Zilte Zoen

Meer informatie over restaurant Zilte Zoen

Jouw recensie over het restaurant Zilte Zoen

Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Zilte zoen heeft heelveel mee. De locatie bij het strand. Een prachtige architectuur waardoor je binnen en buiten op het terras altijd in de zon zit. Een kok die weet dat goede ingrediënten en bereiding maakt dat ook een standaard menu een prima menu is. En bediening die de zomerse sfeer goed aanvoelde. De combinatie maakt dat we hier een heerlijke avond hebben gehad. Tip: het dessert bestaande uit 11 verschillende kleine toetjes. Heerlijk.
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wij zijn bij de Zilte Zoen met vijf collega's gaan eten, was een aangename ervaring. De bedinging was uitermate vriendelijk en correct al vergisten ze zich in mijn naam. Als voorgerecht had ik een tonijn carpaccio die wel wat aan de droge kant was. Als hoofdgerecht de dagvis, Roodbaars Filet, zonder meer uitstekend. Naast de normale nagerechten waren er ook mini nagerechten waarvan je er één of meer kon bestellen, erg lekker allemaal. Kortom een prima arvaring
Elocin S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
De bediening is slecht op elkaar ingespeeld, er zit volgens mij niet echt een logica in hun systeem. Althans zo komt het op mij wel over als bediening te lang duurt met bestellingen opnemen (of eigenlijk gewoon niet naar je omkijkt), tafels niet leegruimen, met verkeerde bestellingen aan je tafel komen, op het terras rond schreeuwen welke bestelling bij welke tafel hoort etc.. Ook vond ik de verse jus niet naar verse jus smaken, het smaakte naar jus uit een pak. Dit heb ik ook gemeld, maar de bediening vertelde mij dat ze dit vanochtend zelf had geperst (en het was nu 16.00) dus dat was echt onmogelijk en liep weg. Als de klant aangeeft het niet lekker te vinden, dan is dat zo, einde discussie. Dan neem je dat glas mee en zorg je voor een nieuw versgeperst glas jus of bied een alternatief aan. Carpaccio was waterig (geen peper en zout op tafel) en zou geserveerd worden met truffel mayonaise, vergeten..evenals de avocado bij het andere broodje wat besteld was. Hopelijk verbeteren deze dingen. Schaf dan ook gelijk fatsoenlijk bestek aan, dit leek wel kinder bestek. Ik zou graag nog iets positiefs willen noemen, misschien de locatie dan? Jammer jammer...
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Begroeting vriendelijk, waarbij het later opviel dat het personeel door het geringe aantal bezoekers wat verveeld en beslist niet attent was. Opvallend was dat men de kaart sterk had verkleind.
Pompoensoep was wat dik maar zeer goed van smaak. Smakelijk was ook de carpaccio, maar helaas was de verhouding niet in orde. Gewoon te veel ruccolasalade en truffelmayonaise t.o.v. de carpaccio.
De daarop volgende biefstuksalade was ook niet erg in balans. Ook hier weer teveel salade en veel te veel dressing.
Buiten de kaart om was er hertenfilet met frites. Vlees was te ver doorbakken, taai en miste de zo kenmerkende wildsmaak. Dat kon de bijbehorende (verrukkelijke) wildjus helaas niet verhullen. Als nagerecht gekozen voor de crème brûlée met vanille-ijs, hetgeen beslist geen verkeerde keuze was.
Lindaeten V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wat een leuk strandpaviljoen! Ontzettend attente en goedlopende bediening, heerlijk eten en een leuke inrichting. Smakelijk kippetje en de lekkerste tomatensoep die mijn tafelgenoot ooit geproefd had. Verrassende toppings voor bij het verse broodje. Goed initiatief ook; kleinere porties maar gratis aan te vullen als daar behoefte naar is, dit ivm met het reduceren van de food waste! Het grand dessert was zalig, aan de prijs dat wel, maar genoeg om met meerdere mensen van te genieten. Wij hebben een zeer smakelijke avond gehad! Een aanrader dus.
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vanavond heerlijk ontspannen gegeten bij de Zilte Zoen. Hier kan je heerlijk tot rust komen, terwijl je heerlijk achter glas, met een glas goede wijn in de hand, kunt genieten van de ondergaande zon. Wat een prachtige locatie. De bediening is uitstekend. Zo vraagt men wanneer je het volgende gerecht wilt hebben. Hier gaat het in ons tempo. Rustig aan dus.
De kaart is niet bijzonder, maar goed. Wij hadden een antipasta vooraf en een "grote wilde" hamburger als hoofdgerecht. De antipasta was goed maar zou je in Toscane nooit hebben gekregen. Teveel sauzen en maar een klein beetje salamie. Ook de hamburger was goed (Erg lekker brood) maar toch zal ik hem niet onthouden.
We gaan hier zeker vaker naar toe. Want we hebben een uitstekende avond gehad. Dank daar voor.
Dirk R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het was heerlijk relaxed zitten eten was goed en bediening vriendelijk en behulpzaam. Wel wil ik meegeven dat er weinig groente bij eten zit dat zou wat meer kunnen.
Love2Eat2 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op een mooie middag geluncht. Erg vriendelijke bediening. Vooraf werd er aangegeven dat het dankzij de drukte wel even kon duren voordat het eten opgediend zou worden. Geen probleem want de drankjes werden snel gebracht. Er is een ruime keuze aan lunchgerechten. Ook originele variaties. Uiteindelijk viel het wachten mee. Passende inrichting voor een restaurant op een toplocatie direct aan het strand. Wij komen hier zeker terug.
Hazel H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Afgelopen week en aantal keren hier gegeten. Zeker de "baas" heeft oog voor zijn klanten en is alert op de wensen van de klant. Eten prima, huiswijn lekker. De vissalade is heerlijk!
