Zee-eeterij De Viskêête

Havendijk 36 4401 NS Yerseke Nederland Kaart

Over restaurant Zee-eeterij De Viskêête

Parels van de zee

Bij de visspecialist Zee-eeterij De Viskêête in Yerseke proef je het lekkerste uit de zee. Pareltjes als mosselen, oesters, kreeft, garnalen, salades en allerlei vissoorten. Het visrestaurant aan de jachthaven houdt ook rekening met de iets moeilijkere eter. Je kunt ook smullen van gerechten zonder vis.

Meer informatie over restaurant Zee-eeterij De Viskêête

± 500 meter van bushalte
  • Kom je met de auto?
    Volg borden Havens en Oesterputten. De Viskêête is gelegen tussen de oesterputten en de jachthaven.
  • : Gratis parkeren, direct voor de deur

Dagelijks geopend tussen 10.30 uur en .....
Keuken open van 11.30 - 20.00 uur.
1e Kerstdag, 2e Kerstdag en Nieuwjaarsdag gesloten.

• Wi-Fi
Voordelig
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Ik wil geen mails meer in het Frans. Wij doen alles in het Nederlands, ook reserveren .Hou daar rekening mee aub.
Teleurgesteld in eten. Paling en slibtongen in friteuse gebakken! Net karton, niet te eten. Spijtig voor de vis en voor ons! Vriendelijke, aangename bediening maar gaan zeker niet terug.
PeterdeViseter .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Kwamen langs en besloten even wat te snacken:
- broodje haring: de haring zag er goed uit maar smaakt zurig, naar augurk. Even gechecked maar het was echt geen zure haring maar maatjesharing.
- frietje met mayo: geen zout, ook niet in de zaak te krijgen. Frituurolie niet warm genoeg waardoor frites zacht en zompig waren, dat lag even later echt als beton op de maag
- kibbeling: ook niet heet genoeg gebakken en onnatuurlijk donker van kleur
- lekkerbek: vreemd donkere kleur en zeer glimmende lekkerbek waarvan de kletsnatte korst niet te eten was en de vis zelf een olie / traanachtige smaak had. Niet op kunnen eten.
Toen de bediening kwam afruimen en vroeg of het gesmaakt had, hoorde ze ons verhaal aan en reageerde met: ik zal het doorgeven. Niks mer van gehoord uiteraard.
Prima dat de zaak een snackbar achtige uitstraling heeft, maar in een vissersdorp midden in de haven verwacht je in ieder geval verse vis. Wat een afknapper. Hier zou het AD ook eens moeten gaan kijken.
Luc-de-lombaert .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Trage bediening door onderbemand. Voorgerechten oke, hoofdgerechten niet goed ! Net zoals vorige keer werd er geen rekening gehouden met de gaartijden, zowel de gamba's als de Oosterschelde kreeft waren niet gaar, zelfs nog wat rauw en dit kan absoluut niet als je 365 euro hebt betaald ! Volgende keer gaan we toch best elders... Jammer want was een etentje voor de 50 ste verjaardag van manlief met al onze kinderen... Het was ook veel te warm om te eten, airco zou handig zijn, toiletten waren niet proper en er was geen toiletpapier. Teleurstellend...
Anjaad .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Zeer vriendelijke bediening! Goed adviserend! Prijs kwaliteit verhouding goed! En heerlijke vis ! Best veel vis!.WE komen zeker nog een keer terug
Luc-de-lombaert .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
De kreeft was zalig, enkel ons voorgerecht, trio van gamba, was te snel van de gril gehaald en nog niet gaar, jammer, anders hadden ze van ons een dikke 10 gekregen. Verder zeer genoten van alles en komen zeker nog terug.
Bdjong .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Vis was niet vergenoeg doorgebakken. Zeetong moet van de graad loskomen. Dat lukte geenszins. De vis was nog glazig. En ga meer eens fileren als de groente eronder ligt!!
DE ramen waren afgeplakt met tape voor de tocht. Dat was echter niet nodig want we zaten te bakken in de zon. De luxaflex naar beneden doen leek ons geen goed plan gezien de vuiligheid die dan op ons eten zou neerdalen
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Hier op 2de Paasdag 28 maart heerlijk geluncht. Vooraf 2 gerookte paling kroketten en de andere personen hadden heerlijke vissoep en oesters. We waren alle drie helemaal verrukt van heerlijkheid.
Daarna een overweldigende Garnalen salade. Laat de salade maar weg, want het was bijna alleen maar garnalen. Wat een heerlijkheid en zo veel.
Voor deze luncht hadden we wel 200 km moeten rijden, maar dat was het driedubbel waard.
Ik zou de volgende keer weer de afstand willen overbruggen om hier te mogen eten.
A D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Eerlijk vis- en oester restaurant, ook verse krab en kreeft uit eigen bakken. Mooie plek aan de haven. Als je geluk hebt is er plaats in de serre, met uitzicht op de haven en de Oosterschelde. Eenvoudig en goed eten, mooie eigen witte wijn erbij. Vriendelijke bediening, aanrader.
Fatih K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Leuk zaakje aan de haven in Yerseke. Goed en vers eten tegen een goede prijs. Je kan hier van alles eten uit de zee. Wij hadden de Bisque en wat kibbeling wat beiden van goede kwaliteit was. Bediening is vriendelijk.
Gingermaine .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Er is een "snackbar"-gedeelte, daarnaast een deel met zitjes en daarnaast weer een serre waar je rustiger kunt zitten. De bediening is snel en erg vriendelijk. Een groot keus aan gerechten. Iedereen kan hier een perfecte keus maken. Vanwege de open keuken kan het wel erg warm zijn in het restaurant. Erg toegankelijk om je hond mee te nemen in het restaurant!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Hier op vrijdag 18 september met vier personen geluncht. Drie maal mosselen naturel en één maal gebakken mosselen met brood. Wat waren de mosselen heerlijk en mooi groot. Ook de sauzen die hierbij werden geserveerd zijn zacht van smaak en gewoon erg lekker.
