Over het restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

Anne-Wyke V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten en de bediening was erg vriendelijk, ondanks de drukte en uitval van 1 collega. Was jarig en er werd toch ecen tijd aan besteed! Eten was zoals gezegd verrukkelijk en het restaurant was in sfeer aangekleed passend bij de stijl van het eten.
veras .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
50 euro voor een 3-gangen menu zonder enige amuse is aardig aan de prijs en brood werd ook nog apart berekend. Is de prijs verhoogd vanwege de AH actie? De aardige bediening en de kok die nog even langs kwam maakte wel wat goed.
Vincken .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een kok die bijzondere smaakcombinaties gebruikt, hier kan je nog nieuwe dingen ontdekken. Een verrijking naast de restaurants met de standaard menu's, standaard smaken. Daarnaast allerhartelijkst, opgewekt, rolstoeltoegankelijk... wat ons betreft een echte aanrader.
Rini V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten en topbediening! Absoluut een aanrader! De koks komen aan tafel om te serveren en zijn zeer enthousiast en goede gastheren. Het enthousiasme en de kwailiteit proef je in de gerechten!
S. C.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het eten was verrukkelijk, vooral de pastilla. Zina is een fijn restaurant. Wel ben ik het met de andere mensen eens dat de prijs van het 3-gangenmenu wat hoog was. Als je de gerechten los zou bestellen, zou je goedkoper uit zijn (maar met de AH-actie nu 2 voor de prijs van 1, dus dan hoor je mij verder niet zeuren). We hebben een heerlijk avondje uit gehad.
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
In het kader van de AH-actie hier gegeten: 2 menu's voor de prijs van 1.
Bij binnenkomst werd meegedeeld dat het 3-gangen (!) menu €50 kostte;
onze verwachtingen waren dus hooggespannen. Als voorgerecht de pastilla
met kip en de tonijn met avocado: beide heerlijk en mooi opgemaakt.
Hoofdgerecht kalfsribeye prima, maar de vis (weet nog steeds niet welke)
kwam met exact dezelfde garnituur (2 dikke plakken aardappel met een
zoete paprikacrème (leek wel jam) en doperwten. Dit zou acceptabel zijn
voor een matig eetcafé, maar voor een menu dat eigenlijk €50 p.p. zou
kosten? Desserts waren okee: dadeltaart met chocolade was lekker, de
gestoofde peer was beetje papperig maar de witte chocomousse was wel
lekker.
Al met al dus geen al te beste ervaring, wij vermoeden dat de prijzen
voor deze actie omhoog gekrikt zijn, want anders was het echt veel te
duur. Overigens kwamen aan het einde van ons diner de enige andere 2
gasten binnen. Met deze prijzen en deze kwaliteit verbaast me dat niets.
Ik ga er ook niet meer terug.
Lonneke M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Zina! Niet eerder bezocht, dus het bezoek was echt een verassing. Aanrader voor wie houdt van de Marokkaanse keuken en smaken.
justinveenstra .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Bediening was redelijk vriendelijk en het eten was kwalitatief redelijk goed - alhoewel de porties van het hoofdgerecht aan de kleine kant waren (de hoeveelheid vis - leek eerder een voorgerecht). De normale prijs van EUR 50 voor 3 gangen is het absoluut niet waard en er zijn vele restaurants waar je beter voor minder terecht kunt. Bovendien denk ik duurder als dat je a la carte zou eten. Met de AH bon kwam de prijs naar EUR 25 - wat rond een redelijke normale prijs zou liggen voor hetgeen geboden. Hoewel het allemaal redelijk was zullen wij zeker gezien de prijsstelling niet terug komen.
Kahn-Jansen .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heb de indruk dat de prijs (euro 50) van het 3 gangen menu (naar boven) aangepast was aan de AH actie maar het was wel lekker.
lhkf13 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met de AH restaurantbon gegeten. Eten was oke, wel duur. We konden kiezen uit twee gerecht voor elke gang. Prijs en wat je geserveerd krijgt komt niet overeen.