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Er ontstaat de indruk dat er wat slordigheid sluipt in de bediening en de bereiding van het eten.
Gekozen voor de anti-pasti, waarbij nadrukkelijk was aangegeven dat we géén vis wilde. Helaas... dat lag er wel degelijk bij. Foutje van de ober dat werd goedgemaakt door gratis drankje.
Vervolgens gekozen voor de biefstuk die niet, zoals gevraagd, 'medium' gebakken was. Ook toen deze terug naar de keuken ging, slaagde de kok er niet in om deze op de juiste manier te bereiden. Seizoensgroenten (o.a. pastinaak) en stroganoffsaus waren prima.
Het andere gerecht , Oosterse Schotel, bleek véél te pittig. Kok misschien wat uitgeschoten met de specerijen...?
Gezien de vorige goede ervaringen helaas dus nu wat teleurstellend.
Yo-Na .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen maand 2x gegeten bij deze keten en ze worden elk jaar beter.
2 jaar geleden vond ik het nog wat tegenvallen als vegetariër, maar de keuze is steeds groter en de recepten zijn origineel, duurzaam en lekker. Je kan gratis patat en groeten bijvragen als het niet voldoende was, maar dat is nog niet nodig geweest.
Maaltijdsalade is een aanrader. Prijzen zijn gemiddeld. Sfeer is zeer OK, laagdrempelig maar toch op niveau. Ga zo door!
dick dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
kort maar krachtig koks die het snappen. complimenten lamshaas was top . kabeljauw evenals. bediening niet op ze scherpst. inrichting groot en ruim. kom zeker terug..
Mirre T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Eigenlijk prima gegeten, lekkere wokschotel zonder al te veel poespas alleen de wijn stond te lang open en was niet erg lekker meer, ben daarna maar op de huiswijn overgestapt.
timrijkers .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Na een dagje strand is er niets lekkerder om een hapje te eten. Afgelopen maandag was het erg zomers weer en je kon merken dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden. Duurde lang voordat wij de bestelling konden opnemen en hadden ons hoofdgerecht na anderhalf uur. Had een dagspecial genomen (Wieringer burger á € 14,50) en deze was niet lekker. Brood was té hard, amper saus en doordat het medium gebakken was ook koud. Helaas kwam er niemand tussentijds vragen of het eten lekker was en had ik zo'n honger dat ik het voor lief nam. Na het eten de serveerster verteld dat het niet lekker was en heeft dit keurig opgelost door ons alle zes gratis koffie en thee te serveren. Doordat de bediening goed was en het goed opgelost hadden hebben wij de avond goed kunnen afsluiten.
Sheung L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Na een dagje op pad te zijn geweest wilden we graag een hapje eten. Beiden de sate (van varkenshaas) besteld en het was erg lekker. Goed gemarineerd en vooral een goede portie. Kan het erg waarderen dat er rekening wordt gehouden met evt verspilling waardoor de bijgerechten worden ingeschaald voor een 'gemiddelde' eter. Meer is mogelijk en zelfs gratis bij te bestellen. Bediening was netjes, duurde wat langer voor we een drankje konden bestellen en de kaart kregen maar het was dan ook wel druk. Verder niks op aan te merken. Terras lag lekker in het zonnetje, we hebben genoten.
Femmie W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Mooie zaak. Alles in frisse zeekleuren. Terras heeft mooi uitzicht. Professionele heren in de bediening.
We hebben hier een heerlijke rib-Eye gegeten met een goed glas huiswijn.
Deze zaak kunnen wij aanbevelen.
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Geluncht bij de Zilte Zoen. Een 'sandwich' Rundercarpaccio. Dat dit geen echte sandwich was, is opzich geen probleem, maar het broodje was bijna een vegatarisch gerecht te noemen. Op beide plakken brood lag een ENORME berg sla met daar bovenop een plak carpaccio. Het leek in eerste instantie dus heel wat, maar bleek in de praktijk erg tegen te vallen. De carpaccio én de salade was erg lekker, zeker, maar de verhouding totaal zoek. Een broodje salade is een betere benaming. De carpaccio was helaas nauwelijks te proeven door de schamele hoeveelheid en de parmezaan nauwelijks te vinden, jammer.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Tijdens verblijf van enkele dagen geluncht en gedineerd in Zilte Zoen. Beide keren erg vriendelijk geholpen en erg lekker gegeten. Het eten was erg lekker. Het alcovrije drankje Spirit is een aanrader. Ook nog de twee andere Zoenen bezocht maar deze sprong er bovenuit in Bergen aan Zee. Dus ben je Bergen a Zee, ga hier zeker eten!
Sven C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Leuk restaurant aan de boulevard. In de sere was het een goede combi van n lekkere bank, veel licht en een goede temperatuur.
Het fijne van de keuken is dat er veel keus is maar m'n ook keus in portie groten. Voor bv. de salades (maaltijd vs normaal). Maar ook het grand desert kun je zelf samenstellen voor een goede prijs en met lekkere gerechten.
De bediening is adequaat en vriendelijk........normaal.
De aankleding kan binnen iets vlotter maar gezelschap maakt alles goed.
Als je in Bergen aan Zee wat wilt eten zou ik het hier proberen.
Erik .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Wij komen graag in de regio van Bergen en Schoorl. Zo kwamen we ook met onze 2 kinderen verzeild bij dit restaurant voor een lunch. De sfeer en inrichting doen erg leuk aan. Kinderen voelen zich hier op hun gemak. Je kunt hier erg lekkere sandwiches en tostie's krijgen. Ook de speciale koffie (Zilte kus, geloof ik) is een absolute aanrader! Best wel prijzig, maar de kwaliteit maakt een hoop goed.