Zina

Bosboom Toussaintstraat 70 1054 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-204893707

Over restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

Duur
Pietanella .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Met AH restaurantactiemenu met vriendin gegeten bij Zina. de gerechten waren verrukkelijk. Had een tartaar van rauwe tonijn met gemarineerde avocado. Dit smolt op de tong. Als hoofdgerecht Kabeljou, puur bereid met seizoengroente. Als nagerecht overheerlijke gemarineerde peer. De gerechten waren alle bijzonder vers en puur. Een aanrader.
José V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
De keuken van Zina is erg goed en de service is heel vriendelijk en attent.
Wij hebben een heerlijk 3 gangenmenu gegeten. De ingrediënten zijn van hoge kwaliteit en heel smakelijk bereid.
De prijs van €50 vind ik wel wat aan de hoge kant.
We hadden voor het AH aktiemenu keus uit 2 Dingen per gang.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Superlekker eten, vriendelijke kok en obers, drankjes aan de prijzige kant. Prijs voor drie gangen is gemiddeld.
Genoeg tijd tussen de gangen door, mede doordat het druk was. Positief is dat er ook mensen met een Marokkaanse achtergrond komen dineren, vaak een goed teken. De tajine schotel hebben wij niet gegeten maar rook heerlijk. Ons AH menu was ook zeer smakelijk, voor grote eters te weinig.
BenTimmer .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima gegeten. Gebruik gemaakt van AH bonnen. De normale prijs voor het driegangen menu bedraagt 50 euro hetgeen dan denk ik gewoon te duur is. Dit heeft met name dan te maken met de locatie en uitstraling van de zaak terwijl het eten van prima kwaliteit is.
Corine_wormgoor .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk uit eten geweest en culinaire hoogstandjes mee gemaakt. Zeer vriendelijke bediening kortom een geweldige avond gehad met z'n vieren.
Payamm .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met de AH actie hier gedineerd. Keuze was uit twee menu's. Smakelijke gerechten, echter prijzig. Met zijn tween een rekening van €65 nadat 1 driegangenmenu in mindering was gebracht.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Hartelijke ontvangst en fijne bediening. Gerechten worden met een pauze ertussen geserveerd, in overleg. Daardoor ben je echt avondje uit en hebt niet het gevoel dat ze je snel weg willen hebben. Kwaliteit van het eten is voortreffelijk. Gerechten mooi op smaak en in balans. Vooral genoten van rauwe tonijn met avocado. Koningshuis was precies goed klaargemaakt met mooie saus. Desserts verrassende combinaties en echt heerlijk. Sorbet van vijgen vers en zelf gemaakt net als de witte chocolade mousse. Het is wat aan de prijzige kant maar dat is het zeker waard!
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Goede kok, fijne obers, eten ziet er mooi uit
Fee57 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Tunesisch/ Marokkaans eten?! Hmmmm....de kok heeft er een mooi kunstzinnig project van gemaakt, dat zeker!
Maar ik denk niet dat je hier veel arabische landgenoten zult zien als gast! Lol. Niet alleen om de te hoge prijzen (biologisch?) maar ook om het eten zelf. De smaak en de hoeveelheid deed mij niet echt terugdenken aan oriëntaalse ervaringen in de landen van herkomst.
Ik vond het teleurstellend. De Nederlandse ober heeft dringend vakantie nodig! De marokkaanse ober was wel relaxt, wat het hele gebeuren enigszins dragelijk heeft gemaakt. ;)
Voor ons geen 2e keer, sorry Zina.
Siebe H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
€ 50 voor zo'n menu is veel te duur, ook de drankjes zijn te duur, als het 30 % goedkoper zou zijn zou het redelijk zijn. Door de AH actie was het nu niet idioot duur maar een 'actiegevoel' geeft het niet;-)
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Smaakvol, prettige bediening, AH actiemenu.
Om de gelezen kritiek te pareren; alle waar naar z'n geld.
Goed koken kan niet op een koopje.
Wij werden aangenaam verrast.
Horia A.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
We hebben gisteren genoten en heerlijk gegeten bij Zina. Een aanrader voor iedereen. De bediening en de smaak waren top!
Trixdejong .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Veel te duur restaurant voor het gebodene! Lekker eten maar de prijs voor het menu is 50 euro en dat is het niet waard. Eten is goed bereid. Hoofdgerecht was alleen stuk kalfsvlees (veel te rood!) met daaronder wat seizoensgroenten. Tevens niet mogelijk om kraanwater te bestellen, hetgeen onvoorstelbaar is als je de kwaliteit van ons duinwater kent. Bediening verder aardig, inrichting goed.
Loek P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het eten was prima. Echter een A.H. menuprijs van 50 euro voor een 3 gangenmenu schiet aan het doel voorbij. Een flesje wijn, water, brood en je betaalt dik in de 80 euro. Een 3 gangenmenu in een dergelijk restaurant mag zo'n goede 30 euro kosten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat de eigenaar de formule op gewiekte wijze naar eigen hand/voordeel heeft gezet. Bij de afrekening was hij ook helemaal niet geïnteresseerd in de AH zegelkaart.
Anet4 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Zina werkt met hele goede ingrediënten en er wordt heerlijk gekookt. Echt een aanrader voor de mediterrane keuken. De bediening is persoonlijk en goed. Wij nemen onze gasen altijd mee naar Zina en zijn nog nooit teleurgesteld.
Richardrogers83 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
De ingredienten zijn van grote kwaliteit en her eten was heerlijk bereid! En de chef is een gezellige gastheer. Echt een aanrader.
Jnewiese .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met de AH aanbieding hier heen gegaan. Wel lekker, niet super bijzonder. Drankjes best wel duur. Zo nu nog 20 karakters erbij en dan klaar...
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het is een zeer goed ingericht restaurant met voortreffelijk eten.
Je kan alleen kiezen uit 2 menus die 50 euro per persoon zijn, wat fors aan de prijs is.
Je fles wijn en je fles water komen daar nog bij en de koffie, dus het wordt duur.
Jammer dat je geen kraanwater kan krijgen maar verplicht bent om flessenwater te kopen.
Maar op de kwaliteit van het eten is niets aan te merken.
Maria F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het eten was goed, lekker maar voor een AH 3 gangen menu betaalden we € 50. Dit is heel veel. Het was volgens ons max 35 €. Ja zo kan je wel met de actie van AH mee doen.
Ansboo .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Zowel voorgerecht als hoofdgerecht was uitstekend. Het dessert een fractie minder geslaagd.
De service was een beetje rommelig. Deels omdat het erg druk was en deels omdat een deel van de bediening nieuw was en moest worden ingewerkt.
De inrichting beviel mij, het enige nadeel was de slechte akoestiek, waardoor we elkaar soms slecht konden verstaan.
Maar als totaal zeker een aanrader.