurant waar we graag komen!
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het eten was als vanouds. We waren hier voor het laatst 2,5jaar geleden. Daarom misten we "het puree-vrouwtje". De "Shaggy" ambiance is leuk. De herten rosbief was goed gegaard. Het advies voor de wijn was ter zake kundig, alhoewel de keuze beperkt is. De prijs is relatief aan de hoge kant.
Emma E.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zinc is altijd een succes voor ons. Wij komen hier al jaren en zijn zelden teleurgesteld. Verse en vaak ook biologische ingredienten worden gebruikt in de keuken en heerlijk op smaak gebracht. De rustige franse sfeer in het restaurant is ideaal voor een intiem etentje. Aardige bediening en goede samengestelde menu's. En de aardappelpuree blijft een lekkere klassieker! Het kerstdiner staat alweer gepland bij Zinc.
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
we waren er afgelopen donderdag. Eten prima, koffie niet lekker. Erg vriendelijk personeel. We hadden geen voorgerecht genomen. Pas thuis zagen we dat we desondanks wel de prijs van een driegangenmenu hebben betaald, dat vinden we niet netjes. Denk niet dat we ooit nog een keer dit restaurant bezoeken.
P K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een fonkelnieuwe bedrijfskundige ingehuldigd in Zinc. Zinc heeft sfeer, is betaalbaar en het eten is goed. De eendeborst was perfect, rosé. Waar Zinc vooral mee scoort is de bediening. Een goed teken is dat sommige dames al jaren bij Zinc werken en constante kwaliteit leveren. Het adviseren over wijn bij de maaltijd, inclusief een voorproeverijtje werd door ons op prijs gesteld. Wij komen terug.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Gisteravond heb ik uitstekend gegeten in Zinc, bij de Veerhaven in Rotterdam. We waren met zijn vieren en bijna nergens eenstemmig in de keuze van het menu. Er stond dus bij de voorgerechten en de hoofdgerechten, maar ook bij de toetjes een enorme variëteit op tafel. Ik heb niemand horen klagen, de hele avond. Het is heerlijk en eerlijk eten. Hilarisch is de mevrouw die bij het hoofdgerecht een grote 'kwak' puree komt brengen: een vondst, die nog bijzonder lekker van smaak is!. Eten en bediening (wij troffen een alleraardigste dame die nog maar twee weken in dienst was en geroutineerd haar werk deed) zijn dik in orde. Het decor is in een stijl waar ik niet helemaal kapot van ben, maar ik denk dat het 'in zijn soort' een goed figuur slaat. Tenslotte de prijs-kwaliteitverhouding: 'hoe kunnen ze het er voor doen'!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Enkele jaren geleden aten wij hier met veel plezier. Ontspannen sfeer en biologische ingrediënten brachten ons opnieuw naar dit restaurant. Maar wat een teleurstelling. De hartelijkheid bestaat nog steeds en geen kwaad woord over de bediening, want wat zijn ze aardig en begripsvol. Omdat we vlakbij de keuken zaten hadden we goed zicht op wat zich daar afspeelde. De kok was o.a. uitvoerig aan het bellen en de tijd tussen ons voor- en hoofdgerecht werd meer dan een uur. Mosselen met venkel als voorgerecht waren oké, maar wat we daarna kregen was een absolute aanfluiting. Droog vlees en een ontzettend vieze gestoomde vis. Geen sausje, een kwak aardappelpuree en wat groenten. Mijn partner weigerde verder te eten, we lieten het toetje voor wat het was en nadat we onze teleurstelling met de serveerster bespraken zijn we vertrokken. Netjes was dat slechts het voorgerecht in rekening werd gebracht, maar onze avond was eigenlijk verpest. Nee nooit meer naar Zinc.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We komen al jarenlang bij Zinc en worden eigenlijk nooit teleurgesteld. Het eten is altijd origineel en smakelijk en de sfeer is ongedwongen en vriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding is n.m.m. uitstekend.
Jan-Paul B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Inmiddels al de 12de keer dat ik dit restaurant bezocht heb, deze keer met 7 gasten. Alles was weer dik in orde met heerlijk Franse huiselijke gerechten die je elke dag zou kunnen eten. De huis aardappelpuree blijft een signature voor dit restaurant. Bediening is altijd dik in orde en worden overigens ook steeds leuker. Was een gezellige avond waarbij ik wist dat ik me geen seconden druk hoeft te maken. Goed eten, geen zorgen over de rekening (zeer voorspelbaar), enkel de wijnen is iets wat verbeterd kan worden.
Tommy88 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We hadden in de familie wat te vieren, en we hadden geen betere plek kunnen uitkiezen om dat te doen. Erg vriendelijke bediening. Lekker ongedwongen en down-to-earth. De gastvrouw komt langs met een pan uiensoep en giet bij iedereen wat op het bord. Veel origineler dan een gratis mandje brood vooraf. Het eten is ook heel lekker. Niet goedkoop, maar zeer goed op smaak. Het feit dat ze maar een paar gerechten serveren, en het menu aan tafel vertellen maakt het allemaal veel makkelijker dan iets te moeten kiezen op een grote kaart met tientallen gerechten.
Kom hier zeker een keer terug!
DeReuf .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Zinc is een simpel en leuk restaurant in het Nieuwe Werk in Rotterdam. Dit is sowieso een leuke omgeving net buiten het centrum van Rotterdam. We zijn hier op de bonnefooi binnengelopen met vier man en hebben een leuke avond gehad. Ze hebben er geen menukaart. Je betaalt een vaste prijs voor een drie gangen menu en het menu wordt aan tafel verteld. Zoals gebruikelijk heb je keuze tussen vlees, vis of vegetarisch.

Het menu kan worden begeleid met bijpassende wijnen, maar vraag wel even naar de prijs :-)
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Zinc is een feestje. Bistro-ervaring, maar wat rauwer, door hoe het interieur eruit ziet. Het eten komt in royale porties en smaakt heerlijk. Griet, knapperige groenten, zalig varken van Theo met truffelsaus en aardappelpuree, heerlijke taart en chocolademousse toe, wijnen mjam. Het zat vol, en terecht. Ik kom hier terug.
Marlies W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het is net alsof ik even op vakantie ben wanneer we daar eten. Je wordt altijd verrast met een heerlijke amuse en ook het 3 gangen menu wat volgt stelt me nooit teleur; evenals de aardappelpuree! Favoriet is ook de witte- en melkchocolade mousse als dessert. Service is ook altijd goed.
melanieann .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Teleurstellend etentje. Een aantal jaren geleden gegeten en toen wel positief. Aspergesoepje als amuse was koud, risotto als voorgerecht had onvoldoende smaak. Wij hebben wel heerlijk buiten op het terrasje gezeten. De kok stond daar echter ook te roken en vervolgens zag ik hem met zijn handen onze vis in de pan leggen. Hoofdgerecht grotendeels laten staan. Hierna zijn we gegaan. Heel jammer gezien hoed ervaring in het verleden.