Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Junia B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Mijn man eet hier altijd met klanten en niet voor niets, nu met mijn klant en mijn man. Vriendelijke sfeer, aardige mensen en heerlijk gegeten! Aanrader!!
Ciska R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Zomaar op een woensdagavond uit eten in de Pijp. In een onopvallend pand zit ZAZA' s. Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen in dit gezellige restaurant. Het is er lekker warm en dat is op een natte winderige avond in maart heel plezierig.
We kiezen voor gekarameliseerde sjalottentaartje en steak tartare. Allebei heerlijk, de smaken komen goed to z'n recht en mooi en verzorgd opgediend.
Vervolgens gaan we voor parelhoenfilet en gegrilde ribeye. Op zich geen hele spannende gerechten, maar wel weer voortreffelijk klaargemaakt.
Als dessert een pure chocoladetaart en witte chocolade panna-cotta waarbij de panna-cotta een hemelse verrassing bleek, zo romig en zacht van smaak. Een heerlijke avond en een gastvrij onthaal door een hele vriendelijke bediening. Om zeker nog eens terug te komen.
Ciska R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Zomaar op een woensdagavond heerlijk eren in de Pijp.
Allereerst op een hele vriendelijke wijze welkom geheten, dan begint je avond al goed. Lekker warm binnen en dat is heel fijn op een winderige en frisse maartse dag.
Als voorgerecht: taartje van gekarameliseerde sjalotten en steak tartare, beide heerlijk en met zorg opgemaakt. Vervolgens parehoen en ribeye, op zich geen spannende gerechten maar wel heerlijk klaargemaakt. Als dessert een pure chocoladetaartje en een grandiose panna-cotta. Om je vingers bij af te likken zo romig en fijn van smaak. Voeg daarbij een uiterst attente en vriendelijke bediening en je hebt een hele leuke avond. Echt iets om naar terug te komen.
Hedwig K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Het is bijna zonde om eerlijk te zeggen wat we vinden van Zaza's want dan gaat iedereen er eten. Het eten is ongelofelijk lekker. Alleen de amuse al was heerlijk. Daarna de tonijn: fantastisch! Het hoofdgerecht werd de garnalen. Ik moest bewust rustig eten: het liefst wilde ik zo snel mogelijk nieuwe hapjes nemen. Echt een gigantische aanrader dit gezellige restaurant met on-Nederlands aardige bediening!
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Helemaal prima gedineerd. Krijg alweer trek als ik er aan denk. De tonijn tempura en de hertenbiefstuk waren fingerlicking goed, de geitenkaasamuse was net iets te mild en het kaasplankje was dan weer helemaal top, zodat we hier vast nog een keer terugkomen. De bediening was ok, maar kan nog verbeteren in persoonlijke aandacht. Het decor is ook prima, waarbij het leuk was dat mijn wederhelft en ik een knus, breed en kort tafeltje hadden waardoor we naast elkaar zaten, hetgeen leuk was en je zonder zo'n tafeltje niet gauw doet aan tafel.

Al met al heerlijk gegeten in een prima ambiance, dus vast een keer tot ziens :-)
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Prima eten voor een prijs die daarbij hoort. Omdat het die avond zeer koud was, was het eigenlijk het enige minpuntje dat er een klein beetje tocht was. Omdat de zaak goed vol zat hebben we niet om een andere tafel gevraagd. Bediening was correct en vriendelijk, maar had het wel erg druk. Hierdoor werd het persoonlijk contact aan tafel iets minder veel dan we normaal gewend zijn bij dit soort restaurants.
Het eten was prima. Een lekkere amuse van geitenkaas, gevolgd door heerlijk tonijn tempura en als hoofdgerecht de dagspecialiteit: Dorade met risotto. De hoofdprijs was voor het dessert: Pistache ijs gecombineerd met een chocalademousseachtig taartje. Heerlijk. De rekening (inclusief een fles Pinot Blanc) deed geheel terecht aan hetgeen ons geboden werd. Al met al: Leuke avond gehad.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zaterdagavond, gelukkig gereserveerd want het zit helemaal vol. Heerlijke voorgerechten: tempura van tonijn die echt heel goed is en Gamba's met risotto en een heerlijke saus. Van het huis eerst een lekkere amuse en als we erom vragen krijgen we ook een karaf water van het huis.
Buiten de kaart om nemen we hertenbiefstuk in een goed (iets te zoute) rode wijn saus. De bediening is ontzettend aardig! Komen we nog een keer!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Genoten van onze 3e kerstdag! Jammer dat ik de foto's er hier niet bij kan zetten. Hele vriendelijke ontvangst, een perfecte Scroppino, en heerlijk eten. Ik geef geen 9 of 10, het is geen Taiko of Librije's Zusje, maar écht, ga hier heen en geniet van een heel gezellige avond in een relaxte sfeer!
