Over restaurant Zee & Land

De warme sfeer van Domburg

Van de koele buitenlucht word je door gastvrouw Janet begeleid naar de warmte van je tafel. En dit allemaal bij Zee & Land in Domburg. Je kunt niet om de naam 'schuim' heen bij het uitkiezen van het dessert. Een prachtige toepasselijke naam voor een overheerlijke afsluiting van je diner. Een diner waar je als vlees- en visliefhebber terecht kunt en waar de sommerlier je de meest uiteenlopende smaken van de druif aan je adviseert. Geniet van een van de lekkerste keukens van Domburg!

Meer informatie over restaurant Zee & Land

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 07:30 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Sybille48 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Na een heerlijke dag in de SPA (Bad Hotel) wilden wij de dag nog afronden met een eten bij Land & Zee.
Sfeer goed en 'zeeuws', eten saai, veel te duur. Zowel de soep (voor 10,50) als ook de vegetarisch-biologische lasagna was geen verrassing. Bij de lasagna proefde ik slechts de pasta, de vegetarische groenten zijn bijna niet te zien/ te proeven geweest. Jammer. De huiswijn (5 EUR per klein glas!) was matig en voor de fles water, die al op tafel stond, wilden ze ook nog 6,00 EUR hebben.
Gbrouwer .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Bij Zee & Land gastvriendelijk ontvangen (door Janet) die ons deze misschien wat koele avond naar een meer warmere tafel loodste. Lekker brood met olijfolie. We kozen voor een zo zeeuws mogelijke maaltijd. Vooraf noordzeekrab met dichtgeschroeide zeebaars, toast van zeewierbrood en rouilleschuim voor de een en Zeeuwse boeren schapenkaas met schuim van avocado, krokantje, gemarineerde boeren- biologische groentjes en sherrydressing voor de ander. Voor beiden was de conclusie dat wat onze keus bepaalde het minst aanwezig was. Weinig krab en weinig gesmolten koekje van schapenkaas. De borden werden helaas voor een groot deel gevuld met schuim met een niet makkelijk te definiëren smaak. De gemarineerde groenten waren te zuur. Gelukkig raakte onze stemming niet in mineur door de heerlijke zeeuwse pinot gris(de klei). Het hoofdgerecht van makreel bracht wel weer een glimlach op het gezicht. Malse vis, goede portie, lekkere groente. De shiitake (op beide borden) was waarschijnlijk een beetje de weg kwijt. De kabeljauw was prima maar het totaal wel wat saai.
Het woord schuim kwam ook in de meeste nagerechten voor. Wijzer geworden door de voorgerechten lieten we het bij het bestellen van twee dubbele espresso's. Bij het opdienen van de koffie werd vrolijk gezegd: toch nog een zoetje, en een schaaltje met bonbons werd bij de koffie gevoegd. Helaas werd bij het bestellen niet gezegd dat de bonbons ongevraagd als friandises op de rekening terecht zouden komen. Lekkere koffie.
Al met al een gezellige avond op een prima locatie, met redelijk eten maar voor de prijs mag je wel meer kwaliteit en soms kwantiteit verwachten.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Wat een mooie revanche van het team, keukenbrigade en bediening, van Zee&Land!
Opnieuw gingen mij gasten en ik eten in de week van de Regionale Seizoensweek met streekprodukten en deze keer klopte alles.
Na een verfijnde amuse een voorgerecht met gepekelde kabeljauw en mosseltjes van de Big Green Egg en Zeeuwse yoghurt met zwarte knoflook.
Verrassend waren de mossels met een mooi houtskool smaakje, echt top. Mooi opgemaakt bord met borage-bloempje, kerrieschuim en komkommerbolletjes.
Uitgebalanceerd gerecht, zeker met de Pinot Gris van De Kleine Schorre.
Het hoofdgerecht met wilde eend, bospaddestoelen, knolselderijpuree en portsaus, was ook weer goed op elkaar afgestemd. Voldoende en hoog op smaak.
Mooi dat mijn gasten hun borden helemaal schoon weer inleverden!
Ook hier had de sommelier de juiste wijn erbij gevonden, Tempranillo 2011. Mooi vol en het versterkte de wilde smaak van de eend, die precies rose was.
Het dessert van home made cheesecake, bramen en duindoornijs was gewoon goed. Simpel zonder fratsen.
Ik kom graag nog eens.
Barbaradrenthe .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Voor de kerstdrukte, dus alle tijd zou je zeggen. Helaas lang wachten, maar wel vriendelijke bediening.
We gingen voor de biologische menu's van de streek. Jammer alleen dat het voorgerecht mini-minimaal was en dat er in de sla een stuk plastic zat. Een echte afknapper. Mee terug naar de keuken en toen mijn gasten klaar waren kwam mijn gerecht opnieuw. Niets van de rekening gehaald. Tja, alleen op de goede naam uit vroegere tijden red je het tegenwoordig niet meer. Ik word hier niet blij van.
Beste mevrouw Drenthe, wij waarderen het zeer dat u de moeite heeft genomen een waardering achter te laten na uw bezoek aan Restaurant Zee&Land. Helaas is dit niet volgens verwachting verlopen en dat spijt ons zeer. Wij vragen u contact op te nemen, zodat we u een herkansing kunnen aanbieden.

