Zilverzoen

Jufferenstraat 28 8081 CR Elburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Zilverzoen

Kees H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Een paar jaar geleden bij de Zilverzoen gegeten. Ik was in Elburg, dus maar weer eens geprobeerd. De uiensoep smaakte prima. Ook de sliptongtjes. Heb afgelopen week in Volendam wel grotere gegeten. Maatje meer zou voor de prijs moeten kunnen. Smaakte allemaal heel goed. Bediening werkt met aandacht voor gast.
Jeannette D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk verrassend gegeten vanavond. De hoeveelheid was prima. Bediening ook niets op aan te merken. Zowel het vlees als het visverrassingsmenu waren verrukkelijk. Ook de entourage en sfeer was prima. Zeer de moeite waard om een keer terug te gaan. Top!
Maylo D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Chaotische bende
Slechte kwaliteit eten
Snitzel was echt ver beneden de maat
Eerste was het eten wel ok 2de keer zelfde gerecht besteld maar was totaal anders en slecht
Globetrotter70 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Vandaag een dagje naar Elburg ,en even voor een lunch naar [de zilverzoen] gegaan Helaas een verkeerde beslissing !!! We bestellen een broodje hamburger en een broodje carpaccio !Helaas het er werd een WRAP carpaccio geserveerd! Ik vertelde de serveerster vriendelijk dat ik een BROODJE carpaccio heb besteld!! ZONDER EEN WOORD wordt het bord weer meegenomen en ruim EEN kwartier later komt zij weer met een broodje carpaccio ! Ondertussen had mijn partner haar hamburger al lang op! Wij werden hierna TOTAAL genegeerd !! Wij zijn uiteindelijk zelf naar de kassa gelopen waar de serveerster stond , maar zij liep ons totaal voorbij en ging onze tafel afruimen !! Zeer onbeschoft!!Er kwam iemand anders uit de keuken die uiteindelijk met ons afrekende! Wij komen hier uiteraard NOOIT MEER!! En zullen dit ook anderen afraden
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
We hebben gisterenavond héérlijk gegeten bij de Zilverzoen!
De entrecote en varkenshaas saté waren perfect gebakken/gegrild en erg mals, de huisgemaakte frites/chips en aardappels uit de oven waren heerlijk en niet vet en de salade rijk gevuld en lekker van smaak. De satésaus was ook erg lekker. Ook nog een witlof gratin erbij. Kortom: voor herhaling vatbaar!!
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij de zilverzoen. We zijn er terrect gekomen tijdens het wandelen door het centrum, toen we opzoek waren naar een leuk plekje om te lunchen. De brocante warme uitstraling viel op. Geluncht met een hambuger en panini. Vervolgens ook gedineerd: beide een carpaccio en een tournedos! Heeeerlijk, je proef de verse ingredieenten en heerlijk mals vlees! Bij het diner werd er patat, aardappeltjes uit de oven en een frisse salade geserveerd. Afgesloten met een lekker toetje!
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
In het pittoreske Elburg, op een stralende najaarsdag geluncht in dit restaurant. Helaas was er op het verwarmde terras geen plekje meer vrij. Binnen is het klein maar sfeervol ingericht( brocante stijl), netjes en schoon. Ik bestel een Maaltijdsalade met 3 soorten vis. Tonijn, makreel en zalm. Lekker en voedzaam, echter niet uitmuntend en het portie zou groter mogen. Mijn tafelgenoot besteld een uiensoep, en een broodje carpachio. Lekker maar wel erg veel sla op en bij het broodje. In het kort, prima gelegenheid om te lunchen
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op Valentijnsdag hebben we hier de lunch genoten. Het leuk gedecoreerde restaurant is niet groot en was nogal vol (zeker met 2 kinderwagens erbij), maar we kregen nog een plekje aan de "stamtafel". We kozen voor een uitsmijter kaas en een broodje met 2 kroketten, verse jus en koffie/thee. Het eten werd relatief snel gebracht. Jammer vond ik dat de kaas ongevraagd mee was gesmolten op het ei en niet 3 maar 2 eieren waren gebruikt. Verder was de prijs-kwaliteit verhouding (nog net geen dertig euro) nog net te doen. Voldaan verlieten we het zonnige met harten versierde vestingstadje Elburg.
Mx .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Erg gezellige high tea gehad bij de Zilverzoen.
Wel moest duidelijk aangegeven worden wanneer de theepot bijgevuld kon worden (terwijl gezegd was dat het personeel dit zelf in de gaten zou houden). Ook prettig dat gekozen kan worden voor koffie.
Goede balans tussen hartige en zoete hapjes.
Vooraf hoef je niet te lunchen, dus echt ruim voldoende!
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
vanavond lekker uit eten geweest bij Zilverzoen

