Zenne

Willemskade 27 3016 DM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Zenne

Turkije aan de Maas

Restaurant Zenne brengt de traditionele Turkse keuken naar hartje Rotterdam. De unieke locatie aan de Maas alleen al brengt je meteen in vakantiestemming. Terwijl de deinende golven zorgen voor een rustiek geluid, verlichten de verrukkelijke geuren uit de keuken meteen al je zorgen. Lunch bestel je van de kaart, maar het diner blijft een verrassing tot de vriendelijke bediening de gerechten onthult. Alle gasten krijgen hetzelfde voorgeschoteld. Natuurlijk houden ze wel rekening met speciale diëten, gewoon even tijdig doorgeven.

Meer informatie over restaurant Zenne

verrassend goed!
Elvira V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten!
Mijn vriend was jarig en heeft zijn buikje rond gegeten. We hadden gekozen voor het vleesmenu. Erg leuk was ook dat muziek werd gedraaid bij het dessert met kaars vanwege zijn verjaardag. :)
Ida Z.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, het voorgerecht met het warme brood en de tapas was verrukkelijk, het hoofdgerecht (vis) was ook uitstekend. De porties waren voor mij iets aan de grote kant, maar dat is heel persoonlijk. Jammer dat er niet meer tafeltjes bezet waren, want het eten is van uitstekende kwaliteit en de service is prima.
Tip, voor mij hoeft 3-gangen niet, wellicht moet er een mogelijkheid zijn om alleen hoofd en nagerecht te nemen of voor en hoofdgerecht?
W. K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Warme en hartelijke ontvangst, supergezellige sfeer en heerlijk eten. Helemaal top!
Madelon B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Goed eten, mooi vormgegeven. De tapas zijn heerlijk! Vlees iets minder dus kies de vis!
Ray C.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk eten en aardig personeel
Timo V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Ik besloot met mijn vrouw naar dit restaurant te gaan omdat dit restaurant mij aan sprak omdat het vrij uniek is, zo heb je een drie of viergangen menu die elke avond anders is het menu bestaat uit een hoofgerecht met vis, vlees of vegetarisch. Daarnaast mist dit restaurant natuurlijk niks bij desserts. Eenmaal een plek gekregen waren wij natuurlijk benieuwd wat we zouden krijgen, ik kreeg Gamba’s met knoflook als vis gerecht. Als vleesgerecht kreeg ik Aubergine met rundvlees ten slot kreeg ik een heerlijk dessert wat bestond uit room, yoghurt met walnoten en honing. Het personeel was erg snel en vriendelijk wel moesten we soms lang wachten op ons eten, maar verder was alles prima en hadden we een leuke avond.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
mooie locatie, uiterst vriendelijk, eigenaar maakt regelmatig praatje met de klanten, eten snel op tafel, correcte bediening en zeer goed en heerlijk eten. Ga zo door.
Arthur P.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Doorsnee maaltijd. Veel olijfolie en knoflook. Gemakzuchtig hoofdgerecht. Krap een 6, in geen velden vergelijkbaar met de andere 8+ restaurants in Rotterdam.
Kookklojo S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Prima gegeten bij Zenne met de familie(7 personen).
Een heerlijk voorgerecht, verschillende soorten Turkse tapas, met een heerlijk brood.
Het voorgerecht was copieus.
Als hoofdgerecht kan je kiezen uit: vegetarisch, vis en vlees.
Wij waren vooraf vergeten te melden dat 1 persoon geen paprika wilde, maar dat werd keurig opgelost door de keuken.
Het hoofdgerecht bestond uit: vlees - gestoofd rundvlees in rode bessensap.
vis - spies van kabeljauw met paprika en ui
vegetarisch - verschillende groenten
Allemaal prima op smaak, met een goede garing.
Deze prima gerechten werden allen begeleid door heerlijke huiswijnen.
Nagerecht was eenvoudig: Baklava met slagroom, deze was eerlijk gezegd een beetje droog.
Goede bediening maakte deze avond compleet, goed eten in een goede ambiance.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Toen we belden om te reserveren werd ons verteld dat 'we met dit weer buiten eten', geweldig! Het was een heerlijk terras, uit de wind en je waant je echt in Turkije tussen de olijfbomen. De gastheer is zeer vriendelijk, evenals het meeste personeel wat er rondloopt. Het voorgerecht bestond uit heerlijke koude mezze. Wat we echter wel misten was een uitleg over de gerechten, we moesten nu maar raden wat we aten. Wat we aten was erg lekker en er zaten een aantal verrassende combinaties tussen. Het hoofdgerecht deelden mijn partner en ik. De 1 nam het vleesgerecht (stoofvlees in druivensap naar oma's recept met Turkse rijst en gegrilde groente) en de ander het visgerecht (spies van heerlijke kabeljauw en zalm, met Turkse rijst en precies goed gewokte spinazie), we wisselden halverwege. Als nagerecht werd baklava voorgezet met slagroom, kaneel en verkruimelde pistachenoten. Het personeel was vriendelijk en oplettend, al was een van de dames wat minder vriendelijk, leek wat ongeïnteresseerd. Al met al een goede ervaring!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Mezze vooraf, heerlijk buiten gegeten op het terras. Hoofdgerecht was zalm, deze was wel erg gaar. Wel lekker, maar niet heel speciaal.
Bediening was erg vriendelijk, ook naar mijn oma toe. Overigens sprak de helft van de bediening niet / nauwelijks Nederlands en heeft daarbij ook geen uitleg van de gerechten, dat is en beetje jammer.
