Zebra

Valentijnkade 34 1094 ST Amsterdam Nederland Kaart
31-203030603

Over het restaurant Zebra

Zebra: een nieuw café - bar - bistro in Amsterdam Oost dat vanaf 16:00 is geopend. Voor een goed goed glas natuurlijke wijn met een snack aan de leestafel, of ons wekelijks wisselende menu, iedere keer weer een verrassing. Voor een cocktail of een in Oost gebrouwen bier.

Een moderne wereldkeuken in Oost. Licht, met veel kruiden en groenten. Met aandacht bereid, ambachtelijk en duurzaam. De kleine, regelmatig wisselende kaart heeft gerechten die passen bij het seizoen, en met zoveel mogelijk lokale producten. Zo bieden we een (bijna) dagelijks wisselend menu aan vanaf €32 voor 3 gangen.

Zebra: een bar met vooral natuurlijke wijnen, Amsterdams bier en creatieve en klassieke cocktails.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Zebra

Halte Valentijnkade, Bus 40, Bus 65

Dinsdag t/m vrijdag 16:00 - 00.00 uur
Zaterdag & zondag 12:00 - 00:00 uur

• Mastercard , Pin
  • Bar , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Zebra

Marc S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Alles klopte hier. Bijzondere gerechten die allemaal voortreffelijk waren uitgevoerd. Knallende smaaksensaties met hier en daar aziatische invloeden. Leuke wisselende kaart en lekkere wijn. Wij komen zeker terug!
Joris M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Fantastisch gegeten weer bij Zebra! Chef kookt op op hoog niveau, bijzondere combinaties met voortreffelijke smaken. Mooie wijnen ook. En zeer vriendelijke, gastvrije bedieding die goed advies geeft. Ook als we met jonge kinderen komen is er grote flexibiliteit. Absoluut een aanwinst voor de buurt om zo heerlijk te kunnen dineren!
Jacq B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Prima gerechten. Wisselende kaart en ook concept. Ik was er eerder en toen was de kaart totaal anders. Nu zijn het allemaal verschillende gerechten. Heel divers. Ongeveer allemaal even groot. Dus als je veel honger hebt eet je er een meer. Allemaal erg lekker en hele leuke en goede bediening.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Na alle lovende recensies hier gegeten. Wat een teleurstelling. Allereerst de entourage, tafels waar de verf van af bladdert, verschrompelde bloemetjes op de tafels., geschimpt servies. Maar goed we komen voor het eten. Misschien had de kok zijn dag niet ivm Koningsdag voorgaande dag, maar dit was echt slecht. Vis rook onfris, gerechten smakeloos, ongaar huisgemaakt brood. Wijntje van het huis en visgerecht stond niet op de rekening, netjes! Maar al met al echt jammer!
Matty G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Ik heb hier mijn verjaardag gevierd met 30 gasten. Het was zeer goed georganiseerd. Het eten was heerlijk, de bediening bijzonder gastvrij en aardig. Tafels keurig verzorgd. Iedereen was zeer tevreden en complimenteus. Men kon uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee desserts kiezen. Alles kwam mooi tegelijkertijd op tafel. Heel knap.
Ik heb een ontzettend leuke, feestelijke avond gehad.
Titia S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Fijne plek, heerlijk en verrassend eten, nieuwe smaak, veel vegetarisch. Rustig en gezellig!
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Zeer verzorgde, zeer originele en foutloos uitgevoerde gerechten "wat de pot schaft" (keuze uit 2 voorgerechten, tussengerechten etc.). Echt heel lekker gegeten. Aanrader, deze nieuwe plek in Oost.
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Echt ongelofelijk lekkere gerechten! En de wijnsuggesties per gang waren COOL
Noor C.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Verrassend eten. Het duurde soms wat lang. Vriendelijke bediening
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Wat een ontzettend leuk pareltje aan de Valentijnskade. Heerlijk eten, vriendelijke bediening en sfeervol ingericht. We voelden ons meer dan welkom en hebben fantastisch gegeten. Alleen de kleur van de w.c. Wat went wrong ? Hopelijk is het nog een een project in uitvoering en wordt er voor een wat neutralere kleur gekozen. Wij hebben hier 's avonds gegeten, maar ik kan me voorstellen dat het overdag ook heerlijk lunchen is op het terras aan twee kanten, dus altijd wel zon. Een aanrader en een aanwinst voor Amsterdam Oost/Watergraafsmeer.
Laurens R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Geweldig eten, verdient meer publiek. Bijzondere gerechten. Fijne vegetarische opties. Iets meer keuze in hoofdgerechten zou fijn zijn.
Sabina G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Ik kan het goed samenvatten met : verrassend, smaakvol, goede en verse producten, weinig koolydraten, en niet vettig, maar juist juicy en apart.
Dat je kan kiezen uit menu van 2,3,og 4 gangen is ook heel handig. Heb je enorme trek, dan neem je de 4 gangen etc.
Wijnen uitstekend.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten bij Zebra. Bijzondere gerechten, kleine kaart, waardoor je echt eens iets anders probeert, en daarmee telkens positief verrast! Bediening bijzonder vriendelijk. De gerookte aubergine is een aanrader, als hij nog op de kaart staat.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Ook zeer smakelijke vegetarische gerechten. Vriendelijk personeel die een hele prettige sfeer weten te creëren.
Nelleke L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Wat een juweeltje voor deze buurt. Bijzondere ingrediënten en gerechten, vooral het gebruik van Kimchi is spannend en lekker. Umami smaken, waar we heel blij van werden. Porties wat klein, maar dat komt ook omdat het zo lekker was, dat we wel een dubbele portie hadden gelust. Vooral het gerecht met de pijlinktvisjes, goddelijk. Mijn vriendin mocht zelfs eerst een slokje Frangelico proeven, voordat ze besloot het dessert met Frangelico te nemen. Dat is nog eens gastvrijheid. Ook het damestoilet is de moeite van het bezoeken waard, wat een vrolijke plek.
Jeremy T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Opmerkelijk in positieve zin. Originele kaart, heerlijk. Spontane lieve bediening met kennis van zaken.
Gewoon waar voor je geld!
Thom V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en een goede service!
Ilona K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Dit is etenskunst! De smaken zijn subliem, kwaliteitsproducten, gezond eten. Wij hebben met 50%korting gegeten, het is anders niet goedkoop. Enige verbeteringspunt is de kaart. Zo ingewikkeld. Maar twee hoofdgerechten, vis en vega. Maar voor en tussengerechten zijn fantastische tapas.
Emmink D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Een kapstok zou niet misstaan en wat meer bierkennis van de eigenaar (?) zou het helemaal afmaken. Verder super!
De tafel van Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, relaxte sfeer. Vooral Rendang Ravioli om vingers bij af te likken. Komen snel weer een keer terug.
Thessa V.
Dit restaurant is top! Kleine, vaak wisselende kaart met gewoon goede gerechten, waaronder een deel ongemerkt vegetarisch. Ik at een heerlijke gegrilde aubergine met een waanzinnige gerookte smaak. Daarna de ravioli van rendang (waarvan ik hoop dat ze die als vast signature gerecht op de kaart blijven houden, omdat dit echt een waanzinnig goed gerecht is). Tot slot een heerlijke pilav. Enig minpuntje: de porties zijn aan de grote kant, zodat ik helaas geen plaats meer had voor het dessert. Verder vriendelijke bediening, relaxte sfeer, lekkere wijnen - echt goed!