De bediening is vriendelijk en attent en weet je op je gemak te stellen.
Omdat we hier een salade van garnalen zagen langskomen, waarvan we de indruk hadden deze echt lekker moesten zijn, zijn we op zondag 20 september hier wedergekeerd en hebben hier een verrukkelijke salade met Hollandse garnalen gegeten. Je kan beter zeggen garnalen met salade, want de hoeveelheid was echt overweldigend.
De smaak is verrukkelijk en de garnaaltjes waren erg klein, maar daardoor buitengewoon lekker.
Als klap op de vuurpijl hebben we nog een heerlijke bak met vissoep meegenomen ( van de counter) en deze op zondagavond thuis op de bank genuttigd. Wat een heerlijke soep en wat een verrukkelijke smaak. Echt een visgelegenheid om terug te keren en te genieten van al die overheerlijke vis(gerechten)
Jammer dat Zeeland en vooral Yerseke
Andrea-r .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Afgelopen vrijdag 28-11 hebben we samen met mijn ouders heerlijk gegeten bij de viskêête! Mijn ouders zijn hier al een paar keer geweest en waren erg tevreden! Wij snappen het! Verse producten, heerlijke frietjes en aardige dames die kwamen serveren. Kortom hier gaan we vaker naar toe!
Betulskali .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Prima verse vis eten, niet al te veel opsmuk, maar het gaat ook om de vis. Menu is afhankelijk van de dagvangst, maar wij vonden dat er voldoende keus is. Service is ook prima. Geen haute cuisine, maar simpel. Wel vers en dat is belangrijkste
PeterSimone .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Een heerlijk gewone zaak zonder capsones. Lekkere kokkels en vongole als voorgerecht, verser kan bijna niet. Daarna allebei een zeetong, gewoon goed en een heerlijk dessert. Wanneer je in de serre wilt zitten dien je ruim van te voren te reserveren. Verder wil men dat je uiterlijk 19 uur binnen bent, anders loopt het mis met de keuken.bediening is vriendelijk, zonder te overdrijven.
Wij waten helemaal tevreden.
RichvG .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Hier springt de vis zo van de boot op je bord : top dus. Veredelde snackbaraar heerlijk toeven . Gewoon waar voor je geld.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Je kunt er buiten genieten van een fantastisch uitzicht. Houdt wel in de gaten dat je in een viswinkel zit te eten en niet in een restaurant. De vis is heerlijk, maar de bijbehorende sauzen en boter lijken niet zelf gemaakt. Helaas staat er niet echt een visproeverij op de kaart om van alles te kunnen proeven. Reserveren is wel aan te raden. Oesters zijn helaas in juli en augustus niet verkrijgbaar. De bediening is erg vriendelijk.
Zeemannetjes .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Heel erg lekker gegeten gamba,'s waren heerlijk en ook heerlijke vis. Maar war wil je de vis springt zo vers op je bord. Het zat helemaal vol maar we kregen toch nog een mooi plekje in de serre. Zeker een aanrader!
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Al vele keren hier gestopt onderweg in Zeeland of onderweg naar België(beetje omrijden), maar zeker de moeite(lees eten)waard. Meerdere keren kibbeling plate genomen met frietjes en gemengde sla. Ook vandaag weer super. Mosselen in wijn voor mijn tafelgenoot. Perfect gekookt. En het biertje genaamd "zeezuiper" echt een aanrader. Prijs/kwaliteit goed. Ook de andere visproducten, zoals scholfilet of gebakken mosselen echt goed te pruimen. Bediening netjes en snel. Ook een goed adres voor verse oesters, mosselen, schelpen etc. in de winkel van het restaurant.
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Mijn vriendin en ik zijn echte vusliefhebbers en zijn via via bij de viskeete terecht gekomen. De locatie is zeker niet mooi en daarom ook weer gezellig en authentiek. Het grote aanbod is fantastisch, heerlijk verse oesters, goede garnalensalade en de beste slibtongen die ik ooit heb gegeten.
EdwinM1975 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Ten eerste snap ik sommige recensies hier niet helemaal. Er zitten een paar negatieve tussen welke totaal niet met onze ervaring overeenkomt.

Wij waren een weekje weg in Zeeland en vroegen in Goes in een gezellig koffietentje waar we nou het beste goede mosselen konden eten. Het antwoord was simpel. In Yerseke bij de Viskeete.

Van tevoren even gebeld om te reserveren. Vooral vroeg gereserveerd aangezien de openingstijden beperkt zijn. Geen probleem, als je het maar weet.

Bij aankomst, zeer ruime parkeergelegenheid. Wij werden direct netjes in de serre geplaatst. Op zich.. naar mijn mening is het interieur precies wat hoort bij een havenrestaurantje. Simpel, degelijk en naar mijn mening een top locatie omdat je een mooie uitkijk hebt over de schelde.

Bediening: Vriendelijk, vlot en totaal geen klachten.

We kwamen voor de mosselen en hebben die natuurlijk besteld. Het was Super, onwijs vers, royaal en zeer smakelijk.

Jammer dat sommige mensen een andere mening zijn toegedaan maar ons zie je er zeker bij ons volgende bezoek aan Zeeland zeker terug.

Dolly