Zilverzoen

Jufferenstraat 28 8081 CR Elburg Nederland Kaart

Over het restaurant Zilverzoen

Welkom bij Restaurant de Zilverzoen in Elburg. Wij verrassen u graag met onze smaakvol geselecteerde gerechten en wijnen in ons gastvrije restaurant met informele sfeer en betaalbare prijs. Ook kunt u bij ons tussen het winkelen door terecht voor een kopje koffie of thee met een appelzoen of gebak, of bij ons reserveren voor een goedverzorgde high tea met uw gezelschap. Al onze gerechten worden vers bereid met pure producten welke wij afnemen van de beste vers-specialisten. Ons team geeft u vanaf uw binnenkomst het gevoel er eens helemaal "uit" te zijn.

Meer informatie over restaurant Zilverzoen

Anja V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Prijs/kwaliteit verhouding uitermate slecht.
MrsPussygolightly .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Ondanks de toeristische locatie en de grote drukte tijdens het lunchuur werden we ontzettend aardig en snel geholpen, onze 3 honden welkom en van water voorzien, en voor ons een verrukkelijk stuk nostalgische arretjescake bij de koffie als extraatje! Verrassend lekkere broodjes en ook enorme kroketten genuttigd die helemaal niet zo duur waren als bij ons in de randstad, dit alles van een prima garnering voorzien en leuk opgemaakt. De zaak is bijzonder sfeervol aangekleed, het was een onverwacht hartstikke gezellige opwarmer op de ijskoudste dag van het jaar.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Drie gangen verrassingsmenu genomen. Eten was smaakvol. Echter jammer dat er erg weinig groente bij geserveerd werd. Klein schaaltje witlof voor 2 pers. Een extra toevoeging middels wat salade zou welkom geweest zijn. Al met al prima.
Reinard V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening. Gezellige sfeer
jan K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Nvt
Liesbert H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Een gezellig restaurant met goede bediening. Het eten was voortreffelijk vooral de carpaccio is een heuse aanrader.
Het was niet de eerste keer dat wij hier aten, dus dat zegt voldoende.
Mar G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Wij voelden ons zeer welkom, de versierde tafel ter ere van de verjaardag is enorm gewaardeerd.
Het was allemaal precies goed of beter!
Suzan K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Minpuntje was alleen de spotjes in de vloer naast de tafel, die waren te fel en schenen in ons gezicht.
Boergondiër .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Hier geluncht maar na onze ervaring zullen we denk ik niet meer terugkomen. Het eten was op zich prima op smaak maar de grote van de (lunch)gerechten viel tegen. Iedereen had eigenlijk nog honger toen we weg gingen (grote eters zijn we niet). De bediening was vriendelijk. Wat wel erg tegen viel is dat we voor de baby een snee brood met boter vroegen en we voor 1 snee wit brood 2,50 moesten afrekenen. Natuurlijk mag dat, maar gastvrij is het niet (en meldt het dan ook netjes). Alles bij elkaar zijn we met een onvoldaan gevoel weggegaan en dat is jammer.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Een paar jaar geleden bij de Zilverzoen gegeten. Ik was in Elburg, dus maar weer eens geprobeerd. De uiensoep smaakte prima. Ook de sliptongtjes. Heb afgelopen week in Volendam wel grotere gegeten. Maatje meer zou voor de prijs moeten kunnen. Smaakte allemaal heel goed. Bediening werkt met aandacht voor gast.
Jeannette D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk verrassend gegeten vanavond. De hoeveelheid was prima. Bediening ook niets op aan te merken. Zowel het vlees als het visverrassingsmenu waren verrukkelijk. Ook de entourage en sfeer was prima. Zeer de moeite waard om een keer terug te gaan. Top!
Maylo D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Chaotische bende
Slechte kwaliteit eten
Snitzel was echt ver beneden de maat
Eerste was het eten wel ok 2de keer zelfde gerecht besteld maar was totaal anders en slecht
globetrotter70 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Vandaag een dagje naar Elburg ,en even voor een lunch naar [de zilverzoen] gegaan Helaas een verkeerde beslissing !!! We bestellen een broodje hamburger en een broodje carpaccio !Helaas het er werd een WRAP carpaccio geserveerd! Ik vertelde de serveerster vriendelijk dat ik een BROODJE carpaccio heb besteld!! ZONDER EEN WOORD wordt het bord weer meegenomen en ruim EEN kwartier later komt zij weer met een broodje carpaccio ! Ondertussen had mijn partner haar hamburger al lang op! Wij werden hierna TOTAAL genegeerd !! Wij zijn uiteindelijk zelf naar de kassa gelopen waar de serveerster stond , maar zij liep ons totaal voorbij en ging onze tafel afruimen !! Zeer onbeschoft!!Er kwam iemand anders uit de keuken die uiteindelijk met ons afrekende! Wij komen hier uiteraard NOOIT MEER!! En zullen dit ook anderen afraden
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
We hebben gisterenavond héérlijk gegeten bij de Zilverzoen!
