Zilverzoen

Jufferenstraat 28 8081 CR Elburg Nederland Kaart

Over het restaurant Zilverzoen

Welkom bij Restaurant de Zilverzoen in Elburg. Wij verrassen u graag met onze smaakvol geselecteerde gerechten en wijnen in ons gastvrije restaurant met informele sfeer en betaalbare prijs. Ook kunt u bij ons tussen het winkelen door terecht voor een kopje koffie of thee met een appelzoen of gebak, of bij ons reserveren voor een goedverzorgde high tea met uw gezelschap. Al onze gerechten worden vers bereid met pure producten welke wij afnemen van de beste vers-specialisten. Ons team geeft u vanaf uw binnenkomst het gevoel er eens helemaal "uit" te zijn.

Meer informatie over restaurant Zilverzoen

Rene D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gisteravond met gezin weggelopen van het terras bij zilverzoen. Voorgerecht was matig. De veel te dik gesneden Carpaccio zwom in de dressing die de hele smaak overheerste Mosseltjes in een matig knoflook sausje. Maar het echte probleem kwam pas na het voorgerecht. Onze voorgerecht borden werden afgeruimd maar na ruim een half uur nog geen hoofdgerecht. Toen we andere tafels bediend zagen worden heb ik gevraagd aan de bediening of ons hoofdgerecht al kwam. Antwoord was het komt er nu aan. Weer 15 minuten later een andere serveerster aangesproken die me toebeet dat ze door ziekte onderbezetting in de keuken hadden. Ik kreeg het gevoel dat ik niet zo moest zeuren. Nog iets later we zaten al bijna een uur te wachten nog geen hoofdgerecht. Mijn vriendin is binnen gaan vragen hoe kang het nog zou duren. Antwoord was 6 a 7 minuten. We hebben nog 10 minuten gewacht toen ben ik gaan afrekenen voor wat we genoten hadden en heb ik het hoofdgerecht afbesteld. De kok stormde naar beneden en hij probeerde mij te intimideren door met zijn grote imposante voorkomen op enkele centimeters van mijn gezicht te reageren op mijn klacht. Hij begon te blazen dat hij helemaal klaar was met mensen zoals ik. Bedoelt hij klaar met dik betalende klanten die enige vorm van service verwachten? Ben ik in de gaarkeuken beland? De kok ( eigenaar?) werd door het overige personeel naar boven gedirigeerd later begreep ik dat deze man vaker agressief naar " zeurende" klanten is. We hebben de eer aan onszelf gehouden, keurig betaald voor drankjes en voorgerechten en hebben aan de overkant bij een cafetaria een uitstekende hamburger gegeten. Bij Zilverzoen wordt een personeels probleem ingezet als excuus voor wanprestatie, kan gebeuren maar excuses of verontschuldiging heb ik niet gekregen. Als het personeel met ons in overleg was gegaan hadden wij zeker ook coulanter gereageerd. Ik raad een bezoek aan dit restaurant ten stelligste af.
John R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Slechte ervaring! Al voor de 2e keer geen schol meer beschikbaar, daarvoor in de plaats krijg je dan 3 botervette en smakeloze slibtongetjes en je betaald wel de prijs van de schol! De biefstuk was te rauw en was zuur! De bediening was ongeïnteresseerd en langzaam. Zo moesten we 15 minuten wachten op de bestelde wijn bij het uitserveren van het hoofdgerecht. Tot overmaat van ramp loopt de eigenaar het personeel te bekritiseren! Is lekker voor de sfeer...... Absoluut geen aanrader en laat je dus niet verleiden door de leuke inrichting.
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Wij gingen heerlijk een dagje naar Elburg, genieten van zo'n oud dorpje en de natuur.. Toen ons werd werd aanbevolen om bij de Zilverzoen te eten hebben wij daar ook voor gekozen.. Het zag er aardig uit dus leek ons wel leuk, de kaart was goed met lekkere gerechten erop, het voorgerecht was erg goed, kwaliteit.. Maar toen begon het, we hebben 45 minuten moeten wachten tot het voorgerecht werd uitgehaald, mijn partner heeft een uur zonder drinken gezeten, niemand die langs kwam die iets vroeg of reageerde.. Toen we ook nog is 35 minuten aan het wachten waren op ons hoofdgerecht was het ons teveel.. Aangezien het ook niet heel erg druk was.. Dus naar binnengelopen om aan te geven dat dit absoluut niet kon en we wouden afrekenen, de hoofdgerechten die we niet hadden gehad werden van de rekening gehaald.. Voor de rest moesten we alles betalen ( werd geen drankje afgehaald) en werd ook geen excuus aangeboden.
