Zilt aan Zee

6,5
6,5
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gisteravond voor de tweede keer in 1 week bij Zilt gegeten. Ik begrijp niets van die lage waardering! Ik denk dat er gisteravond zeker 100 man (en vrouw) zat te eten. Het was topweer en dan zit je bij Zilt op het strand heel fijn. Het was een gekkenhuis zo druk en ook nog eens bloedheet. Ik heb er van 6 tot half 9 gezeten en heel wat serveersters langs zien komen en iedereen was even aardig, geduldig en voorkomend. ( wat je trouwens niet van alle gasten kunt zeggen!) Natuurlijk duurt het allemaal wat langer met topdrukte maar who cares als je met je voeten in het zand met 28 graden naar de ondergaande zon zit te kijken half september? De drankjes kwamen wel steeds snel, alleen het eten duurde ietsje langer dan normaal. We hebben heerlijke garnalenkroketjes gegeten en perfect gebakken scholletjes. Respect voor zoveel orde en kwaliteit. Minpuntje is dat er als witte wijn alleen een chardonnay per glas wordt geschonken, daar mag wel een Sauvigon blanc of ander frissige witte wijn aan toegevoegd worden. Maar wij blijven hier komen en genieten van de zee en van de sfeer en het eten bij Zilt.
Mk1991 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gister op een warme dag verschillende malen neergestreken bij zilt aan zee. Het terras heeft de gehele dag vol gezeten. Tijdens diner was het ongekend druk. Personeel ging hier super mee om, iets waar begrip bij sommige gasten ontbreekt. Ik doe het ze niet na om met deze hitte zo hard te werken!! Dikke pluim hoe hier mee omgegaan wordt.
Ambiance is erg fijn en je kan zien dat personeel het onderling gezellig heeft, de werkzaamheden hebben daar echter niet onder te lijden. Eten was erg lekker, ivm drukte gekozen voor een sate, deze was goed van smaak.
Desiree_2015 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op een mooie warme stranddag streken we rond een uur of 7 neer bij Zilt aan Zee. Een mooie moderne strandtent. Dat zag er veelbelovend uit.

De ober vroeg of we wat wilden drinken en wij gaven aan ook een hapje te willen eten. De tafel lag vol kruimels en ik wilde bij terugkomst van de ober met de kaart vragen of hij de tafel schoon wilde maken. Toen de ober met de menukaarten kwam schoof hij deze kruimels wild over de tafel en op onze schoot. Ik zei: "ik wilde net vragen of je een doekje wilde halen...".
We hebben hem niet meer gezien aan onze tafel. Na veel zwaaien kwam een vrouwelijke collega onze drankjes opnemen. Bij serveren moest ik weer vragen of ze alsjeblieft onze tafel schoon wilde maken en vervolgens vertrok ze weer. Daarna duurde het weer een tijd voordat ik contact kon maken met de bediening en deze dame vertelde heel blij dat de er eigenlijk een keukenstop was, maar dat de keuken toch weer geopend was. Dus ik reageerde verbaasd, dat haar collega dat niet gezegd had. Vandaar dat hij niet meer kwam.

Het opnemen van de 4 gerechten ging niet vlekkeloos. Het leek net of haar apparaat niet goed werkte dus we herhaalde onze bestelling voor de zekerheid.
Ons bestelde mandje brood werd geserveerd. Rare brokken en veel kontjes brood en ook nog een stukje van ander brood lagen in het mandje. Het leek alsof alle restjes bij elkaar geveegd waren met een miniscuul bakje (overigens lekkere) saus.
Vrij snel serveerden ze 1 gerecht (saté) en meer had ze niet. Waarop ik aangaf dat ik wel graag gezellig tegelijk met zijn vieren wilde eten.
Daarop nam ze het weer mee. Maar niet lang daarna konden we alsnog met zijn vieren tegelijk eten. Het eten was redelijk van smaak. Salade was zonder dressing en weinig ingrediënten. Een klein bakje friet voor 4 personen met weer zo'n miniscuul bakje mayonaise.