service ging netjes en snel

zelf gebakken mosselen gegeten die heerlijk waren

dus wij gaan zeker nog eens
Jeffrey P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Dit weekend naar aanleiding van het Botteweekend op uitnodiging van vrienden hier gegeten. Wat ons opviel was het leuke decor, dus we dachten dat de rest ook wel goed zat.
Niet is minder waar. We werden nota bene geholpen door de eigenaresse, maar de service is alles behalve goed te noemen. We wilden graag buiten zitten, zagen nog zat tafeltjes vrij, maar de eigenaresse verzekerde ons dat deze gereserveerd waren en dat je niet hoefde te verwachten dat je tijdens het Botteweekend buiten kon zitten.
Toen we na 20 minuten de kaart kregen schrokken we van de prijzen (we hadden nog geen drinken gehad). Voor dat geld zouden we wel heel wat kunnen verwachten. Ook dit was een domper. Voor €21,95 krijg je een half stukje varkenshaas en voor €18,95 één stokje kipsaté. Tussendoor nog een paar keer de eigenaresse aangesproken om ze nog wat drinken wilde inschenken, maar ze leek ons gewoon te negeren. Dat was niet haar taak, zei ze.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Tijdens onze vakantie zijn we op het leuke terras van restaurant Zilverzoet terecht gekomen. Het restaurant ligt op een hoek in het centrum van het gezellige plaatsje Elburg en we hadden bij het reserveren (een klein uurtje daarvoor) om een tafeltje in de zon gevraagd en dat was gelukt.
De bediening bleek vlot en vriendelijk.
Slechts één van ons vieren bestelde een voorgerecht: mosterdsoep (met gerookte ham?) en hij genoot!
Verder smaakten de spareribs heerlijk; ze waren lekker gemarineerd en het was ook voldoende.
Twee personen bestelden saté (kip en varkenshaas) en waren daar ook tevreden mee. En ik koos voor de tournedos, gegratineerd met blauwschimmelkaas. Hoewel ik medium besteld had, bleek hij tussen rare en medium in te zitten, maar hij was super-mals en erg goed van smaak.
Er waren ook ruim voldoende bijgerechten: gebakken aardappels, friet, witlof met kaas en salade. Allemaal even smakelijk.
Twee van ons gingen vervolgens voor de advocaat-tiramisu, maar die stelde een klein beetje teleur. Het smaakte wel aardig maar ik miste één van de karakteristieke elementen: de koffie die de lange vingers verzadigd.
De andere twee sloten af met een lekker kopje koffie en we stapten daarna tevreden en voldaan weer op de fiets.
Kortom: Een sfeervol restaurant op een leuke plek, waar je je welkom voelt en lekker kunt eten.

