Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Helemaal prima gedineerd. Krijg alweer trek als ik er aan denk. De tonijn tempura en de hertenbiefstuk waren fingerlicking goed, de geitenkaasamuse was net iets te mild en het kaasplankje was dan weer helemaal top, zodat we hier vast nog een keer terugkomen. De bediening was ok, maar kan nog verbeteren in persoonlijke aandacht. Het decor is ook prima, waarbij het leuk was dat mijn wederhelft en ik een knus, breed en kort tafeltje hadden waardoor we naast elkaar zaten, hetgeen leuk was en je zonder zo'n tafeltje niet gauw doet aan tafel.

Al met al heerlijk gegeten in een prima ambiance, dus vast een keer tot ziens :-)
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Prima eten voor een prijs die daarbij hoort. Omdat het die avond zeer koud was, was het eigenlijk het enige minpuntje dat er een klein beetje tocht was. Omdat de zaak goed vol zat hebben we niet om een andere tafel gevraagd. Bediening was correct en vriendelijk, maar had het wel erg druk. Hierdoor werd het persoonlijk contact aan tafel iets minder veel dan we normaal gewend zijn bij dit soort restaurants.
Het eten was prima. Een lekkere amuse van geitenkaas, gevolgd door heerlijk tonijn tempura en als hoofdgerecht de dagspecialiteit: Dorade met risotto. De hoofdprijs was voor het dessert: Pistache ijs gecombineerd met een chocalademousseachtig taartje. Heerlijk. De rekening (inclusief een fles Pinot Blanc) deed geheel terecht aan hetgeen ons geboden werd. Al met al: Leuke avond gehad.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Absoluut genoten van ons bezoek aan Zaza's. Voordat onze bestelling werd opgenomen werd al een heerlijke amuse gebracht met o.a geitenkaas. Vervolgens kregen we een zeer royale hoeveelheid Turks brood met een heerlijke dip.

Het voorgerecht, de tonijntempura was top, zeker in combinatie met de wasbak en soja. Ook de hoofdgerechten waren lekker (dorade en voor mijn tafelgenoot de schol), de combinaties waren super, de porties goed.

Maar toen.. We bestelden beide een bread and butter pudding. Hierbij kreeg je ongeklopte slagroom en toffeesaus. Wauw. Echt wauw. Het water loopt me nu ik dit schrijf in de mond. Mijn tafelgenoot is absoluut geen dessert liefhebber, maar was het met me eens. Absoluut een aanrader.

De service was ook zeer snel en super vriendelijk.Al met al een topavond gehad.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zaterdagavond, gelukkig gereserveerd want het zit helemaal vol. Heerlijke voorgerechten: tempura van tonijn die echt heel goed is en Gamba's met risotto en een heerlijke saus. Van het huis eerst een lekkere amuse en als we erom vragen krijgen we ook een karaf water van het huis.
Buiten de kaart om nemen we hertenbiefstuk in een goed (iets te zoute) rode wijn saus. De bediening is ontzettend aardig! Komen we nog een keer!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Genoten van onze 3e kerstdag! Jammer dat ik de foto's er hier niet bij kan zetten. Hele vriendelijke ontvangst, een perfecte Scroppino, en heerlijk eten. Ik geef geen 9 of 10, het is geen Taiko of Librije's Zusje, maar écht, ga hier heen en geniet van een heel gezellige avond in een relaxte sfeer!
Michel G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Een jaar geleden hadden wij onze eerste date bij Zaza's en om dat jaar te vieren gingen we er weer eten. Dit had ik bij de reservering aangegeven en als reactie heeft Zaza's ons in een privénisje gezet en kregen we extra hartelijke service met hartjes op onze glazen etc. Erg leuk! Het eten was zoals altijd perfect. De steak tartare was heerlijk en het bord was erg mooi opgemaakt. Als tussengerecht een paprika/tomatensoepje die wat mij betreft wat meer paprika mocht en wat minder tomaat, persoonlijke smaak. Voor het hoofdgerecht gekozen voor de ribeye en de eend en die smaakten ook fantastisch. Na kaas met port en bread and butter pudding, de kaas was heerlijk maar de bread and butter pudding subliem. Ik zou hier vaker eten als de kaart wat vaker veranderde. Sowieso zetten we de traditie volgend jaar voort op 2 december.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Verrassende smaken en attente bediening. Top keuken in een toegankelijke atmosfeer! En, betaalbare wijnen! Sterk aanbevolen!
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Geen onvertogen woord over dit sympathieke restaurant. Smaakvol eten (wij genoten van terrine, fijn brood, parelhoen, ravioli, hangop en chocolademousse) en lekkere wijnen, top verzorgd, zeer attente bediening. Alles klopte.
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Boven alles was het erg lekker eten en goede (huis)wijnen (tonijntempura, entrecote en chocoladetaart), fijne bediening, gezellige sfeer, al met al erg goed! het wordt steeds moeilijker kiezen in deze hoek van de pijp!
Christel V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Ontzettend leuk restaurant ...wordt 1 van mijn favorieten ...lekker eten, smaakvolle amuse, goede service, relaxte sfeer en hip decor
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Prima gegeten, vriendelijke bediening. Zaza's is een klein restaurant, wat het uiteraard intiem en knus maakt. Echter met de aanwezigheid van een groep, wordt het al snel rumoerig.
Jstolk .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Een top restaurant als je het mij vraagt. Klein maar gezellig ingericht midden in de albert Cuyp. We waren er met een verjaardag. Super leuke amuse gepresenteerd in een verjaardagbox. Ook het eten was heel erg lekker, de parelhoen was een echte aanrader. De dames in de bediening zijn ook zeer aardig. Een ervaring om te herhalen!
Valerie F.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Zeer goede bediening, sfeervol en heerlijk eten, mooi opgediend. Houden goed rekening met allergieën en als vegetariër kun je er goed terecht. Kortom een aanrader!
Maxime D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Zaza's is rustig gelegen in een gezellig straatje. Het restaurant is echt heel leuk & trendy ingericht. Binnen is het vrij donker wat het extra gezellig maakt. De bediening was vlot en oprecht vriendelijk waardoor we er ons direct welkom voelden. Aan elk tafeltje werd de nodige aandacht besteed met een bouche-amuse en een persoonlijke aanpak. De gerechtjes volgden elkaar mooi op, heel goeie timing. Het eten was ook heel lekker. De Carpaccio van rund is, naar mijn mening, echt een aanrader. Als tussengerecht hadden we een soepje genomen en nadien de ravioli gevuld met geitenkaas. Dit was opnieuw zeer lekker. De porties waren niet groot maar wel voldoende en werden met veel passie gedresseerd. De wijnen waar naar onze mening lekker en passend!