Toen ik wilde afrekenen werd alleen het totaalbedrag opgenoemd: € 107,-. Dat leek mij niet te kloppen, omdat de gerechten gemiddeld een kleine € 20 waren en we 3 fris en 1 thee hadden gedronken. Ik gaf aan dat ik graag de rekening wilde zien omdat er nogal veel mis was gegaan deze avond. Het duurde best lang voordat ze terugkwam en ze gaf aan dat er per ongeluk een gerecht teveel bij op gestaan had waarvoor excuses.

Tja... inderdaad heel slordig, maar ik had al zo'n voorgevoel dat dit ging gebeuren.
Mijn zoon had overigens gehoord dat er binnen boos over gesproken was naar het personeel en de bewoording dat het te gênant voor woorden was.
Als de bedrijfsleider dan netjes naar me toe gekomen was om excuus te maken of de kids een ijsje te geven of iets dergelijks, dan had dat best een leuk gebaar geweest.
Jammer gemiste kans. We gingen met een raar gevoel hier weg.

Emily R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Aardig personeel. Verder Nog nooit z'n vieze lady steak gegeten. 3 van ons gezelschap hadden deze besteld en alledrie was het niet te happen. Meer vet dan vlees, en niet goedkoop. Mosselen waren wel goed, daarom een 2 ipv 1 voor het eten, misschien wel vermelden dat deze in kerrie worden gekookt.
WahKet .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Leuke plek om te loungen na een dagje strand.Perfecte Van Dobben bitterballen. We hebben hier eerder mosselen gegeten en wilden dat weer doen. Mosselen stonden echter niet op de kaart, maar volgens degene die ons bediende tijdens het borrelen waren ze er wel. Maar helaas, wegens personeelstekort geschrapt. Uiteindelijk maar ergens anders naar toe gegaan.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ligging is perfect en daar is dan ook alles mee gezegd. Bediening is ver onder de maat. Gemiddeld 4 keer moet je hetzelfde vragen in de hoop dat ze het niet vergeten. Ze kijken niet rond dus voor ze je opmerken ben je weer een tijd verder. Tafels worden geregeld vergeten uit te vragen. Eten is in mijn ogen slecht. Saté bestaat uit kleine verpieterde kip. Hamburger is een stuk uitgedroogd vlees. Zalm is een stuk met grote grijze randen. Nu meerdere malen geprobeerd op drukke dagen en rustige dagen. Met lunch en diner maar nu echt niet meer.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk binnen gelunched op een ietwat regenachtige dag. Hadden op het strand liever buiten gezeten, maar we konden nu wel het leuke en zorgvuldig gestyled interieur bekijken. Broodjes waren royaal en vers belegd (geen carpaccio uit de vriezer!) en smaakten erg goed. Bediening attent en aardig. We komen zéker terug om het terras uit de proberen op een zomerse dag!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met 8 personen een familie etentje gehad bij deze strandtent waar mijn vriendin en ik toch wel tot de vaste bezoekers gerekend mogen worden, hoewel nog nooit gedineerd.
Was allemaal prima (mag ook wel voor de toch wel stevige prijzen!): kwaliteit van het eten, bediening, iedereen kreeg tegelijk de diverse gangen gepresenteerd, dus dat droeg allemaal zeker bij aan een gezellige avond!
En als je dan ook nog de "Koningsdam" het zeegat uit ziet gaan voor z'n "maidentrip", dan is het feest compleet.
Wendy W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Op een zondagavond bij Zilt aan Zee gegeten. Erg fijne ambiance, met stoere doch elegante inrichting. Bediening was vriendelijk, maar liet soms wel erg lang op zich wachten.
We aten een scholletje, welke was doorbakken en daardoor wat droog. Wel goede frietjes en ravigottesaus ernaast. Daarnaast aten we een geitenkaassalade welke zeer riant gevuld was, wellicht wat teveel, waardoor de smaken niet meer in balans waren. Al met al ruime porties, smakelijk eten, maar erg ruim geprijsd! Ik zou er niet snel nog eens heen gaan.
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
IJmuiden aan Zee was voor mij een ontdekking. Iets verder van Amsterdam maar veel minder drukte op weg erheen als op het strand. De relatieve rust ervaar je ook in het restaurant. Dat is plezierig. Echter als het even gaat regenen zit het overdekte terras ineens vol en zit je best dicht op elkaar. Vriendelijke en vlotte bediening. Cappuccino op zijn Nederlands (veel koffie en melk) maar in zijn soort best fijn. Bitterballen waren top. Prima strand plek
Dean V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Geregeld komen wij bij Zilt aan Zee. In IJmuiden is dit is onze favoriete locatie om aan het strand te eten. De appeltaart is geweldig lekker, al zijn de porties over de jaren heen wel kleiner geworden.

