Zinc

• Per boot te bereiken , Terras
Duur
Emma E.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zinc is altijd een succes voor ons. Wij komen hier al jaren en zijn zelden teleurgesteld. Verse en vaak ook biologische ingredienten worden gebruikt in de keuken en heerlijk op smaak gebracht. De rustige franse sfeer in het restaurant is ideaal voor een intiem etentje. Aardige bediening en goede samengestelde menu's. En de aardappelpuree blijft een lekkere klassieker! Het kerstdiner staat alweer gepland bij Zinc.
Asloot .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
we waren er afgelopen donderdag. Eten prima, koffie niet lekker. Erg vriendelijk personeel. We hadden geen voorgerecht genomen. Pas thuis zagen we dat we desondanks wel de prijs van een driegangenmenu hebben betaald, dat vinden we niet netjes. Denk niet dat we ooit nog een keer dit restaurant bezoeken.
P K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een fonkelnieuwe bedrijfskundige ingehuldigd in Zinc. Zinc heeft sfeer, is betaalbaar en het eten is goed. De eendeborst was perfect, rosé. Waar Zinc vooral mee scoort is de bediening. Een goed teken is dat sommige dames al jaren bij Zinc werken en constante kwaliteit leveren. Het adviseren over wijn bij de maaltijd, inclusief een voorproeverijtje werd door ons op prijs gesteld. Wij komen terug.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Gisteravond heb ik uitstekend gegeten in Zinc, bij de Veerhaven in Rotterdam. We waren met zijn vieren en bijna nergens eenstemmig in de keuze van het menu. Er stond dus bij de voorgerechten en de hoofdgerechten, maar ook bij de toetjes een enorme variëteit op tafel. Ik heb niemand horen klagen, de hele avond. Het is heerlijk en eerlijk eten. Hilarisch is de mevrouw die bij het hoofdgerecht een grote 'kwak' puree komt brengen: een vondst, die nog bijzonder lekker van smaak is!. Eten en bediening (wij troffen een alleraardigste dame die nog maar twee weken in dienst was en geroutineerd haar werk deed) zijn dik in orde. Het decor is in een stijl waar ik niet helemaal kapot van ben, maar ik denk dat het 'in zijn soort' een goed figuur slaat. Tenslotte de prijs-kwaliteitverhouding: 'hoe kunnen ze het er voor doen'!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Enkele jaren geleden aten wij hier met veel plezier. Ontspannen sfeer en biologische ingrediënten brachten ons opnieuw naar dit restaurant. Maar wat een teleurstelling. De hartelijkheid bestaat nog steeds en geen kwaad woord over de bediening, want wat zijn ze aardig en begripsvol. Omdat we vlakbij de keuken zaten hadden we goed zicht op wat zich daar afspeelde. De kok was o.a. uitvoerig aan het bellen en de tijd tussen ons voor- en hoofdgerecht werd meer dan een uur. Mosselen met venkel als voorgerecht waren oké, maar wat we daarna kregen was een absolute aanfluiting. Droog vlees en een ontzettend vieze gestoomde vis. Geen sausje, een kwak aardappelpuree en wat groenten. Mijn partner weigerde verder te eten, we lieten het toetje voor wat het was en nadat we onze teleurstelling met de serveerster bespraken zijn we vertrokken. Netjes was dat slechts het voorgerecht in rekening werd gebracht, maar onze avond was eigenlijk verpest. Nee nooit meer naar Zinc.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We komen al jarenlang bij Zinc en worden eigenlijk nooit teleurgesteld. Het eten is altijd origineel en smakelijk en de sfeer is ongedwongen en vriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding is n.m.m. uitstekend.
Jan-Paul B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Inmiddels al de 12de keer dat ik dit restaurant bezocht heb, deze keer met 7 gasten. Alles was weer dik in orde met heerlijk Franse huiselijke gerechten die je elke dag zou kunnen eten. De huis aardappelpuree blijft een signature voor dit restaurant. Bediening is altijd dik in orde en worden overigens ook steeds leuker. Was een gezellige avond waarbij ik wist dat ik me geen seconden druk hoeft te maken. Goed eten, geen zorgen over de rekening (zeer voorspelbaar), enkel de wijnen is iets wat verbeterd kan worden.