Al met al was dit voor ons een teleurstelling van deze dag..
Zo hoort het niet te gaan, en als er iets mis gaat hebben wij daar zeker begrip voor, we werken beide in de horeca.. Maar dit is toch wel het uiterste.
Ontzettend slechte bedienig!
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Voor een gezellig dinertje gingen wij vrijdag 23 mei naar de Zilverzoen. Dat het zo zou tegen vallen, hadden we niet verwacht toen wij binnenkwamen en het gezellige interieur zagen. We moesten eerst erg lang wachten totdat we geholpen werden, na een half uur hadden wij hier genoeg van en wenkten we zelf een serveerster om een kaart te krijgen en wat te drinken te bestellen. Nadat we onze voor- en hoofdgerechten bestelden duurde het nog ruim een uur voordat we ons voorgerecht hadden. In de tussentijd is geen een keer gevraagd of we nog wat drinken wouden, er werd tussendoor alleen zonder uitleg een bolletje brood met kruidenboter op de tafel gezet. Of dit een goedmakertje was voor het lange wachten of een standaard extraatje, zullen we naar moeten gissen want de serveerster was zonder iets te zeggen zo weer weg. Aan het voorgerecht was niets aan te merken. Toen we na het voorgerecht, overigens na weer ruim drie kwartier gewacht te hebben, ons hoofdgerecht kregen, was dit een grote domper op de avond. De biefstuk, die medium besteld was, was bijna te rauw om zelfs als rare te serveren. Er ontbraken sauzen die speciafiek besteld waren en we moesten zelf vragen om friet. Maar wat ik het ergste vond, is dat mijn moeder die bij het bestellen duidelijk aangaf zeer allergisch te zijn voor paprika, toch paprika in haar gerecht aantrof. Blijkbaar hecht de Zilverzoen geen waarde aan de gezondheid van zijn gasten. Gelukkig waren wij zelf alert, anders had mijn moeder Elburg in een ambulance kunnen verlaten. Toen wij het personeel hierop aanspraken, werd ons een gratis drankje aangeboden. Dat "gratis" drankje vonden we helaas later gewoon terug op de rekening. Al met al een onwijze afrader en jammer dat een zo mooi gedecoreerd restaurant, dat bij ons toch wel hoge verwachtingen opriep, zo teleurstelt door.het slechte eten en vooral de houding van het personeel.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
We hebben weer heerlijk gegeten bij De Zilverzoen. Het eten was fantastisch en erg mooi opgediend. De bediening was zoals altijd erg vriendelijk en gastvrij. Het was echt een avondje uit! Henk en Anita
tghvanderzon .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
In juni 2013 tweemaal gegeten op een zondagavond, in augustus twee maal en nog een keer in september. Het eten was perfect en de ambiance evenzeer. Een aantal kleine dingen zouden de finishing touch kunnen zijn. Tijdens aperitief werd alle keren reeds het voorgerecht geserveerd, jammer. Wat meer klantgericht uitserveren, kan veel goodwill opleveren. In juni en augustus was de wijnkaart niet actueel. Beide keren in juni werd in plaats van een fles een glas geserveerd. Tenslotte de kast met flessen wijn: maak hem zo dat de flessen kunnen liggen in plaats van staan. Ik kom zeker terug en ben benieuwd of er iets met (positieve) feed back gedaan wordt.
HeintjeD .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Werkelijk een verrassend goede kennismaking . Uitstekende en attente bediening, smaakvolle gerechten van hoge kwaliteit en toch redelijk geprijsd.
Leuke omgeving , klein en gezellig.
GeLa .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Op 20 augustus 2013 streken wij neer op het terras van ZilverZoen te Elburg. Het was er behoorlijk druk. Het buitenmeubilair was eenvoudig en aardig tegen elkaar aan gepropt. Maar goed, het was mooi weer, dus niet zeuren.
We bestelden een zoet wit wijntje en een Trapist met grenadine. Het wijntje was goed maar de grenadine was een waterige siroop.
Dan maar 2 x een paling toast besteld en daar ging het mis.
Na ongeveer een half uur vroeg ik aan de serveerster of zij ons niet vergeten was en dat was dus wel het geval. Daarna nog een kwartier op onze paling gewacht! Toen de paling kwam heb ik daar wel wat over gezegd. Nou we hoefden onze drankjes niet te betalen. Dat was een aardig gebaar.

