Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Hoite V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Heerlijk eten, gezellige plek. De bediening heel vriendelijk en behulpzaam. De coquilles waren perfect gebakken. De steak tartare had een pittigje die het iets extra's gaf. De eendenborst was gegaard zoals het hoort en het kalf was mals boter. Enige puntje was misschien dat er erg luidruchtige andere gasten waren en dan is het maar klein.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Prima restaurant. De kok houdt wel van wat zoetigheid in zijn creaties. Veelal tot genoegen van een groter publiek. Mijns inziens worden er door ons "recensenten" door gebrek aan professionele kennis hoge cijfers gegeven aan veel te veel restaurants. Een keuze voor de lezer wordt dan moeilijk. Maar Zaza's is een bezoek zeker waard. In De Pijp moet
Je vrijwel altijd vanwege de ruimte met een "knusse"indeling rekening houden.
Eten en drinken is redelijk geprijsd. Keuze voor iedereen. Kom hier graag terug.
Chris R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Absolute aanrader. Ik ga regelmatig uiteten en dit was een bijzondere ervaring. De menukaart was zeer smaakvol. Goeduitgekozen combinaties van ingredienten. Perfect uitgebalanceerd over een drie gangen diner.

Champagne was uitstekend. De wijn ook.

De service was zeer profesioneel. Snel en heel alert & attent. De zaak was vol en alles werd op tijd uitgeserveerd, bijgeschonken etc. En dat maar met twee mensen in de bediening. Erg knap.

Er hingen balonnen voor mijn verjaardag, er werden kaarsjes aangestoken en happy birthday stond op mn desert bord. Nog een uitgeprinte foto kreeg ik toe.

Bin Zaza begrijpen ze dat je een "experience" levert als restaurant. Zij zijn geweldige ambassadeurs van hun intieme, hoogstaande culinaire en sdeervolle restaurant.

Ze zitten snel vol dus reserveer op tijd!
Barent M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Eten was super! Echter het duurde te lang voordat de gerechten doorkwamen. Er zat soms 45 minuten tussen.
Prijs kwaliteit wel heel goed.
Jouk K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Echt heel erg lekker eten voor een verrassend normale prijs. De combinaties zijn bijzonder en subtiel. Het personeel is zo vriendelijk dat het bijna te veel wordt.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Een echte aanrader! Originele gerechten, al dan niet afgeleid van Franse klassiekers zoals steak tartare (wel een beetje over de top vormgegeven, daar werden we een beetje lacherig van). Ook hoofdgerecht met kalfsmedaillons en de eendenborst waren zeer subtiel van smaak en het vlees smolt bijna op je tong zo mals.
Wat ik niet begrijp is dat je anno nu toch nog foie gras in je gerechten verwerkt. Je roept er meer weerstand mee op dan dat je er klanten een plezier mee doet, dus waarom zou je? Ik heb boter op m'n hoofd dat ik er wat van zeg want heb toch als tussengerecht de schorsenerensoep met truffel en crème de foie gras laten komen. Wat ik nu wel kan zeggen is dat het er straffeloos uit weggelaten had kunnen worden. Dus weg met die foie gras!
marie.anne O.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
De bediening was prima, we werden geholpen door twee reuze aardige meisjes. Eten was heerlijk en voldoende. De muziek was een beetje te hard. Ik zal het restaurant zeker aanbevelen.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Fijn, levendig restaurant; hartelijke ontvangst en attente bediening. Van onze keuzes vonden we vooral uitstekend de schorsenerensoep en de eend; de terrine van geitenkaas bleef wat flauw (wellicht ook wat te koud geserveerd) en de kersencafloutis was eveneens wat vlak. Prijs-kwaliteitverhouding is prima (totaalprijs met twee personen 130 euro). Ruimte is prima, maar wel gehorig.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Bij ZaZa's met een groep van 6 personen gegeten. In de middag werd mijn telefonische reservering van een tijd terug nogmaals bevestigd door een vriendelijke bediende die 's avonds ons het geserveerd. Het eten is echt super! De carpaccio van wild was zeer smaakvol met een heerlijk saus dat er goed bij past. De eendenborst was zeer goed bereid en mooi gepresenteerd. De witte chocolade pancotta met pure chocolade mousse was echt super!

