ZENZEZ Dining

Canadalaan 26 7316 BX Apeldoorn Nederland Kaart

Over restaurant ZENZEZ Dining

Dineren in een prachtig pand

Vorig jaar zomer opende ZENZEZ zijn deuren in een prachtig gerenoveerde Jugendstilvilla uit 1904. Paleis het Loo is hier op loopafstand en de Veluwe op fietsafstand. Ontdek een van de mooiste plekjes van Apeldoorn! Hier kun je in een rustieke ambiance genieten van voortreffelijke gerechten die stuk voor stuk met heel veel liefde en passie worden bereid. Koks Bianca Mezach en Rita Chaillet koken van maandag tot en met vrijdag, naast de lunches en high tea's, een dagelijks wisselend heerlijk 3-gangen verrassingsdiner. Hun kookstijl is eigentijds, seizoensgebonden, verantwoord en biologisch.

Glaasje teveel gedronken? Blijf dan overnachten in een van de prachtige hotelkamers.

Meer informatie over restaurant ZENZEZ Dining

Diner, van woensdag t/m vrijdag vanaf 17:30 - 19:00 uur voor een 3-gangen diner, en op zaterdag vanaf 17:30 - 19:30.
Lunch, van donderdag t/m zondag van 12:00 - 17:00 uur voor koffie, taart, lunches, high wine, high tea en high gin and tonic.

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Mir-100 V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
De locatie was erg leuk: een gezellige warme inrichting. ZenZeZ serveert voor het diner alleen een verrassingsmenu. Dat is prima en dit hadden we gelezen in recensies en op de (eerder bekeken) online menukaart. Eenmaal aan tafel kregen wij echter geen toelichting over het menu of menukaart (die dus idd eigenlijk overbodig is). Op enig moment kregen we de soep geserveerd (en later de rest van het menu). Kennelijk was men ervan uitgegaan dat wij wel wisten dat we een verrassingsmenu geserveerd kregen (en dat we dat ook wilden).. Qua begeleiding van de klant kan hier nog veel gewonnen worden. Wat betreft het menu. Dit was prima en van goede kwaliteit. De soep was heerlijk maar mocht wat warmer. De groenten bij het hoofdgerecht waren uitstekend. De entrecote was prima maar de stroganoffsaus was weinig. Op onze vraag of we er een beetje bij zouden kunnen krijgen, was het antwoord 'nee'. De saus was op.. Tenslotte de chocolademousse was heerlijk. Maar ook wat weinig.. Al met al kwaliteit met aandachtspunten..
Hetkanwel .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Gegeten op maandagavond ter gelegenheid van een verjaardag. Ontvangst was wat onwennig. We mochten zelf de jas aan de haak hangen, zou netter zijn om de jas aan te nemen. Inrichting in Riviera Maison stijl. Persoonlijk vind een hele inrichting van Riviera Maison persoonlijkheid missen. Wel een warme huiskamersfeer. Bediening door jong meisje dat haar best deed maar nog wat ervaring kan gebruiken. Wijnarrangement werd zonder toelichting aanbevolen en de bijbehorende pinot gris werd ijskoud