Meer informatie over restaurant Zilte Zoen

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

Franciska V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heel lekker gegeten in dit restaurant. Ligt leuk gelegen aan de Klimduin in Schoorl. Bediening was vriendelijk en vlot, inrichting gezellig.

Ik had zelf de kleine portie tournedos met rode wijnsaus en mijn partner had de saté, beide gerechten waren erg lekker.

Twee dagen later heb ik nog gelunched op het terras. Panini spiniata, was erg lekker. Bediening was toen iets minder vlot als toen we we er aten.
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tijdens de herfstvakantie in Schoorl hebben wij hier met ons gezin prima gegeten. Gezellig ingericht ligt het aan de voet van de klimduin in het centrum van Schoorl. Snelheid en kwaliteit van het eten waren meer dan gemiddeld, zonder echte uitschieter te zijn. Past perfect bij familie etentje of gezellig met vrienden. Prima internationale/Nederlandse keuken en dito gerechten.
Fons K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gemiddeld eten, willen je zo snel mogelijk weer van het terras af hebben om nieuwe klanten te laten eten. Een beetje hap slik en volgende klant
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vandaag, 15 oktober 2016 genoten van een rustige bediening - welkom gevoel.
Verrast door de heerlijke garnalencoctail, daarna twee heerlijke dagscholletjes!
Het mooiste onderdeel waren de minidesserts, waar ik tegen hele redelijke prijs een modulair toetje: voor het eerst kon ik een (mini) dame blanche bestellen en een (mini) chocolade mousse.
Nog nooit kon ik ergens deze combi zelf maken. Bedankt super goed restaurant
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Tijdens vakantie hier wezen eten met vriendin. Locatie is mooi, met uitzicht op klimduin. De kwaliteit van het eten was OK, maar niet meer dan dat. Vriendin had een wat fantasieloos opgemaakt bord met kabeljauw en ik de fajitas met kip. Niveau thuiskok, zou ik zeggen.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Prima eetcafe in hartje Schoorl. De mogelijkheid om een half bord te nemen viel in de smaak. Trouwens zo weinig was t ook weer niet.
Limoncello van hoge kwaliteit tot slot.
Marjett .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
High tea was belabberd. Droge broodjes, koffie werd steeds niet gebracht, chagerijnige serveerster met grote mond. Niet kindvriendelijk.
Peek2 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Geluncht bij Zilte Zoen in Schoorl. Ondanks dat het terras bijna helemaal vol zat op deze mooie warme dag, goed bediend. De Vegan green sandwich en de Zilte Zoen Club sandwich waren heerlijk. De hoeveelheden waren aan de zeer ruime kant!
Preim .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Hoge waardering maar....
Op het terras zat schuin voor ons iemand die het normaal vond om de hond, een soort van Jack Russel, OP tafel te zetten. Dat klanten zich niet correct gedragen is tot daar aan toe maar als het personeel de bestelling opneemt terwijl de hond op tafel staat en daar niets van zegt, gaat dat voor mij veel te ver. Zilte Zoen, ik zou zeggen doe er wat aan!!
Claudinho .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
High tea met 5 personen. Fijne ronde tafel voor ons gezelschap. Lieve hartelijke bediening met uitleg over de high tea. Mooie combinatie van soepjes, hartig en zoete lekkernijen. Zelfs de man in ons gezelschap vond het geslaagd. Aanrader!
Gitte T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
De plek waar we zaten (naast de keuken ) rook heel onaangenaam, het eten zwom in het vet. En mijn moeder haar gluten vrije broodje was niet zonder gluten! Ik nam na het eten een slok van de irish coffee van mijn vader en de bedienster verhefte haar stem naar ons. We hebben ons drinken laten staan en zijn zo weggegaan. Vreselijk restaurant
E_ .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Zilte Zoen adverteert met 'zo veel mogelijk duurzaam', zelfs in het toilet hangen bordjes dat het wc-papier en de handdoekjes ecologisch zijn.
Bij navraag bleek de saté niet huisgemarineerd te zijn, maar van 'een extern bedrijf'. Op de vraag of het wel biologisch is (want duurzaam toch?) werd geen antwoord gegeven.
Toch besteld en het was vooral een gigantische portie saté. De saus was goed, de frites waren goed, maar meer kreeg je ook niet: 1 grote spies saté (met heel grote hompen vlees, dit mag best wat kleiner), 1 schaaltje patat, een stukje kroepoek en een bakje mayonaise. Geen groenten of sla.

Voor de portiegrootte en de smaak is de prijs overigens prima, maar van het duurzame karakter is gewoon niet heel veel te merken. Te meer omdat de 'troebele appelsap' vrij standaard appelsap uit een flesje is, geen biologische appelsap bijvoorbeeld.

Nog even de puntjes op de i en het bedienend personeel iets beter opleiden en het cijfer kan omhoog. Het is wel een zaak met potentie.
Wjkooij .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Wij hebben op 14 december 2015 heel lekker gegeten in De Zilte Zoen. De mexicaanse TexMex "sizzling" schotel was heel lekker en ook mooi geserveerd. Hetzelfde gold voor de vegetarische Oosterse wokschotel. Vlotte en vriendelijke bediening, een leuk restaurant, en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker terug!
Dimphy S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Komen net terug van de Zilte Zoen. We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Vooral het dessert van 11 kleine dessertjes was heerlijk. We zullen zeker een keer terug komen
PDG1 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Erg vriendelijke bediening en snelle service. Ondanks de drukte verliep het allemaal super en hebben wij een heerlijke avond gehad. Hier komen wij zeker nog een keer terug!
Henkmartijn .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Heerlijk gegeten, prima saté en wilde hamburger gehad. Bediening was vriendelijk en snel. Gezellige sfeer, je kan in de grote ruimte zitten maar ook in de gezellige booths.
Geert W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
De tweede keer dat we hier gegeten hebben. De eerste keer was goed, daarom zijn we teruggegaan. De wildstoof was wel lekker, maar hele summiere bijgerechten. De bediening was ondanks dat het rustig was, niet zo ontspannen.
Gideon K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Eten was prima maar de service is zeer traag. Meerdere keren geweest en is elke keer hetzelfde. Setting is leuk bij het klimmuur. Aardige speelhoek.
Leopolds .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
High Tea gehad bij Zilte Zoen. Voor zover je het een High Tea kunt noemen... Reservering was wel bevestigd alleen had diegene in de agenda vergeten te zetten dat het om een High Tea ging. Leuke binnenkomer, ze zouden kijken wat ze voor ons konden doen.
Toch de high tea spullen op tafel. Het duurde even voor de hapjes kwamen. Maar 1 ronde aan hapjes! Alles bij elkaar, hartig en zoet. Wij vroegen ons echt af of wij de afdankertjes kregen of dat dit normaal was. 's avonds maar weer gegeten want wij zaten lange na niet vol. Erg jammer en wij komen er vast ook niet meer voor een High Tea.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Voor een lunch is dit een prima etablissement zo aan de voet van het klimduin, Diner waren we een stuk minder over te spreken.
Vooraf antipasti besteld voor 2 personen, duurde erg lang en kregen eerst 2 verschillende voorgerechten die niet voor onze tafel bestemd waren. Uiteindelijk was het wel een aardige starter. Hoofdgerecht had ik de sate en mijn vriendin de verse visschotel. ook hier eerst gerechten voor een andere tafel (let even op wat je doet, je bent namelijk op je werk!) hierdoor licht geïrriteerd waardoor het al iets minder smaakte dan zou moeten. sate was aan de droge kant visschotel was prima.
Dineren doen wij voortaan wel ergens anders