Zilte Zoen

Boulevard 2 1931 CJ Egmond aan Zee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Zilte Zoen

Wietske .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Leuk tentje Heerlijk gegeten en er kon worden bijgehaald. Aardig personeel. Niet druk op dat moment.
Jammer van de twee bouwvakkers die er zaten te eten. Deze waren door hun drankgebruik wat rumoerig.
Volgende keer komen we er zeker weer.
MarcEstherMick .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren wezen eten. We werden vriendelijk benaderd door het personeel. We hadden niet gereserveerd maar gelukkig was er nog een tafeltje voor 2 vrij voor ons. De kaart was niet uitgebreid maar alles stond er eigenlijk op. Had niet de keuze uit 3 verschillende soorten biefstukken van goedkoop naar duur maar gewoon 1 soort... En wat wil een klant nu eigenlijk? Een goedkope biefstuk die taai is? Nee gewoon een malse overheerlijke biefstuk van een mooi formaat waar de vleeseters onder ons ook tevreden mee zijn. Dus vol hoop de biefstuk besteld en het voldeed precies aan mijn verlangen. Een lekkere malse biefstuk van een perfect formaat voor een vleeseter als ik.
Mijn vriendin had de mosselen op Franse manier bereid en die waren naar haar zeggen ook overheerlijk!
Geen lange wachttijden, het ging mooi snel. Alles met elkaar wel een aanrader.

Eet smakelijk allemaal!
Adrievanes .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vriendelijk onthaal. Direct een kan water op tafel, heel fijn, meestal moet je er om vragen! We hebben er heerlijk gegeten en de bediening was erg vriendelijk. Leuke, stoere inrichting. Hier komen we graag terug! Prima restaurant!
Worteltjes .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Er werd zeer zorgvuldig met dieetwensen omgegaan. De kok toverde een heerlijk gerecht met groenten zonder melk, gluten, vlees of vis. Zeer vriendelijke bediening.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Prima gegeten bij Zilte Zoen. Locatie in Egmond aan de voet van de vuurtoren is niet uniek, maar dat was het eten en de service wel. Direct (kraan)water op tafel 'voor de eerste dorst' gaf ons een welkom gevoel. Prima 'catch of the day' (roodbaars) mooi gebakken met op verzoek en zonder probleem een volwaardig alternatief voor de asperges.
De mini-toetjes zijn een geweldig idee, smaken prima en leveren in combinatie een volwaardig dessert.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijke paasbrunch met 11 personen. Lekkere mango aardbei smoothie met munt. Aan de gerechten was veel aandacht besteed.
Creatieve vondsten van de kok: eitje gevuld met omelette (wat een werk!) lekkere burgers, zuurkool met lamsham, quiche....heerlijk. Een lekker dessert met frisse
Sgroppino. Vriendelijk personeel en goede wijn.
Edgar L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten voor een nette prijs. Voldoende bediening aanwezig om ook bij een volle zaak snel te reageren op onze vragen. Als voorafje kiezen we voor de Antipasti, een variëteit van smeersels en brood. Ziet er mooi uit en is goed van smaak. Het hoofdgerecht is de klassieke saté en de sizzling fajitas. Beiden prima mals en smaakvol. Al met al een prima plek voorheen goed diner.
BP174 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We voelden ons direct welkom. De inrichting is stoer, warm en industrieel. We hebben heerlijke gefrituurde inktvisringen gegeten. Gevolgd door tex mex fajitas (heerlijk, lekker gekruid, ruim voldoende) en short cake achteraf. Uitzicht op zee wordt helaas belemmerd door geparkeerde auto's.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
voor de 80e verjaardag van mijn moeder gingen we bij de Zilte Zoen eten. Twee keer eerder de afgelopen 7 jaar aten we hier. Gereserveerd via de website en allervriendelijkst ontvangen kregen we de ronde tafel toegewezen. Direct werden drankjes opgenomen en binnen een paar minuten opgediend. We kregen ook meteen de kaart. We kozen voor de antipasti voor drie personen omdat we dachten dat het gerecht voor ons allemaal te veel zou zijn. De antipasti werd op een originele manier opgediend en zonder enig probleem werd er voor 5 personen een bordje en bestek geplaatst. Stuk voor stuk heerlijke voorgerechtjes met lekker brood erbij.
Als hoofdgerecht kozen we voor de zuurkool, de Dutch Weed Burger, de wilde hamburger en twee maal de Tex Mex. Alle gerechten waren heerlijk en zagen er ook goed uit. Voldoende patat werd erbij geserveerd. Als nagerecht werd er door drie van ons een keuze gemaakt uit de kleine nagerechtjes die ook weer op originele wijze werden opgediend. Een iemand koos voor de dame blanche en een latte macha. Tussendoor werd gevraagd of alles naar wens was.
De ambiance is goed de akoestiek prettig en het decor prima. Al met al een restaurant om zeker weer terug te komen.
Pbroek .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een plek om je bonnetje goed na te kijken!

Alles ging ... totdat we de rekening kregen. Drie glazen ranja (aanmaak) voor samen €9 ? En de wier-burger kostte opeens €16 ipv €13,50 omdat ik had gevraagd of er wel frietjes bij zaten? Daarmee zou ik de avondmaaltijd ipv lunch-variant gevraagd hebben, kreeg ik te horen (op de kaart was achteraf geen avondmaaltijd-variant te vinden). Had ik anders €13,50 moeten betalen voor alleen een platte vernieuwende vego-schijf op een groen broodje met een beetje sla enz?
Gelukkig kregen we geld voor de ranja terug; dat van standaard friet bij de burger (waar ik nota bene vooraf naar gevraagd had) ging vreemdgenoeg niet lukken .....

Eten was op zich goed. Wier-burger leuk bedacht en goed afgerond met een groen gekleurd broodje! Frieten waren wel wat volgezogen met vet. Broodje zalm zag er schitterend verzorgd uit en smaakte heerlijk volgens mijn vrouw. Hotdogs vielen goed in de smaak bij de kinderen.

En o ja, ook om 12:30 uur hebben ze al vers bereidde pulled-pork, kreeg ik met een knipoog te horen (dat is dan wel weer eerlijk!)