Mashakomova .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
je moet er van houden, maar huiskamer restaurant Zinc is heerlijk eten, fijne sfeer en goede service! bestel nog een bijpassende wijn arrangement bij en Eet smakelijk!!
Christel .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Een verrassend leuk restaurant in een mooi stukje Rotterdam! Leuk concept; een beperkte keuze uit 3 originele voor-, hoofd en nagerechten maar er wordt alleen met vers producten gewerkt. Menu werd verteld aan tafel en service was prima en persoonlijk. Werden verrast met een smaakvolle amuse vooraf. Leuk, mediterrane sfeertje met passende muziek op achtergrond. Zeker een bezoek waard!
Tommy88 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We hadden in de familie wat te vieren, en we hadden geen betere plek kunnen uitkiezen om dat te doen. Erg vriendelijke bediening. Lekker ongedwongen en down-to-earth. De gastvrouw komt langs met een pan uiensoep en giet bij iedereen wat op het bord. Veel origineler dan een gratis mandje brood vooraf. Het eten is ook heel lekker. Niet goedkoop, maar zeer goed op smaak. Het feit dat ze maar een paar gerechten serveren, en het menu aan tafel vertellen maakt het allemaal veel makkelijker dan iets te moeten kiezen op een grote kaart met tientallen gerechten.
Kom hier zeker een keer terug!
DeReuf .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Zinc is een simpel en leuk restaurant in het Nieuwe Werk in Rotterdam. Dit is sowieso een leuke omgeving net buiten het centrum van Rotterdam. We zijn hier op de bonnefooi binnengelopen met vier man en hebben een leuke avond gehad. Ze hebben er geen menukaart. Je betaalt een vaste prijs voor een drie gangen menu en het menu wordt aan tafel verteld. Zoals gebruikelijk heb je keuze tussen vlees, vis of vegetarisch.

Het menu kan worden begeleid met bijpassende wijnen, maar vraag wel even naar de prijs :-)
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Zinc is een feestje. Bistro-ervaring, maar wat rauwer, door hoe het interieur eruit ziet. Het eten komt in royale porties en smaakt heerlijk. Griet, knapperige groenten, zalig varken van Theo met truffelsaus en aardappelpuree, heerlijke taart en chocolademousse toe, wijnen mjam. Het zat vol, en terecht. Ik kom hier terug.
M84W .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het is net alsof ik even op vakantie ben wanneer we daar eten. Je wordt altijd verrast met een heerlijke amuse en ook het 3 gangen menu wat volgt stelt me nooit teleur; evenals de aardappelpuree! Favoriet is ook de witte- en melkchocolade mousse als dessert. Service is ook altijd goed.
Melanieann .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Teleurstellend etentje. Een aantal jaren geleden gegeten en toen wel positief. Aspergesoepje als amuse was koud, risotto als voorgerecht had onvoldoende smaak. Wij hebben wel heerlijk buiten op het terrasje gezeten. De kok stond daar echter ook te roken en vervolgens zag ik hem met zijn handen onze vis in de pan leggen. Hoofdgerecht grotendeels laten staan. Hierna zijn we gegaan. Heel jammer gezien hoed ervaring in het verleden.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Eindelijk de Z-driehoek in het Scheepmakerskwartier volgemaakt. Na eerdere goede ervaringen bij Zeezout en Z&M, nu onverwacht terechtgekomen bij Zinc. Gelukkig was het niet druk, zodat de bediening alle aandacht voor ons had, de gerechten snel geserveerd konden worden, en we niet zo'n last hadden van de matige akoustiek. Als de zaak vol zit, kan het rommelig en druk worden, nu voelde het alsof je in een gezellige grote huiskamer zat. Het concept met vaste keus uit 3 of 4 gerechten voor starters en hoofdmenu staat of valt bij de kwaliteit van het eten, en dat zit zeker goed! Ik snap niet waarom ze het menu niet op een menukaart zetten, nu is de keus wat lastig als deze achter elkaar wordt opgelepeld door de bediening. Maar eigenlijk maakt het niet uit wat je kiest, alles is lekker en goed klaargemaakt. Wij aten kippelevertjes en zalm/mul/asperges vooraf, en parelhoen als hoofd. Het vlees viel schoon van het bot af, heerlijk! De bijpassende wijnen kunnen wel wat spannender, maar Zinc doet dan ook weer niet moeilijk als je na het inschenken toch wilt wijzigen van rood naar wit, of naar wat zwaarder rood. Al met al een bijzonder leuke avond; de rekening doet recht aan de kwaliteit en de bediening, maar blijft betaalbaar. De scores op Iens horen zeker boven de 8 uit te komen!