De entrecote en varkenshaas saté waren perfect gebakken/gegrild en erg mals, de huisgemaakte frites/chips en aardappels uit de oven waren heerlijk en niet vet en de salade rijk gevuld en lekker van smaak. De satésaus was ook erg lekker. Ook nog een witlof gratin erbij. Kortom: voor herhaling vatbaar!!
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij de zilverzoen. We zijn er terrect gekomen tijdens het wandelen door het centrum, toen we opzoek waren naar een leuk plekje om te lunchen. De brocante warme uitstraling viel op. Geluncht met een hambuger en panini. Vervolgens ook gedineerd: beide een carpaccio en een tournedos! Heeeerlijk, je proef de verse ingredieenten en heerlijk mals vlees! Bij het diner werd er patat, aardappeltjes uit de oven en een frisse salade geserveerd. Afgesloten met een lekker toetje!
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
In het pittoreske Elburg, op een stralende najaarsdag geluncht in dit restaurant. Helaas was er op het verwarmde terras geen plekje meer vrij. Binnen is het klein maar sfeervol ingericht( brocante stijl), netjes en schoon. Ik bestel een Maaltijdsalade met 3 soorten vis. Tonijn, makreel en zalm. Lekker en voedzaam, echter niet uitmuntend en het portie zou groter mogen. Mijn tafelgenoot besteld een uiensoep, en een broodje carpachio. Lekker maar wel erg veel sla op en bij het broodje. In het kort, prima gelegenheid om te lunchen
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op Valentijnsdag hebben we hier de lunch genoten. Het leuk gedecoreerde restaurant is niet groot en was nogal vol (zeker met 2 kinderwagens erbij), maar we kregen nog een plekje aan de "stamtafel". We kozen voor een uitsmijter kaas en een broodje met 2 kroketten, verse jus en koffie/thee. Het eten werd relatief snel gebracht. Jammer vond ik dat de kaas ongevraagd mee was gesmolten op het ei en niet 3 maar 2 eieren waren gebruikt. Verder was de prijs-kwaliteit verhouding (nog net geen dertig euro) nog net te doen. Voldaan verlieten we het zonnige met harten versierde vestingstadje Elburg.
Jeffrey P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Dit weekend naar aanleiding van het Botteweekend op uitnodiging van vrienden hier gegeten. Wat ons opviel was het leuke decor, dus we dachten dat de rest ook wel goed zat.
Niet is minder waar. We werden nota bene geholpen door de eigenaresse, maar de service is alles behalve goed te noemen. We wilden graag buiten zitten, zagen nog zat tafeltjes vrij, maar de eigenaresse verzekerde ons dat deze gereserveerd waren en dat je niet hoefde te verwachten dat je tijdens het Botteweekend buiten kon zitten.
Toen we na 20 minuten de kaart kregen schrokken we van de prijzen (we hadden nog geen drinken gehad). Voor dat geld zouden we wel heel wat kunnen verwachten. Ook dit was een domper. Voor €21,95 krijg je een half stukje varkenshaas en voor €18,95 één stokje kipsaté. Tussendoor nog een paar keer de eigenaresse aangesproken om ze nog wat drinken wilde inschenken, maar ze leek ons gewoon te negeren. Dat was niet haar taak, zei ze.
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Tijdens onze vakantie zijn we op het leuke terras van restaurant Zilverzoet terecht gekomen. Het restaurant ligt op een hoek in het centrum van het gezellige plaatsje Elburg en we hadden bij het reserveren (een klein uurtje daarvoor) om een tafeltje in de zon gevraagd en dat was gelukt.
De bediening bleek vlot en vriendelijk.
Slechts één van ons vieren bestelde een voorgerecht: mosterdsoep (met gerookte ham?) en hij genoot!
Verder smaakten de spareribs heerlijk; ze waren lekker gemarineerd en het was ook voldoende.
Twee personen bestelden saté (kip en varkenshaas) en waren daar ook tevreden mee. En ik koos voor de tournedos, gegratineerd met blauwschimmelkaas. Hoewel ik medium besteld had, bleek hij tussen rare en medium in te zitten, maar hij was super-mals en erg goed van smaak.
Er waren ook ruim voldoende bijgerechten: gebakken aardappels, friet, witlof met kaas en salade. Allemaal even smakelijk.
Twee van ons gingen vervolgens voor de advocaat-tiramisu, maar die stelde een klein beetje teleur. Het smaakte wel aardig maar ik miste één van de karakteristieke elementen: de koffie die de lange vingers verzadigd.
De andere twee sloten af met een lekker kopje koffie en we stapten daarna tevreden en voldaan weer op de fiets.
Kortom: Een sfeervol restaurant op een leuke plek, waar je je welkom voelt en lekker kunt eten.

Richard S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Gelukkig hadden we de recensies niet gelezen, van het uren wachten op het eten, en de agressieve kok. Onze spareribs kwamen keurig op tijd, en waren precies goed, maw ze hadden nog een bite ipv dat ze meteen van het bot vielen. Daarbij was er behoorlijk veel gespared, veel vlees dus. De lof als bijgerecht was verrukkelijk. Bijtgaar met een heerlijke kaas korstje. Enige minpunt, de verwarming boven het terras was stuk, en zo te horen al n tijdje.