Zina

Bosboom Toussaintstraat 70 1054 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-204893707

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 49.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      verassing
      verassing

Over het restaurant Zina

Proef het rijke Noord-Afrika

De klanken van Arabische muziek, zandkleurige muren, koperen kandelaars en een ontzettend gastvrije eigenaar- en chef-kok Ab Tlili. Zina betekent schoonheid, dat proef, ruik en zie je terug in de gerechten. Smaken uit Tunesische en Marokkaanse keuken komen harmonieus samen, maar ook de rest van de Arabische wereld vormt een bron van inspiratie.

Meer informatie over restaurant Zina

Dinsdag t/m Zondag 18:30 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Zina

Theo F.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
zeer vriendelijke chef ontving mijn vrouw en mij keurig ; wij hadden voor AH diner gereserveerd en kregen lekker in filo deeg gebakken kip met rozijnen voorgerecht prima zeebaars hoofd en lekkere creme brule
de chef weet van lekker koken met Frans / Noord Afrikaanse twist
Maria H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Heerlijk gegeten! We waten de enige klanten, dus hadden ook even quality-time met de eigenaar. Als we ooit naar Marrakech willen, zit hij vol met tips ;-)
Eten was heerlijk, mooie inrichting, heerlijke Marokkaanse wijn!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Heerlijk gegeten!
Piet K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
We hebben er met de AH bon gegeten, er was geen keuze, gewoon 1 voor, 1 hoofd en 1 nagerecht. Zeer schamel voor 45 euro. Een glas "gewone" wijn voor 8 euro de glas, is niet passend. Kortom i.p.v. dat we via de AH actie een mooi nieuw restaurant aan onze ervaring konden toevoeg werd het een teleurstellende en te dure avond. Zeker niet de juiste prijs kwaliteit verhouding. Jammer want de chef kan goed koken. 1-1-2019
Cosmea W.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Heerlijk gegeten !
Joan D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Heerlijk eten, gezellige Marokkaanse sfeer, maar het was niet prettig achteraf te ontdekken dat 2 glazen huiswijn, een mandje brood en een fles bronwater samen 30 euro kostten.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Leuke, hartelijke ontvangst. Je ziet, proeft, ruikt dat er liefde in het eten zit. De eigenaar, tevens kok bracht zelf voor-, hoofd en nagerecht met een gezellig praatje. Echt een aanrader!!
Gaetan V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
De Chefkok was heel oprecht en erg gastvrij! We hebben genoten van de gezellige gesprekjes en zijn zeer warme, open houding. Samen met het heerlijke eten (bij elke hap baal je van het feit dat het langzaam op gaat) zorgde dit voor een onvergetelijke ervaring. Ons zie je zeker terug!!
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
De kok was superaardig en deed ivm ziekte van de serveerster ook de bediening. We zijn hier al 3x terug geweest. Het eten is altijd heerlijk en gezond.
Dorothee K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Met de AH actie gegeten. Het eten was heerlijk, prima kwaliteit. Wel wat aan de prijs; nu betaalden we slechts 1 menu à 49,95, dat was te doen, maar eigenlijk een beetje teveel als je dit bedrag twee keer moet neertellen. Het was erg lekker en goed klaargemaakt, maar een tientje minder zou beter passen. Dit zou wellicht ook meer klandizie trekken; we kwamen om 19 uur en waren de eerste gasten. Het was zaterdagavond en pas bij het dessert kwamen er nieuwe mensen (twee toeristen) binnen. Wat ons wel stoorde was dat er geen kraanwater werd geschonken. Ook had de oer gezegd dat het hoofdgerecht kalfsvlees (of vis) was, maar er werd ribeye geserveerd. Die was overigens erg lekker, maar niet besteld. Dus; prijzen iets omlaag, kraanwater ook mogelijk maken en het juiste gerecht serveren. Dan wordt het vast ook wat drukker!
Glenn W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Super lekker gegeten! En een enorm aardige chef, wij komen zeker terug!!
Leo W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Bij binnenkomst werden we meteen vriendelijk ontvangen, we moesten even wachten op een tafel en werden aan de bar gezet, daar hebben we maar wat gedronken en bedachten dat reserveren is misschien wel handig was geweest.
Eenmaal aan tafel dan gaat het snel, onze gerechten komen als plaatjes op tafel.
Onze tartaar van tonijn was mooi in balans en de wilde zeebaars was werkelijk sublieme.
Daarna hebben we nog koffie met een likeurtje genomen en gaan weer tevreden naar huis.
Wij hebben heerlijk gegeten en een super goeie service gehad .
Amber N.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
In geen tijden zo'n slechte service gehad als bij restaurant Zina. De ober had onze bestelling verkeerd genoteerd, waar wij hem vriendelijk op attendeerden toen wij het verkeerde gerecht kregen. Vervolgens kwam de ober ons vertellen dat wíj het fout hadden en roept, terwijl hij middenin in het restaurant staat: "ik ben toch niet dronken, ik weet wat jullie besteld hebben". Gezien wij alleen ieder een ice tea hadden gehad, waren ook wij zeker niet dronken en hebben uiteindelijk met veel chagerijnigheid en onprofessionaliteit de juiste gerechten gekregen. Voor ons was de sfeer die avond wel verpest en was het zéker geen €49,50 voor een drie-gangenmenu met eten van oké kwaliteit en €9 voor een klein pistoletje met een bakje hummus waard. Wij komen hier absoluut nooit meer terug.
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Meer informatie over het menu zou welkom zijn.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Heerlijke gerechten met liefde klaargemaakt. Aanrader! Bediening fantastisch. Tip voor Zina; ik zou voor €49,50 4 gerechten aanbieden ipv 3. Zoals meerdere restaurants doen. Denk dat dit nog meer klandizie trekt? Want dat verdient het restaurant. En past bij prijs-kwaliteit verhouding.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Zina is een restaurant met een aantrekkelijk terras aan een lommerrijke en niet al te drukke straat in Oud-West. De eigenaar maakt een praatje met de gasten en de service en het eten is goed. De prijzen zijn naar mijn idee echter exorbitant. De optie voor een karafje kraanwater in plaats van een flesje plat water van zes en een halve euro zou wat mij betreft verplicht moeten zijn in restaurants. Negen euro voor wat brood met tapenade is niet oké. Het driegangenmenu bestond uit een pastilla met kip, amandelen, rozijnen en zoete uien; roodbaarsfilet met gegratineerde aubergine, erwtjes en een milde curry; en tarte tatin van peer. Het was lekker allemaal maar wederom was het de prijs die naar mijn idee te hoog was.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Al het meubilair was naar buiten verplaatst op de stoep, Geen echt terras en binnen zitten was geen optie. Het eten daarentegen was verrassend en lekker. Ook de Marokkaanse wijn is aan te bevelen.
Michael R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten op het terras buiten.
Echt lekkere smaakvolle gerechten en een vriendelijke bediening.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Amazing
Carolien G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Waanzinnig goed gegeten. Heerlijke smaken. Alleen rode stoelen op terras zitten niet echt comfortabel.