Nicolet67 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Zaterdagavond en een volle zaak. Eten met een vriendin. Mijn telefonische reservering van eerder op de dag stond niet in het boek, maar er werd niet lastig gedaan, we kregen een tafel.
Voorgerechtje van het huis een lekkere courgettesoep. Ik was nog aan het eten en toen kwam een serveerster al de kaart vertellen! Gevraagd of ze kon wachten dat kon gelukkig. Even later werd dan de kaart voorgelezen en kwamen er keuzes uit 3 voorgerechten: vega, vis en vlees. Wij namen vis (makreel) en vlees (kwartel). Waren lekkere combinaties en mooi opgemaakte borden. Hoofgerecht voor mijn tafelgenoot vis (griet) en voor mij vegetarische lasagne van oa wortel. Was een smakelijke maaltijd maar niet uitgesproken. Ook een rommelig bordje. Geroosterde sla vond ik te droog en taai. Nagerecht walnotenparfait smaakte goed, alsook de citroenhangop met het stoofpeertje. De hoeveelheid op de borden was erg verschillend: 3 plakken parfait plus nog een bolletje van het een of ander en slechts 1 quenelle hangop…dat had wel wat meer mogen zijn.
Jammer is dat de zaak erg slechte akoestiek heeft en dat je hard moet praten. Er is ook een minder goede afzuiginstallatie want kleding en haar roken enorm naar etensluchten toen we buiten stonden. Neemt niet weg dat er bij Zinc heerlijk gekookt wordt, het er gezellig is, de bediening ondanks de drukte weinig tijd heeft maar wel vriendelijk is en je na zessen gratis voor de deur kan parkeren!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Sinds lange tijd weer eens in Zinc geweest. We waren met zijn 4-en. We kwamen gunstig getimed aan en mochten kiezen aan welke tafel we wilden zitten, waar onze favoriet - de ronde tafel- nog beschikbaar was.

Qua menu opties was er nog niets veranderd. De bediening geeft een aantal keuzes van voor en hoofdgerechten met vlees / vis en als ik het me goed herinner een vegetarische keuze. Bij het hoofdgerecht als vanouds de aardappel puree die vanuit de pan op je bord wordt geschept.

De hoofdgerecht keuze was unaniem. En we hebben onze vingers bijna opgegeten bij de lekkere vis ;-)

Goed te zien dat het Zinc lijkt te lukken om de standaard op een goed niveau te houden. De rauwe uitstraling van de muur, en de open stukken keuken in de zaak geven de zaak een lekker sfeertje.
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Wederom weer een keer gegeten bij Zinc. De handtekening met de aardappelpuree is er nog steeds. Dit keer gepaard met een heerlijke lamsschenkel. Dit in combinatie met een voorgerecht van coquille en een dessert van Sinasappeltaart was het een geweldige avond. Wederom bedankt.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Zaterdagavond laat met twee personen bij Zinc gegeten. Lekker brood en dito boter op tafel, fles kraanwater, prima.
