Zenne

Willemskade 27 3016 DM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Zenne

Turkije aan de Maas

Restaurant Zenne brengt de traditionele Turkse keuken naar hartje Rotterdam. De unieke locatie aan de Maas alleen al brengt je meteen in vakantiestemming. Terwijl de deinende golven zorgen voor een rustiek geluid, verlichten de verrukkelijke geuren uit de keuken meteen al je zorgen. Lunch bestel je van de kaart, maar het diner blijft een verrassing tot de vriendelijke bediening de gerechten onthult. Alle gasten krijgen hetzelfde voorgeschoteld. Natuurlijk houden ze wel rekening met speciale diëten, gewoon even tijdig doorgeven.

Meer informatie over restaurant Zenne

Maandag t/m Zondag

Eten8,6/10
Service8,5/10
Decor8,8/10
Sophie K. Gastronoom (121 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Mezze vooraf, heerlijk buiten gegeten op het terras. Hoofdgerecht was zalm, deze was wel erg gaar. Wel lekker, maar niet heel speciaal.
Bediening was erg vriendelijk, ook naar mijn oma toe. Overigens sprak de helft van de bediening niet / nauwelijks Nederlands en heeft daarbij ook geen uitleg van de gerechten, dat is en beetje jammer.
Ik heb lekker gegeten, op n top locatie met fijn personeel, maar voor het eten zelf zal uk niet snel terug komen.
Necla E. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Geweldige locatie, goede service en zeer vriendelijk personeel! Zeker een aanrader. 3gangen menu was heerlijk. Voor herhaling vatbaar
Djazim T. Fijnproever (5 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Emile K. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten, met een aardige bediening en dat alles op een top locatie! Dat je geen menu hebt is een leuk extraatje en het dus een verrassing is wat je krijgt.
Martienmiedema . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het restaurant ligt aan de Maas met een schitterend uitzicht op het drukke water en de prachtige overkant. Het diner is een voortreffelijk driegangen verrassingsmenu waarbij je kunt kiezen tussen vlees en vis. Wat vooral opvalt is het perfecte gastheerschap en de vriendelijke bediening. Het terras zat vol maar toch kreeg je aandacht. We werden halverwege de maaltijd naar een beter tafeltje verhuisd omdat het uitzicht daar mooier was. Net op het moment dat we het fris vonden worden, werd een omslagdekentje gebracht. Kortom een echte aanrader
Jan M. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten op een prachtige plek aan de Maas. Het was even vreemd dat alleen gevraagd werd of het hoofdgerecht uit vlees of vis moest bestaan. Toen we het voorgerecht kregen begrepen we het.
Het nagerecht bestond uit baklava. Daar ben ik niet zo liefhebber van... te zoet. Verder alles smaakvol en goed bereid.
Paul V. Gastronoom (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Gisteren hier samen gegeten. We zijn begonnen op het terras, direct aan het water, met een fantastisch uitzicht op de skyline van Rotterdam en hotel New York.
Het eten is een standaard 3 gangen menu met vis of vlees naar keuze.
Eigenlijk is het standaard 4 gangen omdat Recep, de vriendelijke eigenaar, altijd zal aanbieden om na elkaar 2 kleine hoofdgerechten te serveren. Bijzonder attent.
Het voorgerecht bestaat uit 8 heerlijke koude tapas met warm knoflookbrood. Een maaltijd op zich.
Omdat het buiten wat frisser werd kregen we de uitnodiging om binnen verder te eten.
De hoofdgerechten waren een flinke kabeljouwspies met spinazie en Turkse rijst en daarna een ossehaas met courgette en aardappel. Meer dan voldoende maar heerlijk van smaak. Het desert was zelfgemaakte yoghurt en een stukje baclava. Eigenlijk zaten we al erg vol maar we konden de verleiding niet weerstaan.
Kortom, heerlijk gegeten in een gezellige ambiance met erg vriendelijke mensen.
Wij komen zeker terug.
Linda G. Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
1x in de zoveel tijd ga ik naar Zenne. Liefst op een mooie dag omdat hun terras aan de Maas 1 van de mooiste uitzichten in Rotterdam heeft. De eigenaar had goed geanticipeerd op het weer en een tafel binnen én buiten gereserveerd voor alle klanten. Hierdoor konden we de mezzes buiten eten en toen het frisser werd naar een tafel binnen verhuizen. De 8 verschillende mezzes met het lekkerste restaurantbrood dat ik ken, waren een prima start. Smaken zouden wat mij betreft wel iets uitgesprokener mogen. Voor het hoofdgerecht kozen 2 voor het vlees en 2 voor de vis. We lieten ons verrassen, zoals bij het concept van Zenne hoort. De viskeuze bleek 2 spiezen met kabeljauw, zalm en groene paprika. De vleeskeuze was ossenhaas. Om het hoofdgerecht niet te verklappen, werd niet gevraagd hoe we de ossenhaas graag gebakken wilden. De ossenhaas was behoorlijk rood. Houd ik wel van, maar 1 van ons had het graag meer medium gehad. Het nagerecht werd direct na het weghalen van het hoofdgerecht geserveerd. Ik vind het prettiger als ik even de tijd krijg tussen 2 gerechten om het eten wat te laten ‘zakkken’. Het toetje was baklava dat goed viel bij mijn tafelgenoten. Ik houd niet van zoete nagerechten. Zou het leuk vinden als Zenne in de toekomst ook voor het nagerecht een keuze geeft: zoet of hartig. Een Turks kaasplankje lijkt me heerlijk.
Door de zeer persoonlijke benadering van de eigenaar heb ik altijd het gevoel dat ik op visite ben bij een Turkse familie. En dat geeft een bezoek aan Zenne extra beleving.
Jbrouwer1 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke avond gehad! Prachtige locatie aan de Maas, lekker eten, en bovenal uiterst vriendelijke mensen die er alles aan doen het naar je zin te maken.
Sharon N. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij zijn hier komen eten voor de verjaardag van mijn zus, bij aankomst werden wij goed ontvangen. De tafels waren volledig versierd, met ballonnen en lintjes. Het eten was erg goed, niet het standaard Turkse eten dat je bij de meeste Turkse restaurants krijgt, er waren speciale Mezze's en zelfgemaakt vers brood uit de oven. Het diner was overheerlijk, de porties waren precies goed en genoeg. De service was echt belachelijk goed, en het eten was heerlijk!
Nooitlek . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Prachtige locatie, schitterend uitzicht. Bediening goede mix tussen service en informeel. Kaart ideaal voor twijfelaars (vlees of vis...). Eten gewoon goed.
BosBos . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk eten!! Erg goede Mezze met lekker vers brood. Lekker hoofdgerecht en dessert. Goede bediening. Ben hier al vaker geweest en alle keren net zo goed!
Jogondav . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Zenne Je kunt alleen kiezen tussen vis en vlees bij het 3gangen menu. Ze hebben geen kaart
De locatie is prachtig, de inrichting een beetje gedateerd.
De bediening ging ervan uit dat we hun concept kenden. Maar was verder aardig.

