Over het restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten, altijd een plezier om bij Zina te komen. Alleraardigste eigenaar/gastheer, en het eten is zoooo lekker!
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Behoort tot beste chefs van Amsterdam na al die jaren is passie voor het vak niet verloren gegaan. De klassieker:" zeebaars met saffraansaus" blijft goed maar de couquilles met toefjes paprika- cashew creme of bieten ijs met pastinaak laten zien dat er ruimte is voir vernieuwing!! Binnenkort meer dagverse verrassings menu's .. kijk er nu al naar uit!!
auke.akkerman .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Het eten was erg lekker en goed. Maar ik kreeg toch een beetje een vervelend gevoel bij het driegangenmenu van €50 want wel erg duur voor een dergelijk driegangenmenu. Bij normaal bestellen zou dit menu zeker geen €50 zijn, dus je krijgt netto niet het tweede menu gratis. Ik vind persoonlijk dat AH/IENS dit soort praktijken niet zouden moeten toelaten. Zo krijg je het gevoel dat je genaaid wordt en dat is jammer, want voor de rest was het erg goed.
Franz K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
We genoten van een driegangenmenu met verrassende en verfijnde Noord-Afrikaanse smaken, en van vriendelijke, competente en alerte service. Aanbeveling.
EchteAmsterdammer .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Een kennis en ik hadden gereserveerd via de Albert Heijn restaurant actie; "2e gratis driegangenmenu".
Tijdens een te vlotte, rommelige en duidelijk ingestudeerde menu uitleg, zonder kaart, zonder menu inzage, werd ons medegedeeld dat we wat betreft het voorafje, hoofdmenu en desert slechts konden kiezen uit twee menu's. Het eten was goed, maar de rekening niet. We bleken alsnog 70 euro te moeten betalen!
Dus helemaal geen 2e gratis menu! Iedere klant die via bovengenoemde actie reserveert, betaalt gewoon standaard 35 Euro ( en men doet voorkomen of je goedkoper eet, want normaal is dit "50 euro"!
Wij voelden ons in de maling genomen en komen nooit meer terug!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Fijn restaurant. Niet goedkoop, maar wel hoge kwaliteit en origineel. Erg vriendelijke en attente bediening. Hadden ook nog het geluk dat we buiten op het terras konden eten. Aanrader!
Hester D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We zaten buiten en kregen meteen een heerlijk aperitief van prosecco met rozenwater en vers brood met huisgemaakte tapenade. Daarna tartaar van tonijn met avocado en als hoofd lamsvlees met seizoensgroenten. Het dessert van peer met safraan en witte chocolademousse was heerlijk. Bij het eten een lekkere Marrokaanse sauvignon blanc gedronken. Niks op aan te merken, wij komen terug!
Senso .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
We waren al lang van plan hier eens te gaan eten, maar het kwam er nooit van. Hebben we al die tijd een heerlijk restaurant gemist. We komen hier zeker weer terug. Echt een aanrader!
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Constante kwaliteit, spannende kaart, nieuwe smaakcombinaties, geweldige wijnen, die ook nog zeer betaalbaar zijn. Hier kan je rustig een fijne avond hebben. Zeker met de aanbieding van 20% korting is het een aanrader.
ikzitopschool J.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Echt een verrassing! Haute cuisine met een oosters tintje. Een heerlijk onbezorgde avond gehad! De kok kookt met veel passie en dat is aan alles te merken.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Vanavond een nieuw restaurant aan het proberen. Zoals jullie weten zijn we niet snel tevreden. Bij veel van de toprestaurants kom je soortgelijke menukaarten tegen. We kennen dat nu wel. Maak hier werden we overdonderd door de kwaliteit, de gastvrijheid, de smaken en struktuurcombinaties. Sterrenkwaliteit tegen gewone Amsterdamse prijzen. Super Marokkaanse wijn. Wist je niet héh dat die gasten dat wel degelijk hebben! De kok komt als hij even tijd heeft aan tafel gepassioneerd uitleggen wat hij allemaal in de gerechten heeft gestopt. Deze man kan echt koken. Niet van die kleine gerechtjes met allerlei schuim, waar je na een avond tafelen alleen maar de drank voelt. Neen, hier kan je echt eten. Het was een feest. Hou je van echt lekker eten dat anders dan anders is? Probeer dan dit restaurant. Een absolute aanrader zeker vanwege de beleving en combinatie met een gepassioneerde kok die weet wat hij doet! En ook nog een heel goede en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!

