ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Twijnstraat 58 3511 ZM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Zeer interessante wijnen

Zies is een van de weinige wijnbars in Utrecht. Ze zijn onlangs geopend en serveren een mooie selectie van wijnen per glas. Ze hebben er zeer interessante wijnen, bijvoorbeeld uit Marokko en Libanon. Naast wijn proeven kun je er lunchen en dineren. Hun mediterrane keuken is zeer smakelijk en erg uitgebreid: niet alleen kun je er terecht voor tapasgerechtjes bij de wijn, maar ook voor schelpdieren en lekkere hoofdgerechten. De bediening is erg vriendelijk en neemt de tijd u van alles uit te leggen over de wijnen. Een heerlijke en leerzame plek om te zijn!

Meer informatie over restaurant ZIES wijnbar,bistro & boutique hotel

Maandag: 16.00 - 00.00 alleen wijnbar
Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

Julia D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Eten was heerlijk en de bediening was super: snel, vriendelijk en wisten waar ze het over hadden. Fijn dat we buiten konden zitten, want binnen was het wel gezellig, maar de muziekkeuze vonden wij niet helemaal passen.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Deze keer was de keuze gevallen op de high wine. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen! Voor een (zeer scherpe) vaste prijs genieten van 5 mooie wijnen met bijpassende gerechten die echt zeer bijzonder zijn en niet vanaf de kaart komen. Kom hier zeker nog een keer voor terug!
Mandy S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Vriendelijke dames in de bediening en leuke inrichting. Ik vond het plateau wat vettig en we moesten lang wachten op de gerechten.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Donders wat zijn we verwend. Heerlijke gerechten en mooie combinaties. De verschillende smaakcombinaties waren echt verrassend. Ook het gerechtje met geit was te lekker. Alleen de vrouw in ons bediende had op sommige momenten niet echt oog voor ons. En als gast is dat voor ons heel belangrijk. Maar zeker een restaurant op terug te komen.
Yivat M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Goed gegeten bij Zies en heerlijke wijn gedronken.
De gerechten zijn heerlijk mediterraans. De inkvis is echt om je vingers bij op te eten!
Alleen de dame die ons ontving en bediende was nogal nors en kortaf. Niet wat ik verwacht als ik uit eten ga.
Brigit V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij ZIES. Het 4-gangen menu was bovendien erg afwisselend en de borden mooi opgemaakt. Lekkere wijnen, vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Mooi restaurant, bijzondere gerechten (voor het eerst ooit, dat de zwaardvis helemaal prima was) en uitstekende wijnen,
Een punt van kritiek: Je kunt niet, als je de hoofdgerechten voor 4 personen opdient tegen de 4e persoon zeggen: uw hoofdgerecht hebben we niet/er is iets misgegaan, terwijl de 3e persoon wel hetzelfde hoofdgerecht geserveerd krijgt! Een compensatie in de vorm van een koffie achteraf zou dan wel het minst zijn!
Mirjam L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heel gastvrije bediening en het eten is echt heel lekker. Maar sommige gerechten zijn nogal 'zwaar'. Dat geeft op zich niet, maar als je het niet weet, bestel je soms de verkeerde combinaties van voor-tussen- en hoofdgerechten. Waardoor je je dan aan het eind van de avond wat oververzadigd voelt en dus het toetje maar laat zitten. Ook mogen er wel wat meer salades op de kaart staan. Verder super goed en fijn!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Zies serveert originele gerechten en biedt een ruime keus aan wijnen. Ook de bediening was vriendelijk en professioneel. Dat alles voor een hele redelijke prijs. Een aanrader dus!!
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We hebben er heerlijk gegeten en alles wordt met zorg bereidt.
Zeker een aanrader voor een ieder
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk 4 gangen surprise menu. Wel ongeveer 3 kwartier tussen elke gang. Heerlijk gegeten. De studenten boven je werden wel wat luidruchtiger ...
Cristina V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Late lunch gehad. We waren de enige. Voor de eerste keer dat de personeel ongeïnteresseerd, heel traag en vergeet achtig was. Misschien was het te warm en nog te vroeg. We hebben dit nooit eerder meegemaakt. Gelukkig was eten en wijn verrukkelijk. Gaan we zeker de late lunch nog een keer proberen.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Zies is een van de beste restaurants van Utrecht. In de inktvisschotel, de rode poon met schelpen, de venusschelpen en de scheermessen (waar worden die nog geserveerd in Utrecht?) zitten talloze schuimpjes, crèmepjes en sensationele smaken verwerkt. Tip: neem een paar kleine gerechtjes, deel die met je tafelgenoot en vraag wijnadvies. Garantie voor een superavond.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Met vrienden geluncht bij Zies, gekozen voor de antipasti met daarbij een aantal losse gerechtjes. Alle gerechten waren goed op smaak, de verschillende kroketjes zijn een aanrader. Afsluitend dessert was smaakvol. Mooie wijnen met goed advies van de bediening. Vriendelijke en snelle bediening. Ga hier zeker een keer terug, Zies is aanwinst voor Utrecht.
Nienke S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening was wisselend. De ene dame nogal afstandelijk en gereserveerd, de ander een echte gezellige en vriendelijke gastvrouw. Heerlijk wijn en warme schelpen in Pernod zijn een aanrader!
Frans O.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
We aten een black angus steak en een polderhoender. Geserveerd met krieltjes uit de oven en sla. De borden waren warm en het vlees resp. de hoender waren van goede kwaliteit en goed bereid. En een lekkere dressing over de sla. Wat hier heel plezierig is, is de grote keuze uit wijn per glas. Voor de wijnliefhebber een pre.

Het was erg druk en daarmee duurde het enige tijd voordat wij het menu kregen en de bestelling konden plaatsen. Maar eenmaal besteld was het eten er snel.

De akoestiek van het restaurant is hard. Gecombineerd met het feit dat het een wijnbar is, maakt het erg rumoerig. Voor een rustig gesprek met disgenoten is dit wat storend.

De locatie in de Twijnstraat is prachtiigg.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
De (tapas) gerechten waren verrassend en van hoge kwaliteit, veel wijnkeuze en goed wijnadvies. Soms wel lang wachten tussen de gerechten, terwijl we juist meerdere kleine gerechten wilden doen. Ook omdat er te weinig menukaarten waren en we daar dus ook steeds op moesten wachten.
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Sfeervol plekje. Goede wijnen en heerlijk eten! Echt een aanrader!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Goede sfeer. Acceptabele prijzen wijnen. Hoofdgerecht acceptabel. Bediening een beetje plastic. Al met al een leuke avond gehad.
Lia B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Wij waren meer dan aangenaam verrast door de uitstekende keuken van dit restaurant in de Twijnstraat. Niet zomaar een steak en rib-eye, alles klopte op het bord. Daarnaast hadden wij gekozen voor een heerlijke Libanese droge witte wijn, die hier wonderwel bij paste. Als voorgerecht hadden wij overigens de charcutterie, waarvan 1 portie genoeg was voor ons tweeën. Zelden zulke lekkere vleeskroketjes geproefd. Dit alles samen met de vriendelijke bediening zorgde voor een prima avond. Hier komen we zeker terug om ook andere gerechten van de kaart te proeven en ons weer door een bijzondere wijn te laten verassen.