Zeevliet

Meer informatie over restaurant Zeevliet

• Per boot te bereiken , Terras
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Vandaag nam G. mij mee uit voor mijn verjaardag. De keus viel op Zeevliet. De vorige keer zat ons nog goed en aangenaam in het geheugen. Wijntje en, na het brood vooraf (van het huis!), direct overgegaan tot het hoofdgerecht. Beiden voor vis (resp. kabeljauw en vistrio ) gekozen. De (grote hoeveelheid) hollandaisesaus was verrukkelijk en ging schoon op.
Garnituur bestond uit heerlijk gebakken aardappels, mooie frites, 2 soorten groenten, mayo, salade, appelcompote... te veel om op te noemen.
Ondanks het uitgebreide hoofdgerecht toch nog een plekje kunnen bewaren voor het dessert. Eensgezind voor de verse vruchten met ijs en slagroom gekozen. Delicatesse. Gratis parkeren is ook een zeer prettige bijkomstigheid. En dat het personeel vriendelijk is.... alle reden om weer terug te komen.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Verjaardag van G. gevierd. 80 jaar. Haar wens: asperges. Van Nieuwegein/IJsselstein kwamen wij uit bij Zeevliet, die over een uitgebreide aspergemenukaart beschikt. Hadden er al eens over gehoord. Wat direct opviel is het vriendelijke personeel, de zaak zat vol op deze doordeweekse woensdag. Aan oprechte aandacht voor gast geen tekort. Lekker brood vooraf. De aspergesoep was voortreffelijk. Hoofdmenu asperge/beenham was lekker, doch "zuurtje"in de saus werd gemist door mijn tafeldame. Zelf nam ik een salade met gerookte kipfilet , ananas, pijnboompitten en honing-mosterddressing vooraf. Als hoofdgerecht een boerenstoofpotje. Deze keus gemaakt door het natte buitenweer in deze tijd van het jaar. De bijgerechten waren 'huge'. Grote porties gebakken aardappel, friet, 2 groenten, waarvan de witlof zich weelderig liet vergezellen van gesmolten kaas, mayo, salad, en.. stoofpeertjes. GB sloot af met een espresso. Ondanks de leuke keuzes "coupe Ome Janus"of "tante Coba" gekozen voor een creme brulee. Met een heerlijke bol kaneelijs en echte slagroom. Wij komen graag terug. Tot ziens!
Menko W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
De aspergesoep en de asperges waren verrukkelijk en we werden door een aardige jongedame voortreffelijk bediend.
Het enige minpunt vond ik dat voor een karaf leidingwater.
1,75 euro werd berekend. Dat bedrag breng ik dan in mindering van de fooi hoewel dat lieve kind er eigenlijk niets aan kan doen.
Ga eens praten met je baas.