Speciale deals

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Zina

Esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Een aanrader voor wie de finesses van de Mediterrane keuken wil ontdekken: verrukkelijk eten, zeer gastvrij en fijne sfeer.
Aukje R.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We aten hier met de AH-actie: tweede 3-gangendiner gratis. En de prijs was €50,- voor één persoon. €50,-!!! Dat hebben we nog nooit uitgegeven aan 3 gangen! Voor zo'n bedrag eet je fantastisch en meestal wel 5 gerechten. Hét moment dus om Zina uit te proberen, dat moet geweldig zijn! Dat we een uur later waren was geen probleem, heel netjes. Het ging wel bijna mis toen we een karaf water vroegen: die was er niet. Glazen dan? Even vragen. Met de wijnkaart in de hand zaten we al in de startblokken om te vertrekken, maar de glazen water kwamen. De kalfsrib-eye kwam met dezelfde garnituur als de zeebaars, tja, voor die prijs... Anyway: het eten was prima, maar zeker geen €50,- waard. En dan komt de verrassing: dat vindt Zina zelf ook! Want als je de 3 gerechten los bestelt, kom je zeker niet aan die €50,-. Daarbij betaal je apart voor het brood vooraf (met hele lekkere tapenade) maar óók voor het brood bij het hoofdgerecht, dat zonder koolhydraten werd geserveerd. Nee, Zina doet niet op de juiste manier mee aan de AH-actie: het is niet correct de prijs eerst op te hogen alvorens het tweede menu gratis aan te bieden. Wij voelden ons belazerd, al waren we natuurlijk voordelig uit. Jammer!
Gushi .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
De ontvangst was goed in een mooi ingerichte ruimte. De kok kwam vragen hoe het eten smaakte, eten was echt heerlijk. Bediening was ook prima. Aanrader.
Een minpuntje is dat het restaurant erg rumoerig is, misschien kan er iets aan de akoestiek gebeuren.
Sharon F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Wij waren eigenlijk de enige gasten, maar ze maakten het zo gezellig. Geweldige eten. Ik ga zeker terug en vrienden vertellen.
Lea H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Het eten was erg Lekker en goede service. Vriendelijke mensen werken er! Restaurant valt niet echt op. Wel duur voor een drie gangenmenu (50 euro exclusief drinken).........
Belinda G.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Jammer dat deze parel zo onopmerkzaam blijft. Een top keuken verfijnde smaken echt zalig gegeten!
Fatima B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Geweldig restaurant, topservice en zeker klantvriendelijk. De gerechten waren culinair en overheerlijk. De kok spreekt met liefde over de ingrediënten. Prima, locatie makkelijk te bereiken, ook met de auto. Het eten is buitengewoon amazing. Zeker een aanrader en wij komen zeker vaker terug.
jeannet V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Mooi ingerichte omgeving met heerlijke wijn en prachtige gerechten...elke gang een aangename verrassing!!De open keuken toont dat er hygiënist wordt gewerkt! Levendige kok en eigenaar van het restaurant zorgt dat iedereen het naar zijn zin heeft.
Jessica S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
De chef kok heeft ons een warm onthaal gegeven bij binnenkomst. Was hier met een vriendin wezen eten en hebben nagepraat over hoe fantastisch het eten en de bediening was. We zijn nog nooit zo goed behandeld in een restaurant. Het eten was te lekker! Vooral de tonijn tartaar!! Een aanrader!!!!De presentatie van het eten was oogverblindend mooi!
Door AH actie probeer je eens wat nieuws en het is meteen een schot in de roos.
Wij komen met zekerheid zeer binnenkort hier nogmaals een hapje eten.
Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten, altijd een plezier om bij Zina te komen. Alleraardigste eigenaar/gastheer, en het eten is zoooo lekker!
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Behoort tot beste chefs van Amsterdam na al die jaren is passie voor het vak niet verloren gegaan. De klassieker:" zeebaars met saffraansaus" blijft goed maar de couquilles met toefjes paprika- cashew creme of bieten ijs met pastinaak laten zien dat er ruimte is voir vernieuwing!! Binnenkort meer dagverse verrassings menu's .. kijk er nu al naar uit!!
