Zimpel

3901 EB Veenendaal Nederland Kaart

Over restaurant Zimpel

Laat je eigentijds verrassen

Kom genieten van eigentijdse en verfijnde gerechten in een gastvrije atmosfeer. Bij Zimpel heb je de keuze uit verschillende kleine hapjes, die samen een heerlijke lunch of diner vormen. Ook leuk is om je te laten verrassen door de keuken, zij stellen dan een mooi menu voor jou samen waarbij ze van tevoren eventuele wensen met je bespreken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Zimpel

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag - Woensdag : Gesloten
Donderdag t/m vrijdag : 11.00 - 23.00 uur
Zondag: Gesloten

Marja V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wat een geweldig restaurant vooraf een verrukkelijke amuse.
We hebben genoten van de diverse heerlijke gerechtjes met als afsluiting een notenijs met een wentelteefje van suikerbrood.
Alles was verrukkelijk en een perfecte bediening.We komen zeker hier weer terug.
Nijn-esra .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat hebben we hier heerlijk zitten eten! Er staan zulke lekkere en interessante gerechtjes op de kaart! De coquilles waren boterzacht en de gamba's perfect. De crème brulée met salmiak was spannend maar verrukkelijk. Door het concept van de Hollandse tapas krijg je de kans om veel verschillende dingen uit te proberen. Ook erg handig voor kleine eters trouwens; je stopt gewoon als je genoeg hebt gehad. Ruime keuze, behalve misschien voor vegetariërs (die ook de gratis amuse van het huis zullen moeten afslaan). Het was een beetje onhandig dat er geen drankenkaart was, maar daar werd aan gewerkt werd ons verteld. Er werd heel goed rekening gehouden met mijn zoutarme dieet, zonder dat het aan de smaak te merken was. De inrichting deed een beetje koud aan, maar het was gezelliger dan de foto's op de website doen denken. De vriendelijkheid van de serveersters zorgde daar ook voor. Wij komen hier zeker terug!
Kristeldeklark .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Leuke, originele kaart (kleine hapjes) en goede service!

