Zen

Rijksstraatweg 51 2121 AB Bennebroek Nederland Kaart

Over het restaurant Zen

Zen Restaurant Lounge Bennebroek heeft het beste uit de beroemdste oosterse keukens voor u in huis gehaald. De gerechten zijn vers, verrassend en alleen al verleidelijk om naar te kijken. In ons fusionrestaurant kunt u genieten van heerlijke Chinese, Thaise en Japanse gerechten. De menukaart varieert van vlees- en visgerechten tot aan sushi en specialiteiten van de kok.

In het Aziatische lounge restaurant kunt u sfeervol dineren en borrelen.
Dat kan gezellig met z’n tweeën maar ook met een groep. We zijn uitgeroepen tot één van de beste restaurants van Nederland en staan daarom vermeld in de Lekker 500!

Meer informatie over restaurant Zen

Bus 50 en 14

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Uitmuntend
9,4
9,3
Herbert I.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
wij hebben op Valentijnsdag het menu bij Zen gegeten, het was weer voortreffelijk , zo goed en vers gemaakt , de bediening was ondanks dat het helemaal vol zat zeer snel, het liep perfect.
De oesters, sushi en ossenhaas in het menu waren weer heerlijk. en als je dan de prijs en kwaliteit ziet, geweldig. We gaan er binnenkort zeker weer eten.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste kerstdag het Kerstmenu gegeten. Mooie producten, goed uitgebalanceerd. Kreeft was erg lekker! Dessert: rode bonencake apart maar wel de moeite waard.
Felice D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Ik schrijf niet zo snel een recensie over een restaurant maar wij hebben nu al zo vaak fantastisch gegeten bij Zen dat ik onze ervaringen toch graag wil delen. Gisteravond weer heerlijk gegeten, gastvrije ontvangst door Chris en zijn enthousiaste, jonge team! De sushi is echt onverslaanbaar, wij bestellen nooit meer ergens anders sushi, bij ons is Zen de norm! De udon is geweldig van smaak, net als de Peking eend, de ossenhaas en zo kan ik nog wel even doorgaan.... Chris en medewerkers, ga zo door, wij zijn en blijven fan!!
Foodexpertamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Ik begrijp werkelijk niets van de hoge scores op iens.nl De sushi smaakt het zelfde als de all you can eat ketens . Ik heb een aantal sushi rolls besteld en deze waren dus niet bijzonder. Ook bestelde ik o.a. een portie eend , dit was een drama : Droog ,taai en totaal niet lekker op smaak als dit vergelijkt met andere tenten is het niet te eten. Ik kom hier nooit meer en was voor 2 personen € 120 euro kwijt.. Ik denk dat ze goed scoren doordat ze hier een klein dorp zitten en verder weinig restaurants zijn . Mijn tip rijdt door naar een stad.
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
bediening zeer voorkomend en vriendelijk.
tempo van wijn bijschenken mag wat minder.
eten erg lekker.
komen zeker terug!
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Zen is een goed bewaard geheim dat vooral door de bewoners van Bennebroek al is ontdekt. Aan een doorgaande weg gelegen is het wellicht niet de meest aantrekkelijke locatie. Maar bij binnenkomst is dit alles snel vergeten.

De ontvangst is hartelijk en het restaurant is weliswaar traditioneel maar wel netjes ingericht. Als voorgerecht kozen wij de chef's choice aangevuld met sushi en sashimi. Een prima keuze waarmee een dwarsdoorsnede van de kaart wordt geserveerd. Opvallend zijn de verzorgde presentatie en de smaakvolle sushi. De sashimi was - zoals het hoort - kakelvers.

Als hoofdgerecht de zeer kort gegrilde tonijn. Bij mijn tafelgenoten onderdaad mooi rauw van binnen, maar bij mij iets te veel doorgebakken. Niet verkeerd, maar voor de 10 moet dit wel beter. De porties waren prima van omvang met lekker garnituur.