De paling was niet vers en leek zo uit een pakje van de supermarkt te komen.(Normaal niet slecht, maar voor een restaurant...?)
Al met al een matig restaurant, wel leuk gelegen op die hoek in het centrum, maar het gaat uiteindelijk om de kwaliteit, bediening en uistraling.
Achterhetnet .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Op een dinsdag eind juli gegeten bij Zilverzoen, 2 volwassenen met 2 kinderen. We begonnen buiten, maar toen begon het te regenen, geen probleem, we kregen een goede tafel binnen. Leuke ambiance, steigerplanken, leuk aangekleed, zelfs de wc was modern (verspringende tegels, eindelijk eens!) en schoon in dit verder oude opgeknapte pand. De kinderen kregen een kindermenu en af en toe aandacht van de bediening, wij bestelden tournedos en schnitzel respectievelijk. De rode huiswijn was prima! Leuk opgediend hoofdgerecht met genoeg bijgerechten, boven verwachting goed. De kinderen mochten na afloop een mooie schelp uitzoeken.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Jammer dat er mensen zijn die zich verbeelden een restaurant te kunnen drijven zonder enige kennis van producten en bereidingen. Wij bezochten hun gezellige terras op een snikhete topdag. Mogelijk waren daardoor minder bekwame hulpen ingeschakeld. Maar dat maakt niet goed dat als om een koude rose wordt gevraagd er een warme met een grote klont ijs er in wordt geserveerd, alsof het om cola gaat. Dat de serveerster vervolgens niet weet van welke vis de zomerse vissalade is voorzien is ook nog te billijken. Maar als de z.g. zomerse vissalade vervolgens niet anders blijkt te zijn dan een schaaltje gemengde sla die zo uit het zakje leek geschud zonder enige vorm van aanmaak, met een bakje mayonaise en voor decoratie een schijf ananas er half bovenuit en wat stukjes vis er op dan vraag je je af of er wel een kok of keuken aanwezig zijn. De plakjes gerookte zalm was ondubbelzinnig herkenbaar. Zo niet het filetje gerookte forel dat beslist paling werd genoemd. Toen dat niet houdbaar bleek erkende de lieve juffrouw dat, en legde vervolgens uit dat de overige 3 stukjes vis (onvervalste sardines) beslist wel paling waren. Verstomd door zo veel onkunde staakten we verdere discussie. Het warme bolletje donker brood er bij was heerlijk. Toen we halverwege wat extra brood vroegen werd er een compleet voorgerecht gebracht bestaande met naast zo'n lekker bolletje ook schaaltjes kruidenboter en olijven. Dat ik dat niet bedoeld had was jammer, voor ons dan, want "zo kwam het nou eenmaal uit de keuken" en na afloop bleek het ook zo uit de kassaprinter kwam. Zo veel onkunde en/of minachting voor de klant zijn we al lang niet meer tegengekomen. De lekkere smoothie die we als nagerecht gebruikten voorkwam nog net een totale desillusie en flatteert ons cijfer voor het eten.
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Heerlijk gegeten met als vooraf de proeverij van vis en als hoofdgerecht het visstoofpotje. Mijn man had vooraf de pommedori tomatensoep en hier werd op verzoek geen room aan toegevoegd ook de spareribs als hoofdgerecht smaakten hem goed! Het is een klein maar leuk restaurantje waar de bediening heel alert is op alles wat er binnen en buiten gebeurt.
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Erg leuke zaak in het centrum van Elburg, sfeervol, modern en gezellig. Goed gedaan!
Voorgerecht van gebakken mosselen leek meer op gekookte mosselen zonder schelp, maar wel in een heerlijke saus, geserveerd in een minipannetje. Best prijzig voor bijna 9 euro. Veel vlees, schnitzel wat te zout, entrecote lekker, maar leek wel gefrituurd, was zeker in een flinke hoeveelheid olie gebakken. Sla en bijgerechten goed.
Attent om bij elk glas wijn ook een glas water te serveren, heel goed!
Vriendelijke bediening, bijna té.
sjaantje2000 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Hier 3x voor lunch geweest, en 1x voor diner. Ambiance is mooi, ook al is het een wat kleiner restaurant.

