Zilverzoen

Jufferenstraat 28 8081 CR Elburg Nederland Kaart

Over het restaurant Zilverzoen

Welkom bij Restaurant de Zilverzoen in Elburg. Wij verrassen u graag met onze smaakvol geselecteerde gerechten en wijnen in ons gastvrije restaurant met informele sfeer en betaalbare prijs. Ook kunt u bij ons tussen het winkelen door terecht voor een kopje koffie of thee met een appelzoen of gebak, of bij ons reserveren voor een goedverzorgde high tea met uw gezelschap. Al onze gerechten worden vers bereid met pure producten welke wij afnemen van de beste vers-specialisten. Ons team geeft u vanaf uw binnenkomst het gevoel er eens helemaal "uit" te zijn.

Meer informatie over restaurant Zilverzoen

Bert V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Jammer dat er mensen zijn die zich verbeelden een restaurant te kunnen drijven zonder enige kennis van producten en bereidingen. Wij bezochten hun gezellige terras op een snikhete topdag. Mogelijk waren daardoor minder bekwame hulpen ingeschakeld. Maar dat maakt niet goed dat als om een koude rose wordt gevraagd er een warme met een grote klont ijs er in wordt geserveerd, alsof het om cola gaat. Dat de serveerster vervolgens niet weet van welke vis de zomerse vissalade is voorzien is ook nog te billijken. Maar als de z.g. zomerse vissalade vervolgens niet anders blijkt te zijn dan een schaaltje gemengde sla die zo uit het zakje leek geschud zonder enige vorm van aanmaak, met een bakje mayonaise en voor decoratie een schijf ananas er half bovenuit en wat stukjes vis er op dan vraag je je af of er wel een kok of keuken aanwezig zijn. De plakjes gerookte zalm was ondubbelzinnig herkenbaar. Zo niet het filetje gerookte forel dat beslist paling werd genoemd. Toen dat niet houdbaar bleek erkende de lieve juffrouw dat, en legde vervolgens uit dat de overige 3 stukjes vis (onvervalste sardines) beslist wel paling waren. Verstomd door zo veel onkunde staakten we verdere discussie. Het warme bolletje donker brood er bij was heerlijk. Toen we halverwege wat extra brood vroegen werd er een compleet voorgerecht gebracht bestaande met naast zo'n lekker bolletje ook schaaltjes kruidenboter en olijven. Dat ik dat niet bedoeld had was jammer, voor ons dan, want "zo kwam het nou eenmaal uit de keuken" en na afloop bleek het ook zo uit de kassaprinter kwam. Zo veel onkunde en/of minachting voor de klant zijn we al lang niet meer tegengekomen. De lekkere smoothie die we als nagerecht gebruikten voorkwam nog net een totale desillusie en flatteert ons cijfer voor het eten.
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Heerlijk gegeten met als vooraf de proeverij van vis en als hoofdgerecht het visstoofpotje. Mijn man had vooraf de pommedori tomatensoep en hier werd op verzoek geen room aan toegevoegd ook de spareribs als hoofdgerecht smaakten hem goed! Het is een klein maar leuk restaurantje waar de bediening heel alert is op alles wat er binnen en buiten gebeurt.
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Erg leuke zaak in het centrum van Elburg, sfeervol, modern en gezellig. Goed gedaan!
Voorgerecht van gebakken mosselen leek meer op gekookte mosselen zonder schelp, maar wel in een heerlijke saus, geserveerd in een minipannetje. Best prijzig voor bijna 9 euro. Veel vlees, schnitzel wat te zout, entrecote lekker, maar leek wel gefrituurd, was zeker in een flinke hoeveelheid olie gebakken. Sla en bijgerechten goed.
Attent om bij elk glas wijn ook een glas water te serveren, heel goed!
Vriendelijke bediening, bijna té.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Kort geleden voor het eerst bij Zilverzoen te Elburg gegeten. Ofschoon het buiten het seizoen is hadden we toch wel iets meer gasten verwacht op een Zondagavond, maar helaas waren mijn gezelschap en ik (4 personen) de enige gasten die avond.
Aan de inrichting en bediening kan dit niet liggen, de inrichting ziet er zeer netjes uit en wie van Riviera Maison houdt is hier aan het goede adres. De bediening was vriendelijk en correct.
De menukaart is niet spectaculair, maar gewoon degelijk en voor elk wat wils.
Ik had vooraf gevulde champignons, hoofdgerecht slibtong en als dessert een kaasplankje met port.
Smaakte allemaal prima en een volgende keer zal ik hier zeker weer gaan eten.
Ik denk dat in het seizoen dit restaurant het prima zal doen en kan het u dan ook zeker aanbevelen.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Kwaliteit van het eten was ok. Niet super luxe, maar wel smaakvol. Jammer was dat de gerechten wat 'veel' waren. Ondanks dat we wel stevige eters zijn, zaten we al na het hoofdgerecht vol en hadden geen zin meer in een nagerechtje. Dit kwam ook doordat er relatief veel bijgerechtjes waren. Iets minder uitgebreid had ook gekund.

Uitstraling is gezellig, alleen restaurantje is vrij klein. Daardoor zit je wel heel dicht op elkaar.
Rainier M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
In ons familieweekendje heerlijk met z'n negenen gegeten waaronder 3 kinderen. Erg vriendelijke en nette bediening en een heel gezellig sfeertje. Het eten was uitstekend en dat was unaniem.
Ook de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt.
Tip voor de Zilverzoen: Plaats enkele sfeerfoto's op de website de zaak ziet er super uit!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Leuk restaurant met vlotte bediening in deze prachtige oude binnenstad. De gerookte kipfilet vooraf was lekker en heerlijke zalm met gegratineerde geitenkaas en honing als hoofdgerecht was ook prima. De koffie met lekkernijen na maakte het geheel goed af. Een aanrader.