Zina

Bosboom Toussaintstraat 70 1054 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-204893707

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 49.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      verassing
      verassing

Over het restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Zina

Gaetan V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
De Chefkok was heel oprecht en erg gastvrij! We hebben genoten van de gezellige gesprekjes en zijn zeer warme, open houding. Samen met het heerlijke eten (bij elke hap baal je van het feit dat het langzaam op gaat) zorgde dit voor een onvergetelijke ervaring. Ons zie je zeker terug!!
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
De kok was superaardig en deed ivm ziekte van de serveerster ook de bediening. We zijn hier al 3x terug geweest. Het eten is altijd heerlijk en gezond.
Dorothee K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Met de AH actie gegeten. Het eten was heerlijk, prima kwaliteit. Wel wat aan de prijs; nu betaalden we slechts 1 menu à 49,95, dat was te doen, maar eigenlijk een beetje teveel als je dit bedrag twee keer moet neertellen. Het was erg lekker en goed klaargemaakt, maar een tientje minder zou beter passen. Dit zou wellicht ook meer klandizie trekken; we kwamen om 19 uur en waren de eerste gasten. Het was zaterdagavond en pas bij het dessert kwamen er nieuwe mensen (twee toeristen) binnen. Wat ons wel stoorde was dat er geen kraanwater werd geschonken. Ook had de oer gezegd dat het hoofdgerecht kalfsvlees (of vis) was, maar er werd ribeye geserveerd. Die was overigens erg lekker, maar niet besteld. Dus; prijzen iets omlaag, kraanwater ook mogelijk maken en het juiste gerecht serveren. Dan wordt het vast ook wat drukker!
Glenn W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Super lekker gegeten! En een enorm aardige chef, wij komen zeker terug!!
Leo W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Bij binnenkomst werden we meteen vriendelijk ontvangen, we moesten even wachten op een tafel en werden aan de bar gezet, daar hebben we maar wat gedronken en bedachten dat reserveren is misschien wel handig was geweest.
Eenmaal aan tafel dan gaat het snel, onze gerechten komen als plaatjes op tafel.
Onze tartaar van tonijn was mooi in balans en de wilde zeebaars was werkelijk sublieme.
Daarna hebben we nog koffie met een likeurtje genomen en gaan weer tevreden naar huis.
Wij hebben heerlijk gegeten en een super goeie service gehad .
Amber N.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
In geen tijden zo'n slechte service gehad als bij restaurant Zina. De ober had onze bestelling verkeerd genoteerd, waar wij hem vriendelijk op attendeerden toen wij het verkeerde gerecht kregen. Vervolgens kwam de ober ons vertellen dat wíj het fout hadden en roept, terwijl hij middenin in het restaurant staat: "ik ben toch niet dronken, ik weet wat jullie besteld hebben". Gezien wij alleen ieder een ice tea hadden gehad, waren ook wij zeker niet dronken en hebben uiteindelijk met veel chagerijnigheid en onprofessionaliteit de juiste gerechten gekregen. Voor ons was de sfeer die avond wel verpest en was het zéker geen €49,50 voor een drie-gangenmenu met eten van oké kwaliteit en €9 voor een klein pistoletje met een bakje hummus waard. Wij komen hier absoluut nooit meer terug.
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Meer informatie over het menu zou welkom zijn.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Heerlijke gerechten met liefde klaargemaakt. Aanrader! Bediening fantastisch. Tip voor Zina; ik zou voor €49,50 4 gerechten aanbieden ipv 3. Zoals meerdere restaurants doen. Denk dat dit nog meer klandizie trekt? Want dat verdient het restaurant. En past bij prijs-kwaliteit verhouding.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Zina is een restaurant met een aantrekkelijk terras aan een lommerrijke en niet al te drukke straat in Oud-West. De eigenaar maakt een praatje met de gasten en de service en het eten is goed. De prijzen zijn naar mijn idee echter exorbitant. De optie voor een karafje kraanwater in plaats van een flesje plat water van zes en een halve euro zou wat mij betreft verplicht moeten zijn in restaurants. Negen euro voor wat brood met tapenade is niet oké. Het driegangenmenu bestond uit een pastilla met kip, amandelen, rozijnen en zoete uien; roodbaarsfilet met gegratineerde aubergine, erwtjes en een milde curry; en tarte tatin van peer. Het was lekker allemaal maar wederom was het de prijs die naar mijn idee te hoog was.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Al het meubilair was naar buiten verplaatst op de stoep, Geen echt terras en binnen zitten was geen optie. Het eten daarentegen was verrassend en lekker. Ook de Marokkaanse wijn is aan te bevelen.
Michael R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten op het terras buiten.
Echt lekkere smaakvolle gerechten en een vriendelijke bediening.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Amazing
Carolien G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Waanzinnig goed gegeten. Heerlijke smaken. Alleen rode stoelen op terras zitten niet echt comfortabel.
Mouna G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Ben hier met mijn vriendinnen geweest, en wat hebben we heerlijk gegeten. Was heerlijk weer en konden lekker op het terras buiten zitten. De eigenaar heeft ons voortreffelijk bediend en ons verrast met zijn eten. Echte aanrader de inktvis als voorgerechtje en als hoofdgerecht zeebaars gehad. Wij komen zeker terug hier.
jj G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Maar liefst 2 dagen achter elkaar bij Zina in Oud-West Amsterdam gegeten. Het was zo overheerlijk dat we het niet konden weerstaan om niet terug te gaan. De chef-kok is een kunstenaar in koken met een heerlijk verfijnde smaak. Dit alles in combinatie met een sausje van humor en onze avonden konden niet meer stuk. Dankjewel en de volgende keer in Amsterdam zullen we zeker weer terugkomen.
Rabbia B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Ik was uiteten met een vriendin van mij, we begonnen met een heerlijk appretief. Ik had als voorgerecht de pastilla genomen dat was een lekker Marokkaanse klassieker, vervolgd met de ossenhaasfilet met truffelsaus!!
Netty D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
De gerechten zijn verfijnd en zeer smaakvol. Ossenhaas was bijzonder mals en de visgerechten vielen goed in de smaak. Ook over de lamsbout niets dan lof. Aardappeltjes of couscous o.i.d. staan wellicht als bijgerecht op de kaart, maar die hebben we dan over het hoofd gezien. We zijn er niet op geattendeerd. Desserts waren ook erg lekker: crême brulee met zoethout, en chocolade vijgentaart met kokos en een bolletje sorbetijs.
Geluidsniveau 'rustig' omdat we de enige gasten waren. De muziekkeuze is gezellig mediterraans.
De gastheer en chef hadden alle tijd voor ons en trakteerden ons op een extra rondje koffie/thee en een heerlijke zelfgemaakte vijgenbonbon. Aanrader....
Mattias Schut S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Werkelijk geweldig gegeten. De tonijn tartaar met advocado is al jaren mijn favoriet en blijf ik onverminderd heerlijk vinden. Nu ook een keer eendenborst gegeten., zeer mals en smaakvol! Relaxte tent en echt heel goed eten.
Eva G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Heerlijk gegeten en een bijzonder goede sfeer dankzij de meest hartelijke en lieve eigenaar/chef! Verse producten en heerlijke wijn. Een absolute aanrader voor een fantastische avond uit.
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Blijft een van de beste chefs in Amsterdam zonder twijfel! Vandaag geconfijte artisjok met kreeft op een bedje van verse doperwten en dunne partjes aardappel met bite subliem! Mijn nichtje was in top stemming na haar tarte tatin dessert met geroosterde amandelsnippers..