Lunch tot 3x toe matig. Geen goede kwaliteit van producten, en prijs kwaliteit niet in verhouding, het is te duur. Het lijkt veel meer dan dat je krijgt. Het is allemaal leuk bv breekbrood €4.95 (1 bruine bol, met boter en wat olijven) een wrap met plakje carpacio €9.95

Diner kaart is niet bijzonder, en net als bij de lunch prijzig voor de kwaliteit die je er krijgt. Bediening is wisselend, met name als terras open is word de kwaliteit van het personeel minder (jonge scholieren)
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Kort geleden voor het eerst bij Zilverzoen te Elburg gegeten. Ofschoon het buiten het seizoen is hadden we toch wel iets meer gasten verwacht op een Zondagavond, maar helaas waren mijn gezelschap en ik (4 personen) de enige gasten die avond.
Aan de inrichting en bediening kan dit niet liggen, de inrichting ziet er zeer netjes uit en wie van Riviera Maison houdt is hier aan het goede adres. De bediening was vriendelijk en correct.
De menukaart is niet spectaculair, maar gewoon degelijk en voor elk wat wils.
Ik had vooraf gevulde champignons, hoofdgerecht slibtong en als dessert een kaasplankje met port.
Smaakte allemaal prima en een volgende keer zal ik hier zeker weer gaan eten.
Ik denk dat in het seizoen dit restaurant het prima zal doen en kan het u dan ook zeker aanbevelen.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Kwaliteit van het eten was ok. Niet super luxe, maar wel smaakvol. Jammer was dat de gerechten wat 'veel' waren. Ondanks dat we wel stevige eters zijn, zaten we al na het hoofdgerecht vol en hadden geen zin meer in een nagerechtje. Dit kwam ook doordat er relatief veel bijgerechtjes waren. Iets minder uitgebreid had ook gekund.

Uitstraling is gezellig, alleen restaurantje is vrij klein. Daardoor zit je wel heel dicht op elkaar.
Rainier M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
In ons familieweekendje heerlijk met z'n negenen gegeten waaronder 3 kinderen. Erg vriendelijke en nette bediening en een heel gezellig sfeertje. Het eten was uitstekend en dat was unaniem.
Ook de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt.
Tip voor de Zilverzoen: Plaats enkele sfeerfoto's op de website de zaak ziet er super uit!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Leuk restaurant met vlotte bediening in deze prachtige oude binnenstad. De gerookte kipfilet vooraf was lekker en heerlijke zalm met gegratineerde geitenkaas en honing als hoofdgerecht was ook prima. De koffie met lekkernijen na maakte het geheel goed af. Een aanrader.