Zeezicht

Zuiderhaven 1 8861 CJ Harlingen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Zeezicht

• : Parkeerplaats & Valet parking

- Ontbijt 07:00 - 09:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Duur
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Op een zaterdagmiddag hier gegeten met 4 man. Bijna lege zaak, wat stugge bediening. Allen vis besteld: sliptong, gebakken schol en tong. Redelijke prijs, redelijke kwaliteit. Vooral de dikke gebakken schol viel in de smaak. De scholfilets van de kaart (26 euro) waren een aanfluiting. Niet vers (diepvries), 2 kleine stukjes vis die dreven in een ondefinieerbare saus met rode stukjes erin. Erbij seizoensgroente die bestond uit een hele bloemkook, keihard, zonder saus of smaak. Gebakken aardappels waren aangebrand. Maar het ergste: alles was werkelijk bremzout! Ik heb alle vis van mijn tafelgenoten geproefd en er is in de keuken duidelijk uitgeschoten met de zoutstrooier. Mijn menu was al niet lekker maar door het teveel aan zout waren ook de andere gerechten niet smakelijk. Nee, Zeezicht snel overslaan en op Terschelling gaan eten!
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Weer eens bij Zeezicht geweest. Mooi terras,leuk uitzicht. Genieten. Glaasje witte Savignon wijn, bitterballen.Goed.Aansluitend gedineerd met zijn drieen. Garnalencocktail (wat minder garnalen dan anders, maar verder oke, met toast en roomboter.) Tomatensoep was oke. Hoofdgerecht lamskoteletjes in honing tijm saus: erg lekker. Mooi gebraden en sappig. Koffie toe. Vriendelijk en goede bediening. De rekening viel wat tegen. Prijzen verhoogd ? Verder een aangename ervaring.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wachtend op de boot hier gaan lunchen.
Ik ha een heerlijke gebakken schol, gebakken aardappeltjes en rauwkost en een royaal glas witte wijn. partner had een biertje van de tap en een broodje carpaccio, royaal belegd en frites erbij. We zaten aan het raam en hadden een mooi uitzicht. Prima zaak, vriendelijke bediening.
Corrie8327 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
We hebben met z'n tweeën heerlijk geluncht met zeetong en (op ons verzoek) spaghetti. De vis was uitstekend gebakken en we hebben genoten. Het was koud buiten en binnen waren heel weinig mensen. Het uitzicht op de Harlinger haven en de sfeervolle bediening zijn een extra plus. In het voorjaar komen we terug.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Omstreeks 12.30 vielen we bij Zeezicht binnen. Het was niet druk en vanuit een soort serre hadden we prima uitzicht op een deel van de haven. Er werd geen probleem van gemaakt dat we onze fietsen met bagage tegen de reling voor de serre neerzetten, alhoewel daar een bordje hing dat het niet mocht. Maar ja, het was november en het regende.
De bediening was vlot en vriendelijk. Mijn varkenshaas met champignons smaakte goed, maar was iets te droog om perfect te zijn. Mijn vrouw viel aan op haar Plate zeetong en zat glunderend te eten. De er bij geserveerde frieten waren prima, net als de bietjes.
Alleen jammer dat er in de serre een gezelschap van zo'n 5 zakenmensen zaten niet strak in het pak en net iets te luid vertelden over hun ervaringen in en om de Middellandse zee.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Korte lunch genoten bij Zeezicht. Beiden hadden wij slibtongetjes. Drie per persoon, die goed waren bereid, met slagarnituur en gebakken aardappelen. Kortom niets mis mee.
Restaurant is leuk om te zitten, door grote raampartijen heb je ook een mooi uitzicht naar de haven toe.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij hadden er al eerder prima geluncht. Dit keer dineerden wij hier met een prachtig uitzicht over de "kom" van de haven. Wij hadden prachtige grote en goed bereidde mosselen en een zeer smaakvolle groenten lasagna van aubergine. De bediening was erg prettig en voorkomend. Een prima adres!
Ingeborg D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Prachtig uitzicht en een mooie plek op het terras maar we snappen wel waarom het er niet zo druk was met die prijzen die ze durven vragen voor bijvoorbeeld een flesje Radler 0,33cl. Hier komen wij niet weer.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Op vrijdagmiddag hier met twee personen en twee honden neergestreken voor de lunch in afwachting van de overtocht naar Terschelling. De zaak was leeg toen wij binnenkwamen, dat duurde niet lang. Leuke ruimte, voor wat klassiek, achter in de serre licht, ruim, heerlijke stoelen met uitzicht op de haven. Met de bediening was niets mis. Ze moest het wel alleen doen, maar dat ging goed. Op het eten is ook niets aan de merken. Wij hadden de saté en de schol. Frietjes en een bakje lekkere salade erbij. De saté was een flinke portie en de schol ook lekker dik en goed gebakken.
Romano B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Een mooie bedrijf op een leuke locatie aan de haven.
Wilt u ongestoord genieten van een heerlijke lunch aan het zonnige terras, dan kunt u hier terecht!
vriendelijke personeel en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Henro K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Ronduit vervelende bediening, het eten is ronduit slecht te noemen, hoe kun je een eendeborst nou taai krijgen, niet heen gaan, bij de lokale snackbar wordt je vrolijker behandeld. de bediening is verwaand en loopt rond als een kip zonder kop, dit restaurant zou geboycot moeten worden.In 1 woord belachelijk.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Na een lang weekend Vlieland geluncht bij Hotel Zeezicht. Wij kozen voor een in zoutkorst bereide zeebaars. Deze was kwalitatief uitstekend. De bediening vlot en de locatie was netjes.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
Hier geluncht na een weekend terschelling,want na alle recencies wou ik hier toch eens een keer zien.Uitsmijter lekker maar oud brood eronder.Bediening nors.Decor prachtig uitzicht magnifiek,dus doe er wat aan Qua bediening en keuken.
Ria B. .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Geluncht met 2 kroketten met brood, hoe makkelijk kan het zijn. Het brood leek beschimmeld. Een excuus van "de gastheer" kon er niet af. Hij was wel bereid iets van de rekening af te doen. Op de rekening staat; wij zien u graag nog eens terug.
Dat noem ik lef hebben.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
In deze havenstad mag vis niet op de kaart van een hotel restaurant ontbreken. Je verwacht dat een ober het verschil tussen een zeebaars en zeewolf kan uitleggen. De wolf bleek de vervanger van de baars dit in combinatie met asperges. Een reuze zeetong paste net op het bord. En een in boter gebakken Griet kan ik van harte aanbevelen. Deze vis staat niet dagelijks op een kaart. Alles niet te gekruid of rijk met zout bestrooid.
De bijgerechten bestonden uit een schaaltje grote frites met mayonaise en een kommetje sla van jonge bladspinazie aangemaakt met een friszure yoghurtdressing. Daarnaast geen gekookte seizoen groenten?
Water van het huis was wederom geen discussiepunt.

