ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Twijnstraat 58 3511 ZM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Zeer interessante wijnen

Zies is een van de weinige wijnbars in Utrecht. Ze zijn onlangs geopend en serveren een mooie selectie van wijnen per glas. Ze hebben er zeer interessante wijnen, bijvoorbeeld uit Marokko en Libanon. Naast wijn proeven kun je er lunchen en dineren. Hun mediterrane keuken is zeer smakelijk en erg uitgebreid: niet alleen kun je er terecht voor tapasgerechtjes bij de wijn, maar ook voor schelpdieren en lekkere hoofdgerechten. De bediening is erg vriendelijk en neemt de tijd u van alles uit te leggen over de wijnen. Een heerlijke en leerzame plek om te zijn!

Meer informatie over restaurant ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

G P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was echt heerlijk en de service was uitstekend. Klassieke of verrassende combinaties (bv Ceviche van coquille met ibericowangetjes, kip met truffel). De geadviseerde wijnen bij de gerechten paste goed, waarbij ze veel kennis hebben over wat ze schenken en in huis hebben. Eigenlijk zijn alle wijnen zijn eigenlijk gewoon goed en dat zie je ook niet vaak meer. Je krijgt hier echt waar voor je geld. Zelden kom je zo'n pareltje tegen en dit keer in Utrecht. Een aanrader!
marco D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Eten was lauw en duurde heel lang voordat de gerechten door kwamen. Wijnen waar wel goed.....maar menu was veel te duur voor wat lauw eten
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zeer lekker gegeten. Goede sfeer en lekkere wijnen. Over het algemeen goede balans in de gerechten; er wordt misschien iets te veel geleund op de op zich lekkere rooksmaak. De wachttijden waren wel aan de lange kant, mogelijk doordat het restaurant helemaal vol zat.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zijn hier al vaker dit jaar gaan eten. Want het eten is echt top!
Echter de bediening totaal NIET! En dat is elke keer weer de teleurstelling....
Niet gastvrij. En het een na het ander wordt verkeerd ingevoerd/bediend. Het tussengerecht werd vergeten, in plaats van vlees werd vis geserveerd, te weinig desserts doorgegeven aan de keuken, lang wachten, kortom best beroerd.
Wel compliment voor de kok, het eten en de wijnen die worden geserveerd.
Beste Karel,

Hartelijk dank voor jullie review. Fijn dat jullie het eten en de wijn goed kunnen waarderen en dat jullie hier vaker voor terug komen bij ons.
Wij vinden het erg jammer om te horen dat onze bediening dan voor jullie wat tegen valt en jullie hierdoor geen goede ervaring hebben gehad bij ons. Wellicht zou u contact met ons willen opnemen om het 1 en ander toe te lichten zodat wij ons bedrijf kunnen verbeteren en er voor kunnen zorgen dat wij u wellicht in de toekomst een plezierige avond kunnen bezorgen.

Met vriendelijke groet,

Team ZIES
Marieke C.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Lekkere wijn, leuke, eenvoudige kaart maar wel net anders dan anders. Bediening is wat stug als je spontaan binnenkomt zonder te reserveren en vooral erg bezorgd of je wel op tijd weg bent voor de gasten van de reserveringen arriveren (en jokken daarom wat over hun tijd van aankomst). Begrijpelijk maar dat geeft geen welkom gevoel. Al met al wel leuk en vooral lekker genoeg om weer terug te komen.
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Ik heb er nu een paar keer gegeten en dat is telkens zeer goed bevallen. Steekt ruim boven de Hollandse norm uit. Voortreffelijk, snel geserveerd voedsel door bediening met verstand van zaken. Chapeau.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Aanrader! Heerlijk gegeten.
Marleen K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Eten was grandioos! Heerlijke schelpen, fantastische saus. Mooi bereid. Leuk dat Utrecht een tent rijker is waar ze als specialiteit schelpen serveren. Samen met de goede wijnen, echt een plek om terug te komen.
eduh .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Je komt niet vaak tegen dat bijna alles klopt in een restaurant maar wijnbar\restaurant ZIES heeft het goed begrepen. Prima bediening die bovendien deskundig is en behulpzaam adviseert zonder opdringerig te zijn.
Gratis kraanwater, aangename stoelen, geen keiharde achtergrondmuziek. De randvoorwaarden zijn prima in orde. Over de aanbevolen wijn niets dan lof. We kozen voor een wat duurdere merlot en dat was een schot in de roos. Het eten werd door ons groepje van vijf unaniem als uitstekend beoordeeld. Ikzelf vond de (vegetarische) Melanzane een ontdekking. Daar waar een vegetarische gerecht vaak niet veel bijzonders is, is dit een aanrader. Zeer smaakvol en bovendien stijlvol opgemaakt. Door de wijn werd het een tikje duurder maar het was het dubbel en dwars waard. Wij komen terug.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
De bediening komt professioneel maar afstandelijk over. Het eten is uitstekend met goede smaken en bij tijd en wijle verrassend.
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Een heerlijke avond gehad bij ZIES! Mooie gerechten op de menukaart,behoorlijk wat wijnen per glas te bestellen en fijne bediening.
Ik heb het 3 gangen menu genomen met voor makreel en als hoofd black angus. Allemaal top bereid!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Leuke kaart, lekkere gerechten. Klein restaurant, wat het knus maar ook wat rumoerig maakt. Jammer dat het zo warm was binnen, te warm in verhouding met herfsttemperaturen buiten. Lekkere bijpassende wijnen ook. Al met al wel voor herhaling vatbaar!
Lonny V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Mandje met goed brood (4 soorten, met en zonder gist) en tapenades en olie. Een wijnbar, dus uitgebreid advies over de keuze. Heerlijk gegeten; vlezige scheermessen in Pernod als voorgerecht. Flinke scheut drank erin, net zo royaal als de wijn in de risotto van mijn tafelgenoot. Goede smaken, waar wel erg sterk. Iets teveel wijn, iets te veel bouillon... een veeg saffraanmayonaise op de rand van het bord: heerlijk. Gedroogde en tot poeder verpulverde dragon op de rand van mijn bord met schelvis en garnalenschuim: heerlijk. Alles is van goede kwaliteit en met zorg gemaakt en geserveerd. Een tikje eenvoudiger zou wat mij betreft ook wel mogen. Ik zou er zeker nog eens willen eten. Dat kies ik tapas of een minder sterk smakend voorgerecht.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Ik heb hier niet gegeten, alleen wat gedronken. Wijn v.a. 3,95 per glas. 'Alvast een watertje' is een fles van 3/4 liter a 4,50. Niet mijn ding. Het woord 'mineraalwater' is dan op zijn plek. Gevoel dat er geaast wordt op inkomsten. Doet sfeer geen goed.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Super heerlijk eten en wijn!
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Super leuk restaurant! Heerlijke wijnen en lekker eten. Het is heel levendig, veel geluid, maar de akoestiek is net goed waardoor je elkaar nog wel kan verstaan. Wachttijd voor het eten is best lang, maar ik vond dat persoonlijk echt precies goed. Je zit namelijk zo gezellig met goede wijn, dat het hierdoor juist een leuke lange gezellige avond wordt. Heb deze keer a la carte gegeten, eerder ook een keer de wijnproeverij: zes gerechten met bijpassende wijnen: allebei echt super! Ik ga hier zeker weer een keer terug en zou het iedereen ook aanraden om hier een keer een avond door te brengen: goede combinatie van super leuke sfeer + lekkere wijn en eten.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Uitstekende service en top keuken
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017