Enige minpunt is de inrichting. Net iets te strak en te licht voor een knusse restaurantsfeer.
MClaireM A.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het restaurant ligt tegenover theater de Lampegiet, dus ideaal te combineren met een theateravond.
Sobere, strakke, frisse inrichting met rustige muziek. Hollandse tapas: kleine gerechtjes, mooi opgemaakt. Opvallend: magere gerechtjes, zoals heilbot, forelsalade en stukjes biefstuk. Je kunt steeds bijbestellen en daarmee het aantal gerechtjes perfect afstemmen op je honger.
Een perfecte (kleine) crème brûlée als dessert!
De bediening is zeer vriendelijk en hartelijk.
Hanneke G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het eet concept is erg leuk, gemengde menu hapjes, voor een ieder wat wils
En buitengewoon smaakvol.
Leuke ervaring en goede bediening
Basjansen4 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren onze gift for 2-bon, tafelen voor 2, bij Zimpel besteed.
Wat ons betreft een echte aanrader. Voor de bon kreeg je een 5-gangen-keuze menu, wat neerkomt op 9 hapjes per persoon die je mocht bestellen. Wij houden ervan om zoveel mogelijk verschillende dingen te proberen en op de tapas-manier alles te delen en dus konden we 18 verschillende hapjes proberen.
Het was heerlijk, leuke en gewaagde smaakcombinaties in kleine mooi opgemaakte porties (de pittige gamba's waren erg lekker, en de biefstuk met drop-portsaus en pompoen echt een aanrader!!), en zelfs zo vullend dat wij als 2 vrij grote eters gevraagd hebben of het laatste hapje kon worden omgeruild voor een kopje koffie toe! Met het vriendelijke personeel was dit geen probleem.
Andere tafels bestelden het 4 of 5-gangen verrassingsmenu en ook hier werd duidelijk rekening gehouden met de wensen van de klant. Vond iemand iets niet lekker, werd dat zonder morren omgeruild voor iets anders en wilde je een speciaal hapje juist wel of juist niet, werd aan die wens voldaan.
Tekenend voor de goede service was het feit dat een bejaard stel met rollator die op hun taxi wachtten heel goed naar buiten werden begeleid. De man mocht steunen op de serveerster om bij zijn rollator te kunnen komen en de serveerster bleef net zo lang buiten staan bij het stel tot de taxi was gearriveerd. Verder ook in de zaak heel attent en snel!
Kortom, voor eens een topavond!
Re-iens .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Een bon gehad voor een luxe lunch voor 2 personen. (€ 35,00) In Veenendaal alleen bij Zimpel te gebruiken. Leuke moderne zaak. De "luxe" lunch bestond uit een glas bouillon met wat stukjes paddestoel, een mini broodje met geiten kaas, een iets groter broodje met een kleine beetje carpaccio en twee kleine stukjes wrape met zalm. Dachten dat dat de 1e gang was, maar dat bleken er al 3 te zijn. Ter afsluiting een bolletje chocoladeijs. Bij de opmerking dat het wel erg weinig was voor € 17,50 per persoon, kwam het antwoord, dat zij minder ontvingen. Misschien moet de eigenaar een keer bij het Paviljoen gaan eten. Hebben wij wel gedaan. Daar krijg je zoveel dat je het niet op kunt en van zeker zo goede kwaliteit en dat met dezelfde bon. Volgende keer maar weer naar Rhenen.
Simonne D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Lekker gegeten, smakelijke kleine gerechten. Beetje donker. Jammer van het betaalde parkeren. Kortom zeker de moeite waard.
Beste gast! Hartelijk dank voor uw recensie. Het betaalde 'dure' parkeren vinden wij ook erg vervelend. We hopen u toch nogmaals een andere keer te mogen verwelkomen! Team Zimpel
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Modern en smaakvol ingericht restaurant. Door de inrichting wordt het geluid flink weerkaatst en dat maakt de sfeer wat 'blikkerig'. Gelukkig maakte het personeel er geen probleem van om achterin het restaurant, waar het geluid meer gedempt wordt, opnieuw een tafel te dekken. Gekozen voor het verrassingsmenu van de kok met 4 gangen (8 gerechtjes). Dat is ons erg goed bevallen. De gerechtjes zijn niet te groot of te klein en zijn goed op elkaar afgestemd. Alleen de vegetarische variant leunt sterk op noten en kaas, dat zou gevarieerder kunnen. De sauvignon blanc is uitstekend.
J V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Onderweg naar huis na een nachtje Veluwe leek het ons beter de file te vermijden en een hapje te eten ergens. Zimpel gebeld of we met onze dinerkaart terecht konden. Geen probleem. Wat een verrassend restaurant. Ik twijfelde wat over het concept, maar we vonden alle gerechten heerlijk en bijzonder van smaak. Originele smaken. Volgens ons een jong team in de keuken. Ga zo door.. Wij komen zeker nog een keer terug!!!
