Zen

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Uitmuntend
9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant Zen

Annelies O.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Goed wijn advies. Beetje rumoerig als het vol is.
leo K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
was een prettige avond.
Jory V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Chris maakt van elk gerecht een feestje
Tony V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Bedankt voor de superontvangst en de fantastische avond die we bij jullie mochten beleven.
We kwamen hier voor de 3de keer
Zeer vriendelijke bediening en excellent eten.
Zeer vers en smaakvol en mooi gepresenteerd.
Voor ons is het vanuit België een 200km rijden.
Hierdoor komen we er niet vaak maar we kijken er in ieder geval enorm naar uit om terug te komen.

Super handig dat je on-line kan reserveren!
Top, ik kan het iedereen aanbevelen...

Nog eens bedankt!!
Tony Verwichte
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een absolute aanrader! Zeer vriendelijk ontvangen, heerlijk gegeten, lieve bediening die met alles rekening hield (kids, zwangerschap). Dit maak je niet vaak meer zo mee. Sushi lekker vers, ruime keus aan Aziatische lekkernijen. Ik kom hier zeker terug!
Kors D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Hier eten is een geweldige ervaring wij kwamen hier voor de 2e keer dineren en het was een ervaring welke je niet kan gauw vergeet de smaken ervaar je als uniek. In een ambiance en sfeervol restaurant waar wij snel weer terug zullen keren. Tevens is de bediening zeer liefdevol en met veel charme word dit ten uitvoer gebracht. Het personeel doet dit met flair wat de gezelligheid ten goede komt.
J-R-NH .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Voor het eerst sinds een jaar of 7 gegeten bij Zen, het vroegere De Oude Geleerde Man. Op zaterdagavond naar ZEN van gastheer Chris Lui. De zaak zit bijna vol, en oogt heel gezellig. Tijd om een paar uurtjes te blijven.
Al snel waren we het er over eens, we gaan voor een menu van € 36,- pp. Er staan 12 verschillende gerechtjes op, en veronderstellen dat we een keuze moeten maken in tussen en hoofdgerechten. "Nee hoor, u krijgt het allemaal"
We bestellen wijn en een fles bubbelwater. Uitstekende wijn, en een goed gevuld glas. Het is maar een klein iets, maar we krijgen het bubbelwater met, ongevraagd, een schijfje citroen. Dat noem ik attent.
Daarna verschijnen, goed verdeeld, allemaal kleine en grotere gerechtjes. Allemaal heerlijke kunstwerkjes en wat vooral opvalt is alle verschillende, maar goed passende smaaksoorten.
In aansprekende details : een heerlijk krokantje bij de sushi, uitstekend gekoelde sashimi, heerlijke sausen.
We hebben echt genoten. Heel plezierig dat de heer Lui regelmatig even langskwam om te horen hoe het was ervaren.
Het enige verbeterpuntje dat we hebben kunnen ontdekken was de lemon chicken. Daar kwam de vanille smaak iets te duidelijk naar boven.
Maar we hebben een top avond gehad, en zien er naar uit om weer terug te komen.
Een plezierig restaurant, met TOP eten en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Sieger S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten met heel attente bediening!
Joseph B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
ondanks bevestiging van jullie kant, was dereservering bij ZEN niet door gekomen.
konden nog net een tafel krijgen.
slordig van jullie kant.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Heerlijk gegeten, voor aardige prijs het 4 gangen "shared dining" menu ( waarom deze Engelse kreet?? ). Elke gang bestaat uit meerdere onderdelen zodat je ook qua totaal ruim aan je trekken komt; vriendelijke bediening, mooi tempo; kortom duidelijk het betere Aziatische restaurant.Misschien kan dit type menu wat sneller wisselen, we aten weer hetzelfde met enkele maanden tussentijd.
tobias N.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten Chris! Ga zo door