Reactie van proever:

Wat een buitengewoon sportief gebaar. Ik zal u zsm bellen.
Lyan V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Wij sliepen in het hotel waar dit restaurant onderdeel van is. Omdat wij een klein kindje hebben zijn wij vroeg gaan eten met 4 volwassenen en een kind van 3 jaar. We zaten heerlijk buiten met uitzicht op de binnenplaats van het hotel. De binnenplaatst is een soort klein parkje met een fontijn. Heel rustgevend.

De ober kwam direct naar ons toe en we gaven aan dat we snel wilde eten ivm met bedtijd van ons kind. Dit was geen probleem.

De ober vertelde ons dat wij een arrangement hadden, omdat we daar ook sliepen. We kregen dan ook een kaart zonder prijzen erop. Sommige gerechten moest nog wel een supplement voor betaald worden.

Wij hebben gekozen voor tong voor ons kindje(€34,50). En carpaccio van rund(€13,50) en carpaccio van eendenborst als voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we 2 medium rare entrecotes, zwezerik (voorgerecht prijs €17,50) en een bioburger van paddestoelen (€19,50) besteld.

We hebben Santa Digna als wijn gedronken.

We kregen keurig zoals afgesproken de zeetong samen met onze voorgerechten geserveerd. De zeetong was droog en niet goed schoongemaakt, de graten zaten er nog in zijn geheel aan, gelukkig kan ons kind goed zelf de graten eruit krijgen, maar voor een kind van 3 moet je toch even beter kijken voordat je dit opdient.

De carpaccio was goed en vers. De eendenborst carpaccio ook.

We hadden erg veel last van wespen en vertelde dit aan onze ober. Ze kan er uiteraard weinig aan doen, het is de natuur, maar de houding was een beetje zo van, "wat zeuren jullie nou". Vervolgens vliegt er eentje in onze wijnfles en wij vertellen dit aan de ober. Ze loopt met de fles naar achteren om deze te vervangen voor een andere. Komt vervolgens terug met de mededeling, dat ze de wesp wel uit onze fles gaan vissen. (let op, we eten hier niet in een caffetaria!)

We wilden hier niet echt een zaak van maken maar lieten wel blijken dat we het een beetje een rare oplossing vonden.

Toen kwam ons hoofgerecht, de steaks waren medium/well-done en dus niet zoals wij gevraagd hadden. Toen ik daar iets van zei, beaamde de ober dit ook en ging direct zonder discussie naar de keuken. Kwam binnen 30 seconden met dezelfde borden weer terug en vertelde ons dat ze best nieuwe steaks wilde maken, maar dit wel even ging duren. Ze wist al dat wij niet te lang wilde tafelen ivm met ons kindje die naar bed moest. Dus we hebben de steaks maar geaccepteerd. Ze gooide de borden voor onze neuzen en vertelde nog even heel gewoon wat er allemaal op ons bord lag. Super irritant. We hebben dus maar even de manager erbij geroepen en deze bleek helemaal niet gehoord te hebben van onze problemen. Het bleek dan ook later, dat deze ober op eigen houtje beslissingen had genomen.

De manager heeft de wijn en het vlees keurig van de rekening gehaald. En ons vervolgens verteld, dat wij helemaal geen arrangement hadden en dus van de normale kaart hadden kunnen bestellen. Gewoon allemaal niet erg gastvrij en onprofessioneel. We hebben al met al niet lekker gegeten en toch nog €125 euro afgerekend.

Wij vonden de kwaliteit/prijs verhouding van de gebruikte producten niet erg goed. De entourage is daar geweldig (op de wespen na).

Er zitten veel toeristen, die 1 gerecht bestellen. Of een kindermenu. Misschien dat de keuken daarom niet zo erg zijn best meer doet.
ZaligZeeland .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Geweldige kabeljauw van de plancha gegeten, de schaaldierensaus was echt onovertroffen! Verder is het voorgerecht tartaar van makreel met biologische bietjes en zeewier ook een aanrader. Heerlijke wijnen van de Zeeuwse Kleine Schorre! Hier wordt veel gewerkt met (vaak biologische) regionale producten die met liefde geteelt zijn, dat proef je! Verder is de sfeer heel goed; wij zaten in de Zeeuwse Huiskamer; hoe leuk! Bediening erg professioneel