uitgeserveerd. Vervolgens moesten wij relatief lang op ons voorgerecht (pastinaaksoep met kaaskoekje) wachten, waardoor de wijn ofwel op zou zijn, ofwel op kamertemperatuur. Hoofdgerecht bestaande uit entrecote met stroganoffsaus was uitstekend. Bijbehorende Merlot/Cabarnet Sauvignon uit de Bordauxstreek goed. Daar kun je prima meerdere glazen van drinken. Eigenaar kwam vriendelijk informeren of alles naar wens was, vriendelijk maar niet opdringerig. Tot slot dessert van chocolademousse met sinaasappelcompote. Lekkere mousse. Totaal van de gerechten wellicht passend bij de huiskamersfeer, maar voor een verassingsmenu toch wat gewoontjes voor een restaurant, maar wel met bijbehorende rekening. Ik heb een prima avond gehad, maar voor iets bijzonders zou ik iets anders uitkiezen.
SBraeckman .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Wederom heerlijk gegeten. Verse producten, met liefde bereid. Geen toegevoegde kleur of smaakstoffen. Geen enkel product komt uit n pakje. Van voorgerecht tot toetje genieten! Heerlijke wijnen, prachtige omgeving, zowel binnen als buiten in de mooie rustige zonnige tuin. Personeel erg vriendelijk, alles kan en mag in eigen tempo. Eigenaars zeer famicaal, hond Fitch die je begroet, voelt echt als thuiskomen. Aanrader voor iedere liefhebber van een (h) eerlijke keuken, ontspannen samen zijn en GENIETEN.
Sanneroon .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
(H)eerlijk eten in fijne rustgevende, gastvrije, huiselijke sfeer. Kijk ook eens in de tuin voor een drankje / hapje als je relaxt buiten wilt eten!
DidierM .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Prettige ambiance die herinneringen aan verre reizen oproept. Vriendelijke bediening die juist evenwicht biedt tussen aandacht en de gasten met rust laten. Verrassingsmenu was heerlijk, met veel groenten en niet teveel. Kortom een aanrader om stijlvol te genieten in Apeldoorn voor een redelijke prijs.
K H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Lunchen in een prachtig pand leek ons een goed plan op een zondagmiddag. Het terras van Zenzez schijnt ook erg mooi te zijn (helaas liet het weer dit niet toe). Ook de entourage was passend, mooie materialen (robuust, elegant) in een statig pand. Mijn vriendin ging voor een omelet met paddenstoelen en parmezaanse kaas, zelf leek mij de Bruschetta met Coppa van de Veluwe een goede keuze. Deze werd geserveerd met een chutney waarin nog een hele kruidnagel zat (geen fijne verrassing). Met dit gegeven werd door de bediening weinig gedaan (een excuus was beter geweest). De chutney was veel te overheersend, de coppa was niet goed te proeven. Daarbij was het brood minimaal geroosterd, zonder olijfolie wat voor een droog geheel zorgde. Jammer want het idee achter deze combinatie is goed.