Onze meest recente ervaring was helaas niet veel soeps. Het was vrij druk, de bediening en keuken had het hier zichtbaar moeilijk mee. Een bordenstop werd zelfs ingevoerd om de druk van de ketel te houden. Wel duidelijk gemeld, dus het is dan als gast zelf kiezen om te blijven zitten of alsnog weg te gaan. Een mandje brood met dipsaus van het huis om het uurtje te overbruggen. Service is dus op zich goed, maar in de hectiek verdwijnt wel de gebruikelijke vriendelijkheid en herkenning.

Het eten was redelijk. Salade zalm/rivierkreeft was smakelijk. Pomodori soep lekker. De schol was lekker van smaak. Toch verdient een mooi stuk vis als een hele schol een fraaiere presentatie. De garnering was bedroevend, een paar blaadjes sla en een stukje ui. De frietjes waren vergeten. Pas na 2x melden dat er iets ontbrak kwam er een bakje, waarvan zeker 30% voor de 2e maal gebakken was.

Het decor wil ik graag nader toelichten. De aankleding en locatie is mooi. Het is goed dat er geinvesteerd wordt in de moderne overkapping en zonneschermen. Maar, de hoeveelheid tafeltjes per vierkante meter is over de afgelopen jaren enorm toegenomen. Het gevolg is dat je echt 'op elkaars lip zit'. We begrijpen dat je als eigenaar zo veel mogelijk gasten tegelijk wilt bedienen. Maar als de bediening al moet vragen van "pardon, kunt u even naar voren schuiven zodat ik tussendoor kan lopen naar het tafetje achter u", dan ben je doorgeslagen hierin. Het personeel kan niet eens fatsoenlijk een deel van de gasten bedienen en om in bepaalde stoelen te gaan zitten moet je een halve gymnast zijn...
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Zondagochtend even uitwaaien en in een rustige omgeving wat drinken en eten bij Zilt aan Zee (dachten we). Dat viel tegen. 20 kleine kinderen enthousiast aan de chocomel.
We waren net gaan zitten, als de bediening vraagt hoe het heeft gesmaakt. Dat vertel ik toch liever na het nuttigen van het late ontbijt.
We namen beiden de Carpaccio met huisgemaakte pesto en balsamico siroop. Helaas werd niet gevraagd naar onze voorkeur voor wit of bruin brood. Er wordt ons bruin brood geserveerd. De siroop was minimaal aanwezig (maar heb ik ook niet gemist). Het brood smaakte goed, vers. Ook de carpaccio smaakte goed. Tussentijds vroeg de bediening nog of het smaakte (denk ik), maar we kwamen niet boven het geluid van de grote groep enthousiaste kinderen uit. Helaas hadden we geen uitzicht op zee bij het raam door de hoge schroten achter het terras. Gelukkig smaakte de carpaccio goed, maar we hebben toch maar snel weer de rust buiten op gezocht.
DoctorB .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Na een borrel op het terras toch maar blijven eten. Zeer vriendelijk personeel, top plek, lekkere schol en tong gegeten. Een echte aanrader.
K J.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Zilt aan Zee heten, en dan nauwelijks vis op de lunchkaart hebben, dan verdien je sowieso een reprimande. Het is een strandtent, dus met het uitzicht zit het wel goed. De inrichting is gestileerd met ruw hout en zwart geschilderd meubilair. De menukaarten waren plakkerig. We werden bediend door een jong, vriendelijk meisje dat van toeten noch blazen wist. De salade met zalm, groene asperge en rivierkreeftjes was in orde, maar niets bijzonders. De salade was niet aangemaakt. De rauwe ui door de salade heen vind ik slecht combineren met de vis; dat deed je vroeger hooguit om de tranige smaak van de rauwe haring te verbloemen. De huiswijn was niets bijzonders. De prijzen vond ik beslist te hoog voor het gebodene.