Een espresso heeft de luxe prijs van 2,45 maar dan wel met een Merci.

Alleen ons geduld werd wel op de proef gesteld. We kwamen laat - rond 20 uur - binnen na ons bezoek aan Terschelling. Voor de zekerheid wel even 's middags gereserveerd. Het is er vaak gezellig druk met name in de verruimde erker aan de haven. Voor een groot deel van de avond waren slechts 2 obers in onze sector in beeld. En de keuken kon duidelijk een vrij groot gezelschap niet aan. Dat gaf wat "onrust".

Carlijn H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Na een frisse wandeling langs de pier van Harlingen hadden mijn vriend en ik zin om even op te warmen. Zo zagen we een mooie serre aan de binnenhaven van harlingen.
Eerste indruk van interieur was mooi, het was er lekker warm en in de serre zagen we nog een plekje bij het raam.
Eenmaal jas uit en gesetteld duurde het helaas dik 5 minuten voordat wij geholpen werden. (of uberhaupt aangekeken werden)De jongedame die op dat moment aan het werk was had er ook geen tijd voor, zij was namelijk alleen en had wel wat versterking kunnen gebruiken.
Toen zij uiteindelijk onze bestelling opnam kon er geen lachje vanaf, donkere plukken haar hingen voor haar ogen, niet echt (echt niet..) representatief.
Ik bestelde een warme chocomelk met slagroom en een stuk appeltaart, mijn vriend een colaatje en wilde de lunchkaart nog even zien.
Toen zij onze bestelling bracht had ze alleen mijn chocomelk en appeltaart bij zich, de cola en de menukaart was ze vergeten.
Mijn vriend wilde graag de erwtensoep welke hij buiten op het krijgtbord zag staan, dit kon geregelt worden.
Deze was erg smakelijk trouwens! Je kreeg de keuze tussen een maaltijd portie of een kleinere portie. Hij ging voor de maaltijdportie, waar 3 borden uitkwamen! ..misschien toch iets te overdreven.
Terwijl mijn vriend de soep op at keek ik om mij heen: kaarsjes stonden niet aan, mensen die nog steeds niet geholpen waren, vieze patat op de grond, mensen die al heel lang met lege lunchborden voor zich zaten, en een gestresst bedieningslid.

Dit is, zoals eerder gezegd, niet geheel de schuld van de dame uit de bediening, de werkgever zal iets beter naar zijn personeelsplanning moeten kijken want de gasten lijden hieronder!
Boud .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Hier ben je natuurlijk niet voor het eten, dat is matig en meer een soort van der Valk kwaliteit. Bediening moet je ook niet te veel van verwachten, maar dit keer kregen we toch een vriendelijk praatje.
De huiswijn is gelukkig ok, maar het uitzicht op de ingang van de haven is abslotuut top en genoeg reden om er te gaan zitten. (Overigens zaten we de dag er na bij de Chinees aan de overkant, op de dijk, die heeft een nog beter zicht)
CHBAMI .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Wat een vreselijke bediening! Wij waren er met een vrij grote groep i.v.m. begrafenis die ervoor plaats vond. De serre is heel mooi, maar lompe tafels en stoelen voor z'n grote groep. Er werd een buffet met broodjes neergezet, een erg goeie manier om iedereen van een broodje te voorzien, maar die broodjes hebben toch zeker (minimaal) 2 dagen in de koeling gelegen zo vers (??) Een oudere dame van ons gezelschap moest met de boot weer terug naar terschelling en nam in haar loop naar buiten een broodje mee... waarop de eigenaresse door de hele zaak brulde dat dat niet de bedoeling was, dit was voor de gasten!! Waarop de oudere dame zich verontschuldigde dat ze bij het gezelschap hoorde (te bedenken dat ons gezeldschap de enige gasten waren op dat moment??) We hebben 2 keer aangegeven dat onze tafel nog geen drinken had, maar wel besteld hadden. Nou dan moesten we maar even wachten want het was druk! Uiteindelijk toen de soep geserveerd werd (door een dame die er niet bepaald op gekleed was, alsof ze zo vanuit haar relext-stand van de bank was geplukt, toch nog maar een keer onze bestelling gedaan. Het eerste rondje is nooit gekomen en een tweede rondje nooit gevraagd. Ergo; vreselijke bediening, te luidruchtig commentaar vanuit het (werk) gangetje en broodjes die niet echt lekker waren! Zeezicht bedankt voor het waardige afscheid van een dierbare, over 10 jaar zal ik me dit nog heugen...