Ik heb lekker gegeten, op n top locatie met fijn personeel, maar voor het eten zelf zal uk niet snel terug komen.
Djazim T.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Ben onlangs weer langs geweest. Het is een restaurant dat geen menu kent. Je krijgt Turkse tappa's. Vervolgens kan je kiezen of je vlees of vis wilt. Vegetarisch is ook te verkrijgen. Je vind sommige tappa's die je geserveerd krijgt lekker of niet. Smaken verschillen. Uitzicht is perfect. Het duurde nogal voordat wij ons warm eten kregen. maar dat vonden we niet erg. Het was prachtig weer om lekker buiten te zitten.
Wie niet al te veel eisend en kieskeurig is, zit hier goed. Eten was lekker.
Necla E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Geweldige locatie, goede service en zeer vriendelijk personeel! Zeker een aanrader. 3gangen menu was heerlijk. Voor herhaling vatbaar
Emile K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten, met een aardige bediening en dat alles op een top locatie! Dat je geen menu hebt is een leuk extraatje en het dus een verrassing is wat je krijgt.
Martienmiedema .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het restaurant ligt aan de Maas met een schitterend uitzicht op het drukke water en de prachtige overkant. Het diner is een voortreffelijk driegangen verrassingsmenu waarbij je kunt kiezen tussen vlees en vis. Wat vooral opvalt is het perfecte gastheerschap en de vriendelijke bediening. Het terras zat vol maar toch kreeg je aandacht. We werden halverwege de maaltijd naar een beter tafeltje verhuisd omdat het uitzicht daar mooier was. Net op het moment dat we het fris vonden worden, werd een omslagdekentje gebracht. Kortom een echte aanrader
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten op een prachtige plek aan de Maas. Het was even vreemd dat alleen gevraagd werd of het hoofdgerecht uit vlees of vis moest bestaan. Toen we het voorgerecht kregen begrepen we het.
Het nagerecht bestond uit baklava. Daar ben ik niet zo liefhebber van... te zoet. Verder alles smaakvol en goed bereid.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Gisteren hier samen gegeten. We zijn begonnen op het terras, direct aan het water, met een fantastisch uitzicht op de skyline van Rotterdam en hotel New York.
Het eten is een standaard 3 gangen menu met vis of vlees naar keuze.
Eigenlijk is het standaard 4 gangen omdat Recep, de vriendelijke eigenaar, altijd zal aanbieden om na elkaar 2 kleine hoofdgerechten te serveren. Bijzonder attent.
Het voorgerecht bestaat uit 8 heerlijke koude tapas met warm knoflookbrood. Een maaltijd op zich.
Omdat het buiten wat frisser werd kregen we de uitnodiging om binnen verder te eten.
De hoofdgerechten waren een flinke kabeljouwspies met spinazie en Turkse rijst en daarna een ossehaas met courgette en aardappel. Meer dan voldoende maar heerlijk van smaak. Het desert was zelfgemaakte yoghurt en een stukje baclava. Eigenlijk zaten we al erg vol maar we konden de verleiding niet weerstaan.
Kortom, heerlijk gegeten in een gezellige ambiance met erg vriendelijke mensen.
Wij komen zeker terug.
Linda G.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
1x in de zoveel tijd ga ik naar Zenne. Liefst op een mooie dag omdat hun terras aan de Maas 1 van de mooiste uitzichten in Rotterdam heeft. De eigenaar had goed geanticipeerd op het weer en een tafel binnen én buiten gereserveerd voor alle klanten. Hierdoor konden we de mezzes buiten eten en toen het frisser werd naar een tafel binnen verhuizen. De 8 verschillende mezzes met het lekkerste restaurantbrood dat ik ken, waren een prima start. Smaken zouden wat mij betreft wel iets uitgesprokener mogen. Voor het hoofdgerecht kozen 2 voor het vlees en 2 voor de vis. We lieten ons verrassen, zoals bij het concept van Zenne hoort. De viskeuze bleek 2 spiezen met kabeljauw, zalm en groene paprika. De vleeskeuze was ossenhaas. Om het hoofdgerecht niet te verklappen, werd niet gevraagd hoe we de ossenhaas graag gebakken wilden. De ossenhaas was behoorlijk rood. Houd ik wel van, maar 1 van ons had het graag meer medium gehad. Het nagerecht werd direct na het weghalen van het hoofdgerecht geserveerd. Ik vind het prettiger als ik even de tijd krijg tussen 2 gerechten om het eten wat te laten ‘zakkken’. Het toetje was baklava dat goed viel bij mijn tafelgenoten. Ik houd niet van zoete nagerechten. Zou het leuk vinden als Zenne in de toekomst ook voor het nagerecht een keuze geeft: zoet of hartig. Een Turks kaasplankje lijkt me heerlijk.
Door de zeer persoonlijke benadering van de eigenaar heb ik altijd het gevoel dat ik op visite ben bij een Turkse familie. En dat geeft een bezoek aan Zenne extra beleving.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Locatie is prachtig. Concept is best leuk. 2 menu's. Of vis of vlees. Vriendelijke bediening maar wel behoorlijk langzaam. Voorgerecht met brood en verschillende hapjes was een prima start. Mooie smaken. Hoofdgerechten waren niet zo indrukwekkend. Vlees was ossenhaas. Maar dan wel de doorbakken versie ervan. Gelukkig stond er zout en peper op de tafel om er nog wat smaak toe te voegen. Vis was een combinatie van kabeljou en zalm. Beter klaar gemaakt maar ook erg vlak van smaak. Bijgerechten waren prima. Toetjes waren nauwelijks de moeite waard. De prijs was, voor de kwaliteit, veel te hoog.
Niet slecht maar er zijn in deze zelfde omgeving zijn zoveel andere juweeltjes te vinden.