auke.akkerman .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Het eten was erg lekker en goed. Maar ik kreeg toch een beetje een vervelend gevoel bij het driegangenmenu van €50 want wel erg duur voor een dergelijk driegangenmenu. Bij normaal bestellen zou dit menu zeker geen €50 zijn, dus je krijgt netto niet het tweede menu gratis. Ik vind persoonlijk dat AH/IENS dit soort praktijken niet zouden moeten toelaten. Zo krijg je het gevoel dat je genaaid wordt en dat is jammer, want voor de rest was het erg goed.
Franz K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
We genoten van een driegangenmenu met verrassende en verfijnde Noord-Afrikaanse smaken, en van vriendelijke, competente en alerte service. Aanbeveling.
EchteAmsterdammer .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Een kennis en ik hadden gereserveerd via de Albert Heijn restaurant actie; "2e gratis driegangenmenu".
Tijdens een te vlotte, rommelige en duidelijk ingestudeerde menu uitleg, zonder kaart, zonder menu inzage, werd ons medegedeeld dat we wat betreft het voorafje, hoofdmenu en desert slechts konden kiezen uit twee menu's. Het eten was goed, maar de rekening niet. We bleken alsnog 70 euro te moeten betalen!
Dus helemaal geen 2e gratis menu! Iedere klant die via bovengenoemde actie reserveert, betaalt gewoon standaard 35 Euro ( en men doet voorkomen of je goedkoper eet, want normaal is dit "50 euro"!
Wij voelden ons in de maling genomen en komen nooit meer terug!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Fijn restaurant. Niet goedkoop, maar wel hoge kwaliteit en origineel. Erg vriendelijke en attente bediening. Hadden ook nog het geluk dat we buiten op het terras konden eten. Aanrader!
Hester D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We zaten buiten en kregen meteen een heerlijk aperitief van prosecco met rozenwater en vers brood met huisgemaakte tapenade. Daarna tartaar van tonijn met avocado en als hoofd lamsvlees met seizoensgroenten. Het dessert van peer met safraan en witte chocolademousse was heerlijk. Bij het eten een lekkere Marrokaanse sauvignon blanc gedronken. Niks op aan te merken, wij komen terug!
Senso .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
We waren al lang van plan hier eens te gaan eten, maar het kwam er nooit van. Hebben we al die tijd een heerlijk restaurant gemist. We komen hier zeker weer terug. Echt een aanrader!
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Constante kwaliteit, spannende kaart, nieuwe smaakcombinaties, geweldige wijnen, die ook nog zeer betaalbaar zijn. Hier kan je rustig een fijne avond hebben. Zeker met de aanbieding van 20% korting is het een aanrader.
ikzitopschool J.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Echt een verrassing! Haute cuisine met een oosters tintje. Een heerlijk onbezorgde avond gehad! De kok kookt met veel passie en dat is aan alles te merken.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Vanavond een nieuw restaurant aan het proberen. Zoals jullie weten zijn we niet snel tevreden. Bij veel van de toprestaurants kom je soortgelijke menukaarten tegen. We kennen dat nu wel. Maak hier werden we overdonderd door de kwaliteit, de gastvrijheid, de smaken en struktuurcombinaties. Sterrenkwaliteit tegen gewone Amsterdamse prijzen. Super Marokkaanse wijn. Wist je niet héh dat die gasten dat wel degelijk hebben! De kok komt als hij even tijd heeft aan tafel gepassioneerd uitleggen wat hij allemaal in de gerechten heeft gestopt. Deze man kan echt koken. Niet van die kleine gerechtjes met allerlei schuim, waar je na een avond tafelen alleen maar de drank voelt. Neen, hier kan je echt eten. Het was een feest. Hou je van echt lekker eten dat anders dan anders is? Probeer dan dit restaurant. Een absolute aanrader zeker vanwege de beleving en combinatie met een gepassioneerde kok die weet wat hij doet! En ook nog een heel goede en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!

Vooraf fantastisch brood, zo uit de oven, ganzenlever, octopus (geweldig van struktuur en smaak en dat is knap!), ossenhaas, met champignons, dubbel gedopte tuinboontjes en truffel (zelden zo smakelijk en zacht gegeten). Geweldig nagerecht met chocola, peer en zelfgemaakt ijs van hele bijzondere ingrediënten. Totale verrassing qua sfeer en smaken en onverwachte combinaties. Super Marrokkaanse wijn, die veel Franse wijnen overtreft!