Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 49.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      verassing
      verassing

Over het restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

9,1

Jouw recensie over het restaurant Zina

Michael R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten op het terras buiten.
Echt lekkere smaakvolle gerechten en een vriendelijke bediening.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Amazing
Carolien G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Waanzinnig goed gegeten. Heerlijke smaken. Alleen rode stoelen op terras zitten niet echt comfortabel.
jj G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Maar liefst 2 dagen achter elkaar bij Zina in Oud-West Amsterdam gegeten. Het was zo overheerlijk dat we het niet konden weerstaan om niet terug te gaan. De chef-kok is een kunstenaar in koken met een heerlijk verfijnde smaak. Dit alles in combinatie met een sausje van humor en onze avonden konden niet meer stuk. Dankjewel en de volgende keer in Amsterdam zullen we zeker weer terugkomen.
Rabbia B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Ik was uiteten met een vriendin van mij, we begonnen met een heerlijk appretief. Ik had als voorgerecht de pastilla genomen dat was een lekker Marokkaanse klassieker, vervolgd met de ossenhaasfilet met truffelsaus!!
Netty D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
De gerechten zijn verfijnd en zeer smaakvol. Ossenhaas was bijzonder mals en de visgerechten vielen goed in de smaak. Ook over de lamsbout niets dan lof. Aardappeltjes of couscous o.i.d. staan wellicht als bijgerecht op de kaart, maar die hebben we dan over het hoofd gezien. We zijn er niet op geattendeerd. Desserts waren ook erg lekker: crême brulee met zoethout, en chocolade vijgentaart met kokos en een bolletje sorbetijs.
Geluidsniveau 'rustig' omdat we de enige gasten waren. De muziekkeuze is gezellig mediterraans.
De gastheer en chef hadden alle tijd voor ons en trakteerden ons op een extra rondje koffie/thee en een heerlijke zelfgemaakte vijgenbonbon. Aanrader....
Mattias S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Werkelijk geweldig gegeten. De tonijn tartaar met advocado is al jaren mijn favoriet en blijf ik onverminderd heerlijk vinden. Nu ook een keer eendenborst gegeten., zeer mals en smaakvol! Relaxte tent en echt heel goed eten.
Eva G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Heerlijk gegeten en een bijzonder goede sfeer dankzij de meest hartelijke en lieve eigenaar/chef! Verse producten en heerlijke wijn. Een absolute aanrader voor een fantastische avond uit.
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Blijft een van de beste chefs in Amsterdam zonder twijfel! Vandaag geconfijte artisjok met kreeft op een bedje van verse doperwten en dunne partjes aardappel met bite subliem! Mijn nichtje was in top stemming na haar tarte tatin dessert met geroosterde amandelsnippers..
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Afgelopen vrijdag hebben wij heel goed gegeten in restaurant Zina. Dit restaurant wordt gerund door een chefkok die de kneepjes van het vak uitstekend kent: vooraf een foie gras met een tempura van grapefruit, als hoofdgerecht een lamsgerecht met couscous en als toetje een kaasplankje en een Irish Coffee.. Mijn vrienden aten tonijn tartaar als voorgerecht en voortreffelijke rode mul als hoofdgerecht. Mooie wijnen uit allerlei prijsranges. Dit restaurant is een aanrader voor iedereen die van goed eten houdt. De prijs- kwaliteit is conform verwachting. Dit restaurant is gespecialiseerd in vis., maar schuwt ook geen vleesgerechten. Een aanrader als je goed wilt eten in een rustige ambiance.