Voor een dessert was geen ruimte meer, maar ook de wijnen verdienen nog wel enige aandacht. Een prima, maar wat standaard selectie van (huis)wijnen. Gezien de specifieke smaken in de Aziatische keuken zou de kaart wat mij betreft nog wat creatiever mogen zijn.

Is er dan niets te klagen? Enig dompertje was het toch wel stevige prijsniveau. Maar wel redelijk goed in verhouding tot net gebodene. Zen verdient het om meer gasten te krijgen uit de omgeving.
aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Na jaren weer eens dit restaurant bezocht. We werden vriendelijk ontvangen door de uit twee man bestaande zwarte brigade. Je zit hier op iets te lage stoelen in een niet ongezellige ruimte. Maar aangereikte kussentjes boden uitkomst. Het meubilair is zo langzamerhand wel aan vervanging toe. We kozen alle vier voor het 3-gangen keuzemenu. Nu eens niet voor-, hoofd- en nagerecht maar een voor-, tussen- en hoofdgerecht. Een verstandige formule want Aziatische keukens blinken nu eenmaal niet uit in goede desserts.
Over het eten kan ik kort zijn: het was prima. Niemand van ons had aanmerkingen over de verschillende gerechten en dat voor de redelijke prijs van € 29,50 per menu. Ik had als hoofdgerecht ossenhaas met oestersaus, mooi gebraden met verse, beetklare groeten, heerlijk van smaak. Ik sloot de maaltijd af met een Monte Scroppino, zelden zo'n lekkere geproefd.
We dronken er zowel een glas witte huiswijn als rosé bij, niet bijzonder maar zeker niet slecht. Deze combinatie van Japanse en Chinese keuken is ons zo goed bevallen dat het zeker geen jaren zal duren voor we hier weer eens gaan eten.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Wij kennen de locatie al jaren en hebben er in het verleden met regelmaat gegeten. Bij de huidige gastheren nog niet. Van diverse kanten zeer positieve berichten ontvangen, dus de IENS Diner Deal leek ons een uitstekende gelegenheid om weer eens langs te gaan.
Bij binnenkomst blijkt er heel weinig veranderd te zijn met jaren geleden. Deels de zelfde meubelen en inrichting, in onze optiek nu nog soberder dan voorheen. Het Iens menu bevatte een welkomst aperitief. Wij werden naar onze tafel gebracht en de gastheer vroeg ons of wij iets wilden drinken. Wij dachten niet aan dat welkomst aperitief, dus bestelden wat drankjes. Toen kwam eerst de welkomst kir. Gelijktijdig met de eerste gang sushi kwamen ook de door ons in eerste instantie bestelde drankjes. Sushi met aperitief. Voor ons een nieuwe combinatie. De sushi was overigens heerlijk. De aperitiefjes waren nog niet leeg en de tweede gang werd al geserveerd, de Asian bites. Smakelijk, maar niks bijzonders. Volgens ons kwamen ze rechtstreeks van de groothandel en was er weinig vers bereid. De 3e gang, kip stukjes die in een krokant jasje moesten zitten, maar die niet krokant was, in een mierzoete saus. In de saus zaten inderdaad wat stukjes paprika, maar veel ananas leek zo uit blik. Hierbij werd gebakken rijst en mihoen geserveerd. Toen de gastheer weg wilde lopen toch maar gevraagd of ik nog een glas wijn kon bestellen... Als toetje zouden we een aardbeien bavarois krijgen met vers fruit. Dat werd een karamel bavarois met 1 aardbei in tweeën gesneden. Koffie toe. Tijdens de hele maaltijd heeft niemand ons gevraagd of wij verder nog iets wilden drinken, water bijvoorbeeld, of iets anders. Wij vonden de gerechten niet echt op elkaar afgestemd en heel vlak, zeker niet iets voor een restaurant waarvan wij verwacht hadden boven gemiddelde kwaliteit te krijgen. De betaalde prijs is al aan de maat voor wat er geboden wordt en zeker niet de standaard prijs voor dit menu (mede de reden waarom wij zo' n laag cijfer geven voor het eten. Jammer, maar wij vonden het een gemiste kans met alle restaurants in de regio die dezelfde keuken hebben.
A.W.C. B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Met z'n tweeën heerlijk gegeten. Keuze menu met chau mien, yaki meshi, tonijn steak, teppan dorade, shiro goma, thai beef salade en een paar prima glazen sauvignon blanc.
Vriendelijke, snelle en attente bediening.
Enig minpuntje: de stoelen zijn wat aan de lage kant (of de tafels zijn nogal hoog). Dit wordt enigszins opgelost door verstrekte kussentjes op aanvraag. Verder absoluut niets op aan te merken. We komen (weer) terug!
A. S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Prima eten voor een goede prijs. De gerechten zijn wel wat zoetig, wat aangepast aan de Nederlandse smaak. Maar dat hinderde niet, de zoetigheid overheerste niet en was niet grof. Wel waren er wat weinig (3) flensjes bij de eend.