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We waren hier met 2 Engelse gasten, die zelf 45 jaar in de horeca business hebben gezeten en 4 restaurants zijn gestart in Engeland en ook tot een succes hebben gemaakt. Dus hadden onze gasten redelijk wat ervaring en zijn ook lid van diverse beoordelingssites.
Zen probeert zich te positioneren in de hogere regionen van de Aziatische keuken, dus verwacht men wel wat.
Bij de drankbestelling bleek dat men weinig keus had aan bier, laat staan dat men hooggistende speciaal biert konden aanbieden. Sterker nog, zowel op hun website als in het restaurant is geen bierkaart aanwezig (wel een wijnkaart). Rekening houdend met de huidige ontwikkelingen rond craftsbeers en andere restaurants die daarop ingesprongen zijn, een gemiste kans. Onze Engelse gasten vroegen daarop een glaasje water (plain water). Uiteindelijk zelf gekozen voor iets wat nog enigszins op bier (dus geen pils) leek: een Wit-biertje. Mijn disgenote koos een Port. Om zoveel mogelijk voorgerechtjes uit te proberen, vroegen wij de chef voorgerechtjes te kiezen. Dat werden uiteindelijk 4 schaaltjes, waaronder gestoomde pasteitjes en Dim Sum. Alle 4 gerechtjes waren samelijk en goed op temperatuur. Als hoofdgerechten hadden we gekozen voor Peking Eend, Three in Harmony, Tempura Ebi Mix en kippen gerecht. we waren echter verbaasd over het feit dat de (gebakken) rijst of mie apart besteld (en betaald) moest worden. Het duurde vrij lang voordat het hoofdgerecht kwam. Helaas bleek het Tempura gerecht, in tegenstelling tot de andere 3 gerechten op een koud bord te zijn gebracht. Ook de Tempura zelf bleek lauw. Achteraf bleek het Tempura gerecht ook niet de juiste te zijn. ZEN Tempura rockshrimps was het geworden ipv de Tempura ebi mix (want ons op dat moment niet was opgevallen). De Three in harmony (harmonische combinatie van kip, beef en gamba’s, gewokt met licht pikante Szechuan saus), bleek weinig harmonisch te zijn. in een willekeurig wokrestaurant kan men ook kip, beef en gamba’s doorelkaar in een Szechuan saus wokken, alleen is de prijs dan niet 23 euro (exclusief de rijst). De peking-eend bleek evenals het kipgerecht lekker, maar niet uitgesproken verfijnd. De rekening deed achteraf pijn. ipv 2 glaasjes water, was een flesje water neergezet (à raison van 6 euro, jawel.... !!!!) Met de 4 drankjes, de 4 kleine voorgerechtjes, de 4 hoofdgerechten en gebakken rijst, een rekening van 140 euro presenteren, ligt duidelijk niet in de verwachtingen van een juiste prijs/kwaliteit verhouding.
De drankje/gerechten/rekening werden door 4 verschillende personeelsleden uigevoerd, waarbij degene die de rekening deed, prima de fout met het Tempura gerecht herstelde.
Helaas voor ons en de Engelse gasten een rede om niet gauw weer voor dit restaurant te kiezen.
Lou M.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Een zeer goed restaurant met een voortreffelijke keuken. En zeer attent personeel. Een aanrader.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Bediening was super goed, erg professioneel, snel, vriendelijk, behulpzaam, correct, niets op aan te merken, echt top.
Eten was matig, niet slecht maar je verwacht denk ik beter doordat de bediening zo goed is. We zouden hier echter wel weer naartoe gaan, omdat de sfeer echt heel goed was.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Hele vriendelijke bediening en heerlijk eten. Tip: ga voor het 4 gangen menu! Inmiddels 4 keer hier geweest en het eten was altijd prima.
Evert H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Gastvrije bediening, prijs-kwaliteit in goede verhouding.
Zeer tevreden.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Voor de eerste keer gegeten en menu genomen voor 2 personen en de andere namen sushi etc. Ook mijn verjaardag waren ze niet vergeten en een verrassend dessert! Echt een aanrader als je van Aziatisch eten houd
Ge D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het was niet de eerste keer .Het was in een woord meer dan geweldig
Tako V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
We had a perfect evening!
Alessandra B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten - heel goed op glutenvrij ingespeeld met aardappelzetmeel en glutenvrij sojasaus - top.
Heel vriendelijke bediening.