Vooraf fantastisch brood, zo uit de oven, ganzenlever, octopus (geweldig van struktuur en smaak en dat is knap!), ossenhaas, met champignons, dubbel gedopte tuinboontjes en truffel (zelden zo smakelijk en zacht gegeten). Geweldig nagerecht met chocola, peer en zelfgemaakt ijs van hele bijzondere ingrediënten. Totale verrassing qua sfeer en smaken en onverwachte combinaties. Super Marrokkaanse wijn, die veel Franse wijnen overtreft!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Wat een geweldig restaurant. Marokkaans-Tunesisch maar dat vind je maar terug in enkele gerechten. Het is eigenlijk gewoon een internationale keuken met bijzonder originele gerechten: een salade van pulpo met appel, het klinkt niet, maar is fantastich. Tartaar van tonijn en avocado: om je vingers bij op te eten. En gelukkig ook niet dat getrut met zeventien gangen met frutsels, maar gewoon voor-, hoofd- en nagerecht. En geweldige (Marokkaanse wijnen. Mooie zaak, goede akoestiek, perfecte bediening, heerlijk eten. Hij komt in mijn top 10.
Bilal A.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Wij hadden een fantastische avond bij Zina! Het begon al met het warm ontvangst, het eten begonnen we met een verukkelijke salade van coquilles met truffels. Mijn tafelgenoot heeft de klassieke marokaanse pastilla. Toen hadden we allebei de Tarbot filet met asperges en kreeftensaus. De kok heeft veel kennis in huis, Dat alleemaal met een heerlijke marokaanse wijn. Het is zeker waard van onze geld. We komen zeler terug! Echt een aanrader.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Na een tijd in het buitenland te zijn geweest weer in Amsterdam eten bij mijn favoriete restaurant : Zina. Wat is het toch genieten hier. Geen gedoe met gefrutsel op je bord maar een normale hoeveelheid gewoon lekker eten, pure smaken. Bovendien zijn de meeste produkten biologisch. De tartaar van tonijn met avocado is een must eat, daarna filet van zonnevis met seizoensgroenten en kreeftensaus. Mijn partner heeft zich tegoed gedaan aan heerlijke oesters en de ribeye met een taartje van aubergine. Zina heeft een heerlijke Chardonnay als huiswijn. Bediening zoals altijd prettig en attent.
Anne-Wyke V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten en de bediening was erg vriendelijk, ondanks de drukte en uitval van 1 collega. Was jarig en er werd toch ecen tijd aan besteed! Eten was zoals gezegd verrukkelijk en het restaurant was in sfeer aangekleed passend bij de stijl van het eten.
Vera S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
50 euro voor een 3-gangen menu zonder enige amuse is aardig aan de prijs en brood werd ook nog apart berekend. Is de prijs verhoogd vanwege de AH actie? De aardige bediening en de kok die nog even langs kwam maakte wel wat goed.
Vincken .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een kok die bijzondere smaakcombinaties gebruikt, hier kan je nog nieuwe dingen ontdekken. Een verrijking naast de restaurants met de standaard menu's, standaard smaken. Daarnaast allerhartelijkst, opgewekt, rolstoeltoegankelijk... wat ons betreft een echte aanrader.
Rini V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten en topbediening! Absoluut een aanrader! De koks komen aan tafel om te serveren en zijn zeer enthousiast en goede gastheren. Het enthousiasme en de kwailiteit proef je in de gerechten!
S. C.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het eten was verrukkelijk, vooral de pastilla. Zina is een fijn restaurant. Wel ben ik het met de andere mensen eens dat de prijs van het 3-gangenmenu wat hoog was. Als je de gerechten los zou bestellen, zou je goedkoper uit zijn (maar met de AH-actie nu 2 voor de prijs van 1, dus dan hoor je mij verder niet zeuren). We hebben een heerlijk avondje uit gehad.
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
In het kader van de AH-actie hier gegeten: 2 menu's voor de prijs van 1.
Bij binnenkomst werd meegedeeld dat het 3-gangen (!) menu €50 kostte;
onze verwachtingen waren dus hooggespannen. Als voorgerecht de pastilla
met kip en de tonijn met avocado: beide heerlijk en mooi opgemaakt.
Hoofdgerecht kalfsribeye prima, maar de vis (weet nog steeds niet welke)
kwam met exact dezelfde garnituur (2 dikke plakken aardappel met een
zoete paprikacrème (leek wel jam) en doperwten. Dit zou acceptabel zijn
voor een matig eetcafé, maar voor een menu dat eigenlijk €50 p.p. zou
kosten? Desserts waren okee: dadeltaart met chocolade was lekker, de
gestoofde peer was beetje papperig maar de witte chocomousse was wel
lekker.
Al met al dus geen al te beste ervaring, wij vermoeden dat de prijzen
voor deze actie omhoog gekrikt zijn, want anders was het echt veel te
duur. Overigens kwamen aan het einde van ons diner de enige andere 2
gasten binnen. Met deze prijzen en deze kwaliteit verbaast me dat niets.
Ik ga er ook niet meer terug.