Voorafje van de zaak was pastinaaksoep met zongedroogde tomaatjes en salie. Stevige combinatie, smaakte goed, de soep zou met minder zout toe hebben gekund.
Voorgerechten Hollandse garnalen met paddestoelen en selderijknol en Wildgehakt in bladerdeeg met witlof en linzen. De smaak van beide voorgerechten was goed, het bladerdeeg was niet gaar en bleekjes.
Hoofdgerechten Tongschar met mosselen op aardappelpuree en Lamsschenkel met prei en rosevalaardappel. De garing van de tongschar was precies goed, de lamsschenkel leek op lage temperatuur en (dus) lang gegaard en was mooi sappig gebleven: uitstekend! De traditionele extra aardappelpuree was weer lekker, maar omdat beide gerechten al vergezeld gingen van aardappel in het garnituur werd het zo wel behoorlijk aardappelig.
Als toetje mandarijnenroomtaart en bitterkoekjesparfait. De room bleek niet in de mandarijnentaart te zitten (die meer op appeltaart leek) maar room bij de taart te betreffen. Dat is toch heel iets anders, bij de bitterkoekjesparfait dezelfde room. De taart en bitterkoekjesparfait hadden een mooie smaak maar vooral de parfait was een te klein stuk.
Het tempo van serveren lag tot en met het hoofdgerecht erg hoog, binnen het uur zaten we al aan dat hoofdgerecht, zal met het sluiten van de keuken te maken hebben.
Als witte wijn, als losse glazen, chardonnay gedronken: Fleur blanche, Mâcon 2012. Die wijn had kurk, werkelijk vreselijk. Direct werd een nieuwe fles open getrokken, die was goed. Jammer was wel dat de eerste fles al bijna leeg was, daar zullen gasten niet veel plezier aan hebben beleefd, beter flessen even voorproeven/ruiken. Bij de lamsschenkel een rode Vin de France 2012 (omgeving Bergerac?) van cabernet sauvignon, merlot en malbec. Paste door de stevige tannines uitstekend bij het vettige van de lamsschenkel, was nog jong en had veel fruit, los gedronken zou de wijn te drogend zijn door de tannines.
Bij de koffie een glaasje limoncello, althans dat was de bedoeling, maar de koffie en de chocolaatjes waren al lang op toen de bediening zich de limoncello herinnerde. Alsnog gekregen, het was mooie limoncello, geen zoete herrie en als compensatie door Zinc niet op de rekening gezet, goede actie.
Bij de plaatsing eerst een tweetje achterin de zaak gekregen, maar daar zaten we werkelijk volstrekt klem tussen andere gasten en de muur. Waarschijnlijk een bekend probleem want vrijwel direct doorgeschoven naar een viertje voor in de zaak. Nadeel van voor in de zaak, in de winter, is dat telkens bij het buiten gaan roken van gasten of bediening en bij het komen en gaan van gasten door de open buitendeur een steenkoude wind de zaak in trekt. Er is namelijk geen halletje of tochtgordijn. Dat is niet comfortabel, daar zou eigenlijk een oplossing voor moeten komen. Dan zijn er ook nog gasten die bij vertrek de buitendeur open laten staan en staat tegen sluitingstijd die buitendeur lang open om kratten e.d. weer naar binnen te sjouwen. Kortom, ook voor gasten een tip: in de winter niet voorin de zaak gaan zitten.
Het concept van de krappe, "oude" zaak met afbrokkelende muurdecorering en de informele bediening spreken ons aan maar met de tafeltjes en de temperatuurbeheersing moet naar meer comfort worden gestreefd.
Samengevat: lekker gegeten, service en comfort kunnen beter.
Hennesy .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Zinc zit op een leuke locatie en serveert heel goed eten naar mijn mening. De bediening is heel aardig maar wel wat traag en niet echt attent. We moesten regelmatig zelf om drankjes vragen. Prima restaurant voor een avond lekker eten met goede wijn. fijne prijsstelling.