Kortom, Zaza's was echt een heel leuke ervaring. Zeker een aanrader als je wilt dineren in een toffe, jonge en trendy sfeer. Probeer zeker de speciale cocktail met sorbet ijs, zeer verrassend!
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Heerlijk eten, super vriendelijke bediening en een gezellige ambiance. Ook leuk om te zien dat de eigenaresse hard meewerkte en tijd vrij maakte om ons wat tips te geven over b&b's in de buurt en een leuke foto van ons had afgedrukt. Kortom, een echte aanrader!
Suzanne F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Hartelijke en vlotte bediening. Intieme sfeer en heerlijk eten. We waren blij verrast met de amuse en brood met aioli van het huis!
arie H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
De voorgerechten waren prima. Het seizoen aspergegerecht was krokant gebakken zwezerik met aspergerisotto. Jammer van de enorme klomp zwezerik. Snij de zwezerik in kleinere plakken in plaats van zo'n kleine tennisbal. Het ziet er appetijtelijker uit en smaakt beter. De asperges hadden een tikje langer gekunt en risotto bestond uit een paar rijstjes.
Het hoofdgerecht van mijn partner was overigens prima.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
We hebben meerdere keren bij Zaza's gegeten en iedere keer was het heerlijk. Het menu verandert elk seizoen. Wat bijzonder is aan de gerechten, is dat de smaken zo bijzonder zijn dat je niet eens direct weet wat je proeft. Een feestje voor de smaakpapillen. De presentatie is ook geweldig, het personeel is goed. Een aanrader!
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Hier met familie gegeten en de gerechten zijn verrukkelijk ondanks de zeer kleine keuken. Menukaart is gevarieerd en niet al te groot (makkelijk keuzes maken). De rode huiswijn is aan te bevelen en de bediening is alert en snel. Het decor is zeer netjes. Soms rook je een klein beetje de riolering, maar dat is voor mij geen big issue. Ik kom zeker een keer terug!
Kate S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Om 19.30 gereserveerd voor 4 personen bij Zaza's. Bij binnenkomst was het restaurant leeg, maar vanavond waren er gewoon veel late eters, want binnen een uur was het restaurant vol met gezellige mensen en lekker veel roaring. De dames van de bediening stonden met zijn tweeën en deden het super goed. Eerst een flesje plat water besteld, daarna een frisse witte wijn SANTA DIGNA SAUVIGNON BLANC, MIGUEL TORRES, CURICÓ VALLEY, CHILE. Als voorgerecht hadden we oesters, de pompoensoep, de jumbo prawns met risotto en de coquilles. Allemaal erg lekker en smakelijk. Ik had zelf de prawns en het gerecht was lekker luchtig. Daarna bestelden we een fles rood SANTA DIGNA CABERNET SAUVIGNON, MIGUEL TORRES, CURICÓ VALLEY, CHILE. Heerlijk zachte rode wijn die goed bij onze hoofdgerechten pasten. Zo goed, dat we nog een tweede fles bestelden. Als hoofdgerecht hadden we de hertenbiefstuk, ravioli, rib-eye en de kalfsoester. Omdat we elkaar al heel lang niet hadden gezien, viel er veel bij te praten. De bediening had dit goed door en liet ons lekker ons gang gaan. Af en toe werd er gevraagd hoe het smaakte en werd de wijn bijgeschonken. Er werd zelfs aan ons gevraagd of we tussen de gerechten door een pauze wilden. Al met al hebben we 3 uur lang getafeld en was het een hele fijne ervaring. We waren in totaal € 220,- incl fooi kwijt, meer dan waard.