Wijnbar & Bistro Zies

Twijnstraat 58 3511 ZM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Zeer interessante wijnen

Zies is een van de weinige wijnbars in Utrecht. Ze zijn onlangs geopend en serveren een mooie selectie van wijnen per glas. Ze hebben er zeer interessante wijnen, bijvoorbeeld uit Marokko en Libanon. Naast wijn proeven kun je er lunchen en dineren. Hun mediterrane keuken is zeer smakelijk en erg uitgebreid: niet alleen kun je er terecht voor tapasgerechtjes bij de wijn, maar ook voor schelpdieren en lekkere hoofdgerechten. De bediening is erg vriendelijk en neemt de tijd u van alles uit te leggen over de wijnen. Een heerlijke en leerzame plek om te zijn!

Meer informatie over restaurant ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

Jenny H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hadden een tafeltje achterin bij de keuken. Op zich geen probleem, maar de afzuiging werkte niet goed.
We hebben hier betere avonden gehad!
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Meerdere malen lekker gegeten. Aardige gerechten. Vlees prima. Had meer verwacht van de groentes. Prima wijnen en aardige bediening waarvan enkelen ook echt wat weten over het bestelde eten en de wijnen. Bij reserveren een keer redelijk kortaf en onbeleefd te woord gestaan maar dat kwam geloof ik meer door de drukte dan door de dame in kwestie. Overal een leuk restaurant, in een topomgeving (Ledig Erf Utrecht) met een aardige kaart en prima wijnen!
Irene C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zaalig gegeten, was allemaal even lekker! Niets op aan te merken, echt enorm genoten. Niet lang hoeven wachten, eten kwam precies goed door. Wel urenlang ongestoord aan tafel kunnen zitten kletsen. Bediening wist veel van herkomst en samenstelling van het eten en de wijn. Kortom, dikke 10!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten; het 4-gangen chef's menu. Kundige en prettige bediening, We waardeerden ook de vraag over hoe snel/rustig wij het diner zouden willen. Bijzonder lekkere wijn en kaas, komen graag terug!
Evelyne R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Er was iets misgegaan met de reservering, maar dat is heel netjes opgelost! Hele vriendelijke bediening, gezellige sfeer en heerlijk gegeten. We komen zeker een keer terug!
Carlo G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Goede prijs kwaliteitverhouding, enthousiaste bediening, mooie presentatie en goede uitleg over de bijpassende wijnen bij de gerechten.
Heino H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
De kok Leonardo is een cubaanse geweldenaar: een gezellige vent die met veel passie met een speciale spaanse houtoven ongelofelijk lekkere gerechten op tafel zet. Prachtige en soms ook orginele wijnen, veel oog voor mooie combinaties op het bord, fijne en attente bediening, gezellige sfeer en heerlijk eten. Kortom: een toptent!
Heino
Nathalie1971 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Ik ben zondag weer eens bij Zies gaan eten. Het was al weer even geleden, maar het was weer te lekker! Dit x heb ik een heerlijke pasta met wild zwijn gegeten, met als dessert tirami su met huisgemaakte nutella! Ik ga hier echt weer vaker eten!
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Na vele positieve eerdere ervaringen hebben we vrienden uit het mediterrane buitenland meegenomen om ze te laten zien dat in Nederland de mediterrane keuken niet achterblijft. Maar het leek wel of in de paar maanden dat we er niet geweest zijn iets is geknapt. Het frisse, verrassende en de gevarieerde smaken waren eraf. De smaak was vlak en de bediening was ook een stuk minder sprankelend dat voorheen. Waar je eerder beslist moest reserveren waren er nu geen 15 eters in de zaak. Heel jammer.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bij aannkomst moesten wij vragen naar de kapstok.
Jassen werden toen nog niet aangepakt.

Wij wilden wijn bestellen en tapas.
Het is tenslotte een wijnbar. En er staan tapas op de kaart.

Maar daar werd niet vriendelijk op gereageerd. Was niet de voorkeur van de medewerkster.
Uiteindelijk hebben wij tapas als voorgerecht besteld en vervolgens voor 2 personen een hoofdgerecht.
De andere wilden verder gaan met de tapas.

Maar zowel de hoofdgerechten als de spareribs werden niet warm gereserveerd.

Jammer, van de zomer hebben wij daar heerlijk tapas gegeten in de tuin,
En dat was allemaal heerlijk,
margreth .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Vaker gegeten, persoonlijk merk ik dat ik toch meer voor pure gerechten de voorkeur heb en me ga storen aan de sausjes.
Verder leuke tent met prima personeel.
Suzanne P.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Lekker eten wat n kwalitatieve aanvulling is op de heerlijke wijnen! Echt n plek om vroeg te starten en laat op de avond pas te eindigen!
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten met een aantal, collega's en dat is goed bevallen. Gezellige tent, aardig personeel, lekker eten (plateau charcuterie, Black angus steak met cognac-dragon jus geserveerd met mediterrane aardappels en salade) en fijne rode wijn (Saint-joseph deschants 2012). De avond geeindigd met kaasplankje en port.. echte aanrader.
Keesjan D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lekker gegeten. Prettige en flexibele bediening. Lekkere wijnen.
Goede locatie. Gezellige sfeer........................!
Bas_Gipman .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk genoten van de wijntjes en het eten. Was even wennen dat je eerst de wijnkaart krijgt en na het uitserveren van de gekozen drankjes pas de menukaart. Zien wijzelf graag liever tegelijk zodat we de drankjes kunnen afstemmen op de gewenste gerechten. Verder prima service en verbazend mooie gerechten.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Absolute aanrader als je een keer uit wil in Utrecht.
marieke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gezellige, hippe wijnbar met goed eten. Vlotte bediening. Kortom een prima plek voor een gezellige avond met echt hele lekkere wijnen.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Het is wat aan de prijs, zeker ook de wijn, maar kwalitatief goed te noemen. Overheerlijke tonijn gegeten en frito misto ook erg lekker. Ik zou het waarderen als bij aanbevolen wijnen ook de prijs per glas verteld wordt, zodat je niet onaangenaam verrast wordt bij de rekening.
Service /bediening verder helemaal in orde, een aanrader, wel reserveren!!
Elouise V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Loved it, het eten, wijnarrarangement, en hoe er werd meegedacht met mijn dieetaanpassing. Kortom... top.
corne S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Beetje een teleurstelling.
Een wijn smaakte naar kurk maar dat triggerde de bediening niet dat de wijn bedorven was. Bij de tapas zat onder andere tonijn, deze smaakte nergens naar. Hoogstens naar de kruiden die er op zaten. Biedt het niet aan als je het niet vers hebt. Daarnaast zat er iets van vlees bij waarvan ik dacht dat het vis was. De gefrituurde garnalen en inktvis waren wel erg lekker.
Als hoofdgerecht had ik angus biefstuk ook dit was zonder smaak. De smaak moest van de saus komen. De aardappeltjes waren lauw en droog. De salade was ook droog waarschijnlijk te lang van te voren klaargemaakt. De omschrijving van de wijn op de kaart was goed.
Mijn partner had risotto met champignons dit was echt bedroevend dit hoort smeuïg te zijn maar was dat totaal niet verder lagen er wat champignons en parmezaanse kaas bovenop ipv dat het erin mee klaargemaakt was. Kortom een echte afrader voor de prijs. Ze zochten ook nog een sous chef mogelijk was e nu geen echte kok.