Michel G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Een jaar geleden hadden wij onze eerste date bij Zaza's en om dat jaar te vieren gingen we er weer eten. Dit had ik bij de reservering aangegeven en als reactie heeft Zaza's ons in een privénisje gezet en kregen we extra hartelijke service met hartjes op onze glazen etc. Erg leuk! Het eten was zoals altijd perfect. De steak tartare was heerlijk en het bord was erg mooi opgemaakt. Als tussengerecht een paprika/tomatensoepje die wat mij betreft wat meer paprika mocht en wat minder tomaat, persoonlijke smaak. Voor het hoofdgerecht gekozen voor de ribeye en de eend en die smaakten ook fantastisch. Na kaas met port en bread and butter pudding, de kaas was heerlijk maar de bread and butter pudding subliem. Ik zou hier vaker eten als de kaart wat vaker veranderde. Sowieso zetten we de traditie volgend jaar voort op 2 december.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Verrassende smaken en attente bediening. Top keuken in een toegankelijke atmosfeer! En, betaalbare wijnen! Sterk aanbevolen!
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Geen onvertogen woord over dit sympathieke restaurant. Smaakvol eten (wij genoten van terrine, fijn brood, parelhoen, ravioli, hangop en chocolademousse) en lekkere wijnen, top verzorgd, zeer attente bediening. Alles klopte.
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Boven alles was het erg lekker eten en goede (huis)wijnen (tonijntempura, entrecote en chocoladetaart), fijne bediening, gezellige sfeer, al met al erg goed! het wordt steeds moeilijker kiezen in deze hoek van de pijp!
Christel V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Ontzettend leuk restaurant ...wordt 1 van mijn favorieten ...lekker eten, smaakvolle amuse, goede service, relaxte sfeer en hip decor
Valerie F.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Zeer goede bediening, sfeervol en heerlijk eten, mooi opgediend. Houden goed rekening met allergieën en als vegetariër kun je er goed terecht. Kortom een aanrader!
Maxime D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Zaza's is rustig gelegen in een gezellig straatje. Het restaurant is echt heel leuk & trendy ingericht. Binnen is het vrij donker wat het extra gezellig maakt. De bediening was vlot en oprecht vriendelijk waardoor we er ons direct welkom voelden. Aan elk tafeltje werd de nodige aandacht besteed met een bouche-amuse en een persoonlijke aanpak. De gerechtjes volgden elkaar mooi op, heel goeie timing. Het eten was ook heel lekker. De Carpaccio van rund is, naar mijn mening, echt een aanrader. Als tussengerecht hadden we een soepje genomen en nadien de ravioli gevuld met geitenkaas. Dit was opnieuw zeer lekker. De porties waren niet groot maar wel voldoende en werden met veel passie gedresseerd. De wijnen waar naar onze mening lekker en passend!

Kortom, Zaza's was echt een heel leuke ervaring. Zeker een aanrader als je wilt dineren in een toffe, jonge en trendy sfeer. Probeer zeker de speciale cocktail met sorbet ijs, zeer verrassend!
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Heerlijk eten, super vriendelijke bediening en een gezellige ambiance. Ook leuk om te zien dat de eigenaresse hard meewerkte en tijd vrij maakte om ons wat tips te geven over b&b's in de buurt en een leuke foto van ons had afgedrukt. Kortom, een echte aanrader!
Suzanne F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Hartelijke en vlotte bediening. Intieme sfeer en heerlijk eten. We waren blij verrast met de amuse en brood met aioli van het huis!
arie H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
De voorgerechten waren prima. Het seizoen aspergegerecht was krokant gebakken zwezerik met aspergerisotto. Jammer van de enorme klomp zwezerik. Snij de zwezerik in kleinere plakken in plaats van zo'n kleine tennisbal. Het ziet er appetijtelijker uit en smaakt beter. De asperges hadden een tikje langer gekunt en risotto bestond uit een paar rijstjes.
Het hoofdgerecht van mijn partner was overigens prima.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
We hebben meerdere keren bij Zaza's gegeten en iedere keer was het heerlijk. Het menu verandert elk seizoen. Wat bijzonder is aan de gerechten, is dat de smaken zo bijzonder zijn dat je niet eens direct weet wat je proeft. Een feestje voor de smaakpapillen. De presentatie is ook geweldig, het personeel is goed. Een aanrader!
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Hier met familie gegeten en de gerechten zijn verrukkelijk ondanks de zeer kleine keuken. Menukaart is gevarieerd en niet al te groot (makkelijk keuzes maken). De rode huiswijn is aan te bevelen en de bediening is alert en snel. Het decor is zeer netjes. Soms rook je een klein beetje de riolering, maar dat is voor mij geen big issue. Ik kom zeker een keer terug!