De bieding is erg vriendelijk dat je jas aanneemt en heel goed met z'n tweeën de tafels in de gaten houden zoals het netjes aanvullen van de wijn in het glas. Ook heel erg leuk dat je een Absolutely Fabulous foto kan laten maken als gratis desset dat meteen wordt afgedrukt.

Tot nu toe is het voor mij de beste restaurant in de Pijp en omgeving!
info341 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Dineren bij zaza's top zaakje in de Pijp. Heerlijk gegeten oesters en tempura tonijn vooraf. Zeebaars als hoofdgerecht en alles prachtig opgediend! Aan de verjaardag van mijn vriend was ook gedacht met kleine attenties. Kortom ga het zeker uitproberen en ervaar het zelf. Bediening allemaal zeer vakkundig.
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Zaza's is een fijn restaurant met een intieme en gezellige sfeer, uitstekende kaart en vriendelijke bediening. Een aanrader!
jarellhabets .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Service: uitstekend. Regelmatig de vraag of alles naar wens was en tijdig werd ons glas wijn bijgevuld. Vriendelijk personeel.
Eten was ook top, niets op aan te merken. Decor krijgt een iets lager cijfer gezien het van mij ietsje ruimer ingericht zou mogen worden
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
we waren vroeg en het personeel was nog even in verwarring (want nog bezig met opdekken) maar herstelde zich snel. Aardige bediening en goede gerechten in een knus restaurant. Wortel gembersoep, tempura van tonijn, gebakken coquilles, tussendoor fines claires (goed) en kabeljauw (prima), gamba's en rib eye (met parmezaan gevulde ui), chocoladetaart, lemon meringue taart en brioche pudding. Lekkere wijnen: con un par Albariño en Vinea, Tempranillo Crianza
Dorien K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
uitstekende malse vlees, lekker gegeten. bediening zeer vriendelijk en behulpzaam.
Zeker voor herhaling vatbaar. prijs/kwaliteit in orde
Ilan G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Eten was top. De amuse was een goede binnenkomer. De tonijn tempura hadden we erna, was goed gebalanceerd. Ik had als hoofdgerecht de entrecote. Was een mooi en groot stuk vlees, juist gebakken, met meer dan voldoende en lekkere garnituur erbij. Zeer vriendelijke bediening. Sfeer was uitstekend. Muziek in het begin wat dramatisch, werd vervolgens beter. Aanrader dus.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Enorme aardige bediening! We hadden de lamsfilet en witte vis. Gezellig eetcafe. Bij een klacht over de wijn werd adequaat gereageerd.
Pui Shan W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
eten was heerlijk en erg mooi opgemaakt, de twee meisjes die daar werken zijn zo lief en vriendelijk, ik zou deze restaurant zeker aanraden!
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Deze week voor het eerst bij Zaza's gegeten en hele goede ervaring gehad! Het eten was enorm smaakvol en delicaat waar we erg van genoten hebben. De gastdames waren heel erg vriendelijk zowel in het Nederlands als in het Engels. We komen snel weer terug!
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Gister heerlijk gegeten bij Zaza's! De gerechten zijn mooi opgemaakt en het restaurant zelf ziet er mooi en sfeervol uit. Vriendelijke en behulpzame bediening. Voor een dinsdagavond was het erg druk, naar mijn mening altijd een goed teken. Enige min puntje vonden we dat de look van de kaart zelf niet past bij de gerechten en de sfeer. Klein en plastic vellen met daarin het menu. Zonde maar hiervoor ga je ook niet naar een restaurant :) zeker een aanrader om te gaan eten!
Han E.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
De zitplaatsen zijn veel te krap. Het voedsel is redelijk maar zelfs voor kleine eters veel te weinig. Groenten daar doen ze niet aan, net zoals ander garnituur. Wel lekker kraanwater. Hoofdgerechten voor gemiddeld € 30,-- De dames van de bediening zijn uiterst vriendelijk. Kortom dit kan beter; ik zou er niet voor omrijden.