MonicaMH .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Ik was er met de ah bon. Van tevoren gebeld over mijn coelikakie! Kok kon het aanpassen werd gezegd. Aangekomen bleek dat ik als voorgerecht geen keuze had ivm mijn coeliakie. Gelukkig hou ik van vis, anders was er een probleem geweest. Er was overigens gevraagd of we brood met pesto wilden. Ik had aangegeven dit lekker te vinden indien er glutenvrij brood zou zijn! Hij ging het navragen, maar er werd niets teruggekoppeld!! Een paar minuten laten stond het voorgerecht er al. Iets te snel in mijn beleving. En dus niets aanpassen voor mij! Voorgerecht was lekker. Hoofdgerecht was smakelijk maar niets bijzonder en erg weinig. Stukje vlees met saus en wat groenten. Verder niets geen salade of aardappeltjes of friet. Als toetje wederom geen keuze ivm met mijn coeliakie. Was gepocheerde peer. Ook hier weer, best smakelijk maar ik zou nooit kiezen voor fruit na het eten! Viel dus eigenlijkk behoorlijk tegen. Ik hoopte op iets speciaals. Was noord afrikaans en op plaatjes op site stonden wel bijzpondere dingen op de plaatjes. Bovendien was het zeker 20 euro duurder dan anderen etentjes die ik heb gehad via de AH bon en zeker niet beter, eerder minder. Dus deze keer geen aanrader om nogmaals te doen. Zelfs met de ah korting te duur voor wat je krijgt! Voor de normale prijs zeker nooit doen!
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Weer heerlijk gegeten. Enthousiaste ontvangst van vorige keer ontbrak helaas,stemming was wat mat bij de kok. Gerechten weer mooi bereid en goed op smaak
Daniela V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
eten was oké, niks bijzonders. Het toetje met chocola & dadels wel echt lekker en bijzonder. Personeel vriendelijk, decor prima. Maar het is echt geen prijs-kwaliteit!!! 50 euro voor 3 gangen, dan kan je beter naar een echt goede restaurant. De 3 gangen zijn naar mij mening niet meer dan 25 euro waard.
Manuel O.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We zijn met ah bonnen gaan eten en het was erg lekker, keus uit twee voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten was voldoende en al het eten was biologisch. De bediening leek was nieuw en onbeholpen maar de chef had genoeg tijd om bij te springen waar nodig. Hij was heel aardig en behulpzaam. Al met al een hele fijne avond met erg lekker eten en heerlijk verassend goede marokkaanse wijn.
Pietanella .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Met AH restaurantactiemenu met vriendin gegeten bij Zina. de gerechten waren verrukkelijk. Had een tartaar van rauwe tonijn met gemarineerde avocado. Dit smolt op de tong. Als hoofdgerecht Kabeljou, puur bereid met seizoengroente. Als nagerecht overheerlijke gemarineerde peer. De gerechten waren alle bijzonder vers en puur. Een aanrader.
José V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
De keuken van Zina is erg goed en de service is heel vriendelijk en attent.
Wij hebben een heerlijk 3 gangenmenu gegeten. De ingrediënten zijn van hoge kwaliteit en heel smakelijk bereid.
De prijs van €50 vind ik wel wat aan de hoge kant.
We hadden voor het AH aktiemenu keus uit 2 Dingen per gang.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Superlekker eten, vriendelijke kok en obers, drankjes aan de prijzige kant. Prijs voor drie gangen is gemiddeld.
Genoeg tijd tussen de gangen door, mede doordat het druk was. Positief is dat er ook mensen met een Marokkaanse achtergrond komen dineren, vaak een goed teken. De tajine schotel hebben wij niet gegeten maar rook heerlijk. Ons AH menu was ook zeer smakelijk, voor grote eters te weinig.
BenTimmer .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima gegeten. Gebruik gemaakt van AH bonnen. De normale prijs voor het driegangen menu bedraagt 50 euro hetgeen dan denk ik gewoon te duur is. Dit heeft met name dan te maken met de locatie en uitstraling van de zaak terwijl het eten van prima kwaliteit is.
corine_wormgoor .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk uit eten geweest en culinaire hoogstandjes mee gemaakt. Zeer vriendelijke bediening kortom een geweldige avond gehad met z'n vieren.
Payamm .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met de AH actie hier gedineerd. Keuze was uit twee menu's. Smakelijke gerechten, echter prijzig. Met zijn tween een rekening van €65 nadat 1 driegangenmenu in mindering was gebracht.