De bediening was wisselvallig. Er was een meisje dat mogelijk nieuw was. Vriendelijk, maar ze nam wel op meerdere fronten de verkeerde bestelling op. De Aziatische gastheer en gastvrouw losten alles uitstekend en heel hartelijk op, dus dat maakte meer dan goed.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Leuk 'semi' japans restaurant. Sushi is zeer goed, de keuze is beperkt. Dat laatste is wel jammer, want met iets meer speciale sushi is dit zeker een restaurant waar ik vaker zou terug komen. De service en aankleding is ook leuk en in japanse stijl.
Sacha R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Ik heb hier sushi leren eten. Wat een topkwaliteit. Alles is supervers, supermooi en super lekker! Je kunt hier een menu eten, a la carte en vooral heel veel lekkere sushi/sashimi/kleine Aziatische hapjes. Wij komen hier steeds weer terug. Zeker een aanrader.
Marga W.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Eten hier altijd verschillende visgerechten gecombineerd. Je kunt zo je eigen menu samenstellen.
Favorieten zijn de tonijnsteak met sesam, zeebaars met gember en tongfilets met cointreau geflambeerd.
Leuke fusion keuken. Handrolls zijn heerlijk, evenals de rijst gestoomd in lotusblad. Desserts mogen meer aandacht en variatie. Bij 3-gangenmenu zit geen nagerecht, dat moet je apart bestellen. Aardige eigenaars, vriendelijk en persoonlijk. Komen hier regelmatig en kwaliteit is altijd goed.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Een van de betere Aziatische restaurants in de omgeving. Sfeervolle setting en uitstekende klantgerichte service. Voor de minder ervaren 'sushi-eters' ook een aanrader. Kunnen regelmatig de kaart laten staan, waarna de eigenaar op basis van onze wensen heerlijke gerechten voorschotelt. Hoge kwaliteit sushi/sashimi, maar ook andere delicatessen als ossenhaas, eend, kreeft en ga zo maar door..
Joshua L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Afgelopen vrijdag voor een verjaardag bij Zen geweest. Goede variatie van traditionele sushi / japanse gerechten met andere aziatische invloeden. Het menu is dus niet alleen beperkt tot vis. Het bezoek zeker waard.
Sacha R.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Wij eten zeer regelmatig bij Zen en worden nooit teleurgesteld. Het eten is zeer vers en van uitstekende kwaliteit. Je kunt er gewoon een menuutje nemen, maar het is vooral heel leuk om te beginnen met een klein gerechtje en dan steeds opnieuw op de kaart te kijken waar je daarna trek in hebt. Naast een aantal heerlijke hoofdgerechten hebben ze namelijk heel veel kleine en zeer betaalbare hapjes, waardoor je heel veel lekkere dingen kunt proeven voor een betaalbare prijs. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeer veel soorten sushi en sahimi van topkwaliteit.