De bediening is erg attent, vraagt vaak naar de beleving en of er nog iets ingeschonken moet worden. Het personeel komt betrokken over en met passie wordt de kaart (of eigenlijk het bord) uitlegd. Wij konden het niet laten om nog een lekker taartje te bestellen. De walnoten-karamel taart werd onze keuze. De karamel was van honing gemaakt, de korst was lekker knapperig. Een kleine tip is om hier wat (ongezoete) room met vanille bij te serveren, de taart zelf is erg zoet (maar zeker lekker)! Zenzez blijkt nog niet zo lang te bestaan, de kwaliteit van de ingrediënten is goed, een paar kleine verbeterpunten kunnen dit een hoogstaand restaurant maken. Aan de sfeer is in elk geval niets mis.
Amarensrijkmans .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
We hebben gisteren op een prachtige zomeravond gegeten bij Zenzes. We werden hartelijk ontvangen in een beelschone tuin. Heerlijk buiten kunnen genieten van een intieme, gezellige ambiance. Heerlijk rustig. Lekkere wijn, geweldig eten. Er is geen kaart , gewoon een super leuk verrassingsmenu. Wat de pot schaft.. Geweldig ! Wij komen zeker nog een keer terug ! En wat de 2 gastheren betreft.. Matthijs en Paul, die begrijpen hun vak absoluut
Incari .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Na een heerlijke fietstocht met vriendinnen, kwamen we iets na zevenen aan. We konden de fietsen achterin de tuin zetten. Bij binnenkomst werden we naar ons tafeltje gebracht door een heel vriendelijk meisje. Op tafel stond al een karaf water met wat muntblaadjes klaar.
Het was heel prettig dat we niet hoefden te kiezen. De amuse was wat eenvoudig; een heel klein focaccia broodje met wat tapenade. Smaak was goed. Al vrij snel kregen we ons voorgerecht; een pastinaaksoepje met clotted cream en hazelnootolie. Was lekker, maar had iets warmer gemogen. Wellicht was een extra broodje erbij ook fijn geweest.
Het hoofdgerecht was een gekonfijte eendenbout. Deze was heerlijk mals en werd begeleidt door groene asperges, aardappeltjes, rabarbercompote en een groene salade. De gerechten kwamen naar mijn zin iets te snel na elkaar. Zo ook het dessert. Doordat er niet meer voldoende frambozen kruimeltaart meer was kregen we een combinatie van een healthy brownie met frambozen de frambozentaart en een bakje slagroom. (dit laatste kwam uit een spuitbus :() Maar het geheel was erg smakelijk. De koffie was goed. De bediening lief maar nog wel erg onervaren. De entourage is heel fraai.
Al met al een prima avond voor een heel redelijke prijs.
Marinalameris .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Heerlijk rustig en kleinschalig. Vers en (voor een restaurant) veel groenten. Persoonlijk en goed verzorgd! Wel 'eten wat de pot schaft', maar ze houden rekening met diëten enzo.
Francis M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Afgelopen vrijdag bezochten wij Paleis het Loo. Omdat we aansluitend wat wouden eten, had ik gezocht op Iens.nl naar een restaurant in de buurt met indien mogelijk een biologische keuken. Ik had al een eerder Zenzez gezien maar dat ging toen niet omdat ze op zaterdag geen diners serveren. Omdat Zenzez geen menukaart heeft maar uitsluitend een verassingsmenu serveert was ik wat sceptisch omdat onze 4 jarige dochter mee ging. Daarom even contact opgenomen. Ik gaf aan dat onze dochter van pasta houdt en gerookte zalm. Dat was geen probleem. Ook om 17.00 uur al komen eten was geen probleem. De bevestiging via de mail stelde ons helemaal gerust. Daar stond keurig nog eens bevestigd dat ze voor onze dochter pasta en zalm zouden maken.
De ontvangst was zeer vriendelijk en de entourage (geheel in Riviera Maison stijl) is warm en huiselijk. Het eten was voortreffelijk. Er waren biologische wijnen open en ook de appelsap voor onze dochter was biologisch. De prijs/kwaliteit verhouding is zonder meer in orde. De bediening is vriendelijk en attent en alles maakt een schone en verzorgde indruk. Een absolute aanrader! Dank voor het heerlijke eten en een gezellige avond.
Sietskefaber .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijke lunch in een sfeervolle omgeving met zeer vriendelijke bediening. Echt een aanrader en voor herhaling vatbaar. Volgende keer in de sfeervolle tuin.
A.hightree .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heel toevallig kwamen wij tijdens een fietstocht bij ZENZEZ terecht. Wij vonden de locatie zo sfeervol, de bediening zo vriendelijk en het taartje bij de koffie zo overheerlijk, dat we besloten er de volgende avond te gaan eten. Dit was een ervaring met alleen maar superlatieven en dan op zo'n onverwachte locatie! Geweldige combinaties van ingrediënten gecombineerd met een originele manier van opdienen zorgden voor een ervaring, die wij graag nog een keer ondergaan.
Sharon D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
In een woord, Geweldig!!
De sfeer, gastheerschap en de fantastische lunch..echt een aanrader!
Net even dat beetje extra, alles bij elkaar met een zeer voldaan gevoel vertrokken!
Zien uit naar een volgende keer! Subliem!!