Michael D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Een geweldig leuk concept; lunch of diner met allerlei kleine gerechtjes. Nederlandse tapa's noemen ze het zelf. De kaart staat vol met dingen die je wilt blijven proberen. Heerlijk als je (zoals wij) zo veel mogelijk verschillende smaken wilt proberen! Een aanrader.
Arno2u .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Parkeergelegenheid ruim aanwezig. Net restaurant. Moderne lichte en strakke inrichting. Juist hierdoor doet het wat kil aan. Jonge attente bediening. Ook navraag voor allergieen werd keurig gedaan. Menukaart is een soort tapas idee, kleine hapjes die je per ronde kunt bestellen. Concept is leuk, maar gaf uiteindelijk geen voldoening. De hapjes zijn te klein om goed tot zijn recht te komen. Een aantal hapjes creatief opgemaakt, maar ook wel veel bekende gerechten. Weinig tot geen vegetarische keuze. Al met al vond ik dit restaurant niet 'volwassen' genoeg, om culinair te genieten, terwijl de eerdere recensies anders doen vermoeden.
Winnie K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Zimpel is een bezoek meer dan waard. Het geitenkaasje, het stoofpotje met kip, de varkenshaas en de bitterkoekjesparfait, stuk voor stuk smaakvol en bijzonder. Voor mijn bijziende ogen had het restaurant iets meer verlicht mogen worden maar sfeervol was het zeker! De spinaziequiche met feta vond ik een beetje flauw maar de frietjes en de griekse salade waren top! De appeltaart was wat droog maar met een heerlijke cappuccino erbij toch een heerlijk dessert. De wijn was lekker en precies goed op temperatuur en het was zeker ook de vriendelijke en attente bediening die er voor zorgt dat je echt heel happy bij Zimpel vandaan komt!
Hullegien .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
We zijn zeer aangenaam verrast! Het restaurant is klein. De inrichting is modern en straalt een gezellige sfeer uit. Correcte bediening. Het eten is geweldig! De bedoeling is dat je in 4 gangen verschillende kleine gerechtjes neemt. Hierdoor kun je variëren, maar ook als je iets heel lekker vond dat bij de volgende gang nog een keer bestellen (geitenkaas!!). De kwaliteit van de gerechtjes is echt hoog (diverse smaken worden bijeen gebracht) en de opmaak van de gerechtjes is heel mooi.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Het enige minpuntje waren enkele luidruchtige theaterbezoekers, die voor het theaterbezoek eerst kwamen eten, maar daar kan Zimpel feitelijk niets aan doen.
Verder waren we niet bekend met Zimpel, maar hebben ons laten verrassen door het keukenteam. Het pakte enorm fijn en lekker uit. Zeer smakelijke tapas, decoratief opgediend. Ook voor de prijs hoef je het echt niet te laten! Het was een geweldige ervaring! Uiterst attent en vakkundig personeel. Zeer zeker een aanrader. Het zal voor ons wel de eerste, maar absoluut niet de laatste keer zijn! BEDANKT VOOR DE GASTVRIJHEID! :)
StudioVi .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Gefeliciteerd met jullie Iens Topper 2015 en dat is zeker niet onverdiend! Eten, drinken, ambiance, alle puntjes staan op de i. Ga zo door met jullie gedrevenheid om een echte beleving neer te zetten! Groeten, Danielle en Lydia van Vi
Fred P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Leuk concept, met allemaal kleine gerechtjes. Wel lastig om te onthouden wat je allemaal besteld hebt, maar wat maakt het uit, je kunt ook delen wat er op tafel komt.
De gerechtjes zijn verrassend en heel smakelijk. Dat sommige ingrediënten (bastognekruimels) in meer gerechten terugkomen, is met zo'n concept onvermijdelijk.
Attente, informele bediening, dat draagt ook bij aan het gevoel verwend te worden.
GerhardtenHove .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijk gegeten, kleine hapjes, uitstekend op elkaar afgestemd!! Goede en vriendelijke bediening!! En de ambiance is prachtig!!
Tessa E.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Heerlijk geluncht, lekker eten en leuk personeel! Probeer zeker de Coq au vin en Nutella cheesecake.
Mooi ingerichte zaak. Kom hier zeker vaker!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Na een half jaar weer eens bij Zimpel geluncht. En weer geen spijt.
Met z'n drieën en elk vijf gerechtjes. Een beetje veel, maar het was ook verleidelijk lekker.
De bediening is vriendelijk en de kwaliteit blijft op peil.

Opvallend was de opmerking van de bediening over de, zes maanden geleden, niet voorradige Pedro Ximenez. ‘Hij is er nu wel!' Wat een geheugen!

Kortom: smakelijk eten, prettige ambiance en dat alles tegen een zeer schappelijke prijs.