Erika21 . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Je krijgt bij Zenne een verrassingsmenu, dat is al leuk. Je geeft aan vlees of vis, wij namen beiden. Het eten smaakte heerlijk en waar ik vooral zo blij van werd, was hoe het opgediend werd, echt met zorg, een waar feestje! Ik dacht dat ik na het hoofdgerecht geen plek meer had, maar ja, zo'n heerlijke baklava laat je niet staan!
Biancavanmeer . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Geen kaart, eten wat de pot schaft , fantastische plek, gastvrije bediening! Een echte aanrader. De gastheer was ook niet bereid om een fooi aan te nemen, dat hoorde bij zijn werk!
Sil K. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Tijdens het diner had de eigenaar rekening gehouden met mijn beperkingen door allergie. Er was speciaal ander brood gebakken en een apart dessert gemaakt. Ook was het hoofdgerecht aangepast. Tevens werd uitgelegd welke voorgerechten van het plateau wel of niet geschikt waren. Een geweldige service, met alle aandacht voor beperkingen vanwege allergie. Het eten was heerlijk!!
En ik had niet het gevoel beperkt te zijn in verhouding tot mijn tafelgenoten qua gerechten.
(de beperkingen waren vooraf gemeld, bij de reservering)
Denv22 . Fijnproever (8 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijke voor gerechtjes helaas viel het hoofdgerecht tegen. Maar het uitzicht is perfect. Wij gaan er zeker nog eens lunchen.

Tip reserveer optijd een mooie plek
Maxime D. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk eten met een geweldige ambiance, uitermate vriendelijk personeel, dineren zonder menukaart is een aanrader bij Zenne! Vandaag runderstoofvlees met rodewijnsaus en makreel met zalm spiesjes. Het concept is al 25 jaar een succes en nu is ons duidelijk waarom, gewoonweg geweldig!! Een echte aanrader!
Dannny D. Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prachtige locatie en goed eten. Concept is dat er geen kaart is, maar dat je alleen tussen vlees of vis kan kiezen. Voorgerecht waren 8 verschillende en erg smaakvolle meze. Hoofdgerecht was goed. Service helemaal top.
Henneke D. Fijnproever (9 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hebben gisteravond erg lekker gegeten bij Zenne. Het vaste menu voor deze avond bestond uit allerlei smeerseltjes en verschillende kleine gerechtjes vooraf om te delen. Voor het hoofdgerecht was er de keuze vis of vlees. Wij hadden allen vis, dit was kabeljauw en zalm op een spies met een goede saus. Helaas wel enkele graten in de vis. Het dessert was baklava. Je zit heerlijk op het terras met een erg rustige en zomerse sfeer. Zeker een aanrader met een goede prijs-kwaliteit verhouding!