Sasha M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Op zondag na een lekkere strandwandeling geluncht bij Zilt aan Zee. Het was erg druk door het mooie weer, waardoor de service niet optimaal was. We zaten ruim 20 minuten voordat we iets te drinken kregen. Dat was erg lang voor een biertje en 2 ijsthee's, daarna was er ook geen aandacht meer van de bediening te krijgen. We bestelden uiteindelijk de gefrituurde geitenkaas-salade. Hij was erg lekker, goed op smaak en boordevol heerlijke ingrediënten. Enige minpunt: op de kaart stond dat er verse vijgen in zaten, die zijn zonder melding vervangen door dadels. Zilt aan Zee heeft goed eten voor de lunch/diner, maar ik ga Zilt voortaan bij drukte overslaan.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Strandtenten zijn zeker niet meer wat ze in mijn ogen altijd waren: veredelde snackbars, sommige zijn zelfs doorgeslagen naar de andere kant. Maar Zilt aan Zee heeft het goed voor elkaar: modern, goede keuken, vlotte bediening, maar toch een gezellige, informele "strand"-sfeer. Wij hebben heerlijk gegeten op het terras, kabeljauw op spinazietaart met briesaus (en hoewel ik geen liefhebber ben van de combi vis & kaas - ik had het besteld voor ik er erg in had...) toch heel erg lekker!
De bediening was alleen in het begin een beetje te vlot, 'wilt u eten?, oké, zeg het maar!', nog voor de eerste drankjes geserveerd waren.
Mandje brood van het huis, lekker dik landbrood met een smeerseltje (aiolli?).
Verder zeker niets op aan te merken! We komen terug.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Als alternatief voor Zandvoort en Bloemendaal een keer naar het strand bij Ijnuiden gegaan. Wat een verschil met de drukte daar. En een stuk gemoedelijker. Die sfeer zet zich ook door bij de strandtent Zilt aan Zee. Een mooie, moderne inrichting met loungebanken, nu eens niet van steigerhout gemaakt maar van palets. Origineel en ziet er net zo leuk uit. De wijnen zijn zeer goed betaalbaar. Huiswijnen geschonken in prachtige glazen voor slechts 4 euro. Ook bier wordt gewoon in een glas geserveerd en niet in plastic wat soms wel gebeurd. Ook wanneer je een en ander meeneemt naar je bedjes op het strand.
Gekozen voor een tonijnsalade op brood. Royale portie en lekker van smaak. Aangegeven dat 1 boterham voldoende was. Brood was boerenbrood, perfect van smaak in dikke plakken gesneden. Het harde broodje met warme kip, bacon, chilisaus en guacomole was ook erg smaakvol en vulde genoeg.
Bediening attent en vriendelijk. Continu aan het opruimen en serveren. Wachten is nauwelijks nodig.
Wij komen terug. Als het tenminste mooi weer is!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Zomer,zon,zand, strand en 's avonds eten bij zilt. Al 4 geweldige avonden meegemaakt. Als de service al minder was in het verleden dan is die is geweldig verbeterd. Eten is zeer in orde. lokatie is natuurlijk buiten categorie. Zelfs op de drukste dag van het jaar - zondag 21 juli waarschijnlijk - blijft iedereen zijn uiterste best doen. Wat een aanwinst voor IJmuiden, een klasse tent op het strand. Tot morgen.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Hiet kan je lekker relaxen op zo'n lounchezak .eten is goed en je kan de kids goed in de gaten houden . Ik mis alleen een biertje als desperado op de kaart . Verder top
Popsie .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Met een grote groep (20 pers.) hier geBBQd. Ondanks dat we van te voren gereserveerd hadden, moesten we erg lang wachten voordat we eindelijk aan de beurt waren. Binnen was het stampvol, en buiten op het petite terras eten was niet mogelijk door de kou. Terrasverwarming biedt hier uitkomst, want het eten was prima!