Richard S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Gelukkig hadden we de recensies niet gelezen, van het uren wachten op het eten, en de agressieve kok. Onze spareribs kwamen keurig op tijd, en waren precies goed, maw ze hadden nog een bite ipv dat ze meteen van het bot vielen. Daarbij was er behoorlijk veel gespared, veel vlees dus. De lof als bijgerecht was verrukkelijk. Bijtgaar met een heerlijke kaas korstje. Enige minpunt, de verwarming boven het terras was stuk, en zo te horen al n tijdje.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gisteravond met gezin weggelopen van het terras bij zilverzoen. Voorgerecht was matig. De veel te dik gesneden Carpaccio zwom in de dressing die de hele smaak overheerste Mosseltjes in een matig knoflook sausje. Maar het echte probleem kwam pas na het voorgerecht. Onze voorgerecht borden werden afgeruimd maar na ruim een half uur nog geen hoofdgerecht. Toen we andere tafels bediend zagen worden heb ik gevraagd aan de bediening of ons hoofdgerecht al kwam. Antwoord was het komt er nu aan. Weer 15 minuten later een andere serveerster aangesproken die me toebeet dat ze door ziekte onderbezetting in de keuken hadden. Ik kreeg het gevoel dat ik niet zo moest zeuren. Nog iets later we zaten al bijna een uur te wachten nog geen hoofdgerecht. Mijn vriendin is binnen gaan vragen hoe kang het nog zou duren. Antwoord was 6 a 7 minuten. We hebben nog 10 minuten gewacht toen ben ik gaan afrekenen voor wat we genoten hadden en heb ik het hoofdgerecht afbesteld. De kok stormde naar beneden en hij probeerde mij te intimideren door met zijn grote imposante voorkomen op enkele centimeters van mijn gezicht te reageren op mijn klacht. Hij begon te blazen dat hij helemaal klaar was met mensen zoals ik. Bedoelt hij klaar met dik betalende klanten die enige vorm van service verwachten? Ben ik in de gaarkeuken beland? De kok ( eigenaar?) werd door het overige personeel naar boven gedirigeerd later begreep ik dat deze man vaker agressief naar " zeurende" klanten is. We hebben de eer aan onszelf gehouden, keurig betaald voor drankjes en voorgerechten en hebben aan de overkant bij een cafetaria een uitstekende hamburger gegeten. Bij Zilverzoen wordt een personeels probleem ingezet als excuus voor wanprestatie, kan gebeuren maar excuses of verontschuldiging heb ik niet gekregen. Als het personeel met ons in overleg was gegaan hadden wij zeker ook coulanter gereageerd. Ik raad een bezoek aan dit restaurant ten stelligste af.
John R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Slechte ervaring! Al voor de 2e keer geen schol meer beschikbaar, daarvoor in de plaats krijg je dan 3 botervette en smakeloze slibtongetjes en je betaald wel de prijs van de schol! De biefstuk was te rauw en was zuur! De bediening was ongeïnteresseerd en langzaam. Zo moesten we 15 minuten wachten op de bestelde wijn bij het uitserveren van het hoofdgerecht. Tot overmaat van ramp loopt de eigenaar het personeel te bekritiseren! Is lekker voor de sfeer...... Absoluut geen aanrader en laat je dus niet verleiden door de leuke inrichting.
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Wij gingen heerlijk een dagje naar Elburg, genieten van zo'n oud dorpje en de natuur.. Toen ons werd werd aanbevolen om bij de Zilverzoen te eten hebben wij daar ook voor gekozen.. Het zag er aardig uit dus leek ons wel leuk, de kaart was goed met lekkere gerechten erop, het voorgerecht was erg goed, kwaliteit.. Maar toen begon het, we hebben 45 minuten moeten wachten tot het voorgerecht werd uitgehaald, mijn partner heeft een uur zonder drinken gezeten, niemand die langs kwam die iets vroeg of reageerde.. Toen we ook nog is 35 minuten aan het wachten waren op ons hoofdgerecht was het ons teveel.. Aangezien het ook niet heel erg druk was.. Dus naar binnengelopen om aan te geven dat dit absoluut niet kon en we wouden afrekenen, de hoofdgerechten die we niet hadden gehad werden van de rekening gehaald.. Voor de rest moesten we alles betalen ( werd geen drankje afgehaald) en werd ook geen excuus aangeboden.
Al met al was dit voor ons een teleurstelling van deze dag..
Zo hoort het niet te gaan, en als er iets mis gaat hebben wij daar zeker begrip voor, we werken beide in de horeca.. Maar dit is toch wel het uiterste.
Ontzettend slechte bedienig!
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Voor een gezellig dinertje gingen wij vrijdag 23 mei naar de Zilverzoen. Dat het zo zou tegen vallen, hadden we niet verwacht toen wij binnenkwamen en het gezellige interieur zagen. We moesten eerst erg lang wachten totdat we geholpen werden, na een half uur hadden wij hier genoeg van en wenkten we zelf een serveerster om een kaart te krijgen en wat te drinken te bestellen. Nadat we onze voor- en hoofdgerechten bestelden duurde het nog ruim een uur voordat we ons voorgerecht hadden. In de tussentijd is geen een keer gevraagd of we nog wat drinken wouden, er werd tussendoor alleen zonder uitleg een bolletje brood met kruidenboter op de tafel gezet. Of dit een goedmakertje was voor het lange wachten of een standaard extraatje, zullen we naar moeten gissen want de serveerster was zonder iets te zeggen zo weer weg. Aan het voorgerecht was niets aan te merken. Toen we na het voorgerecht, overigens na weer ruim drie kwartier gewacht te hebben, ons hoofdgerecht kregen, was dit een grote domper op de avond. De biefstuk, die medium besteld was, was bijna te rauw om zelfs als rare te serveren. Er ontbraken sauzen die speciafiek besteld waren en we moesten zelf vragen om friet. Maar wat ik het ergste vond, is dat mijn moeder die bij het bestellen duidelijk aangaf zeer allergisch te zijn voor paprika, toch paprika in haar gerecht aantrof. Blijkbaar hecht de Zilverzoen geen waarde aan de gezondheid van zijn gasten. Gelukkig waren wij zelf alert, anders had mijn moeder Elburg in een ambulance kunnen verlaten. Toen wij het personeel hierop aanspraken, werd ons een gratis drankje aangeboden. Dat "gratis" drankje vonden we helaas later gewoon terug op de rekening. Al met al een onwijze afrader en jammer dat een zo mooi gedecoreerd restaurant, dat bij ons toch wel hoge verwachtingen opriep, zo teleurstelt door.het slechte eten en vooral de houding van het personeel.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
We hebben weer heerlijk gegeten bij De Zilverzoen. Het eten was fantastisch en erg mooi opgediend. De bediening was zoals altijd erg vriendelijk en gastvrij. Het was echt een avondje uit! Henk en Anita
Tghvanderzon .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
In juni 2013 tweemaal gegeten op een zondagavond, in augustus twee maal en nog een keer in september. Het eten was perfect en de ambiance evenzeer. Een aantal kleine dingen zouden de finishing touch kunnen zijn. Tijdens aperitief werd alle keren reeds het voorgerecht geserveerd, jammer. Wat meer klantgericht uitserveren, kan veel goodwill opleveren. In juni en augustus was de wijnkaart niet actueel. Beide keren in juni werd in plaats van een fles een glas geserveerd. Tenslotte de kast met flessen wijn: maak hem zo dat de flessen kunnen liggen in plaats van staan. Ik kom zeker terug en ben benieuwd of er iets met (positieve) feed back gedaan wordt.
HeintjeD .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Werkelijk een verrassend goede kennismaking . Uitstekende en attente bediening, smaakvolle gerechten van hoge kwaliteit en toch redelijk geprijsd.
Leuke omgeving , klein en gezellig.