RoosEllen .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Wouw! Super lekker gegeten. Het 3-gangen menu was mooi opgemaakt en zo lekker. Alles vers, verrassend en de bediening professioneel en leuk! Niets te kort gekomen. Een aanrader!
PetraKreule .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Onder de indruk van een heerlijke high tea. Je proeft de aandacht waarmee de hartige en zoete lekkernijen zijn klaargemaakt! Hartelijke ontvangst, fijne ronde tafel! Geweldig om dit met z'n zessen mee te maken.
Veronica57 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gezellige, warme sfeer, met zorg en smaak ingericht,vriendelijke bediening.
Eten was goed, vers, maar wel gewoontjes. Ons verrassingsmenu bestond uit paprika/ roomsoep deze was lekker, hoofdgerecht: een kippenpootje met chamignon witte wijnsaus vonden wij te zout, daarbij broccoli, venkel en rosevalaardappeltjes, het geheel was smakelijk maar niet echt iets bijzonders.
Dessert bestond uit een "kniepertje" gevuld met mascarpone/lemoncurdcreme wat helaas naar de koelkast smaakte, maar op zich een leuk dessert.
Dit restaurant is qua ambiance een echte aanrader, maar het menu zou voor ons wel iets spannender mogen.
Hallo Veronica, bedankt voor je recensie.
Graag zou ik nog willen toelichten dat de filosofie bij Zenzez Dining is, dat we iedere dag een ander verrassingsdiner aanbieden voor € 24,50. Alles is dagvers en huisgemaakt en zoveel mogelijk met biologische producten en uit de regio.
Zoals je al aangaf was het menu van afgelopen vrijdag: soep van zoete rode paprika met clotted cream. Het hoofdgerecht was suprème van maishoen, dat is een mooi stukje borstfilet met vel en een klein botje van de poot, gestoofd in witte wijn met kastanje champignons en oesterzwammen en een beetje room. Met bijgerechten. Het nagerecht was een huisgemaakt kniepertje gevuld met een crème van mascarpone en lemoncurd.
Elke avond maken we iets anders, met verse vis of vlees of (op verzoek) vegetarisch en steeds rekening houdend met (vooraf opgegeven) dieetwensen en allergieën.
Vanavond hebben we bijv. als hoofdgerecht een mooi stukje entrecôte met stroganoff saus. Ook nu weer geheel binnen onze filosofie: huisgemaakt, dagvers en zoveel mogelijk biologisch en uit de regio.
Nogmaals bedankt en we hopen je gauw weer eens bij ons te mogen begroeten. Met vriendelijke groet, Bianca
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wat een fijne middag hebben wij hier gehad. We hebben hier met 9 personen geluncht in het kader van een verjaardag in de familie. Restaurant Zenzez zit in een prachtig pand en er hangt een zeer aangename sfeer. We werden vriendelijk ontvangen en er stond een gezellige tafel voor ons klaar. Het menu bood verschillende opties, zo heb ik gekozen voor het omelet met paddestoelen en pecorino. Prima combinatie, was heerlijk. Ook de andere gerechten, zoals de clubsandwich, diverse maaltijdsalades en de hamburger met geitenkaas, vielen goed in de smaak. Voor de kinderen in ons gezelschap werden ook alternatieven zoals pannenkoeken aangeboden. Heel attent! Alle gerechten waren met zorg bereid en de borden waren mooi opgemaakt. Gecomplementeerd met een glas witte wijn, die zacht van smaak was en een overheerlijk notentaartje als toetje, was deze middag een groot succes. Zeer aardige bediening en een prettige inrichting (meubilair is van Riviera Maison) droegen zeker bij tot dit succes. Enig minpuntje; het restaurant is niet rolstoel-toegankelijk en voor mensen die met een rollater lopen is het trapje bij de voordeur lastig.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Bij dit mooie hotel ontbeten na een overnachting. Bij aankomst wordt gevraagd om aan te geven wat je zou willen eten bij je ontbijt waarbij je dat kunt aankruisen op een lijst met ruime keuze. Wel een beetje lastig om al voor de volgende ochtend te bedenken wat je wil eten, maar niet onoverkomelijk zeker niet omdat de lijst erg veel keuze geeft dus altijd wel iets lekkers gekozen kan worden.
Op de afgesproken tijd staat de tafel gedekt in het restaurant wat mooi is ingericht met spullen van riviera maison. De vriendelijke bediening komt alles netjes uitserveren. Er werd een heerlijk omelet geserveerd en de gekozen gerookte zalm was erg lekker. Ook de croissant en het verse brood waren erg lekker.
Jouet .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
3-gangen verrassingsmenu was prima prijs-kwaliteit: de zoete aardappel-gember soep was een beetje dik, eendenbout was perfect klaargemaakt - goed gekruid, goed gaar, niet droog, crime brulee was heerlijk qua smaak, alleen jammer dat de gecarameliseerde suiker niet warm meer was. Bediening was erg aardig, inrichting is geheel van Riviera Maison en geeft gezellige sfeer.
Geertje D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lunch met 8 dames, vriendelijke bediening, lekker rustig dus relaxed om bij te praten, lichte lunch met goede smaken, goed wijnadvies