Johanneke P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Zaterdag 3 februari waren we met vier personen te gast bij Zina. We kregen de vraag of we à la carte wilden eten, of dat we de chef zijn gang wilden laten gaan. We kozen voor het laatste, benieuwd als we waren wat we voorgeschoteld zouden krijgen. Dat viel niet tegen. Na de Zina-welkomscocktail (met rozenblaadje) eerst aan het brood met heerlijke tapenade. Vervolgens als voorgerecht tartaar van (onder andere) avocado met kaviaar en zelfgemaakt notenbrood. Smullen. Als hoofdgerecht heerlijke rode mul, een vis die je niet zo vaak op de kaart aantreft. Daarbij o.a. dubbelgedopte tuinboontjes. Mooi opgemaakt en zo rijk van smaak. Het leuke was dat de vegetariër onder ons ogenschijnlijk dezelfde gerechten kreeg met een soortgelijke opmaak, maar dan de vegetarische variant. We ronden het geheel af met het dessert: een schijf appel 'en croute' en biologisch yoghurtijs en tenslotte een kopje Marokkaanse muntthee als afsluiter. De gezellige sfeer en de sfeervolle Arabische muziek op de achtergrond maakten de avond voor ons compleet. Tot gauw weer een keer!
antoinette A.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
We waren hier vroeg op de avond en het was dus zeer rustig. We werden vriendelijk welkom geheten door de chef en verder prima bediend. Voor onze zoon van 8 was er wat extra aandacht die zelfs even in de keuken mocht komen kijken. Een kleine kaart maar alles wat we hebben gegeten was heerlijk bereid.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Een aanrader voor wie de finesses van de Mediterrane keuken wil ontdekken: verrukkelijk eten, zeer gastvrij en fijne sfeer.
Aukje R.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We aten hier met de AH-actie: tweede 3-gangendiner gratis. En de prijs was €50,- voor één persoon. €50,-!!! Dat hebben we nog nooit uitgegeven aan 3 gangen! Voor zo'n bedrag eet je fantastisch en meestal wel 5 gerechten. Hét moment dus om Zina uit te proberen, dat moet geweldig zijn! Dat we een uur later waren was geen probleem, heel netjes. Het ging wel bijna mis toen we een karaf water vroegen: die was er niet. Glazen dan? Even vragen. Met de wijnkaart in de hand zaten we al in de startblokken om te vertrekken, maar de glazen water kwamen. De kalfsrib-eye kwam met dezelfde garnituur als de zeebaars, tja, voor die prijs... Anyway: het eten was prima, maar zeker geen €50,- waard. En dan komt de verrassing: dat vindt Zina zelf ook! Want als je de 3 gerechten los bestelt, kom je zeker niet aan die €50,-. Daarbij betaal je apart voor het brood vooraf (met hele lekkere tapenade) maar óók voor het brood bij het hoofdgerecht, dat zonder koolhydraten werd geserveerd. Nee, Zina doet niet op de juiste manier mee aan de AH-actie: het is niet correct de prijs eerst op te hogen alvorens het tweede menu gratis aan te bieden. Wij voelden ons belazerd, al waren we natuurlijk voordelig uit. Jammer!
Gushi .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
De ontvangst was goed in een mooi ingerichte ruimte. De kok kwam vragen hoe het eten smaakte, eten was echt heerlijk. Bediening was ook prima. Aanrader.
Een minpuntje is dat het restaurant erg rumoerig is, misschien kan er iets aan de akoestiek gebeuren.
Sharon F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Wij waren eigenlijk de enige gasten, maar ze maakten het zo gezellig. Geweldige eten. Ik ga zeker terug en vrienden vertellen.
Lea H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Het eten was erg Lekker en goede service. Vriendelijke mensen werken er! Restaurant valt niet echt op. Wel duur voor een drie gangenmenu (50 euro exclusief drinken).........
Belinda G.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Jammer dat deze parel zo onopmerkzaam blijft. Een top keuken verfijnde smaken echt zalig gegeten!
Fatima B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Geweldig restaurant, topservice en zeker klantvriendelijk. De gerechten waren culinair en overheerlijk. De kok spreekt met liefde over de ingrediënten. Prima, locatie makkelijk te bereiken, ook met de auto. Het eten is buitengewoon amazing. Zeker een aanrader en wij komen zeker vaker terug.
jeannet V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Mooi ingerichte omgeving met heerlijke wijn en prachtige gerechten...elke gang een aangename verrassing!!De open keuken toont dat er hygiënist wordt gewerkt! Levendige kok en eigenaar van het restaurant zorgt dat iedereen het naar zijn zin heeft.